Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Όλα όσα θέλατε να μάθετε και ντρεπόσασταν να ρωτήσετε...

Συντονιστής: sue

D3§m02K
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 7838
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 00:07

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από D3§m02K »

multigio έγραψε:Αν είναι να κάνω κακό στον κινητήρα πείτε το μου να το σταματήσω. :innocent2: :innocent2:
Ερμ. . . :think2:

Χμ. . . :whatnow:

Ναι. Μπορείς να το σταμάτησεις. :))
valerougas έγραψε:για αυτο εχω παρει bmw σουβλα τα κανει ολα με εναν διακοπτη προφερμανσης αυτα :wsmile:
Βασίλη, αυτός συνδέεται με τα θερμαινόμενα grips, τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τη θερμαινόμενη σέλα ή είναι άλλο κύκλωμα; :whistling:

:))
Άβαταρ μέλους
nickmostro
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 714
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 18:37
Gender: Male
Bike: Monster 600
Other: BMW G650 Xmoto
Τοποθεσία: Πειραιας/Νικαια

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από nickmostro »

To δικο μου επειδη ειναι καρμπυρατερ εαν δεν ζεσταθει σωστα στο ρελαντι σβηνει ή κανει ενα χαρακτηριστικο ηχο "ρουφηγματος" που ακουγεται απο το φιλτροκουτι.Επομενως παντα ζεσταμα τον χειμωνα.Το καλοκαιρι δεν χρειαζεσαι ουτε τσοκ ουτε τιποτα με τις 40αρες βαθμους που εχει εξω.

Τωρα για αυτα που εχουν ψεκασμο εχω ακουσει και διαβασει οτι δεν πρεπει να τα αφηνεις να δουλευουν στο ρελαντι.Μαλιστα στο μανουαλ του προηγουμενου αυτοκινητου(δεν ξερω αν παιζει ρολο) που ειχα ελεγε χαρακτηριστικα οτι "ξεκιναμε αμεσως μολις βαλουμε μπροστα τον κινητηρα γιατι δεν κανει το μοτερ να δουλευει στο ρελαντι για αρκετη ωρα"
D3§m02K
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 7838
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 00:07

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από D3§m02K »

nickmostro έγραψε:Τωρα για αυτα που εχουν ψεκασμο εχω ακουσει και διαβασει οτι δεν πρεπει να τα αφηνεις να δουλευουν στο ρελαντι.Μαλιστα στο μανουαλ του προηγουμενου αυτοκινητου(δεν ξερω αν παιζει ρολο) που ειχα ελεγε χαρακτηριστικα οτι "ξεκιναμε αμεσως μολις βαλουμε μπροστα τον κινητηρα γιατι δεν κανει το μοτερ να δουλευει στο ρελαντι για αρκετη ωρα"
Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον καταλύτη Νικόλα και λιγότερο με τον ψεκασμό. Δεν είναι καλό τα καυσαέρια να περνάνε με μικρές ταχύτητες από τον καταλύτη.
Άβαταρ μέλους
nickmostro
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 714
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 18:37
Gender: Male
Bike: Monster 600
Other: BMW G650 Xmoto
Τοποθεσία: Πειραιας/Νικαια

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από nickmostro »

D3§m02K έγραψε:
Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον καταλύτη Νικόλα και λιγότερο με τον ψεκασμό. Δεν είναι καλό τα καυσαέρια να περνάνε με μικρές ταχύτητες από τον καταλύτη.
Αρα οποιος εχει ακομα τον καταλυτη ή τελικα με ενσωματωμενο καταλυτη ισχυει οτι εγραψα παραπανω πιστευω.

τωρα θα μου πεις ποιος εχει ακομα τον καταλυτη πανω στο μηχανακι....
D3§m02K
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 7838
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 00:07

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από D3§m02K »

Στα αυτοκίνητα εννοώ.
kompimen

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από kompimen »

με τέτοιο θόρυβο που κάνει η μπουμπού αν δεν ξεκινήσω αμέσως θα μου παίξουνε!!!! :whistling: :whistling:
Άβαταρ μέλους
geo_multi
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2853
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 20:49
Gender: Male
Bike: Multistrada 620
Τοποθεσία: Γκασμαδονήσι (ή αλλιώς Μυτιλήνη)

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από geo_multi »

Από το user manual του Multistrada 620:

Do not rev up the engine when it is cold. Wait for the
engine oil to warm up. This will ensure that all the internal
components of the engine are correctly lubricated.

