ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ -ΑΓΡΟΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 19 Απρ 2008, 09:05
Προς τους αγαπητούς μου φίλους ,μοτοσικλετιστές και συμφορουμίτες.
Κάνω εδώ μία προσπάθεια να συγκεντρώσω εδώ κάποια πράγματα για όσους από εμάς κινούνται η πρόκειται να κινηθούν στο επαρχιακό και αγροτικό οδικό δίκτυο της χώρας μας
- Καλά είναι να ξέρετε αν την εποχή που ταξιδεύετε στη συγκεκριμένη περιοχή γίνεται συγκομιδή κάποιου εγχώριου προϊόντος.
Αυτό σημαίνει ότι θέλει ιδιαίτερη προσοχή για τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη μεταφορά των προϊόντων στους χώρους αποκομιδής τους.(π.χ. την εποχή αυτή στους επαρχιακούς δρόμους των Νομών Πέλλας ,Ημαθίας ….. μεταφέρονται ροδάκινα.. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή γιατί κατά την μεταφορά τους μερικές φορές χύνουν τους χυμούς τους στο δρόμο και αν είναι φρέσκια η γλίτσα τότε με τη μηχανή αγοράζεις οικόπεδο με τη μία.)
Επίσης της εποχές αυτές θα συναντήσετε πολλά μα πάρα πολλά τρακτέρ ,φορτηγάκια φορτωμένα ως εκεί που δε παίρνει.
- Οδηγούμε πάντα με χαμηλές ταχύτητες απολαμβάνοντας τη φύση και έχουμε πάντα τεταμένες τις αισθήσεις μας(κυριολεκτώ)και την προσοχή μας στο τρακτέρ που καιροφυλακτεί.
Τα εν λόγω τρακτέρ τα οδηγούν κάποιοι κύριοι οι οποίοι:
1.Είναι ξύπνιοι απ τις έξι το πρωί και ψόφιοι στην κούραση (που να ελέγχεις το δρόμο τώρα.)
2.Στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας μιας και οι νεώτεροι πήγαν (πού αλλού ?) στην Αθήνα..
3.Οι πιο πολλοί απ αυτούς δεν έχουν καμία σχέση μ ’αυτόν τον κύριο ΚΟΚ ή όπως αλλιώς τον λένε (πριν μερικά χρόνια για να πάρεις δίπλωμα τρακτέρ…..)
4.Κάνουν καθημερινά το ίδιο δρομολόγιο και η συνήθεια σε κάνει απρόσεκτο.
5.Τα τρακτέρ τα ίδια είναι οχήματα δυσκολοδήγητα ,νευρικά και κακοσυντηρημένα συνήθως δύσκολα φρενάρουν - σταματούν.
6. Ποτέ μα ποτέ ένας οδηγός τρακτέρ με φορτωμένη πλατφόρμα δεν μπορεί να δεί τι γίνεται πίσω του είναι αδύνατο.
- Αποφεύγουμε να κινηθούμε σε τέτοιους δρόμους νύχτα.
Είπαμε τα αγροτικά οχήματα είναι συνήθως κακοσυντηρημένα πολλές φορές χωρίς φώτα ,φλας … δεν υπάρχει φωτισμός ,προειδοποιητικές πινακίδες και οι φίλοι μας οι αγρότες συνήθως θεωρούν το δρόμο προέκταση του χωραφιού τους και παρατάνε πλατφόρμες φρέζες ,γενιά κ.α. όπου βρουν.(Αυτό το κάνουν και μες στο χωριό στα χωράφια θα κωλώσουν?)
- Ιδιαίτερη προσοχή τη νύχτα στο (μοναδικό) φως που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα. Δεν είναι σίγουρο ότι πάντα είναι μοτοσικλέτα.
