Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Όλα όσα θέλατε να μάθετε και ντρεπόσασταν να ρωτήσετε...

Συντονιστής: sue

Άβαταρ μέλους
nasa
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6545
Εγγραφή: Σάβ 16 Αύγ 2008, 21:08
Gender: Male
Bike: Monster S4RS
Other: ss900

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από nasa »

ασχετα απο ολα αυτα.......ζεστανετε δεν ζεστανετε τον κινητηρα οι βολτες εχουν σημασια.......ετσι και αλλιως τα μπουρδελα θα τα πουλησετε μια μερα.........η μακροζωια θα μας νοιαξει...?? :zep: .εδω η δικη μας μακροζωια παει κατα διαολου με αυτα που αναπνεουμε στην χαβουζα που ζουμε...... :shock:
. . . δώώώώώώστεεεεεε πόόόόόόόνοοοοοοοο . . .

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

nasa έγραψε:.......ετσι και αλλιως τα μπουρδελα θα τα πουλησετε μια μερα.........η μακροζωια θα μας νοιαξει...??
σιγα που θα πουλησω τη λαδιερα μου...!!! :shock: :shock: :shock:

γι'αυτο νομιζεις καθομαι με τις ωρες και ασχολιεμαι... :shock: :shock:


:)) :)) :thumbsup:


εννοια σου και θα λαχταριασει ακομα και τα εγγονια... :)) :)) :)) :))
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
nasa
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6545
Εγγραφή: Σάβ 16 Αύγ 2008, 21:08
Gender: Male
Bike: Monster S4RS
Other: ss900

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από nasa »

φρεσκα λαδακια....φρεσκα φιλτρακια.....φρεσκα μπουζακια και ιμαντες και δεν παθαινουν τπτ....εμεις θα ψοφησουμε και αυτα εκει..... :wsmile:
. . . δώώώώώώστεεεεεε πόόόόόόόνοοοοοοοο . . .

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
stamatis
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 774
Εγγραφή: Πέμ 03 Απρ 2008, 09:30
Gender: Male
Bike: Monster 1000S
Τοποθεσία: Χαλκίδα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από stamatis »

ENGAKATS έγραψε: ...εξαρταται απο πολλα πραγματα το ποσο γρηγορα θα ζεσταθει το λαδι

ακομα και στους υδροψυκτους κινητηρες δεν ζεσταινεται τοσο γρηγορα οσο το νερο (βεβαιως βεβαιως)
Φίλε Engakats καλά τα λες αλλά...το νερό έχει αρκετά μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από το λάδι. Συνεπώς το λάδι είναι αυτό, που ζεσταίνεται γρηγορότερα και όχι το νερό.
1992 Honda cub 70
1993 Honda cub 90
1998 Yamaha DT 200R
1998 Suzuki DR 650
1999 Honda CR 250
2000 Ducati 750 ss
2001 KTM 200EGS
2004 Ducati Multistrada 1000ds
2010 KTM 690 Enduro
2013 KTM DukeII
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

stamatis έγραψε:Φίλε Engakats καλά τα λες αλλά...το νερό έχει αρκετά μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από το λάδι. Συνεπώς το λάδι είναι αυτό, που ζεσταίνεται γρηγορότερα και όχι το νερό.
ναι αλλα στο μοτερ δεν ειναι ετσι απλα τα πραγματα...

το κυκλωμα λαδιου δεν εχει θερμοστατη (οπως του νερου) και αργει αρκετα περισσοτερο να ζεσταθει σε σχεση με το νερο που πιανει τους 50 βαθμους σε 2-2μιση λεπτα :glimpse: :glimpse:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
stamatis
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 774
Εγγραφή: Πέμ 03 Απρ 2008, 09:30
Gender: Male
Bike: Monster 1000S
Τοποθεσία: Χαλκίδα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από stamatis »

ENGAKATS έγραψε:το κυκλωμα λαδιου δεν εχει θερμοστατη (οπως του νερου) και αργει αρκετα περισσοτερο να ζεσταθει σε σχεση με το νερο που πιανει τους 50 βαθμους σε 2-2μιση λεπτα :glimpse: :glimpse:
Για να σου πω την αλήθεια, δεν το ήξερα αυτό που λες για το θερμοστάτη στα υδρόψυκτα :whistling: . Ήξερα μόνο ότι είχαν βεντιλατέρ.
1992 Honda cub 70
1993 Honda cub 90
1998 Yamaha DT 200R
1998 Suzuki DR 650
1999 Honda CR 250
2000 Ducati 750 ss
2001 KTM 200EGS
2004 Ducati Multistrada 1000ds
2010 KTM 690 Enduro
2013 KTM DukeII
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

stamatis έγραψε:Για να σου πω την αλήθεια, δεν το ήξερα αυτό που λες για το θερμοστάτη στα υδρόψυκτα :whistling: . Ήξερα μόνο ότι είχαν βεντιλατέρ.
λεπτομεριες...

