Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις



Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: DIY: παροχη ρευματος απο τη μπαταρια στο προβολεα (με ρελε)
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 26 Μάιος 2009, 02:42 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Πριν ριξω το κατεβατο, να πω οτι ναι μεν εκανα καποια μαθηματα ηλεκτρολογιας στο Uni (πριν απο αρκετα χρονια) αλλα ΔΕΝ ειμαι ηλεκτρολογος και αν καπου παιζει κανα λαθος, παρακαλω οι γνωστες να διορθωσουν. :thumbsup:

Αυτο για το οποιο θα μιλησω δεν εχει να κανει αποκλειστικα με τα ducati και με τις μοτοσυκλετες γενικοτερα, αλλα με καθε ειδος οχηματος. Αναλογως το οχημα λοιπον και τα ηλεκτρικα του, μπορειτε να αλλαξετε τον σχεδιασμο και να το φερετε στα μετρα σας.

Πολλοι λοιπον παραπονιομαστε για το ποσο καλα ΔΕΝ ειναι τα φωτα στις μοτοσυκλετες μας, ειδικα αυτες με μονο προβολεα. Ενας απο τους κυριους λογους ειναι οι πολλες ενωσεις/διακοπτες που παρεμβαλονται απο τη μπαταρια μεχρι τη λαμπα και ενας αλλος ειναι η διαμετρος των καλωδιων που πανε στη λαμπα.

Καποιοι τυποι που το εχουν ψαξει περισσοτερο το θεμα εχουν μετρησει τη ταση στη λαμπα οταν ειναι αναμενη και ειναι χαμηλοτερη απο την ταση της μπαταριας (δηλαδη τα καλωδια και οι διακοπτες εχουν αρκετη αντισταση για να ριξουν τα διαθεσιμα βολτ στη λαμπα).

Η λυση σε αυτο ειναι η χρηση ενος κοινου ρελε με πεντε ακιδες (αυτοκινηστικου τυπου - ετσι το ξερω εγω τουλαχιστον), εξτρα καλωδιου μεγαλυτερης διαμετρου απο αυτο που εχει χρησιμοποιηθει στο εργοστασιο, ενα αρσενικο και ενα θηλυκο φις σαν και αυτο που συνδεεται στη λαμπα.

Οπως βλεπετε και σε αυτη την εικονα:
Συνημμένο:
how relays work - 1.jpg

η ακιδα 85 ειναι η γειωση, η ακιδα 86 ειναι ο "διακοπτης" του ρελε, η ακιδα 30 συνδεεται απευθειας με τον θετικο πολο της μπαταριας και οι ακιδες 87 και 87a (η 87a κανει επαφη οταν το ρελε δεν ειναι ενεργοποιημενο/ειναι κλειστο… και η 87 το αντιστροφο) ειναι η παροχη απο το ρελε στη λαμπα (ή οπου αλλου το χρησιμοποιησουμε).

Αλλαξα λοιπον ελαφρως ενα σχεδιαγραμμα που βρηκα για να γινει πιο απλο και κατανοητο:
Συνημμένο:
Headlight mod.JPG


Στο μαμισιο φις για τη λαμπα συνδεουμε το αρσενικο που αγορασαμε και απο εκει τραβαμε δυο καλωδιακα στις ακιδες 85 και 86 του ρελε (για να ανοιγει το ρελε οταν εχουμε αναμενα τα φωτα).

Στο νεο φις για τη λαμπα, συνδεουμε ενα απο τα καινουργια, πιο χοντρα, καλωδια και το τραβαμε μεχρι τον αρνητικο πολο. Στις αλλες δυο θεσεις του, συνδεουμε παλι δυο απο τα καινουργια καλωδια στις ακιδες 87 και 87a αναλογως ποια ακιδα ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μικρη σκαλα και ποια ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μεγαλη (δοκιμαστε το πριν το συνδεσετε).

Στην παροχη ρευματος απο το θετικο πολο μεχρι την ακιδα 30 του ρελε, παλι χρησιμοποιουμε ενα απο τα νεα καλωδια αλλα εκει βαζουμε και μια ασφαλεια για να ειμαστε καλυμενοι σε περιπτωση που κατι στραβωσει (μια ασφαλεια μεταξυ 8 με 10 αμπερ ειναι πιστευω οκ - οι ηλεκτρολογοι ας μιλησουν εδω).

