Γυροσκοπική κλίση

Για την οδηγική μας βελτίωση

Συντονιστής: sue

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 11:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Γυροσκοπική οδήγηση
Πλεονέκτημα και βελτίωση της ασφάλειάς μας.
Σε κάθε μηχανή υπάρχει ένα τιμόνι και το πρώτο πράγμα που κάνουμε για να στρίψουμε είναι να χειριστούμε κατάλληλα την μπάρα.
Όλα αυτά για ταχύτητες μικρές γιατί μετά τα 30 χιλ. πρέπει να γείρουμε αναγκαστικά. Οσοι κάνανε ποδήλατο (δηλαδή όλοι) γείραν και στρίψαν πανεύκολα εξ’αιτίας του μικρού βάρους,άρα το μικρό βάρος είναι το παν για την ευκολία χειρισμού .Στην μηχανή έχουμε σημαντική αδράνεια ,που οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο ίδιο της το βάρος ,το βάρος του αναβάτη και την περιστροφή της μπροστινής ρόδας που όσο αυξάνει η ταχύτητά μας τόσο τσιμέντο γίνεται.
Εάν μετατοπίσουμε το βάρος μας τότε έχουμε μεταφορά του κέντρου μάζας η μηχανή παίρνει κλίση και στρίβουμε.
Εάν πατήσουμε δυνατά τον μασπιέ η πιέσουμε κάθετα το τιμόνι θα γίνει το ίδιο (συνήθως στα εντούρο).
Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο ,λεπτούς χειρισμούς ,εμπειρία και σε μεγάλες ταχύτητες κάθε λάθος διορθώνεται δύσκολα .
Κάθε απότομη κίνηση φορτίζει λάστιχα και αναρτήσεις που μπορούν να ξεπεράσουν όρια πρόσφυσης ενώ με το σώμα απ’έξω έχεις και χασομέριο για την επαναφορά όταν έχεις εσάκια.
Εδώ έρχεται η γυροσκοπική οδήγηση να μας λύσει προβλήματα αλλά και να δημιουργήσει εάν δεν υπάρχει εμπειρία από μεριά του αναβάτη.
Ο τρόπος οδήγησης αυτός σπάνια χρησιμοποιείται μπροστά στους προηγούμενους είναι σίγουρα πιο δύσκολος αλλά όταν τον κατέχεις δεν τον αλλάζεις με τίποτα αφού έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα.
Βασίζεται στις γυροσκοπικές ιδιότητες του μπροστινού τροχού, η λειτουργία του είναι απλή και αν ο αναβάτης στρίψει το τιμόνι δεξιά η μηχανή θα γείρει άμεσα προς τα αριστερά και το αντίθετο.
Είναι όντως ακατανόητο , ο μπροστινός τροχός λειτουργεί σαν στρόβος (περίπου και όχι ακριβώς ) γιατί ο τροχός και παλινδρομεί και δυνάμεις δέχεται από τα χέρια μας. Στον στρόβο δεν έχουμε παλινδρόμηση αλλά κλειδωμένο σύστημα.
Η μοναδική περίπτωση για να το καταλάβουμε είναι η εξής: χρειαζόμαστε ένα 15άρι κλειδί για να ξεβιδώσουμε μια μπροστινή ρόδα ποδηλάτου.
Στην συνέχεια την κρατάμε σταθερά με τα δύο μας χέρια από τον άξονα της την περιστρέφουμε γρήγορα (ίσως χρειαστεί δεύτερο άτομο) και μετά σπρώχνω το αριστερό χέρι μου και τραβάω με το δεξιό την ρόδα απότομα εάν την σπρώξω αριστερά το επάνω τμήμα της ρόδας φεύγει δεξιά και το αντίστροφο,
δηλαδή γέρνει.
Κάπως έτσι λειτουργεί και ο μπροστινός τροχός της μηχανής μας.
Σπρώχνω(οριζόντια –δεν πατάω το τιμόνι-δεν έχω ζεύγος δυνάμεων) αριστερά και η μηχανή γέρνει δεξιά και το αντίθετο.
Όλα αυτά με χαμηλές ταχύτητες στην αρχή γιατί αλλιώς πάμε για χαντάκι.
Χρησιμοποιήστε το αριστερό σας χέρι και για σπρώξιμο και για τράβηγμα και όχι από την μεριά που έχετε το γκάζι.
Ολοι οι εντουράδες το χρησιμοποιούν σε σούζες και όταν η μηχανή είναι στον αέρα για να την ισιώσουν και να προσγειωθούν κάθετα.
Εχει επίσης άριστα αποτελέσματα όταν έχεις μειωμένη πρόσφυση η όταν θέλεις να μπάζεις την μηχανή σε εσάκια απότομα η για αστραπιαία αλλαγή πορείας μπροστά σε εμπόδιο χωρίς να χρησιμοποιείς το κλασσικό «χαστούκι» που μπορεί να δημιουργήσει χάσιμο.
Εστω (λέμε τώρα) ότι θέλεις να στρίψεις αριστερά ,με το αριστερό χέρι σπρώχνεις το τιμόνι δεξιά η μηχανή παίρνει κλίση ,διαγράφεις το τόξο (ισως διορθώσεις και με το σώμα λίγο) και όταν θέλεις να επανέλθεις τραβάς το τιμόνι αριστερά και η μηχανή ισιώνει .Στην αρχή σιγά είπαμε και μετά (από λίγα χρόνια) και πιο γρήγορα. Οσο πιο γρήγορα πας (και στρίβεις) τόσο πιο πολύ εκτιμάς την γυροσκοπική κλίση.Μπορώ να σας εξηγήσω και με τους νόμους της φυσικής και μηχανολογίας το γυροσκοπικό φαινόμενο.
Καλά μπασίματα.
Κωνσταντίνος
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
Punisher
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1968
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:35
Gender: Male
Other: V-Max 96'
Τοποθεσία: South Africa

