Oδηγος για την μεταφορα αποσκευων με μοτοσυκλετα

Πήγατε, ήρθατε, πείτε μας τις εμπειρίες σας
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Miyu
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 11:43
Gender: Female
Bike: Monster S4RS
Τοποθεσία: Λευκαδα

Oδηγος για την μεταφορα αποσκευων με μοτοσυκλετα

Δημοσίευση από Miyu »

Δημοσιευεμενο απο το μελος stelth(απο μεταφορα)


Λοιπόν, ένα καθαρό εσώρουχο είναι μια καλή αρχή. Μερικά μπλουζάκια, οδοντόβουρτσα, φωτογραφική μηχανή, κινητό, ένα βιβλίο και ένα φούτερ για το βράδυ.
Όταν το καλοσκεφτείς, άλλο ένα εσώρουχο, ένα ζευγάρι παπουτσιών για να αντικαταστήσει τις μπότες, θα βοηθούσαν Ακόμα και ένα αδιάβροχο, για κάθε ενδεχόμενο. Όσο το σκέφτεσαι και το οργανώνεις, η λίστα μεγαλώνει.

Το γεγονός είναι ότι εάν ετοιμάζεσαι για ένα δεκαπενθήμερο ταξίδι δεν έχει καμία ομοιότητα με το αν απλά θέλεις να μεταφέρεις μερικά χαρτιά για τη δουλεία σου. Γι? αυτό υπάρχουν διάφοροι τρόποι να τα καταφέρεις σε κάθε περίπτωση. Είναι επίσης προφανές όταν εξετάζεις τις περισσότερες μοτοσικλέτες ότι δεν σχεδιάστηκαν με σκοπό να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες πραγμάτων ή αποσκευών.

Ευτυχώς, δεν είσαι το πρώτο πρόσωπο που το ανακάλυψε αυτό. Πολλοί αναβάτες έχουν αντιμετωπίσει το δίλημμα να μεταφέρουν κάτι από ένα μέρος σε ένα άλλο με αποτέλεσμα να έχουν ανακαλυφθεί διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό. Κάποιοι από αυτούς τους τρόπους ταιριάζουν σε αυτό που ζητάς.

Παρακάτω θα βρεις μια παρουσίαση των πιο διαδεδομένων τρόπων μεταφοράς πραγμάτων ή αποσκευών, με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για κάθε ένα, ελπίζοντας να σου δώσω μία βάση για να ψάξεις την αγορά και να καταλήξεις ακριβώς σε αυτό που ζητάς.

Έχεις λοιπόν κάτι να μεταφέρεις; Διάβασε τα επόμενα και πιστεύω πως θα βρεις τη λύση.

Tσάντες πλάτης

Τις περισσότερες φορές δεν οδηγάς κάνοντας ένα ταξίδι. Πας στη δουλειά σου ή κάνεις μία κοντινή εκδρομή.

Σε αυτήν την περίπτωση αυτό που χρειάζεσαι είναι ένας τρόπος να μεταφέρεις ένα αδιάβροχο, κάποια χαρτιά ή μικροαντικείμενα. Ιδανική για τέτοιες μεταφορές είναι μία τσάντα πλάτης.

Tο μεγαλύτερο πλεονέκτημα της τσάντας πλάτης είναι ότι δεν είναι απαραίτητο να ανησυχείς για το ότι πρέπει να την αφήσεις στη μοτοσικλέτα σου, με λουριά που θα μπορούσαν να κοπούν εύκολα. Oι τσάντες πλάτης έχουν την ιδιότητα να είναι «πάντα μαζί σου».

Oι τυποποιημένες τσάντες πλάτης (π.χ. σχολικές), είναι εύκολες να χρησιμοποιηθούν από τον αναβάτη μιας μοτοσικλέτας, αλλά έχουν και μειονεκτήματα. Τα λουριά τους φοριούνται δύσκολα με μπουφάν και είναι γίνονται επικίνδυνα σε στροφές ή μεγάλες ταχύτητες. Πολλές εταιρείες έχουν τροποποιήσει τις τσάντες πλάτης, σχεδιάζοντας τες για χρήση σε μοτοσικλέτα. Mε λουριά που ρυθμίζονται (για να προσαρμοστούν σωστά στο μπουφάν) και με ειδικά υλικά και συστήματα για μεγαλύτερη αντοχή και αδιαβροχοποίηση. Μια καινοτόμος μορφή είναι η τσάντα πλάτης με ένα ενιαίο λουρί, που φοριέται πιο εύκολα και είναι πιο απλή στη χρήση.