Ουσιαστικα, αυτο που επιτυγχανουμε ειναι η λαμπα να παιρνει απευθειας ρευμα απο τη μπαταρια με πολυ μικροτερη πτωση τασης κατα μηκος των καλωδιων (σε σχεση με την εργοστασιακη καλωδιωση) αλλα ταυτοχρονα, ειναι μια "μοντα" την οποια μπορουμε να καταργησουμε ανα πασα στιγμη μιας και δεν καταργουμε την μαμισια καλωδιωση.

Αν καποιος το κανει, ας κουβαλαει μαζι του μια δευτερη λαμπα για καλο και για κακο ειδικα τον πρωτο καιρο σε περιπτωση που κατι δεν δουλεψει οπως θα επρεπε. Σε περιπτωση που σας καει η λαμπα, συνδεετε τη καινουργια με το μαμισιο φις μεχρι να μπορεσετε να ξανατσεκαρετε τι εφταιξε.


Πριν το κανετε συμβουλευτειτε καποιον που ασχολειται με το... σπορ.

Και δυο links (το ενα ειναι αυτο που βρηκα το σχεδιαγραμμα αλλα παραειναι πιστευω περιπλοκο χωρις λογο):
http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=47555
http://www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php

Οπως βλεπετε, μπορειτε αντι για λαμπα να συνδεσετε οτιδηποτε αλλο θελετε και αντι να φορτωσετε τη πλεξουδα του οχηματος σας με εξτρα φορτιο, βαζετε μερικα καινουργια καλωδιακια και ειστε κομπλε. Αν κρατατε και σχεδιαγραμματα για καθε τετοια μοντα, θα σας βοηθησει αν θελετε να αλλαξετε τιποτα στο μελλον.

Το εχω βαλει στη "to do list" μου :wsmile: :wsmile:


:thumbsup: :thumbsup:





edit
σημαντικη διορθωση εδω: viewtopic.php?f=10&t=5912&p=502486#p502486


Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 26 Μάιος 2009, 23:01 
Χωρίς σύνδεση
Desmo Member
Desmo Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 14:22
Δημοσιεύσεις: 1157
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 695
Πολύ καλό ακούγεται...μένει να δούμε και καμιά φωτογραφία από τον 'τόπο του εγκλήματος'.
Μια απορία μου δημιουργήθηκε (δεν τα πολυκατέχω τα ηλεκτρικά κυκλώματα...):
Η λάμπα ενδέχεται να έχει πρόβλημα λόγω της διαφορετικής τάσης?Φαντάζομαι ότι πάει περισσότερο φορτίο στην λάμπα έτσι δεν είναι?Μήπως τη ζορίζει και την καίει?

_________________
Δόξα τα λεφτά, έχουμε Θεό...


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 27 Μάιος 2009, 08:48 
Χωρίς σύνδεση
Ducatista
Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ 19 Σεπ 2008, 17:33
Δημοσιεύσεις: 1576
Τοποθεσία: ΛΕΥΚΑΔΑ
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: 748
Άλλη: 750 ss 1992
κοιτωντας κατι στο 748 με ενα φιλο ηλεκτρολογο παρατηρησε οτι τα φωτα μου δεν ηταν τοσο δυνατα οσο θα επρεπε και μετρωντας ειδε τρελες απωλειες απο την μπαταρτια ως τη λαμπα. Τραβηξε καλωδιο απ' ευθειας απο την μπαταρια και μηλαμε για ΦΩΣ!
Μου ειπε οτι θα κανονησουμε να βαλουμε ρελεδακια και τα σχετικα οπως τα περιγραφει ο παραπανω.
Ειναι θεμα χρονου λογω φορτου εργασιας

