DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Πως το φτιάξουμε μόνοι μας...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
jks
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6068
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 01:26
Gender: Male
Bike: Monster 620
Other: SBK 848
Τοποθεσία: Πειραιας

DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από jks »

Αν βρουμε τα καλωδια που φτανουν στο μαραφετι αυτο

Image

για οσους δεν γνωριζουν τι κανει το μαραφετι - Ducati part No. 552.4.031.1A
Combined air pressure & temperature sensor (Marelli PRT05/A) for use with most fuel injected Ducati models prior to 2005, after this they were fitted with a Bosch type sensor.


ο σενσορας αυτος χρησιμοποιειται στα παρακατω μοντελα
996R - 2001
998S / 998 FE / Monoposto
Monster 620 / 750 / 800 / 900 / S4 / 1000DS > 2005
ST4-ABS / ST4S (there are model variations - check existing sensor against image)
Supersport 620 / 800 / 900 / 1000 - 2003 > 2005
Monster - S4R 2004 > 2005
Paul Smart > 2006


με λιγο ψαξιμο βρισκουμε τον πινακα αυτον... :mrgreen:
Image
* οι 2 μεσαιες επαφες ειναι για την ενδειξη θερμοκρασιας αερα
οι 2 εξωτερικες επαφες ειναι για την ενδειξη βαρομετρικης πιεσης..

αγοραζουμε ενα ποτενσιομετρο 10ΚΩ οπως το παρακατω... :whistling:
http://www.venieris.com/%CE%97%CE%9B%CE ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


η λογικη πισω απο ολα αυτα που σας παραθεσα ειναι οτι:
συνδεουμε το ποτενσιομετρο μας σε σειρα με τον σενσορα αερα/πιεσης (συνδεοντας το στο καλωδιο του αερα φυσικα) και οσο μεγαλωνουμε την αντισταση του ποτενσιομετρου μας, ξεγελαμε την ECU κανοντας την να πιστεψει οτι η εξωτερικη θερμοκρασια ειναι χαμηλοτερη με αποτελεσμα να δωσει εντολη για περισσοτερο/πλουσιοτερο μειγμα.. :cool:
(τωρα που το σκεφτομαι, το ιδιο αποτελεσμα θα εχει αν η αντισταση συνδεθει και σε μια απτις εξω επαφες, μιας και οσο η ο εγκεφαλος νομιζει οτι απομακρυνομαστε απτην επιφανεια της θαλασσας, τοσο δεινει εντολη για πλουσιοτερο καυσιμο)

στην ουσια ειναι κανουμε αυτο που κανουν και οι συσκευες τυπου memjet
Image
Image

η συνταγη ειναι δοκιμαΖμενη σε πολλα φορουμ και μοντελα ducati/aprilia (προφανως και αλλων εταιριων)
http://www.ducati.ms/forums/44-multistr ... emjet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... et-sort-of" onclick="window.open(this.href);return false;

συνδεουμε λοιπον σε σειρα την μεταβλητη αντιστασουλα μας και δινουμε κατα βουληση εξτρα αντισταση απο 1ΚΩ εως 3ΚΩ πραγμα που σημαινει 5% περισσοτερο μειγμα για το μοτερ..

αυτο το πινακακι θα βοηθησει
Actual - Fake Temps In C
Air ---- With Added Series Resistor
In C ---- 1K ---- 2K --- 3K
-----------------------------------
0 ------ (-1) - (-1) - (-2)
5 -------- 4 ---- 4 ---- 3
10 ------- 9 ---- 8 ---- 7
15 ------ 14 --- 12 --- 11
20 ------ 18 --- 17 --- 15
25 ------ 23 --- 21 --- 19
30 ------ 27 --- 25 --- 23
35 ------ 31 --- 29 --- 26
40 ------ 36 --- 32 --- 29
45 ------ 40 --- 35 --- 32

διαβασα στο λινκ των απριλιανων παραπανω, οτι αν συνεχισεις να μεγαλωνεις την αντισταση (περαν των 3ΚΩ) το μειγμα γινεται υπερβολικα πλουσιο με αποτελεσμα το μηχανακι να μην δουλευει σωστα απο ενα σημειο και μετα...
trial and error συστημα οπως λενε και οι φιλοι μας οι Αγγλαρες

φωτογραφιες δεν εχω να ανεβασω ακομα, διοτι το τερατακι ειναι στο χειρουργιο αυτη τη στιγμη.. αν googlaρετε παντως θα δειτε πολλες φωτος με την μοντα αυτη..