High ambient temperature (over 35°C/95 °F):
Follow the same procedure for “Regular ambient
temperature”, however, do not use the cold start lever.

Cold ambient temperature (below 10°C/50 °F):
Follow the procedure for “Regular ambient temperature”,
however allow 5 minutes for the engine to warm up.
Γιώργος

Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο και ας είναι η φωτιά που θα σε κάψει
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

D3§m02K έγραψε:Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον καταλύτη Νικόλα και λιγότερο με τον ψεκασμό. Δεν είναι καλό τα καυσαέρια να περνάνε με μικρές ταχύτητες από τον καταλύτη.
τσου! :wsmile:

βασικα, το λενε γιατι ο καταλυτης πρεπει να ζεσταθει οσο πιο γρηγορα γινεται προκειμενου: 1) να μην χαλασει γρηγορα και 2) να κανει σωστα τη δουλεια του το συντομοτερο δυνατον απο τη στιγμη που βαζουμε μπροστα...


γι'αυτο αλλωστε μερικοι κατασκευαστες αυτοκινητων βαζουν τον καταλυτη οσο πιο κοντα γινεται στο μπλοκ του κινητηρα (σε σχεση με αρκετα πιο πισω στην εξατμιση) :glimpse: :glimpse:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
D3§m02K
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 7838
Εγγραφή: Δευ 24 Μαρ 2008, 00:07

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από D3§m02K »

D3§m02K έγραψε:Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τον καταλύτη Νικόλα και λιγότερο με τον ψεκασμό. Δεν είναι καλό τα καυσαέρια να περνάνε με μικρές ταχύτητες από τον καταλύτη.
ENGAKATS έγραψε:
τσου! :wsmile:

βασικα, το λενε γιατι ο καταλυτης πρεπει να ζεσταθει οσο πιο γρηγορα γινεται προκειμενου: 1) να μην χαλασει γρηγορα και 2) να κανει σωστα τη δουλεια του το συντομοτερο δυνατον απο τη στιγμη που βαζουμε μπροστα...
Το ίδιο πράγμα λέμε απλά εσύ μπήκες στη διαδικασία να το αναλύσεις λίγο περισσότερο. :wsmile:
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

paso :))
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Pablo Ducatista
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 944
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 14:46
Gender: Male
Bike: Monster 695
Τοποθεσία: Βολάρα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Pablo Ducatista »

Πάντως σε μηχανές που ακούω με αυτόματο τσοκ όταν απο κρύο τις βάζουν μπρος εχει ψηλές στροφές και σιγά σιγά πέφτουν...
Άρα και αυτά με το χειροκίνητο δεν πρέπει να τα βάζουμε ψηλά στην αρχή?
Εγώ μέχρι 1500 το βάζω το τσοκ που λέει και το manual για 2 λεπτάκια...
....Riding a Dream....
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

Pablo Ducatista έγραψε:Πάντως σε μηχανές που ακούω με αυτόματο τσοκ όταν απο κρύο τις βάζουν μπρος εχει ψηλές στροφές και σιγά σιγά πέφτουν...
Άρα και αυτά με το χειροκίνητο δεν πρέπει να τα βάζουμε ψηλά στην αρχή?
ναι, αλλα δεν σημαίνει ότι θα το κάψεις στο ζέσταμα... :zep: :zep:

Pablo Ducatista έγραψε:Εγώ μέχρι 1500 το βάζω το τσοκ που λέει και το manual για 2 λεπτάκια...
καλά είσαι
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
DucatoBoy

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από DucatoBoy »