_________________
δεν υπάρχει δεν μπορώ..., υπάρχει δε γ@μιέται!!!


http://www.symol.gr
http://www.altina.gr


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 27 Μάιος 2009, 19:30 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Σεπ 2008, 05:38
Δημοσιεύσεις: 284
Τοποθεσία: Αίγιο
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS900
Άλλη: FZR750SS
ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 έγραψε:
κοιτωντας κατι στο 748 με ενα φιλο ηλεκτρολογο παρατηρησε οτι τα φωτα μου δεν ηταν τοσο δυνατα οσο θα επρεπε και μετρωντας ειδε τρελες απωλειες απο την μπαταρτια ως τη λαμπα. Τραβηξε καλωδιο απ' ευθειας απο την μπαταρια και μiλαμε για ΦΩΣ!
Μου ειπε οτι θα κανονησουμε να βαλουμε ρελεδακια και τα σχετικα οπως τα περιγραφει ο παραπανω.
Ειναι θεμα χρονου λογω φορτου εργασιας


Τα ίδια και εδώ με το 900 :shock:
Λίγο πιό πάνω απ'το ρελαντί η μπαταρία είχε 13.8V ενώ η λάμπα έπαιρνε μόνο 12.4V :angry3:
Σύμφωνα με το πρώτο link αυτή η διαφορά είναι ένα μεγάλο ποσοστό φωτεινότητας που χάνεται σε επαφές και λεπτά καλώδια .

Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου , ότι ο Enga είναι γραμμένος στους Illuminati

_________________
Άγγελος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 27 Μάιος 2009, 20:20 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Highflyer έγραψε:
Τα ίδια και εδώ με το 900 :shock:
Λίγο πιό πάνω απ'το ρελαντί η μπαταρία είχε 13.8V ενώ η λάμπα έπαιρνε μόνο 12.4V :angry3:
Σύμφωνα με το πρώτο link αυτή η διαφορά είναι ένα μεγάλο ποσοστό φωτεινότητας που χάνεται σε επαφές και λεπτά καλώδια.


Μετρησες με περισσοτερες στροφες;; :think2:

Highflyer έγραψε:
Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου , ότι ο Enga είναι γραμμένος στους Illuminati


Παλι καλα μου που το θυμησες γιατι αυτο το μηνα τελειωνει η συνδρομη μου... :tooth2: :tooth2:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 17:02 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Σεπ 2008, 05:38
Δημοσιεύσεις: 284
Τοποθεσία: Αίγιο
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS900
Άλλη: FZR750SS
Προχώρησα στην μόντα με τα ρελέ .
30 ευρά γιά να δω το φως :mrgreen:
Αρκετά πιό δυνατό - άσπρο :thumbsup:
Έμεινε μιά διαφορά 0.3 V από την μπαταρία γιατί πήρα ρεύμα από την υπάρχουσα ασφάλεια των φώτων .
Next time ...
Κάθε επαφή/λεπτό καλώδιο αφαιρεί μερικά δέκατα από την τάση της μπαταρίας :angry3:

_________________
Άγγελος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 20:14 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Ωραιος!! Για λεγε περισσοτερες λεπτομεριες :glimpse:

Ποσο καλυτερο ειναι δηλαδη τωρα;;

Τελικα τι εκανες με το πώς καθεται η λαμπα στον προβολεα;; Σου εχω υποσχεθει να κοιταξω πώς ειναι στο δικο μου (αν και ειμαι ηδη σιγουρος - απλα για να το σιγουρεψω) αλλα ολο το ξεχναω... Αν προλαβω να κατεβω στο γκαραζ μεχρι να νυχτωσει, θα κοιταξω και θα σου πω.

:thumbsup: :thumbsup:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Τελευταία επεξεργασία από ENGAKATS και Τετ 03 Ιουν 2009, 12:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 22:01 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Δημοσιεύσεις: 2158
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Moto Guzzi 1200sport
Και μόνο η αλλαγή καλωδίων θα κάνει διαφορά. Τα 55W της λάμπας στη μία σκάλα στα 12V σημαίνουν 4.5Ah-καθόλου λίγα- και τα μαμά καλώδια είναι τόσο λεπτά που είναι λογικό να'χουν μεγάλες απώλειες. Ίσως επι σκοπώ για έναν άλλο λόγο: το κύκλωμα των μοτο (πλην BMW που είναι αυτοκινητάδικο) είναι ενιαίο για κινητήρα-φώτα. Σε ταξίδι λοιπόν και επειδή τα πηνία παράγουν στο φούλ, η υπέρταση είναι αυτή που ξεσκίζει μπαταρία, λάμπες, καλώδια. Αν τώρα η αντίσταση των καλωδίων είναι μικρότερη..bye-bye λάμπα

