Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις



 Σελίδα 1 από 1 [ 14 Δημοσιεύσεις ] 



Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 24 Νοέμ 2008, 15:44 
Χωρίς σύνδεση
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 23:37
Δημοσιεύσεις: 1385
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Κ1200S - F800s
12.11.08
Διάβασε τι πρέπει να γνωρίζεις ώστε να φρενάρεις σωστά και με ασφάλεια. Είναι αρκετά, αλλά ελπίζουμε να σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος αναβάτης
Εξηγήσαμε σε προηγούμενη ενότητα αλλά είμαι βέβαιος ότι το έχουμε όλοι διαπιστώσει και από προσωπική μας πείρα, πόσο σημαντικό είναι το φρενάρισμα για τη μοτοσικλετιστική μας ζωή και την... επιβίωσή μας βέβαια.
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος και τελικά να καταλήξουμε στον σωστό τρόπο που κανείς πρέπει να φρενάρει με τη μοτοσικλέτα του, τον τρόπο που θα είναι πιο αποτελεσματικός τόσο για να γίνουμε πιο γρήγοροι, όσο και πιο ασφαλείς!

Για να καταλήξουμε στο... ποθητό συμπέρασμα θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη διαδικασία του φρεναρίσματος.

Τι συμβαίνει όταν φρενάρουμε

Η μοτοσικλέτα που μπαίνει στη διαδικασία φρεναρίσματος, όταν δηλαδή χρησιμοποιούμε τα φρένα, δέχεται μια σειρά δυνάμεων, που διαμορφώνουν μια σειρά από καταστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει ο μοτοσικλετιστής, αφού πρώτα τις κατανοήσει.

Το πιο εμφανές που όλοι έχουμε παρατηρήσει κατά το φρενάρισμα είναι η συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης. (Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων, με μοναδική εξαίρεση τις μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούν ανάρτηση με οδηγούντες βραχίονες οπότε η μπροστινή ανάρτηση εκτείνεται. Αυτό το συναντάμε στα παλαιότερα παπιά, χαρακτηριστικό στο Honda C50, που πλέον έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τους δρόμους και τα οποία έχουν σχεδιαστεί να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες). Η συμπίεση λοιπόν της μπροστινής ανάρτησης είναι αποτέλεσμα της μεταφοράς βάρους προς το μπροστινό μέρος, λόγω της επιβράδυνσης. Αυτό βέβαια είναι λογικό. Εκείνο που λίγοι έχουμε παρατηρήσει είναι ότι με την συμπίεση της μπροστινής ανάρτησης δημιουργεί ταυτόχρονα και έκταση της πίσω ανάρτησης (του αμορτισέρ).

Η αλλαγή που παρατηρούμε στην κατάσταση των αναρτήσεων, έχει ως παράλληλο αποτέλεσμα την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσικλέτας. Το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας κινείται προς τα εμπρός, η γωνία caster μικραίνει και ξαφνικά η μοτοσικλέτα γίνεται (πιο) ασταθής, διότι η γεωμετρία γίνεται πιο γρήγορη. Επιπλέον το βάρος που φορτίζει τον πίσω τροχό μειώνεται και σε ακραίες συνθήκες μηδενίζεται (όταν ο πίσω τροχός βρεθεί στον αέρα - endo).

Είναι λοιπόν προφανές ότι με τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά το φρενάρισμα η μοτοσικλέτα μας αποκτά διαφορετική συμπεριφορά, από αυτή που εμείς έχουμε συνηθίσει. Το κυριότερο δε είναι ότι αποκτά πιο «νευρική» οδική συμπεριφορά και αυτός είναι ο λόγος που η ήδη ασταθής ισορροπία (της μοτοσικλέτας μας) γίνεται ακόμη πιο ευάλωτη.

Φρενάρισμα και κατανομή βάρους

Τα παραπάνω συμβαίνουν σε όλες τις μοτοσικλέτες, υπάρχουν όμως περιπτώσεις που εμείς δεν τα αντιλαμβανόμαστε. Η διάσταση των τροχών, αλλά κυρίως η κατανομή του βάρους της μοτοσικλέτας μας, δημιουργούν διαφορετικές συνθήκες στο φρενάρισμα.


