Για να φρενάρεις σωστά!

Για την οδηγική μας βελτίωση

Συντονιστής: sue

Απάντηση
ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1385
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 23:37
Gender: Male
Other: Κ1200S - F800s
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ »

12.11.08
Διάβασε τι πρέπει να γνωρίζεις ώστε να φρενάρεις σωστά και με ασφάλεια. Είναι αρκετά, αλλά ελπίζουμε να σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος αναβάτης
Εξηγήσαμε σε προηγούμενη ενότητα αλλά είμαι βέβαιος ότι το έχουμε όλοι διαπιστώσει και από προσωπική μας πείρα, πόσο σημαντικό είναι το φρενάρισμα για τη μοτοσικλετιστική μας ζωή και την... επιβίωσή μας βέβαια.
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος και τελικά να καταλήξουμε στον σωστό τρόπο που κανείς πρέπει να φρενάρει με τη μοτοσικλέτα του, τον τρόπο που θα είναι πιο αποτελεσματικός τόσο για να γίνουμε πιο γρήγοροι, όσο και πιο ασφαλείς!

Για να καταλήξουμε στο... ποθητό συμπέρασμα θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος.

Τι συμβαίνει όταν φρενάρουμε

Η μοτοσικλέτα που μπαίνει στη διαδικασία φρεναρίσματος, όταν δηλαδή χρησιμοποιούμε τα φρένα, δέχεται μια σειρά δυνάμεων, που διαμορφώνουν μια σειρά από καταστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει ο μοτοσικλετιστής, αφού πρώτα τις κατανοήσει.

Το πιο εμφανές που όλοι έχουμε παρατηρήσει κατά το φρενάρισμα είναι η συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης. (Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων, με μοναδική εξαίρεση τις μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούν ανάρτηση με οδηγούντες βραχίονες οπότε η μπροστινή ανάρτηση εκτείνεται. Αυτό το συναντάμε στα παλαιότερα παπιά, χαρακτηριστικό στο Honda C50, που πλέον έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τους δρόμους και τα οποία έχουν σχεδιαστεί να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες). Η συμπίεση λοιπόν της μπροστινής ανάρτησης είναι αποτέλεσμα της μεταφοράς βάρους προς το μπροστινό μέρος, λόγω της επιβράδυνσης. Αυτό βέβαια είναι λογικό. Εκείνο που λίγοι έχουμε παρατηρήσει είναι ότι με την συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης δημιουργεί ταυτόχρονα και έκταση της πίσω ανάρτησης (του αμορτισέρ).

Η αλλαγή που παρατηρούμε στην κατάσταση των αναρτήσεων, έχει ως παράλληλο αποτέλεσμα την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσικλέτας. Το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας κινείται προς τα εμπρός, η γωνία caster μικραίνει και ξαφνικά η μοτοσικλέτα γίνεται (πιο) ασταθής, διότι η γεωμετρία γίνεται πιο γρήγορη. Επιπλέον το βάρος που φορτίζει τον πίσω τροχό μειώνεται και σε ακραίες συνθήκες μηδενίζεται (όταν ο πίσω τροχός βρεθεί στον αέρα - endo).

Είναι λοιπόν προφανές ότι με τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά το φρενάρισμα η μοτοσικλέτα μας αποκτά διαφορετική συμπεριφορά, από αυτή που εμείς έχουμε συνηθίσει. Το κυριότερο δε είναι ότι αποκτά πιο «νευρική» οδική συμπεριφορά και αυτός είναι ο λόγος που η ήδη ασταθής ισορροπία (της μοτοσικλέτας μας) γίνεται ακόμη πιο ευάλωτη.

Φρενάρισμα και κατανομή βάρους

Τα παραπάνω συμβαίνουν σε όλες τις μοτοσικλέτες, υπάρχουν όμως περιπτώσεις που εμείς δεν τα αντιλαμβανόμαστε. Η διάσταση των τροχών, αλλά κυρίως η κατανομή του βάρους της μοτοσικλέτας μας, δημιουργούν διαφορετικές συνθήκες στο φρενάρισμα.