_________________
Aνδρέας Β.


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 22:13 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Δημοσιεύσεις: 2158
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Moto Guzzi 1200sport
Παιδιά μη μετράτε τα volts μόνο, δε λέει τίποτα. Μετρήστε και τα Ah. Βέβαια, δεν μετριούνται με πολύμετρο, θέλουν αμπεροτσιμπίδα αλλά μόνο έτσι βγάζεις άκρη, ειδικά όταν η αμπεροτσιμπίδα έχει και data-loger και την βάλεις σε πραγματικές συνθήκες(on board)

_________________
Aνδρέας Β.


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 22:33 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Anvas έγραψε:
...Σε ταξίδι λοιπόν και επειδή τα πηνία παράγουν στο φούλ, η υπέρταση είναι αυτή που ξεσκίζει μπαταρία, λάμπες, καλώδια. Αν τώρα η αντίσταση των καλωδίων είναι μικρότερη..bye-bye λάμπα...

Ναι αλλα, (και) αυτη τη δουλεια δεν κανει ο ανορθωτης;; Να μην αφηνει την ταση απο τα πηνια να ανεβει ανεξελεγκτα;; :think2:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 23:05 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Δημοσιεύσεις: 2158
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Moto Guzzi 1200sport
ENGAKATS έγραψε:
Ναι αλλα, (και) αυτη τη δουλεια δεν κανει ο ανορθωτης;; Να μην αφηνει την ταση απο τα πηνια να ανεβει ανεξελεγκτα;; :think2:

Τα πηνία παράγουν εναλλασόμενο ρεύμα-AC (τα καλά 3φασικό) και ο ανορθωτής το μετατρέπει σε DC. Θεωρητικά μια γεννήτρια εναλλασσόμενου παράγει σταθερή τάση απο ελάχιστες στροφές αλλά στην πράξη οι αποκλίσεις συνήθως είναι άνω του 20% . Η μπαταρία παίζει το ρόλο του σταθεροποιητή τάσεως αλλά εκεί οι μολύβδου χάνουν λίγο. Σκέφτομαι πατέντα με ni-cd...

_________________
Aνδρέας Β.


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 02 Ιουν 2009, 23:31 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Στις μεγαλες βολτες/ταξιδια λοιπον, βοηθαει (καπως) να ειναι αναμενα τα φωτα (περα απο το θεμα ασφαλειας - να μας βλεπουν τα αλλα οχηματα)... :think2:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 03 Ιουν 2009, 06:14 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Σεπ 2008, 05:38
Δημοσιεύσεις: 284
Τοποθεσία: Αίγιο
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS900
Άλλη: FZR750SS
ENGAKATS έγραψε:
Ποσο καλυτερο ειναι δηλαδη τωρα;;

Κομματάκι δύσκολο να σου πω , είναι εντελώς υποκειμενικό :mrgreen:
Ας πούμε καμιά εικοσαριά χιλιόμετρα την ώρα παραπάνω στην παλιά εθνική προς Πάτρα :whistling:


ENGAKATS έγραψε:
Τελικα με τι εκανες με το πώς καθεται η λαμπα στον προβολεα;; Σου εχω υποσχεθει να κοιταξω πώς ειναι στο δικο μου (αν και ειμαι ηδη σιγουρος - απλα για να το σιγουρεψω) αλλα ολο το ξεχναω... Αν προλαβω να κατεβω στο γκαραζ μεχρι να νυχτωσει, θα κοιταξω και θα σου πω.

Άκυρον . false alarm .
Δοκίμασα και με την λάμπα σε όρθια θέση .
Αποτέλεσμα ... βελτιώθηκε η ψηλή και χάλασε η χαμηλή σκάλα :whistling:


Anvas έγραψε:
Παιδιά μη μετράτε τα volts μόνο, δε λέει τίποτα. Μετρήστε και τα Ah. Βέβαια, δεν μετριούνται με πολύμετρο, θέλουν αμπεροτσιμπίδα αλλά μόνο έτσι βγάζεις άκρη, ειδικά όταν η αμπεροτσιμπίδα έχει και data-loger και την βάλεις σε πραγματικές συνθήκες(on board)

