Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Για την οδηγική μας βελτίωση

Συντονιστής: sue

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
rommel
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 737
Εγγραφή: Κυρ 02 Νοέμ 2008, 05:49
Gender: Male
Bike: 749
Other: runner
Τοποθεσία: Κανκούν

Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από rommel »

διαβάζοντας το thread "Παραβίαση Stop" http://www.ducatisti.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t=7530 θυμήθηκα 2 άρθρα (0-300 τεύχη 193-194) του Θανάση Χούντρα - άνθρωπο που εκτιμώ πολύ αν και δεν τον έχω γνωρίσει ποτέ και μου αρέσει ο τρόπος σκέψης του- και είπα να κάτσω να τα αντιγράψω (αύριο το άλλο :whistling: ) μιας και έχουν απόλυτη σχέση με το topic που άνοιξε ο immortal και τα θεώρω πολύ σημαντικά - αν και από ότι είδα μετά ότι το χει ποστάρει και ο Καγκελάριος-. Τεσπα here we go..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σκεφτείτε αν γνωρίζετε το ονοματεπώνυμο ενός τουλάχιστον ανθρώπου που έχει χάσει τη ζωή του από τροχαίο. Όσοι απαντήσετε αρνητικά αποτελείτε εξαίρεση.
Δυστυχώς, το μεγαλύτερο και τραγικότερο πρόβλημα της χώρας, η μεγαλύτερη επιδημία του τελευταίου αιώνα, μας αφορά όλους, βρίσκεται δίπλα μας.

Τι είναι αυτό που μας κάνει να αντιμετωπίζουμε μοιρολατρικά κάθε δυστύχημα μιλώντας για "κακιά ώρα" ή ατυχία;
Τι είναι αυτό που μας κάνει να πιστεύουμε ότι δεν θα είμαστε εμείς το επόμενο θύμα; Ποιος μας το εξασφαλίζει; ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ είναι η απάντηση.

Κι όμως, είναι στο χέρι μας να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα μας συμβεί ατύχημα. Για έναν εξίσου λόγο: το ατύχημα προειδοποιεί!
Αν ο οδηγός έχει το 100% της προσοχής του σε αυτό που κάνει, στην οδήγηση, οι πιθανότητες για να συμβεί το ατύχημα ελαχιστοποιούνται, έως και εκμηδενίζονται.
Και αν κάποιος βιαστεί να ισχυριστεί ότι υπάρχουν και οι περιπτώσεις που το ατύχημα μπορεί να προκληθεί από άλλον, χωρίς τη δική μας συμμετοχή, εν μέρει κάνει λάθος! Από τη στιγμή που είμαστε παρόντες, έχουμε μερίδιο συμμετοχής.

Γιατί συμβαίνουν τα ατυχήματα;
Γιατί σε ΟΛΑ τα ατυχήματα που έχουν συμβεί υπάρχει η ίδια παράμετρος: Ο οδηγός ή οι οδηγοί δεν είχαν το 100% της προσοχής τους στο δρόμο.
Τόσο απλό και όμως τόσο τραγικό.

Για να συμβεί ένα ατύχημα πρέπει να συνυπάρξουν τουλάχιστον πέντε αιτίες. Φανταστείτε πέντε κόκκινες λυχνίες στη σειρά, σαν αυτές που δίνουν την εκκίνηση στους αγώνες.
Όταν ανεβαίνουμε στην μοτοσυκλέτα, όλα τα λαμπάκια είναι σβηστά. Από εκείνην ακριβώς τη στιγμή αρχίζουν να ανάβουν το ένα μετά το άλλο, για διαφορετική αιτία το καθένα.

• Ένα λαμπάκι ανάβει μόλις χτυπήσει το κινητό μας.
• Δεύτερο μόλις ανοίξουμε συζήτηση με το συνεπιβάτη.
• Τρίτο κάθε φορά που κάνουμε προσπέραση.
• Όσο διαβάζουμε μια διαφήμιση στο πλάι του δρόμου ανάβει άλλο.
• Κάθε φορά που οδηγούμε έχοντας πιει έστω και ένα ποτηράκι μπύρα άλλο ένα.
• Μόλις νυστάξουμε άλλο ένα.
• Μόλις σκεφτούμε ότι ξεχάσαμε να σβήσουμε το θερμοσίφωνα στο σπίτι, ένα ακόμη.
• Μόλις πλησιάζουμε μια διασταύρωση χωρίς ορατότητα, ανάβει λαμπάκι.
• Όταν πλησιάζουμε ένα φανάρι - ακόμη κι αν έχουμε εμείς πράσινο - άλλο λαμπάκι.
• Κάθε φορά που η ταχύτητά μας δεν είναι αυτή που ορίζουν οι συνθήκες της διαδρομής ανάβει ένα λαμπάκι.
• Όσο τα λάστιχα της μοτοσυκλέτας ή τα φρένα της είναι φθαρμένα, ένα λαμπάκι είναι μόνιμα αναμμένο.
• Το ίδιο όταν δεν φοράμε το κράνος μας. Μένει αναμμένο άλλο ένα λαμπάκι.

