Ducati Classic Motorcycles

Περιλαμβάνει ιστορικές αναφορές στη Ducati, στο εργοστάσιο, στη φιλοσοφία, στους δημιουργούς, σε ιστορικούς αγώνες κλπ.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1974
1974_ducati_450.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1974
1974_ducati_mark3.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1974
1974_ducati_750gt.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1975
1975 ducati_350.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1975
1975_ducati_750_gt.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1975
1975 ducati_250_mkiii.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1975
1975 ducati_250.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1977
1977 ducati_860ss.gif
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1977
1977 ducati_900_super_sport.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1977
1977 ducati_860.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1978

NCR replica based on a 1978 900SS, so it comes with genuine early SS shaved calipers, alloy tank, stainless conti's, FPS wheels, Tarozzi rear sets, rides superbly, a real stunner.
1978 ducati_ncr_900.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1978
1978_ducati_900sd_darmah.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1978
900cc.
1978_ducati_darmah.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1979
1979_ducati_darmah.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1980
Engine - 864cc, air-cooled desmo V-twin
Top Speed - 125mph
Power - 68 bhp
Launched - 1974-1979
1980 ducati_900ss.jpg
Engine rebuilt by Tony Brancato (Bevel guru of Brancato Engineering)
1980 ducati_900ss.1jpg.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1980

Engine - 498cc 4-stroke ohc V-twin
Horsepower - 52bhp
Top Speed - 115 mph
Dry Weight - 170kg (374lb)
Date of Launch - 1980-1984
1980 ducati 500sl pantah.jpg
1980 ducati-pantah.jpg
Ducati Pantah history
The Pantah was the first of the belt-driven camshaft Ducati motors, the first generation of the current Ducati V twins. First shown December 1979, it came on the market as the 1980 500SL and the last of the line 650SL was sold in 1986. Successful in racing as the 600 cc TT2 and later TT1 750 cc racer, it was a lighter, shorter wheelbase motorcycle, in a new trellis frame that was to become a trademark Ducati feature.

Pantah 500 cc

When the 1976 350 cc and 500 cc vertical twins were recognised as a marketing disaster, Fabio Taglioni went to work developing the Pantah.

The Pantah 500 is where the current line of V twins began. Developed from the last of the GP500 racers of 1973, the Pantah and its successors have shown that, contrary to the previously accepted wisdom, a twin can race against the fours and win.

The bike was first shown at the Milan Bike show in December 1979. The prototype was different again to Ducati's earlier bikes: it had a trellis frame, with the suspended motor acting as a stressed member, the swingarm pivoted on the rear of the crankcase, the SOHC was driven by toothed rubber belt, the primary transmission was via Morse chain and the front disc was a Campagnolo Hydroconico.[1] The claimed performance was impressive: 500 cc, 50 hp (36.5 kW) @ 8500 rpm, 180 kg, 1450 mm of wheelbase, significantly different from the earlier bevel head V twins which were long bulky and stable, and easily surpassed the ill-conceived 1976 parallel twins.

The Pantah came onto the market in 1980 as the red and silver 500SL, with the engine using belt driven camshafts, and a plain bearing crankshaft. It had the same bore and stroke as the old 500 racer, 74 mm x 58 mm, but the head had a 60 degree included valve angle and kept the belt driven camshafts used on the final 500GP engine version. They were noticeably lacking in bottom end and mid range torque, but revved freely enough. The suspension seemed less certain than earlier Ducati models, and the 35 mm front forks lacked rigidity.
Enthusiasts found the final gearing too tall, and the intake and exhaust restrictive. If you changed those for higher flow items, and lowered the gearing, it gave a performance increase.

Pantah 600SL, 600TL and TT2 racer

In 1981 the silver 600SL became available with fairing and hydraulic clutch activation. It had an 80 mm bore and the 58 mm stroke giving 583 cc (The first Pantah based racer, the 600 cc TT2 racer used 81 mm) By 1984 the last of the 600SL bikes had MHR paint.
In 1982 the 600TL was released, and the styling was promptly panned. The TL only lasted till 1983.

Pantah 650SL and TT1 750 racer

In 1983 the 650SL came about because of the need to homologate the TT1 750 racer's 61.5 mm stroke. Instead of producing a production 750, the 650SL was born with 82 mm bore and the required 61.5 mm stroke. Visually it was the same as the 600SL, but it had more torque, and that was a big improvement. The 650SL produced 63 hp @ 8500 rpm.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Stelth την Σάβ 30 Αύγ 2008, 14:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1980

Built by Broncato Engineering.
1980 ducati-ssd.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1981

Mike Hailwood Replica
Engine - Air cooled, four stroke, 90° twin cylinder, SOHC, desmodromic 2 valve per cylinder.
864cc
80 hp @ 7500 rpm
198 kg
Fuel capacity - 18 litres
Fuel consumption - 53.6 mpg
1/4 mile - 12.5 sec/109 mph
Top speed - 133.5 mph
1981_ducati_mhr.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1983

Cylinder head new items: 2X Gas flow / All gaskets & O rings / 2X Spark plugs / 4X Stem seals / 2X Tab washers / 4X Valve guides / 4X Face seats / 4X 38-42 Valves / 6X Cam bearings / 8X Desmo shims / Full bead blasting.

Barrels & bottom end new items: X2 Re-bored & honed & blasted Barrels / X2 High comp` pistons & rings (86.4mm) / V2 high flow oil pump / All gaskets, tab washers, cir-clips, shims & seals / Re-built & balanced crank / X2 Special Ducati main bearings / sprocket & castellated nut / X8 Cylinder head nuts & washers / X4 Gearbox (3 dog type) bearings / Bead blasted crank cases & breather tower / re-tracked oil ways for higher flow.
1983 900ss.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1985
1985 ducati_mhr.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1986
1986 ducati_750_f1.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1987

This superb Ducati 750 Laguna Seca is part of a limited edition of 200 bikes built by Ducati in 1987 in celebration of Marco Lucchinelli's victory on the Laguna Seca circuit in California. This series is highly sought after amongst collectors forming part of the three limited edition 750 F1 models: Montjuich, Laguna Seca & Santa Monica.
1987 laguna_seca_ducati.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1987

Engine - 748cc V-twin
Horsepower - 72bhp
Production - 1987-1989
Top Speed - 130 mph.
1987 ducati 750 paso.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1988

This superb Ducati 750 Santa Monica is part of a limited edition of 204 bikes built by Ducati in 1987 in celebration of Marco Lucchinelli's victory on the Santa Monica circuit at Misano. This series is highly sought after amongst collectors forming the final of three limited edition 750 F1 models: Montjuich, Laguna Seca & Santa Monica.
1988 santa_monica_ducati.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Άβαταρ μέλους
Stelth
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1414
Εγγραφή: Κυρ 23 Μαρ 2008, 08:00
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: SYM 150
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ducati Classic Motorcycles

Δημοσίευση από Stelth »

1988

Engine - 748cc OHC desmodromic Vee-twin
Horsepower - 65bhp @ 8500rpm
Top Speed - 135 mph
Brakes - twin disc/disc
Frame - tubular steel backbone with engine as stressed member
Transmission - 5 speed
1988 Ducati 750SS.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Αντρέας
Το χθες είναι ιστορία.
Το αύριο είναι μυστήριο.
Το σήμερα είναι δώρο.
Απάντηση