Μειονεκτήματα; Υπάρχουν μερικά. Το μαλακό υλικό που είναι κατασκευασμένες μπορεί να επιβαρύνει την πτώση σου σε περίπτωση που μεταφέρεις κάποιο αιχμηρό αντικείμενο. Ακόμα, ότι τοποθετείς σε τσάντα πλάτης το μεταφέρει η πλάτη σου και όχι η μοτοσικλέτα. Επιπλέον είναι σχεδόν αδύνατο να μεταφέρεις δεύτερο άτομο.

Τσάντες πίσω καθίσματος

Εάν ταξιδεύεις μόνος, μια από τις λογικότερες θέσεις για να μεταφέρεις ρούχα και εργαλεία είναι στο πίσω κάθισμα. Πολλές εταιρείες προσφέρουν τέτοιες τσάντες που καθιστούν τη μεταφορά πραγμάτων ευκολότερη.

Σε αυτή τη κατηγορία η αφθονία ειδών είναι μεγάλη. H γκάμα καλύπτει όλα τα μεγέθη, από μικρή σε μέγεθος χαρτοφύλακα γραφείου, και φτάνει σε μέγεθος τεράστιας χωρητικότητας.

Εκτός από το μέγεθος, οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των τσαντών πίσω καθίσματος είναι στο σύστημα σύνδεσης. Πολλές τσάντες πίσω καθίσματος χρησιμοποιούν ελαστικούς ιμάντες, ενώ άλλες χρησιμοποιούν ειδικούς συνδετήρες που γαντζώνουν κάτω από το ίδιο το κάθισμα.

Το σύστημα δεσίματος με ελαστικό ιμάντα είναι καλό, εφ' όσον προσφέρει η μοτοσικλέτα σου μια θέση για να γαντζώσει. Αλλά να είσαι προσεκτικός που καθοδηγείς τους γάντζους γιατί μπορεί να προκαλέσουν ζημιά.
Οι συνδετήρες καθισμάτων λειτουργούν στα περισσότερα καθίσματα, αν και είναι δυσκολότερα στην τοποθέτηση από τους ελαστικούς ιμάντες. Eάν η μοτοσικλέτα σου δεν έχει τίποτα περισσότερο από ένα μικρό μαξιλάρι για κάθισμα συνοδηγού, μπορεί να πρέπει να ψάξεις για άλλα σημεία σύνδεσης.
Οι τσάντες πίσω καθίσματος που γίνονται συγκεκριμένα για τις μοτοσικλέτες είναι πολύ καλές, αλλά τίποτα δεν σε αποτρέπει από το να χρησιμοποιήσεις μία άλλη τσάντα και να τη δέσεις με ελαστικούς ιμάντες ή «χταπόδια». Μεγάλη προσοχή στο δέσιμο που μπορεί να προκαλέσει μετατόπιση φορτίου και πτώση.

Επίσης υπάρχουν δύο άλλα ζητήματα που ληφθούν υπόψη. Οι περισσότερες τσάντες πίσω καθίσματος δεν είναι αδιάβροχες, έτσι θα πρέπει να έχει προβλεφθεί η περίπτωση βροχής. H ανάβαση και η κατάβαση από τη μοτοσικλέτα είναι δύσκολη και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Tankbags (τσάντες ντεπόζιτων)

Tο tankbag είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο μεταφοράς πραγμάτων με αρκετές παραλλαγές, που το κάνουν ιδιαίτερα χρηστικό.