Η λίστα μπορεί να συνεχιστεί, αναφέροντας ατελείωτες μικρές ή μεγάλες αιτίες που καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. "Κλέβουν" από το 100% της προσοχής του οδηγού.
Όταν συνδυαστούν τουλάχιστον πέντε, υπάρχουν επαρκείς προϋποθέσεις για να συμβεί το ατύχημα. Δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί μόλις ανάψουν και τα πέντε. Αντίθετα, αν μείνουν σβηστά, είναι σίγουρο ότι δεν θα συμβεί το ατύχημα.
Κάνουμε το λάθος να πιστεύουμε ότι αφού δεν μας συνέβη ατύχημα σε συνθήκες που 15 λαμπάκια ήταν αναμμένα, δεν θα μας συμβεί ποτέ και αυτή είναι η μεγάλη παγίδα στην οποία όλοι πέφτουμε.
Επίσης , δεν σημαίνει ότι θα οδηγηθούμε σε ατύχημα μόνο αν ανάψουμε εμείς τα πέντε λαμπάκια. Αρκεί ο οδηγός του ενός οχήματος να έχει ανάψει τα τέσσερα και ο άλλος μόνο ένα. Αρκεί να έχει μειωθεί στιγμιαία η προσοχή του από το 100%.
Αν εμείς είμαστε 100% "παρόντες" σε αυτό που κάνουμε, ότι κι αν κάνουν οι άλλοι, δεν θα εμπλακούμε στο ατύχημα, γιατί θα έχουμε "δει" τον επερχόμενο κίνδυνο.

Απόλυτες επιδόσεις
Οφείλουμε να διατηρούμε τον απόλυτο έλεγχο σε αυτά που μας συμβαίνουν. Να μην αφήνουμε πράγματα στην τύχη, γιατί η τύχη δεν θα είναι πάντα με το μέρος μας. Και όπως όλοι γνωρίζουμε κάποιον που έχει σκοτωθεί σε τροχαίο, όλοι γνωρίζουμε και κάποια περίπτωση για την οποία είπαμε “ήταν πολύ τυχερός”. Έτσι δεν είναι;

Δεν μπορεί κανείς να πει σε έναν μοτοσυκλετιστή να μην κοιτάζει το τοπίο ενώ οδηγεί, να μην ανταλλάσσει ούτε κουβέντα με τον συνοδηγό του, να μην ακούει μουσική...
Κάτι τέτοιο είναι εκτός πραγματικότητας, έξω από τις καθημερινές μας συνήθειες και τον τρόπο με τον οποίο οι περισσότεροι από εμάς οδηγούν μοτοσυκλέτα.

Εξαίρεση αποτελούν οι οδηγοί αγώνων.
Τι πιστεύετε ότι θα συνέβαινε αν ο Rossi άκουγε μουσική ή μιλούσε στο hands-free την ώρα που έκανε χρονομετρημένα; Ουδεμία τύχη...
Οι οδηγοί αγώνων φορούν ωτοασπίδες, έχουν τα μάτια τους πάντα ανοικτά, τα χέρια στο τιμόνι και είναι προσηλωμένοι απόλυτα σε αυτό που κάνουν, επειδή ο σκοπός τους είναι ένας: οι απόλυτες επιδόσεις.
Και για να το πετύχουν αυτό, χρειάζονται απόλυτη συγκέντρωση στην οδήγηση. Καθετί που αποσπά τη συγκέντρωσή τους κοστίζει σε ικανότητα σε απόλυτες επιδόσεις.

Οι δικές μας απόλυτες επιδόσεις στον δημόσιο δρόμο είναι ο απόλυτος έλεγχος των όσων συμβαίνουν γύρω μας.
Συμπέρασμα: κάθε φορά που κάνουμε κάτι το οποίο γίνεται αιτία να ανάψει ένα λαμπάκι, οφείλουμε να προσαρμόζουμε την ταχύτητά μας ανάλογα.

