Έχω ένα Monster S2R 1000 του 2008. Τον τελευταίο καιρό σκέφτομαι την τοποθέτηση ενός ελαφρύτερου βολάν από την KAEMNA, που θα βελτιώσει - απ'ότι λένε - το στροφάρισμα του μοτέρ. Το μαμά βολάν του Desmodue 1000 ζυγίζει 1800gr, ενώ τα παραπάνω 625gr και ειδικά το EVO 234gr. Πόσο αυτό αλλάζει προς το καλύτερο (ή προς το χειρότερο και υπό ποιές συνθήκες) τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας; Έχει τοποθετήσει κάποιος συμφορουμίτης κάποιο από τα δύο και σε τι μηχανή;
Υ. Γ. 1. Η παραπάνω "βελτίωση" γίνεται με προσανατολισμό κυρίως τη χρήση του monster στην πίστα (trackdays). Υ. Γ. 2. Άντε να ξεκινήσει καμιά συζήτηση γιατί έχω την αίσθηση ότι το forum αργοπεθαίνει...
Έχω βάλει το Evo Superlight 234gr από το 2017 σε m900 ie και κοντά 12.000 χλμ
Πλεονεκτήματα: Ανεβάζει και κατεβάζει στροφές πολύ πιο γρήγορα. Ειδικά στα κατεβάσματα έχει περισσότερο την αίσθηση του δίχρονου.
Μειονεκτήματα: Ακριβώς αυτά που λέει ο Τύρλας. Πολύ τραχιά λειτουργία, νιώθεις πολύ περισσότερο τα πιστόνια/ κραδασμοί, στην πίστα ειδικά αν δεν μάθεις να μειώνεις την ένταση στα grips παίζει μούδιασμα. Επίσης το σημαντικότερο μειονέκτημα είναι ότι όταν είναι κρύο δεν κρατάει ρελαντί με τίποτα (Αυτό σε σένα με πιο προηγμένη ECU ίσως λύνεται αλλά στη δική μου οκτάμπιτη και με πολλές άλλες ρυθμίσεις πέραν του επαναπρογραμματισμού/ χαρτογράφησης, δεν λύνεται με τίποτα όμως). Ίσως (και αυτό είναι εντύπωσή μου και όχι αποδεδειγμένο) να τρώει λίγο παραπάνω λάστιχο.
Γενικά κι εγώ κυρίως για βόλτα, πίστα το χρησιμοποιώ πλέον οπότε μ έχει βολέψει. Δεν θα το συνιστούσα σε κάποιον για πόλη, και ειδικά με συνεπιβάτη (λόγω κραδασμών)
_________________ ----------- Αυτοί που είναι να μάθουν, θα μάθουν. Οι υπόλοιποι θα διοικούν επιχειρήσεις.
Μήπως η επιλογή του "βαρύτερου" εκ των δύο βολάν των 625gr (που και πάλι είναι 1200+gr ελαφρύτερο από το εργοστασιακό) να ήταν μια πιο ενδεδειγμένη "μέση" λύση; Με την έννοια ότι ναι μεν δεν θα είχε το ακαριαίο στροφάρισμα αλλά ούτε ίσως και τόσο έντονους κραδασμούς;
Πιστεύεις ότι χρειάζεται απαραίτητα remapping ή το έκανες έτσι κι αλλιώς με αφορμή και άλλες αλλαγές στη μηχανή πχ φουλ σύστημα εξατμίσεων κλπ;
Αφού χρησιμοποιείς το m900ie σε πίστα, ποιες θεωρείς οτι είναι οι βελτιώσεις του monster (1st gen) που έχουν το πιο απτό αποτέλεσμα για τέτοια χρήση (πχ ήδη θα ανεβάσω ένα νέο thread για μαρσπιέ);
Μήπως η επιλογή του "βαρύτερου" εκ των δύο βολάν των 625gr (που και πάλι είναι 1200+gr ελαφρύτερο από το εργοστασιακό) να ήταν μια πιο ενδεδειγμένη "μέση" λύση; Με την έννοια ότι ναι μεν δεν θα είχε το ακαριαίο στροφάρισμα αλλά ούτε ίσως και τόσο έντονους κραδασμούς;
Πιστεύεις ότι χρειάζεται απαραίτητα remapping ή το έκανες έτσι κι αλλιώς με αφορμή και άλλες αλλαγές στη μηχανή πχ φουλ σύστημα εξατμίσεων κλπ;
Αφού χρησιμοποιείς το m900ie σε πίστα, ποιες θεωρείς οτι είναι οι βελτιώσεις του monster (1st gen) που έχουν το πιο απτό αποτέλεσμα για τέτοια χρήση (πχ ήδη θα ανεβάσω ένα νέο thread για μαρσπιέ);