Πολλές φορές όταν μία λάμπα καίγεται δεν αντικαθίσταται εώς να καεί και η άλλη. Καλό είναι να έχουμε μία απόσταση 2 εώς 3 μέτρα και αν είναι εφικτό και μεγαλύτερη από το αντίθετα κινούμενο όχημα (σε περίπτωση που η καμμένη λάμπα είναι η αριστερή. Ξέρεις τι είναι να περιμένεις παπάκι και να βρεθείς μούρη με μούρη με ένα τεράστιο τρακτέρ ? !!!!!! )
- Είναι σύνηθες φαινόμενο από τα αγροτικά οχήματα να προεξέχουν αντικείμενα .(βέργες, αντίβαρα, φρέζες , συλλέκτες και ακόμη κλαδιά που έχουν φορτώσει κ.α. )
Τηρούμε λοιπόν την απόσταση (και όταν είμαστε πίσω τους και όταν περνάνε δίπλα μας απ το αντίθετο ρεύμα.) Χαμηλή ταχύτητα και πάντα προετοιμασμένοι να ανοίξουμε τη στροφή μας που καλά είναι να μη τις κλείνουμε ποτέ .
- Ιδιαίτερη προσοχή σε δρόμους περιοχών με δέντρα (ροδάκινιές πορτοκαλιές …)η με ψηλά φυτά (καλαμπόκια ) η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη και για να βγουν στο δρόμο αναγκάζονται να βγουν μέχρι τη μέση πρώτα και μετά να ελέγξουν αν έρχεται κάτι.
- Αγνοούμε παντελώς τα σινιάλα τους (φλας ,φώτα ,χέρια και δεν δοκιμάζουμε προσπεράσεις και ταρζανιές ,θεωρούμε επίσης πάντα ως δεδομένο ότι ο οδηγός φορτωμένου οχήματος δε μας βλέπει όταν είμαστε πίσω του.
Ειδικότερα για να προσπεράσεις τρακτέρ με πλατφόρμα φορτωμένο είναι μία πολύ δύσκολη και επικίνδυνη απόφαση. Παραθέτω οδηγίες.
1. Ποτέ δεν προσπερνάς σε στενό επαρχιακό δρόμο τρακτέρ με τη μία και πολλά χιλιόμετρα κόβεις ταχύτητα και μένεις πίσω του για λίγο.
2. Αφού ελέγξεις μπαίνεις με τη μηχανή στο αντίθετο και ελέγχεις για α)μήπως υπάρχει μπροστά σας κάποιο εμπόδιο σίγουρα θα κάνει αριστερά
(και θα σε καρφώσει) β) μήπως σε κοντινή απόσταση υπάρχει δρόμος που κόβει αριστερά στα χωράφια σίγουρα θα πάει προς εκεί (επίσης θα σε καρφώσει ).
3. Τη νύχτα (δεν ενδείκνυται το ταξίδι είπαμε )ανάβεις τη μεγάλη σκάλα να καταλάβει ότι κάτι έρχεται .
4. Προσπερνάς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αφού κάνεις το σταυρό σου πρώτα.
5. Αν σου βγάλει φλας πέρνα η κουνάει χέρια και τέτοια τη δουλειά σου εσύ(αν έχει φλας ,τα πιο πολλά δε δουλεύουν και επίσης πολλές φορές τα ανάβουν αλλ αντί άλλων.)
6. Βεβαιωνόμαστε για το μήκος του προπορευόμενου οχήματος και κατόπιν ξεκινάμε προσπέραση. Οι καρότσες πολλές φορές κατασκευάζονται θεόμακρες για να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χωρητικότητα , επίσης δε διστάζουν να κοτσάρουν και δύο μαζί για να ξεμπερδεύουν (μιλάμε για πραγματικό τραίνο) μιάς και από την αστυνομία της εποχές αιχμής ο έλεγχος είναι πλημμελής και η άνοχή εξωπραγματική.
(Έχω δεί και τρείς καρότσες σε ένα τρακτέρ «δε βαριέσαι μία ευθεία είναι ως την αποθήκη.
7. Μη ξεχνάς αφού τον προσπεράσεις να τον χαιρετήσεις τον άνθρωπο που ξέρεις κάποτε μπορεί να συμπεθεριάσετε.
Αφορμή για την συνταξή του ένα γλίστρημα από ροδάκινα δικό μου και ευτυχώς ανώδυνο και ένα ατύχημα με τρακτέρ που είδα (έστριψε αριστερά το τρακτέρ φορτωμένο με άχυρο και για κακή του τύχη το προσπερνούσε ένα φορτηγό(αν το φορτηγό ήταν μηχανή?).
Δεκτές παρατηρήσεις συμβουλές και άμεση απαίτηση εμπλουτισμού και διόρθωσης όπου είναι αναγκαίο του παρόντος κειμένου.