Σε μια sport μοτοσικλέτα η κατανομή του βάρους πλησιάζει το 50%-50% εμπρός -πίσω. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ένα μεγάλο μέρος του βάρους φορτίζει τον μπροστινό τροχό ενώ σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρο το βάρος φορτίζει τον μπροστινό τροχό. Είναι λοιπόν αναμενόμενο το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος να αναλαμβάνει το μπροστινό φρένο. Στην περίπτωση αυτή το πίσω φρένο παίζει βοηθητικό ρόλο. Όταν χρησιμοποιούμε το πίσω φρένο σε δυνατό φρενάρισμα πάντα προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον πίσω τροχό, οπότε και θα χαθεί ο έλεγχος του τμήματος αυτού της μοτοσικλέτας, το οποίο θα μπει σε φάση ολίσθησης.


Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις μοτοσικλέτες on-off. Η διαφορά είναι στο ότι εδώ μιλάμε για κατανομή βάρους πιο πισώβαρη. Το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας θα ανασηκωθεί πολύ πιο δύσκολα, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε περισσότερη δύναμη στο πίσω φρένο χωρίς τον φόβο του μπλοκαρίσματος. Αυτός είναι και ο λόγος που σε πολλά μοντέλα το πίσω φρένο έχει μεγάλες διαστάσεις (διάμετρο) και ισχυρές δαγκάνες.


Η κατάσταση αλλάζει όταν μιλήσουμε για μοντέλα με ολοκληρωτικά πισώβαρη κατανομή βάρους, χαρακτηριστικό των οποίων είναι τα customs και τα scooters. Ειδικά στα τελευταία, όπου ο κινητήρας και η μετάδοση είναι πίσω, όπως επίσης και το ρεζερβουάρ (σε πολλά από αυτά), υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και το 75% του βάρους φορτίζει το πίσω μέρος. Με την προσθήκη δε του αναβάτη αυτή η κατανομή γίνεται ακόμη πιο πισώβαρη. Εδώ το μπροστινό φρένο μπορεί να προκαλέσει ανεξέλεγκτα μπλοκαρίσματα καθώς δεν φορτίζεται αρκετά και άρα δεν μπορεί να μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις επιβράδυνσης. Εδώ βασιζόμαστε περισσότερο στο πίσω φρένο και προσέχουμε να μην μπλοκάρουμε τον μπροστινό τροχό καθώς εάν αυτό συμβεί χάνεται και ο έλεγχος της μοτοσικλέτας μας.

Σκέψου τώρα ότι μια φορτωμένη μοτοσικλέτα με μπαγκάζια και συνεπιβάτη γίνεται κυρίως πισώβαρη. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το πίσω φρένο αναλαμβάνει αυξημένες υποχρεώσεις.

Φρενάρισμα για ακινητοποίηση

Δύο είναι οι λόγοι που φρενάρουμε και ο πρώτος είναι για να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας. Θα πρέπει να έχουμε κατανοήσει ποιο από τα δύο φρένα που έχουμε στη διάθεσή μας παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο (φυσικά ανάλογα με τη μοτοσικλέτα που οδηγούμε). Σύμφωνα με τα όσα είπαμε προηγουμένως αυτό είναι συνήθως το μπροστινό. Στη συνέχεια θα πρέπει να εφαρμόσουμε την αντίστοιχη δύναμη ώστε να μην μπλοκάρουμε κάποιον από τους δύο τροχούς. Αυτό χρειάζεται εμπειρία και καλό θα ήταν καθένας μας να κάνει δοκιμές ώστε να καταλάβει πόσα περιθώρια έχει μέχρις ότου οι τροχοί μπλοκάρουν (προτείνω επανειλημμένες δοκιμές σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης, ώστε να επέλθει εξοικείωση).

Σαν γενικός κανόνας πάντως ισχύει ότι μεγαλύτερη δύναμη εφαρμόζουμε στον τροχό που μπορεί να δεχθεί την μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης. Η δύναμη θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν προοδευτική και ο αναβάτης θα πρέπει να έχει συνέχεια στο νου του το ότι δεν πρέπει να μπλοκάρει κάποιον από τους τροχούς. Εάν παρ' ελπίδα αυτό συμβεί η μόνη λύση είναι να χαλαρώσουμε τη δύναμη στη μανέτα ή το πεντάλ του αντίστοιχου τροχού (κάτι σαν ένα τεχνητό ABS) και να συνεχίσουμε να φρενάρουμε με μικρότερη δύναμη.