φιλε μου,εκτος κ αν γυρνας σερρες κατω απο 1,30 η αν θες να κανεις τρακντεις ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για να κανεις σουπερ χρονους η εισαι υπερπαγκοσμιος στην πιστα-σερρες η μεγαρα-τοτε ψαξου. αν ομως πας για να περασεις καλα,να μαθεις την μηχανη σου κ να κανεις κ μαθηματα με ασφαλεια,τοτε κατσε στ'αυγα σου και τα λεφτα που θα ξοδεψεις σε βολαν κλπ,δωστα σε λαστιχα κ βενζινες και διασκεδασε μονος η με την παρεα σου. ηδη η μηχανη που εχεις ειναι μια χαρα,μονο σε μπελαδες κ εξοδα θα μπεις,χωρις καποιο ουσιαστικο κερδος. γνωμη μου κ φιλικα παντα
Πολύ σημαντικές πληροφορίες και σ' ευχαριστώ! Τίποτα βρε σιγά! Γι αυτό είμαστε εδώ!
Μήπως η επιλογή του "βαρύτερου" εκ των δύο βολάν των 625gr (που και πάλι είναι 1200+gr ελαφρύτερο από το εργοστασιακό) να ήταν μια πιο ενδεδειγμένη "μέση" λύση; Με την έννοια ότι ναι μεν δεν θα είχε το ακαριαίο στροφάρισμα αλλά ούτε ίσως και τόσο έντονους κραδασμούς; Καλά μη φανταστείς ότι είναι και "ακραία" η αλλαγή που θα δεις. Ναι, στροφάρει πιο γρήγορα αλλά δν θα πάψει να είναι ένα 2β αερόψυκτο με μαμά θαλαμους καύσης, κεφαλές, εκκεντροφόρους, κτλ.. εκτός κι αν μιλάμε για τέτοιες μόντες οπότε πάω πάσο
Ίσως ναι, να είναι καλύτερη επιλογή. Βέβαια εσύ στο 1000 έχεις μεγαλύτερη περιστρεφόμενη και κινούμενη μάζα, λόγω μεγαλύτερων πιστονιών και διαφορετικών μετάλλων όποτε ίσως το 234γρ να μη σου δημιουργεί τόσους κραδασμούς όσο σε μένα. Όποτε θέλεις είμαι διαθέσιμος να σου δώσω να οδηγήσεις το δικό μου, ωστε να έχεις καλύτερη άποψη. Δεν μπορώ να σου απαντήσω με σιγουριά γιατί είναι κάτι εντελώς προσωπικό. Καλό θα ήταν να γράψεις κι ενα email στην kaemna να σου πουν κι αυτοί τη γνώμη τους. Π.χ. Όταν το παράγγειλα, μου στείλανε μέιλ σε στυλ "είσαι σίγουρος;" Πλέον είμαι σίγουρος και το ευχαριστιέμαι αρκετά!! Και στην τελική αν σε κουράσει το ξαναλλάζεις με το μαμά δν είναι κάτι..
Πιστεύεις ότι χρειάζεται απαραίτητα remapping ή το έκανες έτσι κι αλλιώς με αφορμή και άλλες αλλαγές στη μηχανή πχ φουλ σύστημα εξατμίσεων κλπ; Δεν χρειάζεται remapping σίγουρα. Το λέει και στο σάιτ. Είναι εντελώς plug n play. Προσπάθησα να ρυθμίσω το πρόβλημα του ρελαντί, γι αυτό και ανέφερα τη χαρτογράφηση/ ρύθμιση μειγμάτων κτλ
Αφού χρησιμοποιείς το m900ie σε πίστα, ποιες θεωρείς οτι είναι οι βελτιώσεις του monster (1st gen) που έχουν το πιο απτό αποτέλεσμα για τέτοια χρήση (πχ ήδη θα ανεβάσω ένα νέο thread για μαρσπιέ); Ανάλογα το στυλ οδόγησής σου. Και αυτό είναι καθαρά προσωπικό. Εγώ έχω κλιπ ονς για πολλούς λόγους και με βολεύουν, άλλους όχι. Τα μασπιέ, ναι βρίσκουν: αν το στυλ σου είναι με μεγαλύτερες κλίσεις τότε άλλαξέ τα, αλλιώς μαθαίνεις να παίρνεις λιγότερες. Υπάρχει και η περίπτωση να ξύνουν τα μασπιέ και τα γουστάρεις! Δεκτόν! Πχ εμένα κάποτε έξυνε το τεπόζιτο....... ε... πλέον έμαθα..! Γενικά η άποψή μου είναι πως δν υπάρχει μία νόρμα, ή ένας κανόνας. Δοκιμάζεις, πειραματίζεσαι, ξαναδοκιμάζεις και βλέπεις τί σου ταιριάζει και τί όχι.