Στην πραγματικότητα, τα tankbags είναι θαυμάσια. Tο θετικότερο σημείο τους είναι το ότι, ότι μεταφέρεις με αυτά βρίσκεται κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας, όπου είναι το πιο ελάχιστα πιθανό να σε ανατρέψει. Συν, το ότι η πρόσβαση στα πράγματά σου είναι πανεύκολη.

Επιπλέον, τα περισσότερα tankbags διπλασιάζονται και έχουν θέση για χάρτες, που τα καθιστούν σημαντικά ακόμα κι αν δεν έχεις πολλά να μεταφέρεις. Tα μεγαλύτερα μοντέλα μπορούν να είναι τόσο αποτελεσματικά στον αέρα όσο κάποιο χαμηλό fairing.

Eντάξει, το tankbag δεν είναι τέλειο. Η ικανότητα μεταφοράς τους είναι περιορισμένη, τα περισσότερα πρέπει να τα αφαιρέσεις όταν πηγαίνεις για βενζίνη και δεν προσαρμόζονται καλά σε πολλές μοτοσικλέτες cruiser ή sport. Αλλά ένα καλό tankbag μπορεί να φέρει ότι χρειάζεσαι για ένα μονοήμερο ταξίδι και να είναι χρησιμότατο σε ένα πολυήμερο ταξίδι.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι για το μοντάρισμά τους στη μοτοσικλέτα, το σύστημα με λουριά και αυτό με μαγνήτες. Οι μαγνητικές τσάντες μπορούν να είναι απίστευτα κατάλληλες, αλλά δεν λειτουργούν σε όλα τα ντεπόζιτα, και πρέπει να είσαι προσεκτικός στο τι μεταφέρεις. Στο συστήματα των λουριών, πρέπει να βρεις έναν τρόπο να δέσεις το tankbag στη μοτοσικλέτα χωρίς να κάνεις ζημιά και να είναι σωστά δεμένο για να μην μετακινηθεί σε κάποια στροφή.

Παρ? όλα αυτά, το tankbag είναι εθιστικό. Μόλις το δοκιμάσεις, δεν θα θέλεις ποτέ να ταξιδέψεις χωρίς αυτό.

Μαλακές βαλίτσες

Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται την προσθήκη αποσκευών σε μια μοτοσικλέτα, σκέφτονται τις μαλακές βαλίτσες. Eίναι ευπροσάρμοστοι μεταφορείς και αρκετά δημοφιλείς (βλ. παλιοί ταχυδρόμοι ή pony express).

Πολλές εταιρείες έχουν κατασκευάσει μαλακές βαλίτσες και αυτό γιατί είναι πολύ οικονομικές, εύκολες στην τοποθέτηση, έχουν τεράστια γκάμα και ταιριάζουν σε περισσότερες από μία μοτοσικλέτες.

Υπάρχουν δύο κλειδιά στην αγορά μαλακών βαλιτσών, η προσαρμογή και το σύστημα σύνδεσης. Οι ανυψωμένες εξατμίσεις μπορούν να τις καταστρέψουν στο πρώτο κι όλας ταξίδι, ακόμη και να πιάσεις φωτιά ενώ οδηγάς. Γι αυτό πρέπει να είσαι σίγουρος ότι σου ταιριάζουν απόλυτα πριν τις αγοράσεις.
Εκτός αυτού, απαραίτητη είναι η κατάλληλη τακτοποίηση για να υπάρχει σιγουριά ότι οι τσάντες δεν θα βλάψουν τα φλας και ότι δεν θα εμποδίσουν την πρόσβαση στα πατάκια του συνεπιβάτη (εάν προγραμματίζεις να μεταφέρεις).

Να τοποθετήσεις τις μαλακές τσάντες είναι συνήθως εύκολο. Oι περισσότερες έχουν ένα ζευγάρι λουριών που διασχίζουν το πίσω μέρος της σέλας. Αυτά έχουν λουρίδες Velcro (σκρατς) για να καθορίσουν το ύψος των τσαντών όταν τοποθετούνται. Ένα άλλο λουρί πηγαίνει συνήθως γύρω από το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας για να συνδέσει τις δύο τσάντες μεταξύ τους.