Σε μια sport μοτοσικλέτα η κατανομή του βάρους πλησιάζει το 50%-50% εμπρός -πίσω. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ένα μεγάλο μέρος του βάρους φορτίζει τον μπροστινό τροχό ενώ σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρο το βάρος φορτίζει τον μπροστινό τροχό. Είναι λοιπόν αναμενόμενο το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος να αναλαμβάνει το μπροστινό φρένο. Στην περίπτωση αυτή το πίσω φρένο παίζει βοηθητικό ρόλο. Όταν χρησιμοποιούμε το πίσω φρένο σε δυνατό φρενάρισμα πάντα προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον πίσω τροχό, οπότε και θα χαθεί ο έλεγχος του τμήματος αυτού της μοτοσικλέτας, το οποίο θα μπει σε φάση ολίσθησης.


Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις μοτοσικλέτες on-off. Η διαφορά είναι στο ότι εδώ μιλάμε για κατανομή βάρους πιο πισώβαρη. Το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας θα ανασηκωθεί πολύ πιο δύσκολα, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε περισσότερη δύναμη στο πίσω φρένο χωρίς τον φόβο του μπλοκαρίσματος. Αυτός είναι και ο λόγος που σε πολλά μοντέλα το πίσω φρένο έχει μεγάλες διαστάσεις (διάμετρο) και ισχυρές δαγκάνες.


Η κατάσταση αλλάζει όταν μιλήσουμε για μοντέλα με ολοκληρωτικά πισώβαρη κατανομή βάρους, χαρακτηριστικό των οποίων είναι τα customs και τα scooters. Ειδικά στα τελευταία, όπου ο κινητήρας και η μετάδοση είναι πίσω, όπως επίσης και το ρεζερβουάρ (σε πολλά από αυτά), υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και το 75% του βάρους φορτίζει το πίσω μέρος. Με την προσθήκη δε του αναβάτη αυτή η κατανομή γίνεται ακόμη πιο πισώβαρη. Εδώ το μπροστινό φρένο μπορεί να προκαλέσει ανεξέλεγκτα μπλοκαρίσματα καθώς δεν φορτίζεται αρκετά και άρα δεν μπορεί να μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις επιβράδυνσης. Εδώ βασιζόμαστε περισσότερο στο πίσω φρένο και προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον μπροστινό τροχό καθώς εάν αυτό συμβεί χάνεται και ο έλεγχος της μοτοσικλέτας μας.

Σκέψου τώρα ότι μια φορτωμένη μοτοσικλέτα με μπαγκάζια και συνεπιβάτη γίνεται κυρίως πισώβαρη. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το πίσω φρένο αναλαμβάνει αυξημένες υποχρεώσεις.

Φρενάρισμα για ακινητοποίηση

Δύο είναι οι λόγοι που φρενάρουμε και ο πρώτος είναι για να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας. Θα πρέπει να έχουμε κατανοήσει ποιο από τα δύο φρένα που έχουμε στη διάθεσή μας παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο (φυσικά ανάλογα με τη μοτοσικλέτα που οδηγούμε). Σύμφωνα με τα όσα είπαμε προηγουμένως αυτό είναι συνήθως το μπροστινό. Στη συνέχεια θα πρέπει να εφαρμόσουμε την αντίστοιχη δύναμη ώστε να μην μπλοκάρουμε κάποιον από τους δύο τροχούς. Αυτό χρειάζεται εμπειρία και καλό θα ήταν καθένας μας να κάνει δοκιμές ώστε να καταλάβει πόσα περιθώρια έχει μέχρις ότου οι τροχοί μπλοκάρουν (προτείνω επανειλημμένες δοκιμές σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης, ώστε να επέλθει εξοικείωση).