Οσο αναφορα το 620i.e. δεν ζεσταινω ποτε...βαζω μπρος τον κινητηρα αφου ανεβω επανω στην μηχανη και μετα απο 20-30 δευτερα εχω φυγει...εννοειτε οτι μεχρι 4500rpm βεβαια μεχρι να φυγει απο low...μετα σιγα σιγα δινω ολο και περισσοτερο!!! Οπως και στο αυτοκινητο... :thumbsup:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος DucatoBoy την Πέμ 22 Ιαν 2009, 12:34, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
multigio

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από multigio »

Το resume τελικά ποιό είναι;;; Κάτι ενδιάμεσο;;; 2 λεπτά ζέσταμα στάσιμο και στην συνέχεια εν κινήσει;;; κάπως έτσι, ε; :think2: :think2: :think2:
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

ο καθένας ο,τι θέλει κάνει.

σε γενικές γραμμές, αστο να δουλέψει για 1-2 λεπτά το πολύ (ισα να κυκλοφορήσει λίγο λαδάκι) και μετά φεύγα απαλά απαλά μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
stamatis
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 774
Εγγραφή: Πέμ 03 Απρ 2008, 10:30
Gender: Male
Bike: Monster 1000S
Τοποθεσία: Χαλκίδα

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από stamatis »

ENGAKATS έγραψε:σε γενικές γραμμές, αστο να δουλέψει για 1-2 λεπτά το πολύ (ισα να κυκλοφορήσει λίγο λαδάκι) και μετά φεύγα απαλά απαλά μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία
Συμφωνώ απόλυτα :) και ... μου έφυγε ένα βάρος.
Πάντα είχα αυτή την απορία. Να περιμένω στο ρελαντί μέχρι να δείξει θερμοκρασία ή να ξεκινήσω. Μεταξύ μας, πάντα ξεκινούσα, βαριόμουνα βλέπετε. :wsmile:
Είχα ακούσει και την απίστευτη ασχετοβλακεία από 'μηχανικό' ότι πρέπει ντε και καλά να περιμένω μέχρι να δείξει λέει, τουλ. 50 βαθμούς. Ωραίο θέμα :thumbsup:
1992 Honda cub 70
1993 Honda cub 90
1998 Yamaha DT 200R
1998 Suzuki DR 650
1999 Honda CR 250
2000 Ducati 750 ss
2001 KTM 200EGS
2004 Ducati Multistrada 1000ds
2010 KTM 690 Enduro
2013 KTM DukeII
Άβαταρ μέλους
GiorgioT
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 495
Εγγραφή: Δευ 28 Ιούλ 2008, 13:44
Gender: Male
Bike: ST2S
Other: Kawa EL 250
Τοποθεσία: Μυτιλήνη - MYTILENE

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από GiorgioT »

Δεν έχω βέβαια γνώσεις μηχανολόγου, αλλά αυτό που πιστεύω είναι ότι:

Το ζέσταμα για να κυκλοφορήσουν τα λάδια και να έλθουν σε "κάποια θερμοκρασία" λειτουργίας σημαίνει πως μπορούμε να ξεκινήσουμε το μηχανάκι προτού δείξει 50.

Από κει και πέρα να το πηγαίνουμε συντηρητικά για κάποια ώρα και μετά μπορούμε να το ανοίγουμε τέρμα.

Έχει μια αναλογία με το σωστό στρώσιμο δλδ.
Ε Υ Δ Ο Κ Ι Α
popcockroach
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 22 Αύγ 2008, 10:57
Gender: Male
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από popcockroach »

στο 696 παντως και να θελω δεν μπορω να φυγω χωρις ζεσταμα γιατι σβηνει ο κινητηρας με το πρωτο παρατεταμενο πατημα του συμπλεκτη (π.χ φαναρι-διασταυρωση). συμβαινει κ σε αλλους αυτο???

καποιες φορες με ~10 βαθμους (περιβαλλοντος) θελει και "τσοκ" στις 2500-3000 στοφες για κανα 2λεπτο για να ξεκινησει σωστα. Ο τροπος που επιλεγω για το ζεσταμα (το στατικο) ειναι να δοκιμαζω αν κραταει σκετο ρελαντι μετα απο 2 λεπτα, κανω καλα? Αυτο για τον χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι απλα το αφηνω 1 λεπτακι στο ρελαντι και φευγω χωρις προβλημα.