Αν το πας έτσι , ούτε τα αμπέρ μας ενδιαφέρουν παρά μόνο τα Lumen :whistling:


Anvas έγραψε:
Τα πηνία παράγουν εναλλασόμενο ρεύμα-AC (τα καλά 3φασικό) και ο ανορθωτής το μετατρέπει σε DC. Θεωρητικά μια γεννήτρια εναλλασσόμενου παράγει σταθερή τάση απο ελάχιστες στροφές αλλά στην πράξη οι αποκλίσεις συνήθως είναι άνω του 20% . Η μπαταρία παίζει το ρόλο του σταθεροποιητή τάσεως αλλά εκεί οι μολύβδου χάνουν λίγο.

Οι γεννήτριες AC (δι- ή τρι- φασικές) μόνιμου μαγνήτη , όπως είναι οι δικές μας , παράγουν τάση ( και ρεύμα αν συνδεθούν με φορτίο ) ανάλογο των στροφών .
Αν ο σιδερένιος πυρήνας των πηνίων μπορεί να μπει σε κορεσμό ( δεν το θυμάμαι :angry3: αυτό γιά το σίδερο ) τότε σε κάποιες στροφές , ναι , περιορίζεται το παραγόμενο ρεύμα
Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης . Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος :angry3:
Η μπαταρία κάνει εξομάλυνση της (DC) τάσης

_________________
Άγγελος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 03 Ιουν 2009, 12:19 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Highflyer έγραψε:
Κομματάκι δύσκολο να σου πω , είναι εντελώς υποκειμενικό :mrgreen:
Ας πούμε καμιά εικοσαριά χιλιόμετρα την ώρα παραπάνω στην παλιά εθνική προς Πάτρα :whistling:

Μ'αρεσει το παραδειγμα :tooth2:. Μια χαρα λοιπον!

Highflyer έγραψε:
Άκυρον . false alarm .
Δοκίμασα και με την λάμπα σε όρθια θέση .
Αποτέλεσμα ... βελτιώθηκε η ψηλή και χάλασε η χαμηλή σκάλα :whistling:

Αρα, καλα λεγαμε οτι το κατοπτρο στο 900 ειναι διαφορετικο απο το 1000 και στον τροπο που εστιαζει τη δεσμη φωτος... :think2:

Αν βρεις ενα πολυεδρικο απο νεοτερο μοντελο, αγορασε το χωρις δευτερη σκεψη. Θα γινει ακομα καλυτερο :glimpse:

Highflyer έγραψε:
Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης

Καλα θυμομουν λοιπον...

Highflyer έγραψε:
Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος :angry3:

Μαλλον εχω (παρα)ξεχασει τα ελληνικα μου... :innocent2:. Εννοεις οτι το μετατρεπει σε θερμοτητα (ενας απο τους λογους που χρειαζεται ψυκτρες);;

Επειδη δεν εχω ασχοληθει εις βαθος με το κυκλωμα στα οχηματα, τι θα ηταν καλυτερο να κανει ο ανορθωτης;; Ρωταω λογω της πρασινης φατσουλας που εβαλες... :wsmile:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 03 Ιουν 2009, 19:39 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Δημοσιεύσεις: 2158
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Moto Guzzi 1200sport
Highflyer έγραψε:
Οι γεννήτριες AC (δι- ή τρι- φασικές) μόνιμου μαγνήτη , όπως είναι οι δικές μας , παράγουν τάση ( και ρεύμα αν συνδεθούν με φορτίο ) ανάλογο των στροφών .
Αν ο σιδερένιος πυρήνας των πηνίων μπορεί να μπει σε κορεσμό ( δεν το θυμάμαι :angry3: αυτό γιά το σίδερο ) τότε σε κάποιες στροφές , ναι , περιορίζεται το παραγόμενο ρεύμα
Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης . Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος :angry3:
Η μπαταρία κάνει εξομάλυνση της (DC) τάσης


