Σελίδα 1 από 2

Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Δευ 24 Νοέμ 2008, 15:54
από ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
Έχεις καταλάβει γιατί ισορροπούμε πάνω στη μοτοσικλέτα μας?
Θα ξεκινήσω αυτή τη σημαντική θεματική ενότητα του MrBike με μερικές απλές σκέψεις που προκύπτουν από παρατηρήσεις που όλοι μας έχουμε κάνει...

Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι από εσάς ξεκινήσατε τη δίκυκλη ζωή σας πάνω σε ένα ποδήλατο (εάν δεν το κάνατε δεν πειράζει, εάν το κάνατε όμως βοηθά...). Είμαι σίγουρος ότι θυμάστε τις πρώτες στιγμές που, χωρίς βοηθητικές, κυλήσατε πάνω στους δύο τροχούς. Η ισορροπία ήταν ιδιαίτερα ασταθής, ενώ πολλοί (και εγώ ανάμεσά σας) καταλήξαμε στο έδαφος μετά από μερικά μόλις μέτρα.

Συνεχίζοντας την προσπάθειά μας αυτό που καταφέρναμε σταδιακά είναι να ξεκινάμε με περισσότερη φόρα την προσπάθειά μας, καταφέρνοντας με τον τρόπο αυτό να διανύσουμε τα πρώτα, κρίσιμα, μέτρα.

Εκείνες τις πρώτες στιγμές βιώναμε, αλλά οι περισσότεροι δεν το καταλαβαίναμε, βασικές αρχές της φυσικής, αρχές που εάν τις συνειδητοποιούσαμε όταν οδηγούμε μοτοσικλέτα, η ζωή μας θα ήταν πιο εύκολη και πιο ασφαλής.



Ταχύτητα= ασφάλεια= ισορροπία

Το ποδήλατο είναι μια ελαφριά κατασκευή με μικρή μάζα. Αυτό βέβαια δεν την διαφοροποιεί σημαντικά από μια μοτοσικλέτα, εκτός ίσως του ότι η κινητήριος δύναμη στο ποδήλατο μπορεί να προέρχεται από τα πόδια μας (στη μοτοσικλέτα θα ήταν κάπως δύσκολο). Προσφέρει όμως τη δυνατότητα της εύκολης αποσυναρμολήγησης... Εάν λοιπόν καταφέρουμε (εύκολο) να βγάλουμε τον μπροστινό τροχό του ποδηλάτου μπορούμε να κάνουμε ένα πολύ απλό πείραμα σε δύο φάσεις:

1.Σπρόχνουμε τον τροχό να κυλήσει, ει δυνατόν σε ευθεία, με μικρή δύναμη, προσδίδοντάς του μικρή φόρα.

2.Σπρόχνουμε ξανά τον τροχό με μεγάλη δύναμη, προσδίνοντάς του μεγάλη φόρα.



Τα αποτελέσματα είναι τα εξής:

1.Στην περίπτωση αυτή ο τροχός δεν μπορεί να πάει ευθεία κυλά ακανόνιστα και δεν μπορεί να ισορροπήσει. (ΣΧΗΜΑ Ι)


2.Στην περίπτωση αυτή ο τροχός κυλά για περισσότερη ώρα καλύπτοντας κάποια απόσταση ισορροπώντας. (ΣΧΗΜΑ ΙΙ)



Τα αποτελέσματα του απλού αυτού πειράματος είναι αυτά που διαπιστώσαμε και μαθαίνοντας να κάνουμε ποδήλατο: Όταν έχουμε αρκετή φόρα, μεγάλη ή τη μεγαλύτερη, κατά περίπτωση, τότε ισορροπούμε όταν βρισκόμαστε σε ένα όχημα του οποίου η ισορροπία εξαρτάται από την ισορροπία των τροχών.



