Project 1100SS " Rápida " ECU, καλώδια, όργανα και σωληνάκια
Δημοσιεύτηκε: Τετ 17 Απρ 2019, 06:48
Έχοντας λύσει τα βασικά (κεφαλές,στρόφαλος, ψαλίδι /πλαίσιο) ζητήματα του project, έλεγα τα ηλεκτρικά θα ήταν περίπατος.
Αμ δε :
Είχα να ενορχηστρώσω ECU 5ΑΜHW610 από Hyper 1100, καλωδίωση από ST3 και σώματα /TPS από 999 - πέρα απ'τους αισθητήρες αέρα και (αναλογικό) όργανο από ST2 - ώστε να παίζουν αρμονικά.
Ευτυχώς φλας/κόρνες και ότι άλλο είναι απαραίτητο γιά την κυκλοφορία στο δρόμο βγήκαν στην άκρη - πρέπει να γλύτωσα 1 -1.5 κιλό
Αυτό που παίζει με την κάθε έκδοση hardware ( σ'αυτή την περίπτωση την 610) , είναι ότι ενώ τα εσωτερικά ηλεκτρονικά της (τρανζίστορ/αντιστάσεις/αγωγοί κλπ) είναι πανομοιότυπα γιά κάθε ECU (της συγκεκριμένης έκδοσης), οι λειτουργίες των ακροδεκτών (pins) αλλάζουν γιά διαφορετικά μοντέλλα.
Ας πούμε γιά παράδειγμα, το pin "Engine #14" στο ST3 μπορεί να παίρνει εντολή απ'το διακόπτη του σταντ, ενώ στο SC να είναι είσοδος γιά τον αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα.
Με τα πολλά, κατάφερα, χρησιμοποιώντας τρία ηλ. διαγράμματα από διάφορετικά μοντέλα και .xdf γιά SC1000, να καταλήξω σε μιά λειτουργική σύνθεση.
Μερικά ενδιαφέροντα σημεία :
Στην αρχή δεν είχα τον σωστό αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα και αντ'αυτού χρησιμοποίησα ένα δίκτυο αντιστάσεων με περιστροφικό διακόπτη . Όταν βρήκα τον κατάλληλο, διατήρησα τις αντιστάσεις και τώρα μπορώ να ρύθμίζω (χοντρικά) το μείγμα εν κινήσει
Τα (κίτρινα) μπεκ των 749/999 έχουν πολύ μεγαλύτερη παροχή απ'τα καφέ των SC1000, αλλά αυτό τακτοποιήθηκε με ανάλογη μείωση στον χάρτη ψεκασμού.
Επειδή οι αυλοί στη Rápida είναι καμπυλωτοί, ενώ στα 749/999 είναι ευθείς, θα υπάρχει περισσότερη βενζίνη στα τοιχώματά τους και θα χρειαστεί έξτρα ρύθμιση ο χάρτης "τρόμπα επιτάχυνσης" .
Ο αισθητήρας πίεσης αέρα τώρα μετράει την πίεση -πιό ρεαλιστικά- μέσα στο φιλτροκούτι , αντί του περιβάλλοντος, οπότε και εκεί θα πρέπει να γίνει η ανάλογη ρύθμιση.
Ευτυχώς το .xdf του SC1000 δίνει πρόσβαση σε πολλούς χάρτες που χρειάζονται.
Γιά όργανα ήθελα σε πρώτη φάση (αναλογικά-μηχανικά) στροφόμετρο και πίεση/θερμοκρασία λαδιού.
Στροφόμετρο από ST2 βρέθηκε καινούργιο από ebay σε εξευτελιστική τιμή, γιατί η βελόνα του είχε ξεκολλήσει.
Μιά και το άνοιξα, το καλιμπράρισα κι'όλας (έτσι κι'αλλιώς ήθελε) Γιά κάθε παραπάνω άλογο που βγάζει το μοτέρ, 2-3 ακόμα γίνονται θερμότητα και γιά να μην ψήνεται το λάδι μπήκε και δεύτερο ψυγείο στη μούρη του φαίρινγκ γιατί δεν ήθελα με καμία δύναμη να κόβεται ο αέρας προς τον πίσω κύλινδρο.