:tooth2: :tooth2: :tooth2:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
dimirex
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1081
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 18:46
Gender: Male
Other: esse due erre

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από dimirex »

geo_multi έγραψε:Από το user manual του Multistrada 620:

Do not rev up the engine when it is cold. Wait for the
engine oil to warm up. This will ensure that all the internal
components of the engine are correctly lubricated.

High ambient temperature (over 35°C/95 °F):
Follow the same procedure for “Regular ambient
temperature”, however, do not use the cold start lever.

Cold ambient temperature (below 10°C/50 °F):
Follow the procedure for “Regular ambient temperature”,
however allow 5 minutes for the engine to warm up.

Δηλαδή ρε παιδιά, εγώ που το ζεστένω by the book, τί γίνεται? Προσωπικά βάζοντάς το μπροστά τσεκάρω με το χέρι την κεφαλή. Μόλις ζεσταθεί πολύ (όντας στο LO ακόμα) ξεκινάω μέχρι να πάρω ένδειξη 50°C + και σε νορμάλ φορτίο < 4500σαλ. Αυτή τη διαδικασία την έκανα χειμώνα-καλοκαίρι από τότε που το πήρα (0χλμ.).

Γιατρέ έχω πρόβλημα? :innocent:
Reduce to the Max
Άβαταρ μέλους
gjk
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: Δευ 30 Ιουν 2008, 07:35
Gender: Male
Bike: Streetfighter V2
Other: superduper
Τοποθεσία: ne meno lo so

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από gjk »

nasa έγραψε:φρεσκα λαδακια....φρεσκα φιλτρακια.....φρεσκα μπουζακια και ιμαντες και δεν παθαινουν τπτ....εμεις θα ψοφησουμε και αυτα εκει..... :wsmile:
+ οσα θες :thumbsup:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
argy
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 6801
Εγγραφή: Κυρ 24 Ιούλ 2011, 07:18
Bike: 848

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από argy »

Το επαναφέρω γιατί τώρα αυτόν το καιρό που έχουν πέσει οι θερμοκρασίες θα αναρωτιόμαστε για το τι και

πως...

Έχει μερικά πολύ ενδιαφέροντα άρθρα!

Πάντως μιας και το λέμε,εγώ προσωπικά την ανάβω,περιμένω ρελαντί μέχρι να φύγει το LO και την ξεκινάω

χαλαρά όταν φτάσει στους 50 βαθμούς.(μήπως είναι πολύ);
Άβαταρ μέλους
Stelios62
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2874
Εγγραφή: Παρ 20 Νοέμ 2009, 02:52
Gender: Male
Other: Pantah 600 SL
Τοποθεσία: Κερατσινι

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Stelios62 »

.... τι μου θυμισες τωρα , τι μου θυμισες .....αχχχ! :whistling:
Stelios
Pantah 600 SL

http://www.italian.sakura.ne.jp/bad_toy ... ine05.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.italian.sakura.ne.jp/bad_toy ... ine04.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
P.lagojohn
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3488
Εγγραφή: Παρ 11 Σεπ 2009, 07:12
Gender: Male
Bike: Monster S2
Other: 996s
Τοποθεσία: ΚΟΡΙΝΘΙΑΡΑ !!!!!

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από P.lagojohn »

Ο μονος θερμοστατης σε εμενα ειναι η παλαμη ... !!!
Image
Άβαταρ μέλους
πυξιδας990
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8641
Εγγραφή: Τρί 10 Απρ 2012, 19:58
Gender: Male
Other: ΚΤΜ 990 ADV ORANGE
Τοποθεσία: ΛΕΩΝΙΔΙΟ ΤΣΑΚΩΝΙΑΣ

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από πυξιδας990 »

plagojohn έγραψε:Ο μονος θερμοστατης σε εμενα ειναι η παλαμη ... !!!
μπουτι ¨η κωλομερι? :mrgreen:
δεν φευγουμε εμεις-να φυγουν αυτοι
βορρας-νοτος,βαλτε βενζινα..
http://www.mybike.gr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advrider.gr" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/340966959385723/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/1535032233422647/" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
Ritsman
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3055
Εγγραφή: Παρ 02 Ιούλ 2010, 13:33
Gender: Male
Bike: Monster S4
Τοποθεσία: Νικαια Αττικη, Πλατανες Ρεθυμνου

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Ritsman »