Οδηγώντας τη μοτοσικλέτα μας, έχουμε επανειλημμένα διαπιστώσει ότι προσπαθώντας να την ισορροπήσουμε με τα πόδια στα μαρσπιέ, είναι πολύ ευκολότερο όταν κινούμαστε από τα 30km/h και πάνω, παρά με 5km/h (δοκιμάστε το λίγο πριν σταματήσετε στο φανάρι...). Είναι λοιπόν προφανές ότι οι παρατηρήσεις που κάναμε στο ποδήλατο, οι παρατηρήσεις που κάναμε στον τροχό, ισχύουν και για τη μοτοσικλέτα (προφανώς και για κάθε δίκυκλο ή μονόκυκλο -για όσους δοκιμάζουν μονό ποδήλατο).



Στη φυσική υπάρχει ένα μέγεθος το οποίο ονομάζεται Στροφορμή και το οποίο, κατά μία έννοια, εκφράζει το μέγεθος της ενέργειας ( ή της αδράνειας) που μπορεί να αποθηκεύσει ένας τροχός. Το μέγεθος αυτό εξαρτάται ανάλογα από την ταχύτητα του τροχού και τη μάζα. Μεγαλύτερη στροφορμή (μεγαλύτερη ταχύτητα ή μεγαλύτερη μάζα ή και τα δύο) σημαίνει τελικά μεγαλύτερη ισορροπία για εμάς του μοτοσικλετιστές. Σκέψου το: εάν έχεις μια μοτοσικλέτα με μεγάλους τροχούς και μεγάλα ελαστικά (μεγάλη μάζα) και κινείσαι γρήγορα, μπορεί μεν να μην μπορείς να σταματήσεις γρήγορα (μεγάλη αδράνεια) όμως κινείσαι με μεγαλύτερη ισορροπία. Εάν οδηγείς συχνά μοτοσικλέτα και ξαφνικά ανέβεις σε ένα ποδήλατο (μικροί σε μάζα τροχοί) τότε είναι έντονο το συναίσθημα της ανασφάλειας που προκύπτει από τη μικρή μάζα των τροχών που δεν μπορούν να αναπτύξουν τα απαραίτητα επίπεδα στροφορμής που έχεις συνηθίσει οδηγώντας τη μοτοσικλέτα σου.



Εάν θέλεις να δεις το θέμα πιο βαθιά, σκέψου όλα τα τμήματα της μοτοσικλέτας που περιστρέφονται. Μέσα στον κινητήρα υπάρχουν δεκάδες εξαρτήματα που περιστρέφονται, τα οποία μάλιστα έχουν τη δική τους, μεγάλη συνήθως, μάζα. Αυτός είναι και ο λόγος που εάν οδηγείς με μικρότερη σχέση στο κιβώτιο και τον κινητήρα σε ψηλότερες στροφές, τότε νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού υπάρχει καλύτερη ισορροπία.



Τι μας ενδιαφέρουν όλα αυτά?

Οδηγούμε σε μια χώρα που συναντάμε κάτω από τους τροχούς μας τα πάντα. Λακκούβες, ανωμαλίες οδοστρώματος, πλευρικούς άνεμους, ανόητους οδηγούς. Πρέπει να γνωρίζουμε πότε η μοτοσικλέτα μας είναι πιο σταθερή. Είναι λοιπόν πιο σταθερή, όσο πιο γρήγορα κινούμαστε. Με 100km/h θα περάσουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια μια λακκούβα που πιθανώς στα 30km/h να μας πέταγε κάτω. Εάν φυσά έντονος πλευρικός άνεμος, κατεβάζουμε μια ή και δύο σχέσεις, ώστε ο κινητήρας να περιστρέφεται σε υψηλότερες στροφές και η μοτοσικλέτα μας να είναι πιο σταθερή.



Προφανώς και δεν σας παρακινώ να κινείστε σαν τρελοί στους δρόμους, όμως καλό είναι να γνωρίζουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις αντί να πέσουμε στα φρένα και να διακινδυνεύσουμε την ισορροπία και τη σωματική μας ακεραιότητα, ένα άνοιγμα του γκαζιού θα σταθεροποιήσει τη μοτοσικλέτα μας και θα μας βγάλει από τη δύσκολη θέση.