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Punisher »

Κώστα ευχαριστούμε ! :thumbsup: Αν δεν βαριούντε οι άλλοι θα ήθελα εγώ προσωπικά θα ήθελα και τις εξηγήσεις μηχανολογίας που ανέφερες και φυσικής αν δεν σου είναι κόπος... Όσο περισσότερα ξερω προσωπικά τόσο πιο εύκολα τα κατανοώ...
See, I'm a man of many problems, up against some scary odds
We kill, we hide, we all fall down, idiots love to bury gods
It doesn't happen over night though, never, still I'm filled with wonder
Lonely like the tight rope walker, hitchhiker, long distance runner
Zoom, kick, persuasion tech, good night for you, bad night for me
Άβαταρ μέλους
REDMONSTER
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 714
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 12:44
Gender: Male
Bike: Monster S4
Other: KTM Adventure 990
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από REDMONSTER »

Πολυ σωστος ο Κωσταντινος, μονο οπως το εχεις γραψει θα μπερδευτουν αυτοι που δεν το κατεχουν, εκει που λες "σπρωχνω" καλο ειναι να εξηγησεις και με ποιο χερι. "Σπρωχνω αριστερα" με το ΔΕΞΙ ΧΕΡΙ για να στριψω δεξια και να πεσει η μηχανη δεξια, και το αντιστροφο.

Στην πραγματικοτητα δεν σπρωχνεις καν προς καποια κατευθυνση το τιμονι, απλα το σπρωχνεις μπροστα και οσο το δυνατον παραλληλα με το εδαφος για να μην δημιουργουνται και αλλες δυναμεις οπως πολυ σωστα εγραψες.

Κοινως στριβουμε προς την κατευθυνση που σπρωχνει το χερι και οχι προς την κατευθυνση που τραβαγαμε το τιμονι οπως νομιζαμε παλια.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Δημήτρης - Κι αν ειμαι ροκ !!!
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 11:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Αυτήν την στιγμή έχω μόνον απλό σκάνερ και δεν μπορώ να επεξεργαστώ σκαναρισμένο κείμενο και να προσθέσω εικόνα η σχήμα . Η αγοράζω καινούριο η βγάζω φωτό και με μαρκαδόρο πάνω στην φωτό σχεδιάζω με μαρκαδόρο.Και τα δύο θέλουν χρόνο..........
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
Punisher
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1968
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:35
Gender: Male
Other: V-Max 96'
Τοποθεσία: South Africa

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Punisher »

Εγώ πάντως εδώ είμαι και περιμένω όποτε μπορέσεις και βρεις χρόνο δεν βιαζόμαστε... :thumbsup:
See, I'm a man of many problems, up against some scary odds
We kill, we hide, we all fall down, idiots love to bury gods
It doesn't happen over night though, never, still I'm filled with wonder
Lonely like the tight rope walker, hitchhiker, long distance runner
Zoom, kick, persuasion tech, good night for you, bad night for me
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 11:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Red γράφω πως το σωστό για μένα είναι να χρησιμοποιώ μόνον το αριστερό χέρι αφού στο δεξί έχω το γκάζι η τέλος πάντων έτσι το συνήθησα.Συνήθως τα χέρια μας είναι παράλληλα περίπου με το έδαφος το σπρώξιμο θα είναι και αυτό παράλληλο.Αν σπρώξω αριστερά παίρνω κλίση δεξιά αν τραβήξω ανάποδα.
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1385
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 23:37
Gender: Male
Other: Κ1200S - F800s
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ »

Αγαπητοι συμφορουμητες ενα μεγαλο,τεραστιο ευχαριστω στον Δημητρη(redmonster) ο οποιος με υπομονη μου ανελυσε το γυροσκοπικο στρηψιμο και σε theory αλλα και πραξη.
Απολαμβανω την οδηγηση της ομολογουμενος ''παχουλης'' αλλα καλοζυγησμενης μπεμπας μου (230κιλα) συν οτι στις στροφες πλεον δεν ''ιδρωνουν'' τα χερια μου.
Αυτα βεβαια τα κανω πραξη σε χαμηλες ταχυτητες μιας και οι αλλες δεν υπαρχουν για εμενα.
Οντος η μηχανη με το ελαφρυ αντι8ετο σπροξιμο του τιμονιου σε τραβαει προς την μερια που θες να στριψεις και με μια μικρη και οχι υπερβολικη-επιδειξιομανικη εξοδο τους σωματος η οποια βοηθαει και σε πιθανες διορθωσεις.
Τελος πρεπει ειδικα οι λιγοτερο ''χεραδες'' οδηγοι να ευχαριστησουμε τον Κωνσταντινο που εθεσε το θεμα και τωρα μπορουμε να ακουσουμε πιο εμπειρες αποψεις η' για οσους δεν γνωριζουν να αρχισουν να υποψιαζοντε
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER
Άβαταρ μέλους
Anvas
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2165
Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Gender: Male
Other: Moto Guzzi 1200sport
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Επικοινωνία:

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Anvas »

Ωραιο το θεμα. Να συμπληρωσω πως το σπρωξιμο του τιμονιου δεν ισχυει για καποιες ταχυτητες και πανω αλλα για ΟΛΕΣ τις περιπτωσεις, ακομα και στατικα. Π.χ οταν σταματαμε στο φαναρι και θελουμε να κατεβασουμε το αριστερο ποδι σπρωχνουμε το αριστερο μας χερι. Αυτο οφειλεται επιπροσθετως του γυροσκοπικου φαινομενου στην γωνια καστερ. Δοκιμαστε το με την μοτοσυκλετα σταματημενη, ειναι τοσο απλο! Μια μικρη προυποθεση: οταν σπρωχνουμε με το ενα να μην κραταμε το αλλο σταθερο..!
Aνδρέας Β.
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 11:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Αντρίκο καλημέρα.
Στατικά έχουμε εξισορρόπιση δυνάμεων και όχι το φαινόμενο της μετάπτωσης που είναι όταν ο τροχός γυρνάει.Μόνον όταν ο τροχός γυρνάει έχουμε κλίση της μηχανής μας γυροσκοπικά εξ'ού και ο τίτλος "γυροσκοπική κλίση".
Φιλικά Κωνσταντίνος

Υ.Γ.¨Οταν τρέχουμε μετά π.χ 50 χιλ. τιμόνι δεν στρίβουμε δηλαδή δεν στρίβει η ρόδα της μηχανής ,και οι δύο τροχοί στην ίδια ευθεία είναι ,κλίση παράγουμε , με την δύναμη στο τιμόνι.
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
johnduc
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6922
Εγγραφή: Δευ 14 Απρ 2008, 22:19
Gender: Male
Bike: 916
Τοποθεσία: Thessalonique,Macédoine-Centrale

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από johnduc »

Σπρωξε-τραβα...που θα παει θα το πιασω το νοημα της θεωριας που γινεται πραξη...μου λειπουν μαθηματα πολλα...και οσο διαβαζω γουσταρω!Συνεχιστε... :thumbsup:
Εικόνα
COMUNE DI BOLOGNA

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Multistrada
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: Τρί 15 Ιούλ 2008, 14:45
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Τοποθεσία: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Multistrada »

θα σας παρακαλούσα να γράψετε και άλλα κόλπα και τεχνικές μπας και καταφέρουμε να στρίψουμε σωστά καμιά φορά :)) !
ΝΙΚΟΣ
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 11:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Τα κόλπα στην πράξη με trainning day only................
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
Anvas
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2165
Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Gender: Male
Other: Moto Guzzi 1200sport
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Επικοινωνία:

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από Anvas »

Κωνσταντινε καλησπερα. Ορθως ομιλεις πλην του οριου των καποιων χλμ. και ανω που λες οτι ισχυει το συμπτωμα του γυροσκοπικου φαινομενου η μεταπτωση. Διαφωνω, ισχυει απο το 1ο χλμ/ωρα στη θεωρια και στη πραξη και ειναι το α και το ω του keith kode και του σεμιναριου CSS που παρακολουθησα και εφαρμοζω τις ασκησεις του καθημερινα. Επιπροσθετως μην ξεχνουμε τη γωνια caster: Δημιουργει μετατοπιση του ιχνους του οριζοντιου αξονος της μοτοσυκλετας απο μονη της, αρα το ΚΒ, αρα την κλιση! ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ:-)
Aνδρέας Β.
Άβαταρ μέλους
nick2ono
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 15:32
Gender: Male
Other: tuono φακτορισμενο
Τοποθεσία: Καλαματα - Βριλησσια - Βυρωνας - Mουζακι - Κουκλιοί

Re: Γυροσκοπική κλίση

Δημοσίευση από nick2ono »

εγω προσωπικα ειμαι σχετικα νεος με το γυροσκοπικο αλλα το λατρευω!!! μου το πρωτο εξηγησε ο 5ος κ τωρα που το δουλευω αρχιζω να κατανοω το πως επιδρα!

διαβασα ενα σχετικο thread και στο moto.gr κ νομιζω οτι αξιζει να δειτε ενα video ( εξηγει το γυροσκοπικο περιπου στο 14ο λεπτο)
:hibye: :hibye:

http://www.youtube.com/watch?v=zLy0IQT8 ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;
Εικόνα
Απάντηση