_________________ ----------- Αυτοί που είναι να μάθουν, θα μάθουν. Οι υπόλοιποι θα διοικούν επιχειρήσεις.
Τελευταία επεξεργασία από sinner.lady και Δευτ 22 Μαρ 2021, 17:18, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
φιλε μου,εκτος κ αν γυρνας σερρες κατω απο 1,30 η αν θες να κανεις τρακντεις ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για να κανεις σουπερ χρονους η εισαι υπερπαγκοσμιος στην πιστα-σερρες η μεγαρα-τοτε ψαξου. αν ομως πας για να περασεις καλα,να μαθεις την μηχανη σου κ να κανεις κ μαθηματα με ασφαλεια,τοτε κατσε στ'αυγα σου και τα λεφτα που θα ξοδεψεις σε βολαν κλπ,δωστα σε λαστιχα κ βενζινες και διασκεδασε μονος η με την παρεα σου. ηδη η μηχανη που εχεις ειναι μια χαρα,μονο σε μπελαδες κ εξοδα θα μπεις,χωρις καποιο ουσιαστικο κερδος. γνωμη μου κ φιλικα παντα
Άστ' τον άνθρωπο να πειραματιστεί βρε παιδί μου!!! Διαδικασία μάθησης είναι και αυτό! Και πολύ όμορφη διαδικασία κι όλας! Δεν χρειάζεται να 'ναι κάποιος παγκόσμιος για να βάλει ελαφρύτερο βολάν, μη τρελαθούμε! Γούστα βγάζουμε στην πίστα και πάνω απ' όλα να περνάμε όμορφα θέλουμε.
_________________ ----------- Αυτοί που είναι να μάθουν, θα μάθουν. Οι υπόλοιποι θα διοικούν επιχειρήσεις.
Δεν δυναμομέτρησα για να έχω απτή απόδειξη. Επίσης μαζί με την αλλαγή του βολάν έβαλα κι άλλα πολλά ψιλικά οπότε δν θα ήμουν αντικειμενικός στην απάντηση.
Σαν αίσθηση όμως, θα έλεγα όχι
_________________ ----------- Αυτοί που είναι να μάθουν, θα μάθουν. Οι υπόλοιποι θα διοικούν επιχειρήσεις.
Έχω ένα Monster S2R 1000 του 2008. Τον τελευταίο καιρό σκέφτομαι την τοποθέτηση ενός ελαφρύτερου βολάν από την KAEMNA, που θα βελτιώσει - απ'ότι λένε - το στροφάρισμα του μοτέρ. Το μαμά βολάν του Desmodue 1000 ζυγίζει 1800gr, ενώ τα παραπάνω 625gr και ειδικά το EVO 234gr. Πόσο αυτό αλλάζει προς το καλύτερο (ή προς το χειρότερο και υπό ποιές συνθήκες) τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας; Έχει τοποθετήσει κάποιος συμφορουμίτης κάποιο από τα δύο και σε τι μηχανή;
Υ. Γ. 1. Η παραπάνω "βελτίωση" γίνεται με προσανατολισμό κυρίως τη χρήση του monster στην πίστα (trackdays). Υ. Γ. 2. Άντε να ξεκινήσει καμιά συζήτηση γιατί έχω την αίσθηση ότι το forum αργοπεθαίνει...