Οι μοτο έχουν σταματήσει να έχουν μόνιμο μαγνήτη (magnetto η κοινώς μανιατό)απο το '70 και μετά...
Έχουν ηλεκτρομαγνήτες -αυτά που λέμε πηνία- που παράγουν σταθερή εναλλασσόμενη τάση και όχι αναλόγως στροφών.
Ο ανορθωτής μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές και εκτρέπει το ρεύμα στην μπαταρία ακριβώς επειδή δεν μπορεί να κάνει απολύτως καμμία σταθεροποίηση τάσεως αλλά αντθέτως έχει μεγάλες ανοχές για να μην καίγεται.
Οπότε ερχόμαστε ξανά στο θέμα μπαταρία για σταθεροποίηση.
Τώρα μια μπαταρία καταπονημένη έχει μικρότερη η μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση? Δηλ. θα αφήσει λιγότερο η περισσότερο ρεύμα να την διαπεράσει?
Βάζουμε το κάτωθι εξαρτηματάκι για μια βόλτα και μας λύνονται όλες οι απορίες. Φθηνό είναι αλλά όποιος θέλει το έχω. (αερομοντελιστής γαρ)
http://www.astroflight.com/index.php?ma ... co7grl5o9k

_________________
Aνδρέας Β.


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Πέμ 04 Ιουν 2009, 06:00 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Σεπ 2008, 05:38
Δημοσιεύσεις: 284
Τοποθεσία: Αίγιο
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS900
Άλλη: FZR750SS
ENGAKATS έγραψε:
Μαλλον εχω (παρα)ξεχασει τα ελληνικα μου... :innocent2:. Εννοεις οτι το μετατρεπει σε θερμοτητα (ενας απο τους λογους που χρειαζεται ψυκτρες);;

Άν υποθέσουμε ότι ο alternator βγάζει 500W και γιά τις διάφορες καταναλώσεις (ψεκασμός , φώτα , φόρτιση μπαταρίας κλπ) χρησιμοποιούμε 300W , η διαφορά θερμαίνει ανορθωτή και τυλίγματα του alternator :angry3:


ENGAKATS έγραψε:
Επειδη δεν εχω ασχοληθει εις βαθος με το κυκλωμα στα οχηματα, τι θα ηταν καλυτερο να κανει ο ανορθωτης;; Ρωταω λογω της πρασινης φατσουλας που εβαλες... :wsmile:

Υπάρχουν δύο βασικά συστήματα σταθεροποίησης της τάσης .
Ο sunt regulator αφήνει την πηγή να παράγει όσο ρεύμα μπορεί και το παραπανίσιο το διοχετεύει στην γη . Τέτοιου τύπου είναι ο δικός μας .:angry3:
Και ο series regulator που επιτρέπει στην πηγή να παράγει μόνο όσο ρεύμα χρειάζονται τα διάφορα φορτία :thumbsup:
Κάτι σαν αυτό ...
http://www.cyclepages.com/ProductGroupD ... D=4600813#
Περισσότερα γιά sunt και series στην wiki :mrgreen:

Anvas έγραψε:
Οι μοτο έχουν σταματήσει να έχουν μόνιμο μαγνήτη (magnetto η κοινώς μανιατό)απο το '70 και μετά...

Γιά βγάλε το αριστερό καπάκι του μοτέρ και πλησίασε ένα κατσαβίδι σ'εκείνο το μεγάλο στρογγυλό πράγμα .
Τι παρατηρείς ?

Anvas έγραψε:
Ο ανορθωτής μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές και εκτρέπει το ρεύμα στην μπαταρία ακριβώς επειδή δεν μπορεί να κάνει απολύτως καμμία σταθεροποίηση τάσεως αλλά αντθέτως έχει μεγάλες ανοχές για να μην καίγεται

Οι δικοί μας , αλλά και των άλλων μηχανών πλην ελαχίστων εξαιρέσεων , " ανορθωτές" είναι και σταθεροποιητές τάσης

_________________
Άγγελος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Πέμ 04 Ιουν 2009, 09:56 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Highflyer έγραψε:
...Και ο series regulator που επιτρέπει στην πηγή να παράγει μόνο όσο ρεύμα χρειάζονται τα διάφορα φορτία :thumbsup:
Κάτι σαν αυτό ...
www.cyclepages.com/ProductGroupDisp.asp ... D=4600813#