Έναν ενδοιασμό που είχα, ότι πιθανώς να έπεφτε η πίεση του λαδιού με τα δύο εν σειρά ψυγεία, αποδείχτηκε άκυρος μιά και το όργανο έδειχνε πάντα πάνω από 5 bar.
Πιθανώς να ωφέλησε και η δουλειά που έκανα γιά να εξομαλύνω τις διόδους λαδιού.
Φυσικά τώρα η παροχή λαδιού στις κεφαλές γίνεται εξωτερικά. Κλείνοντας, μερικές γενικές εκκρεμότητες/παρατηρήσεις :
Πρέπει να βρώ χρόνο/τρόπο (η μηχανή δεν μπορεί να κυκλοφορεί στο δρόμο) γιά να ρυθμίσω τον εγκέφαλο.
Να αποφασίσω γιά το άνοιγμα ( τρύπα με πλέγμα ή πολλές μικρές τρύπες ?) του ψυγείου στο φαίρινγκ και το βάψιμο (λέω μάλλον κόκκινο όλο).
Ένα απ'τα ηλ. διαγράμματα που χρησιμοποίησα, είχε ανάποδα τους πολλ/στές με αποτέλεσμα να φάει αρκετές μιζιές μέχρι να το ανακαλύψω.
Πάντως έτσι το μοτέρ λαδώθηκε καλά πριν τελικά πάρει μπρός.
Μπαταρία πίσω απ'το λαιμό δεν χώραγε με τίποτα, φοβόμουνα και τις λιθίου κι'έτσι μπήκε μιά μολύβδου μέσα στον κοκοβιό σαν προσωρινή λύση.
Η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ριζικά ( 3-4 εκ. ψηλότερη σέλα, 2-3 εκ. χαμηλότερα κλιπόν) αλλά δεν με ξενίζει - μοιάζει τώρα περισσότερο με τη θέση των 916 -998.
Όσο λίγο (10 μοίρες TPS/4.500 στροφές) την πήγα, δείχνει πολύ καλή συμπεριφορά και απ'το μοτέρ και οδηγικά .
Ίδωμεν.
Αμ δε :
Είχα να ενορχηστρώσω ECU 5ΑΜHW610 από Hyper 1100, καλωδίωση από ST3 και σώματα /TPS από 999 - πέρα απ'τους αισθητήρες αέρα και (αναλογικό) όργανο από ST2 - ώστε να παίζουν αρμονικά.
Ευτυχώς φλας/κόρνες και ότι άλλο είναι απαραίτητο γιά την κυκλοφορία στο δρόμο βγήκαν στην άκρη - πρέπει να γλύτωσα 1 -1.5 κιλό
Αυτό που παίζει με την κάθε έκδοση hardware ( σ'αυτή την περίπτωση την 610) , είναι ότι ενώ τα εσωτερικά ηλεκτρονικά της (τρανζίστορ/αντιστάσεις/αγωγοί κλπ) είναι πανομοιότυπα γιά κάθε ECU (της συγκεκριμένης έκδοσης), οι λειτουργίες των ακροδεκτών (pins) αλλάζουν γιά διαφορετικά μοντέλλα.
Ας πούμε γιά παράδειγμα, το pin "Engine #14" στο ST3 μπορεί να παίρνει εντολή απ'το διακόπτη του σταντ, ενώ στο SC να είναι είσοδος γιά τον αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα.
Με τα πολλά, κατάφερα, χρησιμοποιώντας τρία ηλ. διαγράμματα από διάφορετικά μοντέλα και .xdf γιά SC1000, να καταλήξω σε μιά λειτουργική σύνθεση.