Με τους δικούς μου υπολογισμούς (για διβάλβιδο)θέλεις 1,040 εως 1,050 kg .Αν θέλεις στο κόβω και το ζυγοσταθμίζω στις 12.000 rpm ...και στο στέλνω φυσικά.Σε αυτό το βάρος εχεις πολυ καλό "άρπαγμα" μετα τις 5000..και δεν χάνεις πολλά στις χαμηλες. Νομίζω έκοψα (σε όλους τους κυβισμούς) καμιά 20αρια μεχρι τωρα...δεν μου αναφέρανε παραπονα...
_________________ Kωνσταντίνος " Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς " info@sgstudio.gr www.sgstudio.gr
Yeah, I have spent a lot of time on flywheels, fitting them to many bikes and everyone has been pleased with the results. Providing you do not go excessively light, a lightened flywheel is a win/win situation. More throttle responsive in the lower RPM, more aggressive rush in the upper RPM and increased engine braking off throttle. Not one bike I have done has required an increase in idle RPM or had starting difficulties. I have experimented with weights on my own bikes and have found the sweet spot is around 900 grams. Have tried weights as low as 230 grams (extremely difficult starting this light and significant loss of low end torque, requiring a lot of clutch slip to get going) up to the standard S flywheel at almost 2300 grams.
The more I reduced flywheel mass from the original weight the better it became (in every way) until I went below 800 grams. Below this point it became progressively worse in all aspects for street use. DP offers two flywheels, one that is alloy around 560 grams, the other steel at around 1200 grams.
I have machined almost 2 dozen stock flywheels down and (providing it is done accurately) had zero vibration issues. Much of what I have learned has been posted in other threads on this same subject elsewhere on this forum. I can assure you that you'll not be disappointed with the improvements from either a DP flywheel or a standard R flywheel.
I highly recommend having your stock one machined down (by a reputable and skilled machinist) to about 950 grams. Beware though, the bike will wheelstand even more willingly than it does now. The lighter flywheel does NOT make any more peak power. What it DOES do is allows the engine to produce its power at a more rapid rate, resulting in a steeper torque curve for a more responsive bike with a quicker rate of acceleration.
You won't regret it!
Έχω βάλει στο δικό μου (S2R800) το DP που τότε στα χαρτιά το έδινε στο μισό βάρος (θυμάμαι το είχα ζυγίσει και όντως κάπου εκεί ήταν <1Kg) μαζί με τα DP γρανάζια ιμάντων... καλύτερο responce με λίγο πιο έντονο κραδασμό αλλά όχι κάτι τραγικό...
Με τους δικούς μου υπολογισμούς (για διβάλβιδο)θέλεις 1,040 εως 1,050 kg .Αν θέλεις στο κόβω και το ζυγοσταθμίζω στις 12.000 rpm ...και στο στέλνω φυσικά.Σε αυτό το βάρος εχεις πολυ καλό "άρπαγμα" μετα τις 5000..και δεν χάνεις πολλά στις χαμηλες. Νομίζω έκοψα (σε όλους τους κυβισμούς) καμιά 20αρια μεχρι τωρα...δεν μου αναφέρανε παραπονα...
Ευχαριστώ πολύ για την προσφορά, όμως το θέμα είναι να είναι αναστρέψιμη όποια μετατροπή. Πρέπει να βρω άρα ένα μτχ βολάν... Ταιριάζουν και από άλλα μοτέρ Ducati; Στο λινκ πχ παρακάτω έχει βολάν με διαφορετική μορφή και κόστος... https://www.car.gr/parts/?ca=715&ca=823&ca=711&makes=Ducati&sp=0
Πάντως καταλαβαίνω ότι κάθε μοτέρ έχει το δικό του βέλτιστο βάρος βολάν (και όχι ένα-δυο βολάν για όλα τα μοτέρ Ducati που δίνει η ΚΑΕΜΝΑ) όπου η βελτιωμένη απόκριση εξισορροπείται με αποδεκτούς κραδασμούς, αλλά και πάλι αυτό είναι και υποκειμενικό.
Προφανώς να έπρεπε να δοκιμάσω κάτι για να χω γνώμη, όμως δε θα θελα κάτι που να μειώνει την "οδηγησιμότητα" της μηχανής όπως το βολάν του sinner.lady παραπάνω. Ίσως και να κάνω λάθος, αλλά και το DP βολάν γύρω στα 700γρ ήταν...