Tο σημαντικότερο μειονέκτημά τους είναι ότι δεν μπορούν να κλειδωθούν πάνω στη μοτοσικλέτα και είναι εύκολο κάποιος να τις παραβιάσει. Αυτό μπορεί να είναι ένα πρόβλημα εάν θέλεις να αφήσεις τη μοτοσικλέτα σου κάπου σταθμευμένη και η μόνη λύση είναι κάποια πατέντα με λουκέτα.

Tέλος δύο σημαντικά προβλήματα είναι η βροχή και η άνεση του συνεπιβάτη. Oι περισσότερες βαλίτσες τέτοιου τύπου δεν είναι αδιάβροχές και τα λουριά που διασχίζουν τη σέλα κάνουν τη ζωή του συνεπιβάτη μαρτύριο σε μεγάλο ταξίδι.

Σκληρές βαλίτσες

Εάν έχεις στα πλάνα ένα μεγάλο ταξίδι, πιθανώς να σκέφτεσαι να αγοράσεις σκληρές βαλίτσες κάποια στιγμή.

Αυτές τις μέρες, λίγες είναι οι εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή σκληρών βαλιτσών, αλλά τα προϊόντα τους είναι λειτουργικά και ποιοτικά πολύ καλά, δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας για τον αναβάτη.

Για να τοποθετήσεις τέτοιες βαλίτσες θα πρέπει να αγοράσεις αυτές που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για τη μοτοσικλέτα σου ή κάποιες που η βάση τους είναι αυτή που ταιριάζει απόλυτα σε αυτή. Kάποιες φορές δημιουργείται ανάγκη τροποποίησης της μοτοσικλέτας (ιδιαίτερα στα φλας) και αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα. Bέβαια μετά την τοποθέτηση των βάσεων οι βαλίτσες προσαρμόζονται με μεγάλη ευκολία.

Θετικό είναι ότι πολλές από αυτές τις βαλίτσες έχουν και μία τρίτη για το μέρος πάνω από τη σχάρα που είναι βολικότατο για καθημερινή χρήση πόλης ή μικρών εκδρομών.

Τα πλεονεκτήματα των σκληρών βαλιτσών είναι σημαντικά. Όλες είναι αδιάβροχες, κλειδώνουν για ασφάλεια, δεν μετατοπίζονται κατά την πορεία της μοτοσικλέτας και σε πιθανή πτώση προστατεύουν και τα πόδια.

Αρνητικό σημείο είναι ότι οι περισσότερες εξέχουν της μοτοσικλέτας και χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Αντίθετα από τις μαλακές βαλίτσες, δεν τροποποιούνται και είσαι αναγκασμένος να έχεις τις βάσεις τους πάντα πάνω στη μοτοσικλέτα.

Eάν βέβαια θέλεις τη μέγιστη ευκολία και ασφάλεια σε ένα ταξίδι μεγάλης απόστασης, πρέπει ένα σετ από τέτοιες βαλίτσες να το θεωρήσεις απαραίτητο.
"...για να μην καταρρευσουμε , πρεπει να αναζητησουμε ξανα
τη χαρα στην αξια των απλων πραγματων και των ανθρωπινων σχεσεων.
σε οτι δεν αγοραζεται"
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΚΑΛΤΣΟΛΑΡΙ



Θελει κοτσια να φτιαχνεις χωρο γιαυτα που γουσταρεις.
Άβαταρ μέλους
skyknight
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1103
Εγγραφή: Κυρ 02 Νοέμ 2008, 14:16
Gender: Male
Other: daelim
Τοποθεσία: ΣΑΜΟΣ

Re: Oδηγος για την μεταφορα αποσκευων με μοτοσυκλετα

Δημοσίευση από skyknight »