Δηλαδη, μπορουμε απλα να αλλαξουμε τον ανορθωτη με εναν τυπου series και να πετυχουμε αυτο που λες;; :think2:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Πέμ 04 Ιουν 2009, 19:35 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Σεπ 2008, 05:38
Δημοσιεύσεις: 284
Τοποθεσία: Αίγιο
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS900
Άλλη: FZR750SS
ENGAKATS έγραψε:
Δηλαδη, μπορουμε απλα να αλλαξουμε τον ανορθωτη με εναν τυπου series και να πετυχουμε αυτο που λες;; :think2:


Δυστυχώς , απ'ότι βλεπω και από τα καλώδια , αυτός είναι μόνο σταθεροποιητής (συνεχούς) τάσης .
Οπότε θέλουμε και ένα 3-φασικό ανορθωτή AC-> DC :angry3:
Αλλά πάλι μπορείς να τους ρωτήσεις :whistling:
Και να μας πεις :mrgreen:
Πάντως πρέπει να υπάρχουν κατάλληλοι ανορθωτές στα μαγαζιά " ηλεκτρικά αυτοκινήτων "
Επίσης υπάρχει και ένα θέμα , που λύνεται εύκολα , με την ΕΜΙ πού εισάγει στο κύκλωμα .

_________________
Άγγελος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ 07 Μαρ 2010, 14:27 
Χωρίς σύνδεση
Ducatista
Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:28
Δημοσιεύσεις: 1696
επικουρικά στο πρώτο ποστ του Enga, παραθέτω αυτή την πηγή αναφορικά με το ρελέ 12V...
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=24


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ 07 Μαρ 2010, 18:29 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
monsteraki έγραψε:
επικουρικά στο πρώτο ποστ του Enga, παραθέτω αυτή την πηγή αναφορικά με το ρελέ 12V...
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=24

:thumbsup: :thumbsup:

Και δυο ακομα αρθρα απο το ιδιο site:

http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=68

http://www.safedriver.gr/index.php?productID=69

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ 07 Μαρ 2010, 20:00 
παντως παλαιότερα , στην ανακατασκευή του Ελέφαντα ο εκπληκτικός μηχανικός μου εδω , Ν.Τσ. έκανε το παραπάνω , προσθέτοντας ενισχυμένα καλώδια και ενισχυτή φωτων....
το αποτέλεσμα με ''μαμα'' λαμπες ήταν απίστευτο.....ο Ελέφαντας έψηνε σκύλο στα 10μ... :mrgreen:


προτεινόμενη πατέντα για όλους...απλή δουλειά για εναν ηλεκτρολόγο... για όσους δεν σκαμπάζουμε απο ηλεκρικά


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ 19 Δεκ 2010, 23:30 
Χωρίς σύνδεση
Desmo Member
Desmo Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 14:22
Δημοσιεύσεις: 1157
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 695
Τι ειναι ο ενισχυτης φωτων?

_________________
Δόξα τα λεφτά, έχουμε Θεό...


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 20 Δεκ 2010, 00:02 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
mostradamos έγραψε:
Τι ειναι ο ενισχυτης φωτων?


Δεν γνωριζω τι σοι εξαρτημα ονομαζουν ετσι... :think2:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 20 Δεκ 2010, 00:09 
Χωρίς σύνδεση
Desmo Member
Desmo Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 14:22
Δημοσιεύσεις: 1157
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 695
ENGAKATS έγραψε:
Δεν γνωριζω τι σοι εξαρτημα ονομαζουν ετσι... :think2:


Mηπως δεν υπαρχει καν?

_________________
Δόξα τα λεφτά, έχουμε Θεό...


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 20 Απρ 2011, 01:21 
Χωρίς σύνδεση
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Δημοσιεύσεις: 8055
Τοποθεσία: Madrid - Spain
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: SS 1000ds Rt
Παρτε αλλο ενα link με πληροφοριες για τη συγκεκριμενη μοντουλα:

http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html

:thumbsup:

_________________
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα


Κορυφή 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 3 [ 51 Δημοσιεύσεις ] Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο





Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση


Sponsors Προσφορές Καταστημάτων
 

This page is in no way associated with Ducati.com, nor is it an entity of Ducati Motor Holding, S.p.A.
All messages posted within this bulletin board express the views of the author only, and the owners of the Ducatisti Forum (http://www.ducatisti.gr 2008 - )
will NOT be held responsible for the content of any message.

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr

Terms of Use | Όροι Χρήσης