Τέλος το βολάν (flywheel) περιγράφεται ως "energy reservoir", ομαλοποίηση δηλαδή την καμπύλη της ροπής, σωστά; Αρα ένα άλλο βολάν δεν θα " παράξει" περισσότερη ή λιγότερη ροπή, αλλά μια διαφορετική κατανομή αυτής στο φάσμα των στροφών.... Αυτό είναι;
Yeah, I have spent a lot of time on flywheels, fitting them to many bikes and everyone has been pleased with the results. Providing you do not go excessively light, a lightened flywheel is a win/win situation. More throttle responsive in the lower RPM, more aggressive rush in the upper RPM and increased engine braking off throttle. Not one bike I have done has required an increase in idle RPM or had starting difficulties. I have experimented with weights on my own bikes and have found the sweet spot is around 900 grams. Have tried weights as low as 230 grams (extremely difficult starting this light and significant loss of low end torque, requiring a lot of clutch slip to get going) up to the standard S flywheel at almost 2300 grams.
The more I reduced flywheel mass from the original weight the better it became (in every way) until I went below 800 grams. Below this point it became progressively worse in all aspects for street use. DP offers two flywheels, one that is alloy around 560 grams, the other steel at around 1200 grams.
I have machined almost 2 dozen stock flywheels down and (providing it is done accurately) had zero vibration issues. Much of what I have learned has been posted in other threads on this same subject elsewhere on this forum. I can assure you that you'll not be disappointed with the improvements from either a DP flywheel or a standard R flywheel.
I highly recommend having your stock one machined down (by a reputable and skilled machinist) to about 950 grams. Beware though, the bike will wheelstand even more willingly than it does now. The lighter flywheel does NOT make any more peak power. What it DOES do is allows the engine to produce its power at a more rapid rate, resulting in a steeper torque curve for a more responsive bike with a quicker rate of acceleration.
You won't regret it!
Έχω βάλει στο δικό μου (S2R800) το DP που τότε στα χαρτιά το έδινε στο μισό βάρος (θυμάμαι το είχα ζυγίσει και όντως κάπου εκεί ήταν <1Kg) μαζί με τα DP γρανάζια ιμάντων... καλύτερο responce με λίγο πιο έντονο κραδασμό αλλά όχι κάτι τραγικό...
Ωραίο λινκ, συμφωνεί νομίζω με τον κ. Τύρλα, αν και πρόκειται για 1098 μοτέρ.
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 18:46 Δημοσιεύσεις: 1015 Φύλο: Άντρας Άλλη: esse due erre
Juohmaru! έγραψε:
Πάντως καταλαβαίνω ότι κάθε μοτέρ έχει το δικό του βέλτιστο βάρος βολάν (και όχι ένα-δυο βολάν για όλα τα μοτέρ Ducati που δίνει η ΚΑΕΜΝΑ) όπου η βελτιωμένη απόκριση εξισορροπείται με αποδεκτούς κραδασμούς, αλλά και πάλι αυτό είναι και υποκειμενικό.
Την χρονιά που πήρα το δικό μου (2006) ο DP κατάλογος είχε το ίδιο βολάν για όλα τα μοντέλα (2V και 4V)... απλά νομίζω ότι έδινε δύο διαφορετικού βάρους τύπους. Από το 2007 ήταν λίγο διαφορετική η κατασκευή για τα καινούργια μοντέλα αλλά με τα ίδια χαρακτηριστικά
Juohmaru! έγραψε:
Ίσως και να κάνω λάθος, αλλά και το DP βολάν γύρω στα 700γρ ήταν...
Το ένα πάνω από 700gr (~1kg) και το άλλο κάτω (~600gr)
Juohmaru! έγραψε:
Τέλος το βολάν (flywheel) περιγράφεται ως "energy reservoir", ομαλοποίηση δηλαδή την καμπύλη της ροπής, σωστά; Αρα ένα άλλο βολάν δεν θα " παράξει" περισσότερη ή λιγότερη ροπή, αλλά μια διαφορετική κατανομή αυτής στο φάσμα των στροφών.... Αυτό είναι;
Η ροπή σαν νούμερο παραμένει η ίδια... η διατήρηση της είναι διαφορετική καθώς και ο τρόπος που κλιμακώνεται (ροπή & δύναμη) με το γρηγορότερο στροφάρισμα
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
This page is in no way associated with Ducati.com, nor is it an entity of Ducati Motor Holding, S.p.A.
All messages posted within this bulletin board express the views of the author only, and the owners of the Ducatisti Forum (http://www.ducatisti.gr 2008 - ) will NOT be held responsible for the content of any message.