Argy καλα εκανες και το εππανεφερες


Ερωτηση: Το ιξώδες του λλαδιου (χοντρο) επιρεαζει την "δυσκολια" εκινηνησης του κινητηρα τις κρυες μερες?
Εικόνα
58
Άβαταρ μέλους
bros400pgm
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: Κυρ 10 Αύγ 2008, 09:15
Gender: Male
Other: APRILIA SXV 5.5
Τοποθεσία: PATRA

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από bros400pgm »

Το νουμερο πριν το W, (15W-50) δειχνει αυτο που θες (αναφερεται σε θερμοκρασιες winter και φυσικα επηρεαζει την κρυα εκκινηση).
RSV MILLE FACTORY RULESSSSSSSSSSSSSSS
Άβαταρ μέλους
laziali21
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 7506
Εγγραφή: Πέμ 14 Μάιος 2009, 14:28
Gender: Male
Bike: 1098S
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από laziali21 »

Βάζω μπρος και ξεκινάω σχεδόν αμέσως, εν κινήσει μέχρι 4.000 στροφές, μόλις
η θερμοκρασία φτάσει τους 65-68 βαθμούς, το μηχανάκι είναι έτοιμο για ξέσκισμα! :))
Άβαταρ μέλους
red lizard
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 4137
Εγγραφή: Κυρ 08 Φεβ 2009, 15:25
Gender: Male
Τοποθεσία: κερκυρα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από red lizard »

και εγω το ιδιο απλα παω χαλαρά στην αρχή,το να κάτσω να το ζεσταίνω με την ανοιχτή καμπάνα και τις ξεταποτες δεν υπάρχει :angry3:
Άβαταρ μέλους
HackmaN
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4582
Εγγραφή: Κυρ 26 Φεβ 2012, 17:21
Gender: Male
Other: 1098

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από HackmaN »

Tο λάδι χρειάζεται παραπάνω ώρα για να ζεσταθεί.
ΔΕΝ το συγχέουμε με το νερό.
Εικόνα
HackmaN 88
749s < HM Evo SP < Streetfighter S
Άβαταρ μέλους
bros400pgm
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: Κυρ 10 Αύγ 2008, 09:15
Gender: Male
Other: APRILIA SXV 5.5
Τοποθεσία: PATRA

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από bros400pgm »

Γιαυτο και τα λαδια ειναι χημικα. Για να μπορουν να λιπαινουν κρυα (σε νορμαλ πλαισια) και ζεστα
RSV MILLE FACTORY RULESSSSSSSSSSSSSSS
Άβαταρ μέλους
vagosm
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Τρί 19 Απρ 2016, 13:14
Gender: Male

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από vagosm »

Γυρίζεις το κλειδί, πατάς τη μίζα και περιμένεις μέχρι η ένδειξη θερμοκρασίας να πάει περίπου στη μέση, με τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί. Μπράβο μεγάλε, μόλις προκάλεσες τη μέγιστη δυνατή φθορά στο κινητήρα!

Μία από τις πιο διαδεδομένες αντιδικίες που κυκλοφορούν ανάμεσα στις παρέες των μοτοσικλετιστών, αφορά το ζέσταμα του κινητήρα. Όχι άδικα, αφού το 70% της φθοράς των κινούμενων μηχανικών μερών του, προκαλείται στα δυο πρώτα λεπτά της λειτουργίας του, μετά από πολύωρη ακινησία.

Για όλα φταίει η βαρύτητα.
Η βαρύτητα είναι ο ένας από τους δυο βασικός λόγους που πρέπει να ζεσταίνουμε σωστά τον κινητήρα μας. Εξαιτίας αυτής, τα λάδια στο εσωτερικό του κινητήρα γλιστρούν από τις επιφάνειες των μέταλλων προς τα κάτω, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αντιτριβική προστασία που παρέχουν στον κινητήρα. Από την ώρα που θα πατήσουμε τη μίζα ή θα κλοτσήσουμε με επιτυχία τη μανιβέλα, θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, η αντλία λαδιού χρειάζεται λίγο χρόνο μέχρι να επαναφέρει την τάξη στο σύστημα λίπανσης.

Ζέσταμα στο ρελαντί είναι καταστροφή.
Όσο πιο γρήγορα κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το σύστημα λίπανσης, τόσο το καλύτερο και για το λόγο αυτό, οι στροφές του κινητήρα πρέπει να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί, ώστε η αντλία να περιστρέφεται ταχύτερα, αυξάνοντας τη πίεση του λαδιού. Οι εκκεντροφόροι στους τετράχρονους κινητήρες είναι αυτοί που πρώτοι πληρώνουν τη νύφη, αν η πίεση του λαδιού είναι ασθενής στα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας του κινητήρα.