• Όταν οι τέσσερις λωρίδες γίνουν μία, ελαττώνουμε ταχύτητα.
• Όταν νυχτώσει, ακόμη κι αν ο δρόμος φωτίζεται, ελαττώνουμε κι άλλο.
• Μόλις ο δρόμος πάψει να είναι φωτισμένος, πάμε πιο αργά.
• Κι αν στην πορεία αρχίσει να βρέχει, μειώνουμε ακόμη περισσότερο.

Αυτό λοιπόν που, ούτως ή άλλως, κάνουμε χωρίς να το σκεφτόμαστε ιδιαίτερα, οφείλουμε να το κάνουμε και σε κάθε περίπτωση που το 100% της προσοχής μας αποσπάται έστω και ελάχιστα από το δρόμο. Μειώνουμε την ταχύτητά μας, ώστε με την προσοχή που μας έχει απομείνει να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε απόλυτα την κατάσταση.

Ακούγεται ίσως απλοϊκό, θα λέγαμε όμως μόνο ότι είναι... απλό. Αρκεί να το συνειδητοποιήσουμε. Τόσο απλό που η συνειδητοποίησή του κάνει κάθε ατύχημα ακόμη πιο τραγικό, γιατί ήταν απλό να αποφευχθεί.

Όσο απλό είναι να συμβεί ένα ατύχημα, άλλο τόσο απλό είναι να το κάνουμε να μην συμβεί ποτέ...
Άβαταρ μέλους
rock n rolla_s4
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 4198
Εγγραφή: Τετ 26 Νοέμ 2008, 23:41
Gender: Male
Other: ΚαΤεΜούνα

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από rock n rolla_s4 »

:thumbsup:

Συμφωνω 99%!
Αφηνω αυτο το 1% οχι για μενα. Αλλα για το φουκαριαρικο το παλικαρι που περιμεναμε πριν 7-8 μηνες μαζι στο φαναρι της παραλιακης και ηρθε μια χαζογκομενα απο πισω ΑΦΡΕΝΑΡΙΣΤΗ και τον πεταξε 15 μετρα μακρια.. Ουτε φρενα δεν ακουστηκαν ουτε ΤΙΠΟΤΑ!
Όποια κι αν είναι η ερώτηση 990 Adventure είναι η απάντηση

Κάγκουρας
Άβαταρ μέλους
GEO
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 201
Εγγραφή: Δευ 07 Απρ 2008, 07:44
Gender: Male
Bike: 916
Other: New Project
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επικοινωνία:

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από GEO »

100 % έτσι είναι τα πράγματα

Και συμπληρώνω
Όποτε έχουμε χρόνο να εκπαιδεύουμε το υποσυνείδητο μας
Να οδηγούμε νοερά σκηνοθετώντας μια δύσκολη στιγμή που μας συνέβη σήμερα π.χ.
Τι κινήσεις κάναμε για να αποφύγουμε κάποιο δυσάρεστο συμβάν
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η αντίδρασης μας σε μια τέτοια περίπτωση θα είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό σωστές .
Γιατί σε μια δύσκολη στιγμή δεν αντιδρούμε συνειδητά .

Γιώργος
Άβαταρ μέλους
Λύκος
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 5604
Εγγραφή: Τετ 14 Ιαν 2009, 20:59
Gender: Male
Other: CB1300
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από Λύκος »

GEO έγραψε: Και συμπληρώνω
Όποτε έχουμε χρόνο να εκπαιδεύουμε το υποσυνείδητο μας
Να οδηγούμε νοερά σκηνοθετώντας μια δύσκολη στιγμή
Αν σου πω τι σκεφτομαι οταν οδηγω νοερα θα με πανε μεσα, και η τροχαια και το Ηθων μαζι, πακετο.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
dio
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 4045
Εγγραφή: Σάβ 26 Απρ 2008, 15:02

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από dio »

Λύκος έγραψε: Αν σου πω τι σκεφτομαι οταν οδηγω νοερα θα με πανε μεσα, και η τροχαια και το Ηθων μαζι, πακετο.