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τρί 25 Νοέμ 2008, 18:16
από Anvas
Ωραίο θέμα! Μπράβο Καγκελάριε! Ενα δίτροχο στηρίζεται σε 2 σημεία. Σημαίνει πως είναι φύσει και θέσει ασταθές. Το 1970 αναπτύχθηκαν οι τελευταίες εξισώσεις ισσοροπίας που άφηναν ακάλυπτο το θέμα και αποτελεί ακόμα μυστήριο, καθώς απαιτεί τη συμμετοχή του αναβάτη για να το κρατηθεί ισοροπημένο. Π.χ. Δεν μπορούμε να φτιάξουμε επιτυχές τηλεκατευθυνόμενο 2κυκλο. Εκτός λοιπόν απο τη στροφορμή υπάρχει και το γυροσκοπικό φαινόμενο που συμβάλλει στην κατευθυντικότητα και απαιτεί και αυτό τη συμμετοχή του αναβάτη

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τρί 25 Νοέμ 2008, 18:34
από ENGAKATS
Anvas έγραψε:...Δεν μπορούμε να φτιάξουμε επιτυχές τηλεκατευθυνόμενο 2κυκλο...
http://www.ghostriderrobot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.red5.co.uk/RC-Ducati-pr-575.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:whistling: :whistling:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τρί 25 Νοέμ 2008, 19:32
από Anvas
ENGAKATS έγραψε:...Δεν μπορούμε να φτιάξουμε επιτυχές τηλεκατευθυνόμενο 2κυκλο...

http://www.ghostriderrobot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.red5.co.uk/RC-Ducati-pr-575.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:whistling: :whistling:

Ναι, αν εννοείς με εξελιγμένα γυροσκοπικά συστήματα και εξομοίωση κίνησης μάζας αναβάτη μπορείς. Σε πρώην μοντελιστή μιλάς άνθρωπέ μου!! :-)

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 11:57
από ENGAKATS
Anvas έγραψε:...Δεν μπορούμε να φτιάξουμε επιτυχές τηλεκατευθυνόμενο 2κυκλο...
Anvas έγραψε:Ναι, αν εννοείς με εξελιγμένα γυροσκοπικά συστήματα και εξομοίωση κίνησης μάζας αναβάτη μπορείς. Σε πρώην μοντελιστή μιλάς άνθρωπέ μου!! :-)

εξήγησε λοιπόν καλύτερα τι θες να πεις... :think2: :think2:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 12:46
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Aνδρέα το έχω και κάνει 35 ευρώ και κρατάει ισορροπία ένα παιχνίδι του γιού μου.

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 13:29
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Εάν φυσά έντονος πλευρικός άνεμος, κατεβάζουμε μια ή και δύο σχέσεις, ώστε ο κινητήρας να περιστρέφεται σε υψηλότερες στροφές και η μοτοσικλέτα μας να είναι πιο σταθερή.


Σωστό ,μπορεί κάποιος να το εξηγήσει?????????????

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 14:15
από ENGAKATS
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Εάν φυσά έντονος πλευρικός άνεμος, κατεβάζουμε μια ή και δύο σχέσεις, ώστε ο κινητήρας να περιστρέφεται σε υψηλότερες στροφές και η μοτοσικλέτα μας να είναι πιο σταθερή.


Σωστό ,μπορεί κάποιος να το εξηγήσει?????????????
αχ αυτές οι γυροσκοπικές δυνάμεις... :whistling: :whistling: :wsmile: (σε μοτόρι που ο στρόφαλος γυρνάει προς τα εμπρός...)