Καλά ταξίδια και «ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ ΕΚΕΙ ΕΞΩ , ΤΟΜΑΡΙΑ».
Κάνω εδώ μία προσπάθεια να συγκεντρώσω εδώ κάποια πράγματα για όσους από εμάς κινούνται η πρόκειται να κινηθούν στο επαρχιακό και αγροτικό οδικό δίκτυο της χώρας μας
- Καλά είναι να ξέρετε αν την εποχή που ταξιδεύετε στη συγκεκριμένη περιοχή γίνεται συγκομιδή κάποιου εγχώριου προϊόντος.
Αυτό σημαίνει ότι θέλει ιδιαίτερη προσοχή για τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη μεταφορά των προϊόντων στους χώρους αποκομιδής τους.(π.χ. την εποχή αυτή στους επαρχιακούς δρόμους των Νομών Πέλλας ,Ημαθίας ….. μεταφέρονται ροδάκινα.. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή γιατί κατά την μεταφορά τους μερικές φορές χύνουν τους χυμούς τους στο δρόμο και αν είναι φρέσκια η γλίτσα τότε με τη μηχανή αγοράζεις οικόπεδο με τη μία.)
Επίσης της εποχές αυτές θα συναντήσετε πολλά μα πάρα πολλά τρακτέρ ,φορτηγάκια φορτωμένα ως εκεί που δε παίρνει.
- Οδηγούμε πάντα με χαμηλές ταχύτητες απολαμβάνοντας τη φύση και έχουμε πάντα τεταμένες τις αισθήσεις μας(κυριολεκτώ)και την προσοχή μας στο τρακτέρ που καιροφυλακτεί.
Τα εν λόγω τρακτέρ τα οδηγούν κάποιοι κύριοι οι οποίοι:
1.Είναι ξύπνιοι απ τις έξι το πρωί και ψόφιοι στην κούραση (που να ελέγχεις το δρόμο τώρα.)
2.Στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας μιας και οι νεώτεροι πήγαν (πού αλλού ?) στην Αθήνα..
3.Οι πιο πολλοί απ αυτούς δεν έχουν καμία σχέση μ ’αυτόν τον κύριο ΚΟΚ ή όπως αλλιώς τον λένε (πριν μερικά χρόνια για να πάρεις δίπλωμα τρακτέρ…..)
4.Κάνουν καθημερινά το ίδιο δρομολόγιο και η συνήθεια σε κάνει απρόσεκτο.
5.Τα τρακτέρ τα ίδια είναι οχήματα δυσκολοδήγητα ,νευρικά και κακοσυντηρημένα συνήθως δύσκολα φρενάρουν - σταματούν.
6. Ποτέ μα ποτέ ένας οδηγός τρακτέρ με φορτωμένη πλατφόρμα δεν μπορεί να δεί τι γίνεται πίσω του είναι αδύνατο.
- Αποφεύγουμε να κινηθούμε σε τέτοιους δρόμους νύχτα.
Είπαμε τα αγροτικά οχήματα είναι συνήθως κακοσυντηρημένα πολλές φορές χωρίς φώτα ,φλας … δεν υπάρχει φωτισμός ,προειδοποιητικές πινακίδες και οι φίλοι μας οι αγρότες συνήθως θεωρούν το δρόμο προέκταση του χωραφιού τους και παρατάνε πλατφόρμες φρέζες ,γενιά κ.α. όπου βρουν.(Αυτό το κάνουν και μες στο χωριό στα χωράφια θα κωλώσουν?)
- Ιδιαίτερη προσοχή τη νύχτα στο (μοναδικό) φως που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα. Δεν είναι σίγουρο ότι πάντα είναι μοτοσικλέτα.
Πολλές φορές όταν μία λάμπα καίγεται δεν αντικαθίσταται εώς να καεί και η άλλη. Καλό είναι να έχουμε μία απόσταση 2 εώς 3 μέτρα και αν είναι εφικτό και μεγαλύτερη από το αντίθετα κινούμενο όχημα (σε περίπτωση που η καμμένη λάμπα είναι η αριστερή. Ξέρεις τι είναι να περιμένεις παπάκι και να βρεθείς μούρη με μούρη με ένα τεράστιο τρακτέρ ? !!!!!! )
- Είναι σύνηθες φαινόμενο από τα αγροτικά οχήματα να προεξέχουν αντικείμενα .(βέργες, αντίβαρα, φρέζες , συλλέκτες και ακόμη κλαδιά που έχουν φορτώσει κ.α. )
Τηρούμε λοιπόν την απόσταση (και όταν είμαστε πίσω τους και όταν περνάνε δίπλα μας απ το αντίθετο ρεύμα.) Χαμηλή ταχύτητα και πάντα προετοιμασμένοι να ανοίξουμε τη στροφή μας που καλά είναι να μη τις κλείνουμε ποτέ .
