Υδροψυκτα - Χειμωνας - Θερμοκρασια λειτουργιας

All SBK models including MotoGP D16RR
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
jks
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6068
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 01:26
Gender: Male
Bike: Monster 620
Other: SBK 848
Τοποθεσία: Πειραιας

Υδροψυκτα - Χειμωνας - Θερμοκρασια λειτουργιας

Δημοσίευση από jks »

μπορει να ειμαστε στην καρδια του καλοκαιριου, αλλα αργα η γρηγορα θα χειμωνιασει :mrgreen: και οσοι θα εξακολουθουν να κοβουν βολτες με υδροψυκτα (ανεξαρτητως δραχμης/ευρω/ρουβλιου κλπ) καλο ειναι να εχουν υποψη τους τα παρακατω.... :whistling:

βασικα ψαχνοντας για παραφλου, ψυγεια και τα ρεστα, επεσα πανω σε αλλα συνταρακτικα δεδομενα που θα με οδηγησουν στην πρακτικη εφαρμοσμενη απτον αξιαγαπητο BIREL να ταπωνει κατα τη διαρκεια του χειμωνα το μισο ψυγειο νερου στο 1098 του ωστε να καταφερνει να πιανει το νερο τους 82 βαθμους (νορμαλ θερμοκρασια λειτουργιας).

The radiator, water pump flow rate and hose diameters are all sized by the Ducati coolant system engineers to achieve an engine coolant temperature of 82°, when moving at a constant highway speed with 32° air flowing through the radiator.

So, when you ride on a cold day, the stock thermostat never opens fully when the coolant below is below 80°, so you get less coolant flowing through the radiator. The coolant temperature then stabilizes, but doesn't get up to the design temperature of 82° because the radiator is too big and the coolant pump capacity too large for the incoming low temperature cooling air.

So the trick to getting back to the best engine temperature for performance and economy is to make the radiator temporarily smaller; by preventing the cold air from reaching a portion of the radiator’s cooling fins, thereby reducing it’s cooling capacity.



οι μηχανικοι των παγκοΖμιων παντως, κανουν το εξης...


Image

Production engines have a thermostat to manage temperature of the cooling system. For MotoGP bikes, we often see tape covering some portion of the radiator – the cooler the ambient temperature, the more tape we’re likely to see. This tape prevents air from passing through the radiator vents and cooling the engine as much as it otherwise would. When reflective tape is used on a bright blue bike like the Suzuki, it even looks cool.


ακομα περισσοτερα στο
http://www.ducatisportingclub.com/showthread.php?t=7159" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
dimos IT'S HORNY NOW
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1977
Εγγραφή: Τρί 15 Απρ 2008, 15:48
Gender: Male
Bike: SS900
Other: 1000CAPONORDVESPA200

Re: Υδροψυκτα - Χειμωνας - Θερμοκρασια λειτουργιας

Δημοσίευση από dimos IT'S HORNY NOW »

αρα ολοι εμεις κοκκινη κολλητικη ταινια! :mrgreen:
Άβαταρ μέλους
sotos
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1095
Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 08:09
Gender: Male
Bike: GT 1000
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Υδροψυκτα - Χειμωνας - Θερμοκρασια λειτουργιας

Δημοσίευση από sotos »

Ωραίο με θυμίζει τα χαρτονια που βάζαν στα ψηγεια των φορτηγών παλιά :wsmile:
http://www.smok.gr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
Stelios62
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2874
Εγγραφή: Παρ 20 Νοέμ 2009, 02:52
Gender: Male
Other: Pantah 600 SL
Τοποθεσία: Κερατσινι

Re: Υδροψυκτα - Χειμωνας - Θερμοκρασια λειτουργιας

Δημοσίευση από Stelios62 »

..... καλα ας ερθει ο χειμωνας και βλεπουμε .....! :mrgreen:
Παντως στα racing εργαλεια παιζει να μην εχουνε και καθολου θερμοστατη στο δικτυο ψυξης γι΄αυτο και παιζουν με τις ταινιες ......! :whistling:
Stelios
Pantah 600 SL

http://www.italian.sakura.ne.jp/bad_toy ... ine05.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.italian.sakura.ne.jp/bad_toy ... ine04.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Απάντηση