Εξυπακούεται ότι σε φρενάρισμα με στόχο την ακινητοποίηση προσπαθούμε ώστε να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας κατά το δυνατό κάθετη, ώστε να έχουμε την μεγαλύτερη δυνατή φόρτιση των τροχών. Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας ότι η δύναμη που ασκούμε στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένη στα δύο του άκρα, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα αποσταθεροποιηθεί, ενώ δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ ότι τα μάτια μας σκανάρουν συνεχώς τον τύπο του οδοστρώματος μπροστά μας, καθώς στην Ελλάδα σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ομοιόμορφο ενώ σε άλλες μπορεί να είναι εν μέρει καλυμμένο από κάποιο υγρό (νερό, λάδι, καύσιμα κ.ο.κ.).

Φρενάρισμα για προσαρμογή της ταχύτητας

Ο δεύτερος λόγος που φρενάρουμε είναι για να προσαρμόσουμε την ταχύτητά μας στις συνθήκες οδήγησης (δεν θέλουμε να μπούμε σε μια στροφή των 90km/h με 180km/h...). Τα όσα είπαμε παραπάνω για την επενέργεια των φρένων σε σχέση με την κατανομή βάρους ισχύουν με τον ίδιο τρόπο. Η διαφορά είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση μας ενδιαφέρει πώς η μοτοσικλέτα θα συνεχίσει μετά την τροποποίηση της ταχύτητας οπότε και πρέπει να σκεφτόμαστε ό,τι ότι κάνουμε κατά το φρενάρισμα θα έχει επιπτώσεις στη συνέχεια της πορείας μας (εάν φρενάρουμε αναστατώνοντας την ισορροπία της μοτοσικλέτας μας, αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου). Αυτός είναι και ο λόγος που προτείνουμε την ενέργεια στα φρένα ομαλά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ομαλή φόρτιση της ανάρτησης και στην κατ' ελάχιστο αλλαγή της γεωμετρίας. Ομοίως όταν χαλαρώνουμε την πίεση στα φρένα, εάν αυτό γίνει ομαλά, με τον ίδιο τρόπο η μοτοσικλέτα δεν αναστατώνεται αλλά παραμένει κοντά σε κατάσταση ισορροπίας. Αυτό δίνει την ευκαιρία στον αναβάτη να προγραμματίσει την επόμενη του ενέργεια. Αυτό είναι κάτι που έχει σημαντικά αποτελέσματα στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και στην καθημερινή οδήγηση στο δρόμο.

Η περίπτωση αυτή αναφέρεται και στην περίπτωση που αντιμετωπίζουμε ένα αναπάντεχο εμπόδιο στο δρόμο. Στην περίπτωση αυτή προσπαθούμε να επέμβουμε στα φρένα, τόσο, όσο χρειάζεται ώστε να αποκτήσουμε την ταχύτητα που πρέπει ώστε να αποφύγουμε το εμπόδιο. Θα πρέπει δε να έχουμε στο νου μας ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που μόνη μας σωτηρία είναι η ακινητοποίηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν διάδρομοι διαφυγής, αυτός είναι και ο λόγος που τα μάτια μας πρέπει να αναζητούν αυτούς τους διαδρόμους και όχι να εστιάζουν στο σημείο του κινδύνου.

Εδώ μπορούμε να αναφέρουμε τη νέα μπροστινή ανάρτηση της Showa με το όνομα Big Piston Fork που είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε τόσο η συμπίεση, όσο και η έκτασή της να γίνονται αργά ώστε να μην αλλάζει γρήγορα και πολύ η γεωμετρία κατά το φρενάρισμα.

Σπορ οδήγηση

Στην περίπτωση αυτή ισχύουν τα παραπάνω απλώς εφαρμόζονται σε μεγαλύτερο βαθμό. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η κορύφωση της σπορ οδήγησης βρίσκει εφαρμογή μέσα σε μία πίστα (θα αναφερθούμε σε επόμενο θέμα μας για το πώς συμπεριφερόμαστε μέσα σε μια πίστα...) οπότε και δεν τίθεται θέμα φρεναρίσματος ακινητοποίησης της μοτοσικλέτας μας (στην πίστα δεν σταματάμε για κανέναν λόγο...).