Γεια σου ρε Λυκε κ@υλιάρη!!!
Άβαταρ μέλους
johnduc
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6922
Εγγραφή: Δευ 14 Απρ 2008, 22:19
Gender: Male
Bike: 916
Τοποθεσία: Thessalonique,Macédoine-Centrale

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από johnduc »

Λύκος έγραψε: Αν σου πω τι σκεφτομαι οταν οδηγω νοερα θα με πανε μεσα, και το Λιμενικο και η Γκρινπις μαζι, πακετο.
:tooth2: :tooth2: :tooth2:
Εικόνα
COMUNE DI BOLOGNA

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Λύκος
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 5604
Εγγραφή: Τετ 14 Ιαν 2009, 20:59
Gender: Male
Other: CB1300
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από Λύκος »

Θα φταιει που ποτε ποτε μου αναβουν ολα τα λαμπακια μαζεμενα. Κατι θα βραχυκυκλωνει. :mrgreen:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
johnduc
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6922
Εγγραφή: Δευ 14 Απρ 2008, 22:19
Gender: Male
Bike: 916
Τοποθεσία: Thessalonique,Macédoine-Centrale

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από johnduc »

Λύκος έγραψε:Θα φταιει που ποτε ποτε μου αναβουν ολα τα λαμπακια μαζεμενα. Κατι θα βραχυκυκλωνει. :mrgreen:
ε και τι αγχωνεσαι....ριχτο βραδυ με νοτια και αμολα προς τη Συρο...εχει αστερατο ναυπηγειο εκει μαθαινω! :mrgreen: :glimpse:
Εικόνα
COMUNE DI BOLOGNA

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
AmbaSSadoRR
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2266
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 12:54
Gender: Male
Τοποθεσία: MILANO

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από AmbaSSadoRR »

Λύκος έγραψε:Θα φταιει που ποτε ποτε μου αναβουν ολα τα λαμπακια μαζεμενα. Κατι θα βραχυκυκλωνει. :mrgreen:

κοίτα τον πολλαπλασιαστή Λύκε.... :tooth2: :tooth2: :tooth2:
Υπαρχουν... Ανθρωποι και...
....ανθρωπακια....
Άβαταρ μέλους
Miyu
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2226
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 11:43
Gender: Female
Bike: Monster S4RS
Τοποθεσία: Λευκαδα

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από Miyu »

Εεεεε καλα μου παιδια χτες εκανα φασινα στο σπιτι μου...μην με κανετε να σφουγγαρισω παλι.....αφηστε τα αραξοβολια και τις αγκυρες....μην χαλαμε το θεμα του παιδιου

:rose:
"...για να μην καταρρευσουμε , πρεπει να αναζητησουμε ξανα
τη χαρα στην αξια των απλων πραγματων και των ανθρωπινων σχεσεων.
σε οτι δεν αγοραζεται"
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΚΑΛΤΣΟΛΑΡΙ



Θελει κοτσια να φτιαχνεις χωρο γιαυτα που γουσταρεις.
Άβαταρ μέλους
nasa
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6545
Εγγραφή: Σάβ 16 Αύγ 2008, 21:08
Gender: Male
Bike: Monster S4RS
Other: ss900

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από nasa »

...αμα ειναι πρασινα παιζει ρολο......??? :wsmile:
. . . δώώώώώώστεεεεεε πόόόόόόόνοοοοοοοο . . .

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ctzoras
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 622
Εγγραφή: Σάβ 08 Νοέμ 2008, 20:06
Gender: Male

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από ctzoras »

Πολυ ωραιο!!! :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
xrilek
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 164
Εγγραφή: Παρ 27 Μαρ 2009, 23:48
Gender: Male
Other: Daytona 675
Τοποθεσία: Patra

Re: Τα 5 κόκκινα λαμπάκια

Δημοσίευση από xrilek »

δε νομιζω οτι ειναι ετσι......οσο κ να προσεχεις αν ειναι να γινει,δν την γλιτωνεις!.....το παλικαρι π ειπε ενας πιο πανω,δν προσεχε???στο φαναρι ηταν σταματημενος...εμενα π με ειχε ριξει η νταλικα δν προσεχα??σταματημενος ημουν κ εγω(το εχω ποσταρει).αν ο αλλος περασει ακοφτος το στοπ δν προσεχεις??κ να προσεχεις εχεις ενα τεραστιο ποσοστο να πεσεις με τα φρενα....το εχω απειρες φορες εδω στη δουλεια π ειμαι σε διασταυροση.μηχανακια/μηχανες γλιτώνουν τον μλκ π περναει σφαιρα κ πεφτουν......ολα θεμα τυχης ειναι.....
Εικόνα
Απάντηση