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 17:02
από ducatisti 999s
Να πω το κουφό μου?
Οκ!αλλά μην με λιντσάρεται?
Θα γούσταρα μια μότο όπου τα φρένα να τα είχε στης μανέτες,σασμάν δεν ξέρω πως να το εξηγήσω αλλά ημιαυτόματο χωρίς συμπλέκτη και ο λεβιές εκεί που είναι με κάτω ανεβάσματα ολα όχι μόνο η πρώτη και πάνω κατεβασματα και στο πίσω φρένο το γκάζι :zep: όλα τα από πάνω τα άλλαξα για τα χωρέσει το ποδόγκαζο:zep: !Οκ μην βαράτε μια π@π@ρι@ πέταξα σαν άσχετος.
Και υδραυλικό τιμόνισε αυτό αστειεύομαι :mrgreen:





Εδιτ: βασικά θα γούσταρα το όλο σύστημα ΜΕ συμπλέκτη αλλά που θα των βάλουμε?

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 26 Νοέμ 2008, 21:17
από Anvas
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Aνδρέα το έχω και κάνει 35 ευρώ και κρατάει ισορροπία ένα παιχνίδι του γιού μου.
Ναί?? Πώς? Πάει, ξεφτιλιστήκαμε :roll: Έχω μείνει πίσω.. Κάποτε δίναμε περιουσίες για τηλεκατευθυνόμενα ελικόπτερα που κατέληγαν σε μαύρη σακούλα σκουπιδιών. Και πέρσυ πήρα ένα με 20€ που ΠΕΤΑΓΕ ΣΤΑΘΕΡΟΤΑΤΑ !
Καλά για τηλεκατευθυνόμενες μοτό δε το συζητώ! Είχα μια της KYOSHO αν θυμάμαι καλά που ναι μεν δεν έπεφτε αλλά πήγαινε όπου ήθελε..

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Νοέμ 2008, 02:04
από ENGAKATS
ENGAKATS έγραψε:εξήγησε λοιπόν καλύτερα τι θες να πεις... :think2: :think2:
λοιπον...;; :whistling:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Νοέμ 2008, 08:18
από DESMOMAN
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:
Εάν φυσά έντονος πλευρικός άνεμος, κατεβάζουμε μια ή και δύο σχέσεις, ώστε ο κινητήρας να περιστρέφεται σε υψηλότερες στροφές και η μοτοσικλέτα μας να είναι πιο σταθερή.


Σωστό ,μπορεί κάποιος να το εξηγήσει?????????????
.
από ΚΑΓΓΕΛΑΡΙΟΣ την 24 Νοέμ 2008, 15:54

......Εάν θέλεις να δεις το θέμα πιο βαθιά, σκέψου όλα τα τμήματα της μοτοσικλέτας που περιστρέφονται. Μέσα στον κινητήρα υπάρχουν δεκάδες εξαρτήματα που περιστρέφονται, τα οποία μάλιστα έχουν τη δική τους, μεγάλη συνήθως, μάζα. Αυτός είναι και ο λόγος που εάν οδηγείς με μικρότερη σχέση στο κιβώτιο και τον κινητήρα σε ψηλότερες στροφές, τότε νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού υπάρχει καλύτερη ισορροπία. ..........

ενα απλο παραδειγμα για να '' νιωσετε '' τον κινητηρα σε σχεση με την σταθεροτητα και την ισορροπια....
σε μια κατηφορα με σχετικα μικρη κλιση που να αφηνει την μοτοσυκλετα να κυλησει ελευθερη
βαλτε νεκρα σχεση στο κιβωτιο και αφηστε την μοτο να αναπτυξει μερικα χιλιομετρα ωστε να ισορροπει.Οταν το βρειτε...ανοιξτε το γκαζι(με νεκρα) και περαστε τις 4500-5000 στροφες.
κρατηστε το σταθερο για μερικα δευτερολεπτα και κλειστε το αποτομα .
Επαναλαβετε το μερικες φορες για να σιγουρευτειτε.

Αυτο σε μια πιο εξελιγμενη τεχνικη μπορεις να το κανεις και μεσα στην στροφη με την χρηση του συμπλεκτη.Να πατιναρεις με περισσοτερες στροφες μεσα στην στροφη.
Η μοτοσυκλετα μπαινει σαν τραινο κυριολεκτικα...με τιμημα φυσικα να τρως τους δισκους....