Το φρενάρισμα μέσα στην πίστα αφορά την προσαρμογή της ταχύτητάς μας ανάλογα με τις συνθήκες. Τις περισσότερες περιπτώσεις οι συνθήκες υπαγορεύονται από το τι ακολουθεί στη συνέχεια (στροφή, σικέιν, ανηφόρα, κατηφόρα, θετικό camber, αρνητικό camber κ.ο.κ.). Είναι λοιπόν προφανές ότι μέσα στην πίστα φρενάρουμε σκεπτόμενοι δύο πράγματα α) πως θα χάσουμε λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση και β) πως η μοτοσικλέτα μας θα βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση για τα όσα θα ακολουθήσουν.

Α)Λιγότερο χρόνο στην επιβράδυνση θα χάσουμε επιβραδύνοντας όσο ισχυρότερα γίνεται, ώστε η μείωση της ταχύτητάς μας μην διαρκέσει πολύ.

Β)Για να έχουμε τη μοτοσικλέτα μας στην καλύτερη κατάσταση για όσα θα ακολουθήσουν, θα πρέπει να φρενάρουμε κατά το δυνατόν ομαλά. Στόχος στην περίπτωση αυτή είναι να διαταράξουμε την ισορροπία της μοτοσικλέτας κατά το λιγότερο δυνατό. Σίγουρα δεν θέλουμε τη στιγμή που θα «αμολήσουμε» τα φρένα μέσα στη στροφή αυτό να γίνει απότομα, οπότε και θα εκτονωθεί η μπροστινή ανάρτηση, ξαφνικά, η γεωμετρία της μοτοσικλέτας θα γίνει πιο αργή, ξαφνικά, και εμείς θα προσπαθούμε να σώσουμε την κατάσταση, αντί να σκεφτόμαστε πόσο πρέπει να ανοίξουμε το γκάζι...

Θα πρέπει τα «α» και «β» να τα έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας και να ενεργούμε με την αντίστοιχη προσοχή ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Προτείνω να εξασκηθείτε στο να πατάτε στρωτά τη μανέτα κατά το φρενάρισμα, αλλά δυνατά (για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση) και (αυτό απαιτεί εξάσκηση) να συνηθίσετε να χαλαρώνετε την πίεση στη μανέτα σταδιακά. Με τον τρόπο αυτό αφού ολοκληρωθεί το φρενάρισμα, η μοτοσικλέτα θα έχει «κάτσει» σωστά στις αναρτήσεις της και θα μπορείτε να συνεχίσετε επιταχύνοντας.

_________________
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER


Τελευταία επεξεργασία από Miyu και Δευτ 24 Νοέμ 2008, 17:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Επεγεργασια κειμενου λογο μεγαλων κενων....


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 25 Νοέμ 2008, 19:08 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 21:58
Δημοσιεύσεις: 2158
Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Moto Guzzi 1200sport
Με 2 απλά λόγια ενός φρενοβλαβούς που έχει πέσει άπειρες φορές απο μπλοκαρισμένα φρένα :-): 1)Μιμηθείτε τα συνδυασμένα συστήματα πέδησης που με μία μανέτα δίνουν και στους 2 τροχούς. Δηλ. ΠΡΩΤΑ στον πίσω τροχό και κλάσμα δευτερολέπτου μετά ΚΑΙ τον μπροστινό. Φανταστείτε το σαν ενα τικ-τακ. Αυτό ρίχνει το Κ.Β.της μοτό κάτω-πίσω, την "κατεβάζει" και δε κινδυνεύουμε να ΥΠΕΡφορτίσουμε τον μπροστινό απο την πίεση που Θα ακολουθήσει. 2) Η κίνηση πεδησης να διαρκεί όσο μια βαθειά εκπνοή. Δοκιμάστε τα! Δουλεύουν!