- Ιδιαίτερη προσοχή σε δρόμους περιοχών με δέντρα (ροδάκινιές πορτοκαλιές …)η με ψηλά φυτά (καλαμπόκια ) η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη και για να βγουν στο δρόμο αναγκάζονται να βγουν μέχρι τη μέση πρώτα και μετά να ελέγξουν αν έρχεται κάτι.
- Αγνοούμε παντελώς τα σινιάλα τους (φλας ,φώτα ,χέρια και δεν δοκιμάζουμε προσπεράσεις και ταρζανιές ,θεωρούμε επίσης πάντα ως δεδομένο ότι ο οδηγός φορτωμένου οχήματος δε μας βλέπει όταν είμαστε πίσω του.
Ειδικότερα για να προσπεράσεις τρακτέρ με πλατφόρμα φορτωμένο είναι μία πολύ δύσκολη και επικίνδυνη απόφαση. Παραθέτω οδηγίες.
1. Ποτέ δεν προσπερνάς σε στενό επαρχιακό δρόμο τρακτέρ με τη μία και πολλά χιλιόμετρα κόβεις ταχύτητα και μένεις πίσω του για λίγο.
2. Αφού ελέγξεις μπαίνεις με τη μηχανή στο αντίθετο και ελέγχεις για α)μήπως υπάρχει μπροστά σας κάποιο εμπόδιο σίγουρα θα κάνει αριστερά
(και θα σε καρφώσει) β) μήπως σε κοντινή απόσταση υπάρχει δρόμος που κόβει αριστερά στα χωράφια σίγουρα θα πάει προς εκεί (επίσης θα σε καρφώσει ).
3. Τη νύχτα (δεν ενδείκνυται το ταξίδι είπαμε )ανάβεις τη μεγάλη σκάλα να καταλάβει ότι κάτι έρχεται .
4. Προσπερνάς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αφού κάνεις το σταυρό σου πρώτα.
5. Αν σου βγάλει φλας πέρνα η κουνάει χέρια και τέτοια τη δουλειά σου εσύ(αν έχει φλας ,τα πιο πολλά δε δουλεύουν και επίσης πολλές φορές τα ανάβουν αλλ αντί άλλων.)
6. Βεβαιωνόμαστε για το μήκος του προπορευόμενου οχήματος και κατόπιν ξεκινάμε προσπέραση. Οι καρότσες πολλές φορές κατασκευάζονται θεόμακρες για να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χωρητικότητα , επίσης δε διστάζουν να κοτσάρουν και δύο μαζί για να ξεμπερδεύουν (μιλάμε για πραγματικό τραίνο) μιάς και από την αστυνομία της εποχές αιχμής ο έλεγχος είναι πλημμελής και η άνοχή εξωπραγματική.
(Έχω δεί και τρείς καρότσες σε ένα τρακτέρ «δε βαριέσαι μία ευθεία είναι ως την αποθήκη.
7. Μη ξεχνάς αφού τον προσπεράσεις να τον χαιρετήσεις τον άνθρωπο που ξέρεις κάποτε μπορεί να συμπεθεριάσετε.
Αφορμή για την συνταξή του ένα γλίστρημα από ροδάκινα δικό μου και ευτυχώς ανώδυνο και ένα ατύχημα με τρακτέρ που είδα (έστριψε αριστερά το τρακτέρ φορτωμένο με άχυρο και για κακή του τύχη το προσπερνούσε ένα φορτηγό(αν το φορτηγό ήταν μηχανή?).
Δεκτές παρατηρήσεις συμβουλές και άμεση απαίτηση εμπλουτισμού και διόρθωσης όπου είναι αναγκαίο του παρόντος κειμένου.
Καλά ταξίδια και «ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ ΕΚΕΙ ΕΞΩ , ΤΟΜΑΡΙΑ».