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Νοέμ 2008, 10:27
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Να δώσω και γω την εξήγησή μου:
Όταν η μοτο κινήται σε πλάγιο ρεύμα αέρος ειδικά στα τετρακύλινδρα έχουμε την στροφορμή του στροφαλοφόρου άξονα να επιδρά με συνισταμένη λίγο πιό πάνω από το λάστιχο της μπροστινής ρόδας από το έδαφος , αλλά σε στροφές πάνω από τις 6000 λειτουργεί σαν εξισορρόπιση στο σύνολο της μηχανής.Όταν κόβουμε γκάζι ανεβαίνει πάνω στο φτερό.
Όλα αυτά σε κινητήρες που ο στροφαλοφόρος άξονας κινείται κατά την φορά των τροχών.
Τώρα έστω οτι έχουμε πλάγιο άνεμο και κατεβάζουμε ταχύτητα για να εκμεταλλευτούμε το φαινόμενο αυτό ,βλέπουμε για λίγο χρόνο αυτό ισχύει και μετά από λίγο έχουμε ξανά αστάθεια.
Αυτό γίνεται γιατί οσο η μηχανή επιταχύνει (με αρκετές στροφές)έχουμε θετική συνισταμένη στον μπροστινό τροχό και κάτω από το μπροστινό λάστιχο ενω όταν οι στροφές σταθεροποιηθούν αρχίζει πάλι η αστάθεια και πρέπει να κλείσουμε το γκάζι για λίγο και ξανά από την αρχή .......
αν μπορούσαμε να έχουμε μπροστινή κίνηση (έχει γίνει και αυτό σε μοτο) τότε η μοτό θα είχε κίνηση τραβώντας την και όχι σπρώχνοντας, τότε θα ήταν συμφέρον να έχουμε κίνηση στροφαλοφόρου αντίθετα από την κίνηση των τροχών.
Στους αγώνες ερευνήθηκε στροφαλοφόρος κατά την αντίθετη κίνηση των τροχών με πολύ θετικά αποτελέσματα αλλά προσέκρουσε στην αντίδραση των αναβατών που έπρεπε οχι να μετατρέψουν την ιδέα που είχαν τόσα χρόνια περί οδήγησης αλλά να την ανατρέψουν!!!
Σε πολύ πλάγιους άνεμους και ριπαίους η καλύτερη περίπτωση είναι να βγεί τελείως το σταμπιλιζατέρ για την αμμεσότητα αντίδρασης αφου μ'αυτό βαραίνουμε το τιμόνι .

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Νοέμ 2008, 10:49
από vasilis kalavrita

Αυτο σε μια πιο εξελιγμενη τεχνικη μπορεις να το κανεις και μεσα στην στροφη με την χρηση του συμπλεκτη.Να πατιναρεις με περισσοτερες στροφες μεσα στην στροφη.
Η μοτοσυκλετα μπαινει σαν τραινο κυριολεκτικα...με τιμημα φυσικα να τρως τους δισκους....[/color]
Στο εσωτερικο της στροφης απο το απεξ μεχρι την εξοδο σταθερο γκαζι αλλα με περισοτερες στροφες?Καλα το καταλαβα?κ αν ναι,το οφελος ειναι στην εξοδο?Γιατι το γκαζι ετσι κ αλλιως σταθερο ειναι μεσα στην στροφη!

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Νοέμ 2008, 21:28
από Anvas
ENGAKATS έγραψε:εξήγησε λοιπόν καλύτερα τι θες να πεις... :think2: :think2:

λοιπον...;; :whistling:
Διαβάζω τα γραφόμενα του Κωνσταντίνου και του Σπύρου βρε ENGA! Υπάρχει και η στροφορμή και το γυροσκοπικό φαινόμενο του κινητήρα. Αναφερόμουν κυρίως σε έρευνες που αφορούσαν ποδήλατο. Δε μπορώ να πετάω ασυναρτησίες. Θα ήταν αντιεπιστημονικό
και εκτός θέματος.