Παντα ομως σε χαμηλομεσαιες στροφες για τα πρωτα χιλιομετρα.
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

αν φιλε το κρατας με τσοκ (ή και χωρις) στις 2500-3000 μεχρι να ζεσταθει.... :whistling: :whistling: μην νομιζεις οτι κανεις κατι καλο (και που το σκεφτομαι, το λυπαμαι το καημενο)


δεν ξερω ποσα χλμ εχεις κανει και ποσα σερβις εχει το μηχανακι σου, αλλα για καλο και για κακο πηγαινε το στον μαστορα να κανει τα μαγικα του με το πολυοργανο της Ducati και τον καυσαναλυτη :whistling: :whistling:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 12:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

Να πω και εγώ ..........οτι ...........η προθέρμανση στατική η εν κινήσει δεν είναι μόνον για την κυκλοφορία του λαδιού και την θερμοκρασία λειτουργίας του ,που θα μας δώσει την δυνατότητα να αυξήσουμε την παροχή-ισχύ του κινητήρα μας αλλά και στην διαδικασία εξομάλυνσης διαστολής βαλβίδας-βάσης κοκορακίου .
Αν δείτε προσεκτικά τον κινητήρα της φίρμας μας..... στην κυλινδροκεφαλή έχουμε: βαλβίδα σιδερένια,έδρα βαλβίδας κράμα σιδήρου,κεφαλή αλουμινίου,επάνω μέρος κυλινδροκεφαλής βάση κοκορακίων σιδερένια και μπουλόνια σιδερένια και βιδωμένα σε αλουμίνιο,άξονας κοκορακίων σιδερένιος και στα πλάγια ρουλεμάν επίσης σιδερένια......και στο τέλος κοκοράκια σιδερένια..Τώρα σε περίπτωση που σε κρύο κινητήρα απαιτήσουμε αρκετή ισχύ ,μπορούμε να την έχουμε αλλά οι διαστολές των διαφορετικών μεταλλικών εξαρτημάτων έχουν και διαφορετικό χρόνο εξομάλυνσης θερμοκρασιακά.
Το πρώτο πράγμα που θα δεχθεί θερμότητα ,είναι η βαλβίδα με το στέλεχός της,με την ανάλογη διαστολή.....αυτή διαστέλλεται μεν αλλά πιο πάνω το κοκόρι με όλα τα εξαρτήματα που το συγκρατούνε έχουν άλλη γνώμη.
Τότε τι γίνεται??????Γίνεται το εξής:αν έχεις την τύχη να έχεις φίλο Ducatisti τρελαμένο που οχι μόνο δεν προθερμαίνει την μηχανή του αλλά μόλις ανέβει επάνω την ξυρίζει κανονικά και σε ρωτάει πότε θα την λύσουμε να δούμε τι έχει..............του λες ...τώρα ......και τι ανακαλύπτεις????
Φθορά σε όλη την περιφέρεια του αμύγδαλου του εκκεντροφόρου και στο κοκόρι...........πρώτα (οπως είπα πριν )διαστέλλεται το στέλεχος της βαλβίδας(πολύ περισσότερο από τα άλλα) και αυτή με την σειρά της σπρώχνει βίαια το κρύο κοκόρι και με την σειρά του αυτό πατάει δυνατά και δεν "γλείφει" το αμύγδαλο ,......μέχρι να ζεσταθούν όλα.....
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
vittorio
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 170
Εγγραφή: Τετ 05 Νοέμ 2008, 10:03
Gender: Male
Bike: 851
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από vittorio »

Οπότε λογικά, πρέπει να περάσει απο τα εξαρτήματα αυτά -έστω και κάποιας θερμοκρασίας- λάδι. Γιατί από την συνολική θερμοκρασία των μετάλλων, το κοκκορακι ή το σώμα του εκκεντροφόρου θα αργήσουν να ζεσταθούν. Εδώ σε θέλω τώρα κύριε Τύρλα μας, σε πόσες περιστροφές του μοτέρ θα έχει ζεσταθεί το λάδι ώστε να μπορείς να δώσεις φορτίο; Γιατί όταν το ξεκινάω το Multi ακούω όλη την κεφαλή να "βαράει" καρσιλαμά και υπάρχει ένας βασικός κανόνας στην μηχανική που λέει ότι, οι τριβές προκαλούν τον θόρυβο. Και είναι πασιφανές, αφού όταν ζεσταίνεται σταματάει...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Κων/νοs
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: Πέμ 22 Ιαν 2009, 12:45
Gender: Male
Bike: Multistrada 1100
Other: Honda c50 6v
Τοποθεσία: Αγια Παρασκευη