αυριο πρωι βγαινω για δοκιμες! :killer3: :killer3: :killer3:
Άβαταρ μέλους
salingaros
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6602
Εγγραφή: Δευ 04 Μάιος 2009, 17:06
Gender: Male
Bike: 848
Other: αααμε
Τοποθεσία: 1χωραφι δεξια 3βραχο αριστερα κατω απο το θαμνο 2κελυφος..αυτο!
Επικοινωνία:

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από salingaros »

Τελικά είσαι μεγάλος μαμουνας :thumbsup: :thumbsup:
Καλές δοκιμές λοιπόν αναμένουμε ρηπορτ :)
Image
Άβαταρ μέλους
P.lagojohn
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3488
Εγγραφή: Παρ 11 Σεπ 2009, 08:12
Gender: Male
Bike: Monster S2
Other: 996s
Τοποθεσία: ΚΟΡΙΝΘΙΑΡΑ !!!!!

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από P.lagojohn »

Γνωμη μου ειναι η αντισταση να εχει επιλογη off , οταν λεμε off, οχι να κοβει το κυκλωμα (δηλαδη ανοιχτος διακοπτης) αλλα να ειναι 0 Ω, ωστε να περνει ο εγκεφαλος το ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ δεδομενο απο το σενσορα, χωρις την παρεμβολη της μεταβλητης αντιστασης, Ας μην πουμε για νομους του Ωμ , νομους Κιρκοφ, τωρα γιατι ο Τεσλα θα γραψει κανα σεντονι τωρα χεχεχε
Image
Άβαταρ μέλους
jks
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6068
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 01:26
Gender: Male
Bike: Monster 620
Other: SBK 848
Τοποθεσία: Πειραιας

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από jks »

panosM900 έγραψε:Γνωμη μου ειναι η αντισταση να εχει επιλογη off , οταν λεμε off, οχι να κοβει το κυκλωμα (δηλαδη ανοιχτος διακοπτης) αλλα να ειναι 0 Ω, ωστε να περνει ο εγκεφαλος το ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ δεδομενο απο το σενσορα, χωρις την παρεμβολη της μεταβλητης αντιστασης,
εισαι πολυ σωστος.. :thumbsup:
το συγκεκριμενο ποτενσιομετρο στο τερμα "κλειστο" εχει ΜΗΔΕΝΙΚΗ αντισταση (οποτε ο εγκεφαλος παιρνει την πραγματικη θερμοκρασια ατμοσφαιρας)

ηδη το μαρκαρισα στο Ο, 1κΩ, 2κΩ και 3κΩ και αυριο βλεπουμε αποτελεΖματα

Image

Image

Image

και δεν θελω να ακουσω λεξη για τα ραγιΖμενα οργανακια μου... :bop2: :bop2:
ψαχνω να βρω καβουκι με τζαμακια να τα αντικαταστησω αλλα ως τωρα.. @@
Άβαταρ μέλους
tesla
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 4024
Εγγραφή: Κυρ 21 Μαρ 2010, 23:01
Gender: Male
Other: honda rc166
Τοποθεσία: Atlantis

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από tesla »

υπαρχουν και πολυ πιο μικρα ποτενσιομετρα :wsmile: δεν ειναι αναγκη ολο αυτο το μοσχαρι...επισης καλο ειναι να μπει και μια pull down αντισταση...
opanos
Άβαταρ μέλους
bros400pgm
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: Κυρ 10 Αύγ 2008, 10:15
Gender: Male
Other: APRILIA SXV 5.5
Τοποθεσία: PATRA

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από bros400pgm »

jks έγραψε: (τωρα που το σκεφτομαι, το ιδιο αποτελεσμα θα εχει αν η αντισταση συνδεθει και σε μια απτις εξω επαφες, μιας και οσο η ο εγκεφαλος νομιζει οτι απομακρυνομαστε απτην επιφανεια της θαλασσας, τοσο δεινει εντολη για πλουσιοτερο καυσιμο)