Σαν γενικός κανόνας πάντως ισχύει ότι μεγαλύτερη δύναμη εφαρμόζουμε στον τροχό που μπορεί να δεχθεί την μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης. Η δύναμη θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν προοδευτική και ο αναβάτης θα πρέπει να έχει συνέχεια στο νου του το ότι δεν πρέπει να μπλοκάρει κάποιον από τους τροχούς. Εάν παρ' ελπίδα αυτό συμβεί η μόνη λύση είναι να χαλαρώσουμε τη δύναμη στη μανέτα ή το πεντάλ του αντίστοιχου τροχού (κάτι σαν ένα τεχνητό ABS) και να συνεχίσουμε να φρενάρουμε με μικρότερη δύναμη.

Εξυπακούεται ότι σε φρενάρισμα με στόχο την ακινητοποίηση προσπαθούμε ώστε να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας κατά το δυνατό κάθετη, ώστε να έχουμε την μεγαλύτερη δυνατή φόρτιση των τροχών. Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας ότι η δύναμη που ασκούμε στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένη στα δύο του άκρα, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα αποσταθεροποιηθεί, ενώ δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ ότι τα μάτια μας σκανάρουν συνεχώς τον τύπο του οδοστρώματος μπροστά μας, καθώς στην Ελλάδα σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ομοιόμορφο ενώ σε άλλες μπορεί να είναι εν μέρει καλυμμένο από κάποιο υγρό (νερό, λάδι, καύσιμα κ.ο.κ.).

Φρενάρισμα για προσαρμογή της ταχύτητας

Ο δεύτερος λόγος που φρενάρουμε είναι για να προσαρμόσουμε την ταχύτητά μας στις συνθήκες οδήγησης (δεν θέλουμε να μπούμε σε μια στροφή των 90km/h με 180km/h...). Τα όσα είπαμε παραπάνω για την επενέργεια των φρένων σε σχέση με την κατανομή βάρους ισχύουν με τον ίδιο τρόπο. Η διαφορά είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση μας ενδιαφέρει πώς η μοτοσικλέτα θα συνεχίσει μετά την τροποποίηση της ταχύτητας οπότε και πρέπει να σκεφτόμαστε ό,τι ότι κάνουμε κατά το φρενάρισμα θα έχει επιπτώσεις στη συνέχεια της πορείας μας (εάν φρενάρουμε αναστατώνοντας την ισορροπία της μοτοσικλέτας μας, αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου). Αυτός είναι και ο λόγος που προτείνουμε την ενέργεια στα φρένα ομαλά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ομαλή φόρτιση της ανάρτησης και στην κατ' ελάχιστο αλλαγή της γεωμετρίας. Ομοίως όταν χαλαρώνουμε την πίεση στα φρένα, εάν αυτό γίνει ομαλά, με τον ίδιο τρόπο η μοτοσικλέτα δεν αναστατώνεται αλλά παραμένει κοντά σε κατάσταση ισορροπίας. Αυτό δίνει την ευκαιρία στον αναβάτη να προγραμματίσει την επόμενη του ενέργεια. Αυτό είναι κάτι που έχει σημαντικά αποτελέσματα στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και στην καθημερινή οδήγηση στο δρόμο.

Η περίπτωση αυτή αναφέρεται και στην περίπτωση που αντιμετωπίζουμε ένα αναπάντεχο εμπόδιο στο δρόμο. Στην περίπτωση αυτή προσπαθούμε να επέμβουμε στα φρένα, τόσο, όσο χρειάζεται ώστε να αποκτήσουμε την ταχύτητα που πρέπει ώστε να αποφύγουμε το εμπόδιο. Θα πρέπει δε να έχουμε στο νου μας ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που μόνη μας σωτηρία είναι η ακινητοποίηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν διάδρομοι διαφυγής, αυτός είναι και ο λόγος που τα μάτια μας πρέπει να αναζητούν αυτούς τους διαδρόμους και όχι να εστιάζουν στο σημείο του κινδύνου.

Εδώ μπορούμε να αναφέρουμε τη νέα μπροστινή ανάρτηση της Showa με το όνομα Big Piston Fork που είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε τόσο η συμπίεση, όσο και η έκτασή της να γίνονται αργά ώστε να μην αλλάζει γρήγορα και πολύ η γεωμετρία κατά το φρενάρισμα.