Το σημαντικό για τις τσάντες μεταφοράς είναι το να βρίσκονται κοντά στο κέντρο βάρους, να προσαρμόζονται γερά και να μην επηρεάζουν την αεροδυναμική.
Ασύμβατες απαιτήσεις βεβαια.
Καλύτερη εφαρμογή έχουν όλες οι πίσω σε σκάρα,μετά το tank bag και όλες οι με ιμάντες.
Καλύτερη αεροδυναμική το tank bag, μετά οι πίσω πλαϊνές κ τέλος η top case.
Καλύτερη κατανομή βαρών (το σημαντικότερο) κατά σειρά προτεραιότητας εξασφαλίζουν:
1. πλαϊνές πίσω βαλίτσες
2. tank bag
3. top case
Υπάρχουν και πατέντες τοποθέτησης εκατέρωθεν του μοτέρ. Θεωρητικά το καλύτερο μέρος όσον αφορά την κατανομή, το χειρότερο σε άλλους...
Όποιος φοβάται μην πέσει, όλη του τη ζωή θα σέρνεται
Άβαταρ μέλους
sakman
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3858
Εγγραφή: Παρ 17 Οκτ 2008, 09:19
Gender: Male
Bike: SS1000
Other: CBX 750 MONTESA 414
Τοποθεσία: Βριλήσσια

Re: Oδηγος για την μεταφορα αποσκευων με μοτοσυκλετα

Δημοσίευση από sakman »

Εχω κάνει άάάάάπειρα χλμ με διάφορες μοτο , κουβαλώντας μαζί μου , της Παναγιάς τα μάτια , για πολυήμερα ταξίδια δύο ατόμων. Υπάρχουν και Tank Bag , με λουριά που δένουν μόνο την βάση , η οποία έχει τρύπα στην τάπα της βενζίνης , και συνδέουν με φερμουάρ τον σάκο , μαζί με Top Case , και πλαϊνές βαλίτσες , με σκάρα που εύκολα προσαρμοζόταν σε όλα τα μοντέλα . Ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα , λαμβάνοντας όμως υπόψη , το τουριστικό στυλ οδήγησης . Με σωστή κατανομή του βάρους , και σωστές πιέσεις ελαστικών , δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο κόμπακτ ήταν , και πόσο εύκολα έστριβε ακόμη και αρκετά γερμένη , ( η μοτο ) . Κατά την άποψη μου το ¨μυστικό ¨ είναι , η σωστή κατανομή βάρους και το καλό δέσιμο , για να αποφεύγονται οι μετακινήσεις κατά την πορεία .
The Uncle Εικόνα
Άβαταρ μέλους
dim_gal
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 226
Εγγραφή: Κυρ 08 Νοέμ 2009, 13:14
Gender: Male
Bike: ST2S
Other: derbi senda
Τοποθεσία: Γαλαξιδι αθηνα

Re: Oδηγος για την μεταφορα αποσκευων με μοτοσυκλετα

Δημοσίευση από dim_gal »

αυτα που θα πω εινα απολυτως προσωπικη γνωμη...

οσες φορες εχω κανει ταξιδι με tank bag εχω βλαστιμισει...
το χρησιμοποιω οταν πρεπει να παρω αρκετα πραγματα μαζι μου με αποτελσμα να το εχω "διοροφο",αυτο εχει σαν αποτελεσμα να φτανει στο υψος της ζελατινας γιατι δεν εχω double bubble ζελατινα αλλα την "μαμα"και σε μεγαλες ταχυτητες και δη εκει οπου τις κρατας για ωρα πχ στις εθνικες οδους το κεφαλι μου παει περα δοθε...δεν μου αρεσει η χρηση του tank bag παρα μονο οταν ειναι σε σμικρινση...
αυτο το προβλημα το ελεισα κανοντας το tank bag.tail bag...δηλαδη βαζοντας το στο καθισμα του συνεπιβατη...δεμενο με 4 ιμαντες που ειχε εξα αρχης,δεμενο απο καθε γωνια και ειμαι comple...και στα σβελτα ταξιδακια και περνει ανετα(δλδ δεν βρισκει)η τσαντα πλατης...
επισεις εχει αδιαβροχο καλυμα.ελαστικο οπου το αγκαλιαζει και δεν περναει τιποτα...


τωρα μην αναλυσουμε το κεντρο βαρους αλλα αμεσα δεν εχω κανενα προβλημα
Δημήτρης
Απάντηση