Διαφορά θερμοκρασίας.
Οι σύγχρονοι κινητήρες με τους ψεκασμούς και το αυτόνομα τσοκ, φροντίζουν από μόνοι τους να κρατήσουν ψηλά τις στροφές του κινητήρα στα πρώτα λεπτά λειτουργίας, όμως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για την κακιά συνήθεια πολλών, να ζεσταίνουν τον κινητήρα τους με την μοτοσικλέτα ακίνητη. Το πρόβλημα εδώ, είναι η διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στα κάρτερ και το μπλοκ των κυλίνδρων. Η άνοδος της θερμοκρασίας στους κυλίνδρους είναι ταχύτατη λόγω της καύσης, όμως την ίδια ώρα τα κάρτερ παραμένουν παγωμένα. Έτσι, η διαστολή των μετάλλων είναι ανομοιογενής, πράγμα που σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει παραμορφώσεις ή ρωγμές. Ο μόνος τρόπος για να ζεσταθεί ομοιόμορφα και γρήγορα ο κινητήρας, είναι η μοτοσικλέτα να κινείτε με χαμηλές ταχύτητες, ώστε η κίνηση των γραναζιών του κιβωτίου ταχυτήτων και η τριβή των δίσκων του συμπλέκτη, να ζεστάνουν το κάτω τμήμα του κινητήρα.

Με δυο λέξεις.
Βάλτε μπρος το κινητήρα, αν έχει τσοκ ρυθμίστε το ώστε οι στροφές να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως., αλλάζοντας ταχύτητες και οδηγώντας ήρεμα. Μετά από τέσσερα ή πέντε λεπτά, κλείστε το τσοκ και αυξήστε σιγά-σιγά τον ρυθμό οδήγησής σας. Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε βενζίνη επί πέντε λεπτά ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.
-----------------------------------
Ψάχνωντας αρκέτα για το τι πρεπει να κανουμε για προθέρμανση του κινητήρα έπεσα πανω σε αυτό το άρθρο - το οποίο υποθέτω ότι όλη η συζήτηση σε αυτό το θέμα βασίζεται πάνω του αλλα δεν το βρήκα στην πρώτη σελίδα. Αν υπάρχει κάπου και δεν το πρόσεξα ζητάω συγνώμη και ας διαγραφεί απο τους διαχειριστές.

Τώρα, αυτό που παρατηρώ είναι πως αν ξεκινήσω κατευθείαν το μηχανάκι, "κριτσάει" παρα πολύ η πρώτη ταχύτητα κατα την εμπλοκή της. Αυτό μπορεί να προκαλέσει καποια φθορά στο σασμάν και αν οχι για ποιον λόγο κάνει τόσο πολύ θόρυβο;
Άβαταρ μέλους
fuzion
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 331
Εγγραφή: Δευ 29 Οκτ 2012, 08:26
Gender: Male

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από fuzion »

προσωπικα δεν ξερω κανεναν που να επαθε ζημια ειτε ζεσταινοντας κανα 5 λεπτο ειτε φευγοντας και οδηγωντας αργα. νομιζω ψειριζουμε τη μαιμου. εγω ειτε φευγω απ ευθειας ειτε το ζεσταινω, αναλογα τι δουλειες εχω εκεινη την ωρα :D σταματησε να με ενδιαφερει.

το πιο σημαντικο ειναι στο δρομο πιστευω να περιμενεις και να πηγαινεις αργα μεχρι να ζεσταθει καλα πριν δωσεις στροφες. αν και εκει ακομα δεν ειμαι σιγουρος οτι θα κανεις στανταρ ζημια, αλλα πιεζεις την τυχη σου παρολαυτα.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
mycolnago
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2122
Εγγραφή: Πέμ 17 Σεπ 2009, 18:37
Gender: Male
Bike: SS750
Other: Kreidler florett TM
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από mycolnago »

μιάς και το επαναφέρατε το θέμα ,
συμφωνώ με τους περισσότερους στις επιμέρους αναλύσεις....
απλά λέω το εξής και έιναι κανόνας:
ο κατασκευαστής λέει ΞΕΚΑΘΑΡΑ "καλή προθέρμανση" και μετά εκκίνηση.....


εγώ τηρώ ευλαβικά το 3 λεπτο σταθερού ρελαντί με το χειρόγκαζο στις 1500 στρ/Λεπτο,νετάρει ο εγκέφαλος και μετά φεύγω..

βέβαια το χειμώνα κάνω λίγο παραπάνω ζέσταμα...

κατα τα λοιπά αεροψυκτα -υδρόψυκτα το ίδιο είναι το θέμα μας είναι η επαρκής θερμοκρασία του κινητήρα όχι ή θερμοκρασία στου νερού...

στα αεροψυκτα λέμε οταν ο δείκτης περάσει το πρώτο λευκό σημαδάκι οτι έιμαστε ΟΚ! :wsmile: :wsmile:
Απάντηση