Σπορ οδήγηση

Στην περίπτωση αυτή ισχύουν τα παραπάνω απλώς εφαρμόζονται σε μεγαλύτερο βαθμό. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η κορύφωση της σπορ οδήγησης βρίσκει εφαρμογή μέσα σε μία πίστα (θα αναφερθούμε σε επόμενο θέμα μας για το πώς συμπεριφερόμαστε μέσα σε μια πίστα...) οπότε και δεν τίθεται θέμα φρεναρίσματος ακινητοποίησης της μοτοσικλέτας μας (στην πίστα δεν σταματάμε για κανέναν λόγο...).

Το φρενάρισμα μέσα στην πίστα αφορά την προσαρμογή της ταχύτητάς μας ανάλογα με τις συνθήκες. Τις περισσότερες περιπτώσεις οι συνθήκες υπαγορεύονται από το τι ακολουθεί στη συνέχεια (στροφή, σικέιν, ανηφόρα, κατηφόρα, θετικό camber, αρνητικό camber κ.ο.κ.). Είναι λοιπόν προφανές ότι μέσα στην πίστα φρενάρουμε σκεπτόμενοι δύο πράγματα α) πως θα χάσουμε λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση και β) πως η μοτοσικλέτα μας θα βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση για τα όσα θα ακολουθήσουν.

Α)Λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση θα χάσουμε επιβραδύνοντας όσο ισχυρότερα γίνεται, ώστε η μείωση της ταχύτητάς μας μην διαρκέσει πολύ.

Β)Για να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας στην καλύτερη κατάσταση για όσα θα ακολουθήσουν, θα πρέπει να φρενάρουμε κατά το δυνατόν ομαλά. Στόχος στην περίπτωση αυτή είναι να διαταράξουμε την ισορροπία της μοτοσικλέτας κατά το λιγότερο δυνατό. Σίγουρα δεν θέλουμε τη στιγμή που θα «αμολήσουμε» τα φρένα μέσα στη στροφή αυτό να γίνει απότομα, οπότε και θα εκτονωθεί η μπροστινή ανάρτηση, ξαφνικά, η γεωμετρία της μοτοσικλέτας θα γίνει πιο αργή, ξαφνικά, και εμείς θα προσπαθούμε να σώσουμε την κατάσταση, αντί να σκεφτόμαστε πόσο πρέπει να ανοίξουμε το γκάζι...

Θα πρέπει τα «α» και «β» να τα έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας και να ενεργούμε με την αντίστοιχη προσοχή ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Προτείνω να εξασκηθείτε στο να πατάτε στρωτά τη μανέτα κατά το φρενάρισμα, αλλά δυνατά (για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση) και (αυτό απαιτεί εξάσκηση) να συνηθίσετε να χαλαρώνετε την πίεση στη μανέτα σταδιακά. Με τον τρόπο αυτό αφού ολοκληρωθεί το φρενάρισμα, η μοτοσικλέτα θα έχει «κάτσει» σωστά στις αναρτήσεις της και θα μπορείτε να συνεχίσετε επιταχύνοντας.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Miyu την Δευ 24 Νοέμ 2008, 17:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Επεγεργασια κειμενου λογο μεγαλων κενων....
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER
Άβαταρ μέλους
Anvas
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2165
Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Gender: Male
Other: Moto Guzzi 1200sport
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Επικοινωνία:

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από Anvas »

Με 2 απλά λόγια ενός φρενοβλαβούς που έχει πέσει άπειρες φορές απο μπλοκαρισμένα φρένα :-): 1)Μιμηθείτε τα συνδυασμένα συστήματα πέδησης που με μία μανέτα δίνουν και στους 2 τροχούς. Δηλ. ΠΡΩΤΑ στον πίσω τροχό και κλάσμα δευτερολέπτου μετά ΚΑΙ τον μπροστινό. Φανταστείτε το σαν ενα τικ-τακ. Αυτό ρίχνει το Κ.Β.της μοτό κάτω-πίσω, την "κατεβάζει" και δε κινδυνεύουμε να ΥΠΕΡφορτίσουμε τον μπροστινό απο την πίεση που Θα ακολουθήσει. 2) Η κίνηση πεδησης να διαρκεί όσο μια βαθειά εκπνοή. Δοκιμάστε τα! Δουλεύουν!
Aνδρέας Β.
ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1385
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 23:37
Gender: Male
Other: Κ1200S - F800s
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ »

κατι τετοιο κανει και η ''μαμα'' μου στα γρηγορα μοντελα της (bmw)
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER
Άβαταρ μέλους
nick2ono
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 15:32
Gender: Male
Other: tuono φακτορισμενο
Τοποθεσία: Καλαματα - Βριλησσια - Βυρωνας - Mουζακι - Κουκλιοί

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από nick2ono »

:thumbsup: :thumbsup:
φοβερο ποστ!!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
DARK ANGEL
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Σάβ 29 Αύγ 2009, 14:37
Gender: Male
Bike: 749R
Τοποθεσία: Παγκράτι

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από DARK ANGEL »

nick2ono έγραψε::thumbsup: :thumbsup:
φοβερο ποστ!!
:thumbsup:
Ducati ή θάνατος
Άβαταρ μέλους
ctzoras
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 622
Εγγραφή: Σάβ 08 Νοέμ 2008, 20:06
Gender: Male

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από ctzoras »

Πολυ χρήσιμο ποστ!!
Αυτο που ήθελα να ρωτήσω με την σείρα μου ειναι το εξής.
έαν Χρειαστεί να φρενάρω απότομα για κάποιον σκύλο η αυτοκίνητο που πετάχτηκε (κοινός να πλακωθώ στα φρένα) πρέπει μαζί με το φρένο να πατήσω και τον συμπλέκτη μαζί έτσι ώστε να απομονώσω την πίσω ρόδα?
Έχω μια υπόνοια ότι είναι πιο σταθερή με ταχύτητα μέσα στο φρενάρισμα, βεβαία από την άλλη έχω προσέξει ότι η πίσω ρόδα μπλοκάρει πιο ‘ απροειδοποίητα ‘ όταν δεν πατάω συμπλέκτη δεν ξέρω εάν έγινα κατανοητός … ήθελα παρακαλώ τα φώτα σας… ευχαριστώ
Άβαταρ μέλους
sakman
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3858
Εγγραφή: Παρ 17 Οκτ 2008, 09:19
Gender: Male
Bike: SS1000
Other: CBX 750 MONTESA 414
Τοποθεσία: Βριλήσσια

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από sakman »

Όταν δεν πατάς συμπλέκτη , με το κλείσιμο του γκαζιού φρενάρει και ο κινητήρας , στις περισσότερες μοτό . ( Δεν θα αναλύσουμε τις διαφορές εδώ . ) Πρέπει να φρενάρουμε και αν μπορούμε – προλαβαίνουμε , να κατεβάζουμε και ταχύτητες . Μειώνεται η απόσταση φρεναρίσματος και από το ¨φρένο ¨ του κινητήρα . Θέλει λίγη εκπαίδευση στο πότε πατάς συμπλέκτη για να μην σβήσει το μοτέρ . Υπάρχουν και άλλα αλλά δεν είναι της παρούσης .
The Uncle Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Zissis
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1049
Εγγραφή: Τρί 19 Μάιος 2009, 10:42
Gender: Male
Τοποθεσία: Θεσσαλονικιος οικονομικος μεταναστης στα ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από Zissis »