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 00:47
από Doc
vasilis kalavrita έγραψε:Γιατι το γκαζι ετσι κ αλλιως σταθερο ειναι μεσα στην στροφη!
Ποτέ δεν είναι σταθερό το γκάζι στη στροφή.

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 08:06
από DESMOMAN
Doc έγραψε:
Ποτέ δεν είναι σταθερό το γκάζι στη στροφή.
και ομως αν η στροφη εχει αρνητικη κλιση # και δεν μας επιτρεπει η κλιση μας ουτε να σκεφτουμε να το ανοιξουμε γιατι θα γλιστρισουμε τοτε το κραταμε σταθερο .
αυτο που πρεπει να αποφυγουμε ειναι να κλεισουμε το γκαζι γιατι θα αλλαξει η κατανομη του βαρους.
Οταν κραταμε το γκαζι σταθερο δεν υπαρχει και μεταβολη στην γεωμετρια(στην κατανομη εμπρος-πισω τροχου)

#
αρνητικη κλιση εχουν οι περισσοτεροι ελληνικοι δρομοι ακομα και η αττικη οδος .
οι επιφανεια ενος οδοστρωματος μπορει να ειναι
Α.επιπεδη
Β.θετικη(να '' γερνει '' προς το εσωτερικο της στροφης)
Γ.αρνητικη(να '' γερνει '' προς τα εξω)
Η κλιση που εχει το οδοστρωμα ειναι περισσοτερο σημαντικη και απο την ειδος της στροφης
(ανοιχτη δεξια,φουρκετα κ.λ.π)
και καθοριζει τον τροπο που πρεπει να την οδηγησουμε.
ποτε μην λες ποτε δεν ξερεις τι γινεται
ισως αυριο να αλλαξεις γνωμη ....

ΚΑΡΒΕΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 08:48
από Doc
DESMOMAN έγραψε:Οταν κραταμε το γκαζι σταθερο δεν υπαρχει και μεταβολη στην γεωμετρια(στην κατανομη εμπρος-πισω τροχου)
Υπάρχει. Για ξανασκέψου το (μην τα θες όλα έτοιμα).
DESMOMAN έγραψε:αρνητικη κλιση εχουν οι περισσοτεροι ελληνικοι δρομοι ακομα και η αττικη οδος.
Υπερβολή στο τετράγωνο κιόλας.
DESMOMAN έγραψε:ποτε μην λες ποτε δεν ξερεις τι γινεται
ισως αυριο να αλλαξεις γνωμη ....

ΚΑΡΒΕΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ωραίο καργιολόπουστ@ κύριο με το Κ κεφαλαίο και μουσικοπσυνθέτη εκλεκτό μολυ κουόταρες :angry3:
Πάει λάλησες φαίνεται με το που έγινες πατέρας :thumbsup:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 10:07
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Και από την δική μου εμπειρία :
Σε περίπτωση που μπήκαμε σε στροφη συνήθως τυφλή η έστω και ορατή αλλά με περισσότερα χιλ. από όσο νομίζουμε οτι μας κρατάει και βλέπουμε με απόγνωση οτι θα μας βγάλει αλλα το κόψιμο του γκαζιού είναι αυτοκτονία τότε πατάμε πισινό ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΓΚΑΖΙ ,η μηχανή κόβει ενώ είναι παράλληλη με το έδαφος(χωρίς μπρουμίτισμα) και έχουμε μια μικρή μετατόπιση προς τα μέσα και κλείνει η τροχιά μας (όσο κλείνει....)

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 11:47
από kompimen
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Και από την δική μου εμπειρία :
Σε περίπτωση που μπήκαμε σε στροφη συνήθως τυφλή η έστω και ορατή αλλά με περισσότερα χιλ. από όσο νομίζουμε οτι μας κρατάει και βλέπουμε με απόγνωση οτι θα μας βγάλει αλλα το κόψιμο του γκαζιού είναι αυτοκτονία τότε πατάμε πισινό ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΓΚΑΖΙ ,η μηχανή κόβει ενώ είναι παράλληλη με το έδαφος(χωρίς μπρουμίτισμα) και έχουμε μια μικρή μετατόπιση προς τα μέσα και κλείνει η τροχιά μας (όσο κλείνει....)