_________________
Aνδρέας Β.


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 14:02 
Χωρίς σύνδεση
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 23:37
Δημοσιεύσεις: 1385
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: Κ1200S - F800s
κατι τετοιο κανει και η ''μαμα'' μου στα γρηγορα μοντελα της (bmw)

_________________
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τετ 25 Μαρ 2009, 12:04 
Χωρίς σύνδεση
Full Member
Full Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 15:32
Δημοσιεύσεις: 830
Τοποθεσία: Καλαματα - Βριλησσια - Βυρωνας - Mουζακι - Κουκλιοί
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Άλλη: tuono φακτορισμενο
:thumbsup: :thumbsup:
φοβερο ποστ!!

_________________
Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 29 Αύγ 2009, 17:34 
Χωρίς σύνδεση
Newbie
Newbie
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 29 Αύγ 2009, 14:37
Δημοσιεύσεις: 75
Τοποθεσία: Παγκράτι
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: 749
nick2ono έγραψε:
:thumbsup: :thumbsup:
φοβερο ποστ!!

:thumbsup:

_________________
Ducati ή θάνατος


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 14 Σεπ 2009, 16:09 
Χωρίς σύνδεση
Full Member
Full Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 08 Νοέμ 2008, 20:06
Δημοσιεύσεις: 617
Φύλο: Άντρας
Πολυ χρήσιμο ποστ!!
Αυτο που ήθελα να ρωτήσω με την σείρα μου ειναι το εξής.
έαν Χρειαστεί να φρενάρω απότομα για κάποιον σκύλο η αυτοκίνητο που πετάχτηκε (κοινός να πλακωθώ στα φρένα) πρέπει μαζί με το φρένο να πατήσω και τον συμπλέκτη μαζί έτσι ώστε να απομονώσω την πίσω ρόδα?
Έχω μια υπόνοια ότι είναι πιο σταθερή με ταχύτητα μέσα στο φρενάρισμα, βεβαία από την άλλη έχω προσέξει ότι η πίσω ρόδα μπλοκάρει πιο ‘ απροειδοποίητα ‘ όταν δεν πατάω συμπλέκτη δεν ξέρω εάν έγινα κατανοητός … ήθελα παρακαλώ τα φώτα σας… ευχαριστώ


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 14 Σεπ 2009, 16:50 
Χωρίς σύνδεση
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Παρ 17 Οκτ 2008, 09:19
Δημοσιεύσεις: 3786
Τοποθεσία: Βριλήσσια & Ηλιούπολη
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: 749
Άλλη: CBX 750 MONTESA 414
Όταν δεν πατάς συμπλέκτη , με το κλείσιμο του γκαζιού φρενάρει και ο κινητήρας , στις περισσότερες μοτό . ( Δεν θα αναλύσουμε τις διαφορές εδώ . ) Πρέπει να φρενάρουμε και αν μπορούμε – προλαβαίνουμε , να κατεβάζουμε και ταχύτητες . Μειώνεται η απόσταση φρεναρίσματος και από το ¨φρένο ¨ του κινητήρα . Θέλει λίγη εκπαίδευση στο πότε πατάς συμπλέκτη για να μην σβήσει το μοτέρ . Υπάρχουν και άλλα αλλά δεν είναι της παρούσης .

_________________
The Uncle Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 14 Σεπ 2009, 20:00 
Χωρίς σύνδεση
Desmo Member
Desmo Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 19 Μάιος 2009, 10:42
Δημοσιεύσεις: 1048
Τοποθεσία: Θεσσαλονικιος οικονομικος μεταναστης στα ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: -Άλλη-
Επισης συμαντικο στο θεμα φρεναρισμα ειναι ο ογκος που πρεπει να σταματισει ,μια που ο τυπος της επιβραδυνσης σχετιζεται με ταχυτητα και μαζα.Αρα ενα βαρυ φορτιο(πχ ΒΜW 1200) χρειαζεται ισχυροτερα φρενα και μεγαλητερη αποσταση φρεναρισματος απο ενα ελαφρυ φορτιο(DUCATI)..........Για αυτο και ο συγγραφεας του Topic εχει εμπειρια στο φρεναρισμα.....στην επιταχυνση και στην κλιση και το γυροσκοπικο φαινομενο αστα-βραστα........ :wsmile:

_________________
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΘΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ...........................Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 05 Δεκ 2009, 21:44 
Χωρίς σύνδεση
Ducatista
Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ 17 Σεπ 2009, 18:37
Δημοσιεύσεις: 1866
Τοποθεσία: Αθηνα
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: SS750
Άλλη: Kreidler florett TM
δεν αναφέρετε μια αλλη παράμετρο...
η σταση του σώματος του αναβάτη παιζει σημαντικο ρολο...πως δηλαδη τοποθετει το σωμα του (κυριως στην σπορ οδηγηση).. κατα το φρεναρισμα πως βαζει τον κορμο του, τα ποδια του και τα χερια τι πιεση ασκουν στο τιμονι και στα μαρσπιέ..