Επισης συμαντικο στο θεμα φρεναρισμα ειναι ο ογκος που πρεπει να σταματισει ,μια που ο τυπος της επιβραδυνσης σχετιζεται με ταχυτητα και μαζα.Αρα ενα βαρυ φορτιο(πχ ΒΜW 1200) χρειαζεται ισχυροτερα φρενα και μεγαλητερη αποσταση φρεναρισματος απο ενα ελαφρυ φορτιο(DUCATI)..........Για αυτο και ο συγγραφεας του Topic εχει εμπειρια στο φρεναρισμα.....στην επιταχυνση και στην κλιση και το γυροσκοπικο φαινομενο αστα-βραστα........ :wsmile:
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΘΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ...........................Εικόνα
Άβαταρ μέλους
mycolnago
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: Πέμ 17 Σεπ 2009, 18:37
Gender: Male
Bike: SS750
Other: Kreidler florett TM
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από mycolnago »

δεν αναφέρετε μια αλλη παράμετρο...
η σταση του σώματος του αναβάτη παιζει σημαντικο ρολο...πως δηλαδη τοποθετει το σωμα του (κυριως στην σπορ οδηγηση).. κατα το φρεναρισμα πως βαζει τον κορμο του, τα ποδια του και τα χερια τι πιεση ασκουν στο τιμονι και στα μαρσπιέ..

παντως το φρεναρισμα ειναι μια παραμετρος πολυ σημαντικη γιαυτους που ψαχνονται για χρονους ,γρηγορη οδηγηση κλπ....
για τους υπολοιπους απλα μια ακομη ασφαλιστικη δικλειδα για να παει και να γυρισει ...ορθιος....!!
stelios lyras
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ 09 Μάιος 2010, 17:22
Gender: Male
Bike: Monster 696
Other: crypton100

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από stelios lyras »

:) :) μπραβο φιλε πολυ καλη η ενημερωση σου
Άβαταρ μέλους
Raf
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 5679
Εγγραφή: Τετ 18 Ιαν 2012, 08:50
Gender: Male
Bike: Monster 900
Other: Ss1000ds
Τοποθεσία: Πειραιας

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από Raf »

:cool: πολυ ενδιαφερουσα αναλυση.
Οι αντρες οδηγανε κατω απο την τιμονοπλακα !!!!!
Άβαταρ μέλους
dimitris848
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3853
Εγγραφή: Τρί 03 Φεβ 2009, 23:32
Gender: Male
Τοποθεσία: Αθήνα-Βύρωνας

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από dimitris848 »

Raf έγραψε: :cool: πολυ ενδιαφερον αναλυση.
Οντως ..... έχει αρκετά καλά εδώ μέσα.....
http://www.youtube.com/watch?v=s9Pto1YAAoc" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
dimitris13
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Δευ 15 Οκτ 2012, 18:47
Gender: Male
Bike: Monster 620

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από dimitris13 »

πολυ ενδιαφερον κειμενο!

το ειχα διαβασει παλιοτερα και μου αρεσε πραγματικα πολυ!

αξιζει να το ξαναδιαβασω!
Άβαταρ μέλους
Sotiris1214
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 214
Εγγραφή: Τρί 21 Απρ 2015, 14:13
Gender: Male
Bike: 996
Other: KTM Duke 390
Τοποθεσία: Βύρωνας, Αττική

Re: Για να φρενάρεις σωστά!

Δημοσίευση από Sotiris1214 »

Μία παρατήρηση για το κείμενο.
Αναφέρει ότι στη διάρκεια του φρεναρίσματος

"Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας ότι η δύναμη που ασκούμε στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένη στα δύο του άκρα, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα αποσταθεροποιηθεί"

Νομίζω (και το εφαρμόζω) ότι όταν φρενάρουμε καλό είναι τα χέρια να μην επιβαρύνουν το τιμόνι (αν ήταν δυνατόν να πατάς και μπροστινό φρένο χωρίς να ακουμπάς το τιμόνι). Το βάρος του αναβάτη πρέπει να συγκρατείται από τα πέλματα, τις κνήμες και τα γόνατα.
Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει η επιβάρυνση του τιμονιού από τα χέρια είναι αστάθεια (καθώς η μηχανή θέλει να μείνει όρθια, και θα μείνει αν εμείς δεν καταφέρουμε να τη ρίξουμε)

Αν υπάρχει κάποιο σχόλιο ή διόρθωση, ευπρόσδεκτα!
Απάντηση