Φτωχοτερο :thumbsup:
RSV MILLE FACTORY RULESSSSSSSSSSSSSSS
Άβαταρ μέλους
kokkinos1
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2307
Εγγραφή: Σάβ 19 Απρ 2008, 00:43
Gender: Male
Other: Elephant 750
Τοποθεσία: Αργος

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από kokkinos1 »

δοκιμασμένο στο δικό μου με μεγάλη επιτυχία ,
ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση αλλά και διαφορά στη απόδοση όχι βέβαια στον ελεφαντα στο άλλο το κόκκινο :wsmile: :wsmile: :thumbsup:
http://cagivista.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
takis.last.year
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2753
Εγγραφή: Παρ 24 Ιουν 2011, 15:05
Gender: Male
Bike: 748R
Other: Punto Mk2, λαδιέρα!
Τοποθεσία: ΣΑΜΟΣ
Επικοινωνία:

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από takis.last.year »

Ωραία μαμαουνιά!! :thumbsup: :thumbsup:
1992 YAMAHA RD 125
1995 KAWASAKI GPZ400R
1996 HONDA CBR400RR
2005 DUCATI SS750Sport
2007 DUCATI 749DARK
2010 DUCATI MTS1000DS

..........η ζωή είναι πολύ μικρή για να είναι μίζερη.....
Άβαταρ μέλους
jks
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6068
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 01:26
Gender: Male
Bike: Monster 620
Other: SBK 848
Τοποθεσία: Πειραιας

Re: DIY ευκολο & οικονομικο τρικ για πλουσιοτερο μειγμα

Δημοσίευση από jks »

λοιπον,
εντυπωσεις μετα απο test ride..
(ειχα κανει ε διαβαθμισεις στα 1ΚΩ, 2ΚΩ και 3ΚΩ.)
αρχικα, μεχρι το λαδι να πιασει τους 50 βαθμους, ακομα και στο 1ΚΩ, το μειγμα γινεται υπερπλουσιο και το μηχανακι μπερδευει και δυσκολευεται να ανοιξει απο χαμηλα..
(ψηλες στροφες φυσικα και δεν δοκιμασα τιποτα αφου το μοτερ ειναι κρυο ακομα)
οποτε, μεχρι να ζεσταθει το μοτορι, το μαραφετι παραμενει κλειστο και ολα καλα..

μολις ομως το λαδι ξεπερασει τουε 50 (οποτε λογικα σταματαει ο εγκεφαλος να δινει "εξτρα" φαι στο μοτερ) αρχισα να δοκιμαζω μεταξυ των 3ων ρυθμισεων και υπαρχει οντως διαφορα
στο αρπαγμα απο χαμηλα στις θεσεις 1 και 2.

Στην θεση 3, το καυσιμο γινεται πολυ πλουσιο, το μηχανακι ψιλοπνιγεται χαμηλα, αλλα ψηλα δουλευει πιο ανετα.. (κατι που μου ειναι αδιαφορο εντελως )

Πανω απτη θεση 3, οπως λενε και τα παιδια στα αλλα φορουμ, ειναι υπερβολη πλεον και το μηχανακι αδυνατει να ανεβασει στροφες.

εκει που υπαρχει οντως διαφορα (και την ειδε και ο K-king που εκανε test ride την γριουλα) ειναι οτι ανεβαινεις μια συγκεκριμενη ανηφορα με 2ρα και 2.500 σταθερες και νοιωθεις ενα ελαφρυ σκορτσαρισμα ας πουμε και μια μικρη υστερηση οταν πας να ανοιξεις..
ανεβαινεις την ιδια ανηφορα με ιδια σχεση και στροφες και το ποτενσιομετρο στη θεση 2
και το σκορτσαρισμα δεν υπαρχει πλεον, ενω με το που ανοιξεις το γκαζι το μηχανακι ανεβαζει στροφες αμεσα και προθυμα...

Συμπερασμα, το μαραφετακι κανει οντως δουλεια, (αφου ζεσταθει το μοτερ παντα)
και τα 10ΚΩ δεν χρειαζονται...ειναι υπερβολη
αν υπαρχει ποτενσιομετρο απο 1 εως 5 ΚΩ, φτανει και περισσευει..

αυτα τα ολιγα :thumbsup:
Απάντηση