Μερικά ενδιαφέροντα σημεία :
Στην αρχή δεν είχα τον σωστό αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα και αντ'αυτού χρησιμοποίησα ένα δίκτυο αντιστάσεων με περιστροφικό διακόπτη . Όταν βρήκα τον κατάλληλο, διατήρησα τις αντιστάσεις και τώρα μπορώ να ρύθμίζω (χοντρικά) το μείγμα εν κινήσει
Τα (κίτρινα) μπεκ των 749/999 έχουν πολύ μεγαλύτερη παροχή απ'τα καφέ των SC1000, αλλά αυτό τακτοποιήθηκε με ανάλογη μείωση στον χάρτη ψεκασμού.
Επειδή οι αυλοί στη Rápida είναι καμπυλωτοί, ενώ στα 749/999 είναι ευθείς, θα υπάρχει περισσότερη βενζίνη στα τοιχώματά τους και θα χρειαστεί έξτρα ρύθμιση ο χάρτης "τρόμπα επιτάχυνσης" .
Ο αισθητήρας πίεσης αέρα τώρα μετράει την πίεση -πιό ρεαλιστικά- μέσα στο φιλτροκούτι , αντί του περιβάλλοντος, οπότε και εκεί θα πρέπει να γίνει η ανάλογη ρύθμιση.
Ευτυχώς το .xdf του SC1000 δίνει πρόσβαση σε πολλούς χάρτες που χρειάζονται.
Γιά όργανα ήθελα σε πρώτη φάση (αναλογικά-μηχανικά) στροφόμετρο και πίεση/θερμοκρασία λαδιού.
Στροφόμετρο από ST2 βρέθηκε καινούργιο από ebay σε εξευτελιστική τιμή, γιατί η βελόνα του είχε ξεκολλήσει.
Μιά και το άνοιξα, το καλιμπράρισα κι'όλας (έτσι κι'αλλιώς ήθελε) Γιά κάθε παραπάνω άλογο που βγάζει το μοτέρ, 2-3 ακόμα γίνονται θερμότητα και γιά να μην ψήνεται το λάδι μπήκε και δεύτερο ψυγείο στη μούρη του φαίρινγκ γιατί δεν ήθελα με καμία δύναμη να κόβεται ο αέρας προς τον πίσω κύλινδρο.
Έναν ενδοιασμό που είχα, ότι πιθανώς να έπεφτε η πίεση του λαδιού με τα δύο εν σειρά ψυγεία, αποδείχτηκε άκυρος μιά και το όργανο έδειχνε πάντα πάνω από 5 bar.
Πιθανώς να ωφέλησε και η δουλειά που έκανα γιά να εξομαλύνω τις διόδους λαδιού.
Φυσικά τώρα η παροχή λαδιού στις κεφαλές γίνεται εξωτερικά. Κλείνοντας, μερικές γενικές εκκρεμότητες/παρατηρήσεις :
Πρέπει να βρώ χρόνο/τρόπο (η μηχανή δεν μπορεί να κυκλοφορεί στο δρόμο) γιά να ρυθμίσω τον εγκέφαλο.
Να αποφασίσω γιά το άνοιγμα ( τρύπα με πλέγμα ή πολλές μικρές τρύπες ?) του ψυγείου στο φαίρινγκ και το βάψιμο (λέω μάλλον κόκκινο όλο).
Ένα απ'τα ηλ. διαγράμματα που χρησιμοποίησα, είχε ανάποδα τους πολλ/στές με αποτέλεσμα να φάει αρκετές μιζιές μέχρι να το ανακαλύψω.
Πάντως έτσι το μοτέρ λαδώθηκε καλά πριν τελικά πάρει μπρός.
Μπαταρία πίσω απ'το λαιμό δεν χώραγε με τίποτα, φοβόμουνα και τις λιθίου κι'έτσι μπήκε μιά μολύβδου μέσα στον κοκοβιό σαν προσωρινή λύση.
Η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ριζικά ( 3-4 εκ. ψηλότερη σέλα, 2-3 εκ. χαμηλότερα κλιπόν) αλλά δεν με ξενίζει - μοιάζει τώρα περισσότερο με τη θέση των 916 -998.
Όσο λίγο (10 μοίρες TPS/4.500 στροφές) την πήγα, δείχνει πολύ καλή συμπεριφορά και απ'το μοτέρ και οδηγικά .
Ίδωμεν.