τέτοια λες και θα τσαρουχώσει κανείς το φρένο υπό κλίση και μην τον είδατε μετά!!!! :crazy: :crazy: :crazy:
το χαϊδεύουμε κοπέλια , το χαϊδεύουμε :wsmile: :wsmile: :wsmile:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 12:26
από Κωνσταντίνος Τύρλας
................ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΓΚΑΖΙ.....(το φρένο δεν μπλοκάρει )

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 17:47
από DESMOMAN
Doc έγραψε:
Υπάρχει. Για ξανασκέψου το (μην τα θες όλα έτοιμα).
για σπαστο ρε φιλαρακι ναουμ...
Doc έγραψε: Υπερβολή στο τετράγωνο κιόλας.
βγες εσυ στην εξοδο περιφερειακη Αιγαλεω(ΜΑΥΡΗ ΩΡΑ λεγεται η γεφυρα) και τα λεμε ...Νικο
ειδικα σε αυτο δεν κανω πλακα ...

Doc έγραψε: ΚΑΡΒΕΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
καλα το ξερω οτι σου αρεσει ο Βασιλειου ...καμπριολε ...καφε...
η για να μην πω οτι ακους και Δακη στο αμαξι(τσαι στο λεμονι με μπαλκονι... :)) )

Doc έγραψε: Πάει λάλησες φαίνεται με το που έγινες πατέρας :thumbsup:
:innocent2:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Παρ 28 Νοέμ 2008, 18:06
από sakman
Ρε παιδιά τι κουβεντιάζουμε τώρα . Φυσικά και το πίσω φρένο κάνει μικροδιορθώσεις στρίβοντας , χωρίς δραματικές μεταβολές στην γεωμετρία της μοτο . Παλιά καταργούσα το stop από τα πίσω φρένα για αυτόν τον λόγο . ( Μην ξεχνάμε ότι τότε τα μηχανάκια κουνάγανε στις στροφές και θέλανε συνεχείς διορθώσεις πορείας ) .Τώρα αν κάποιος το τσαρουχώσει , τότε δεν κάνει μικροδιορθώσεις αλλά κάνει μεγαλομαλ@κ@ες ασχετοσύνης .

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Δευ 01 Δεκ 2008, 01:47
από birel-motosport
φυσικά και μπορείς να έχεις κλειστό το γκάζι στην στροφή και να έχεις και 55 μοίρες κλίση η και παραπάνω :wsmile: :wsmile: :wsmile:

Re: Σταθερότητα – Ταχύτητα – Ισορροπία

Δημοσιεύτηκε: Τετ 03 Δεκ 2008, 17:42
από sakman
birel-motosport έγραψε:φυσικά και μπορείς να έχεις κλειστό το γκάζι στην στροφή και να έχεις και 55 μοίρες κλίση η και παραπάνω :wsmile: :wsmile: :wsmile:


Ρε παιδιά τι κουβεντιάζουμε τώρα . Φυσικά και το πίσω φρένο κάνει μικροδιορθώσεις στρίβοντας , χωρίς δραματικές μεταβολές στην γεωμετρία της μοτο .



Ξαναπαραθέτω το κομμάτι το ουσιαστικό , ( δλδ γίνεται αν χρειαστεί χωρίς δραματικές παρενέργειες ) . Τώρα όσων αφορά το κλειστό γκάζι στην στροφή ,(το εκ λαμβάνω σαν ειρωνικό σχόλιο , και αν κάνω λάθος διόρθωσε με ) , μάλλον , ίσως , δεν ξέρω , πιστεύω πως δεν ανήκω σε αυτήν την κατηγορία , παρά την ηλικία μου ,(Οπότε δεν γνωρίζω για να σου απαντήσω υπεύθυνα ) . Ισως τα παιδιά , που έχουμε πάει βόλτα μαζί , ( αν δεν είναι έτσι ) , να μπορούν να με βγάλουν από την πλάνη μου .