παντως το φρεναρισμα ειναι μια παραμετρος πολυ σημαντικη γιαυτους που ψαχνονται για χρονους ,γρηγορη οδηγηση κλπ....
για τους υπολοιπους απλα μια ακομη ασφαλιστικη δικλειδα για να παει και να γυρισει ...ορθιος....!!

_________________
http://steelspoke.blogspot.gr/

Εικόνα


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Τρί 08 Ιουν 2010, 23:20 
Χωρίς σύνδεση
Newbie
Newbie

Εγγραφή: Κυρ 09 Μάιος 2010, 17:22
Δημοσιεύσεις: 5
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 696
Άλλη: crypton100
:) :) μπραβο φιλε πολυ καλη η ενημερωση σου


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 15 Σεπ 2012, 23:50 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ 18 Ιαν 2012, 08:50
Δημοσιεύσεις: 5462
Τοποθεσία: Πειραιας
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 900
Άλλη: Ss1000ds
:cool: πολυ ενδιαφερουσα αναλυση.

_________________
Οι αντρες οδηγανε κατω απο την τιμονοπλακα !!!!!


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ 16 Σεπ 2012, 01:20 
Χωρίς σύνδεση
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 03 Φεβ 2009, 23:32
Δημοσιεύσεις: 3797
Τοποθεσία: Αθήνα-Βύρωνας
Φύλο: Άντρας
Raf έγραψε:
:cool: πολυ ενδιαφερον αναλυση.

Οντως ..... έχει αρκετά καλά εδώ μέσα.....

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s9Pto1YAAoc


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Οκτ 2012, 20:35 
Χωρίς σύνδεση
Newbie
Newbie
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ 15 Οκτ 2012, 18:47
Δημοσιεύσεις: 6
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Monster 620
πολυ ενδιαφερον κειμενο!

το ειχα διαβασει παλιοτερα και μου αρεσε πραγματικα πολυ!

αξιζει να το ξαναδιαβασω!


Κορυφή 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Για να φρενάρεις σωστά!
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ 02 Μάιος 2016, 14:44 
Χωρίς σύνδεση
Member
Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 21 Απρ 2015, 14:13
Δημοσιεύσεις: 195
Τοποθεσία: Βύρωνας, Αττική
Φύλο: Άντρας
Μηχανή: Multistrada 1100S
Άλλη: Beverly 250
Μία παρατήρηση για το κείμενο.
Αναφέρει ότι στη διάρκεια του φρεναρίσματος

"Θα πρέπει επίσης να έχουμε στο νου μας ότι η δύναμη που ασκούμε στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ισομοιρασμένη στα δύο του άκρα, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα αποσταθεροποιηθεί"

Νομίζω (και το εφαρμόζω) ότι όταν φρενάρουμε καλό είναι τα χέρια να μην επιβαρύνουν το τιμόνι (αν ήταν δυνατόν να πατάς και μπροστινό φρένο χωρίς να ακουμπάς το τιμόνι). Το βάρος του αναβάτη πρέπει να συγκρατείται από τα πέλματα, τις κνήμες και τα γόνατα.
Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει η επιβάρυνση του τιμονιού από τα χέρια είναι αστάθεια (καθώς η μηχανή θέλει να μείνει όρθια, και θα μείνει αν εμείς δεν καταφέρουμε να τη ρίξουμε)

Αν υπάρχει κάποιο σχόλιο ή διόρθωση, ευπρόσδεκτα!


Κορυφή 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 14 Δημοσιεύσεις ] 





Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση


Sponsors Προσφορές Καταστημάτων
 

This page is in no way associated with Ducati.com, nor is it an entity of Ducati Motor Holding, S.p.A.
All messages posted within this bulletin board express the views of the author only, and the owners of the Ducatisti Forum (http://www.ducatisti.gr 2008 - )
will NOT be held responsible for the content of any message.

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr

Terms of Use | Όροι Χρήσης