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Κων/νοs »

Κωνσταντινε τα σεβη μου.Τη αναλυση ειναι αυτη ρε φιλε μας εστειλες.Παντως φθορα στα
κοκορια και ψοριασμα του εκκεντροφορου δεν εχω ακουσει σε τετοια περιπτωση.
Συνηθως σε τετοια περιπτωση απο κρυο κινητηρα μεχρι να ζεσταθει αν γινεται
ανορθοδοξα το ζεσταμα αρχιζουν και την ακουνε τα ελατηρια πιστονιου και στη συνεχεια
ο κυλινδρος εκει πιστευω οτι υπαρχει σημαντικη φθορα.Τωρα ισως εχουμε και φθορες στα
σημεια που αναφερεις γι'αυτο παιδια ευλαβικα και ομορφα οσο ειναι κρυο και οχι πολυ
ζεσταμα ακινητο το ζεσταμα επι της πορειας.Εντωμεταξυ εχω παρατηρηση αμα το ζεστενεις
ακινητο αρκετη ωρα και ξεκινας κατι δεν του βγαινει και μαλλον πρεπει να παραπονιεται.
:hibye: :hibye: :hibye: :hibye: :hibye: :hibye: :hibye: :hibye:
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

vittorio έγραψε:Οπότε λογικά, πρέπει να περάσει απο τα εξαρτήματα αυτά -έστω και κάποιας θερμοκρασίας- λάδι. Γιατί από την συνολική θερμοκρασία των μετάλλων, το κοκκορακι ή το σώμα του εκκεντροφόρου θα αργήσουν να ζεσταθούν. Εδώ σε θέλω τώρα κύριε Τύρλα μας, σε πόσες περιστροφές του μοτέρ θα έχει ζεσταθεί το λάδι ώστε να μπορείς να δώσεις φορτίο; Γιατί όταν το ξεκινάω το Multi ακούω όλη την κεφαλή να "βαράει" καρσιλαμά και υπάρχει ένας βασικός κανόνας στην μηχανική που λέει ότι, οι τριβές προκαλούν τον θόρυβο. Και είναι πασιφανές, αφού όταν ζεσταίνεται σταματάει...
με ποση εξωτερικη θερμοκρασια...;; :whistling: :whistling:

με 35;; σε 2 λεπτα εχει ανεβασει 50 βαθμους το λαδι

με 5;; μετα απο 10-13 λεπτα ισα που φτανει τους 50 (και ενω εχει ηδη ξεκινησει να τσουλαει μετα το 1ο λεπτο)


εξαρταται απο πολλα πραγματα το ποσο γρηγορα θα ζεσταθει το λαδι

ακομα και στους υδροψυκτους κινητηρες δεν ζεσταινεται τοσο γρηγορα οσο το νερο (βεβαιως βεβαιως)
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Κωνσταντίνος Τύρλας
Born Ducatista
Born Ducatista
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 12:59
Gender: Male
Bike: 999R
Other: 750SS
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από Κωνσταντίνος Τύρλας »

vittorio έγραψε:Οπότε λογικά, πρέπει να περάσει απο τα εξαρτήματα αυτά -έστω και κάποιας θερμοκρασίας- λάδι. Γιατί από την συνολική θερμοκρασία των μετάλλων, το κοκκορακι ή το σώμα του εκκεντροφόρου θα αργήσουν να ζεσταθούν. Εδώ σε θέλω τώρα κύριε Τύρλα μας, σε πόσες περιστροφές του μοτέρ θα έχει ζεσταθεί το λάδι ώστε να μπορείς να δώσεις φορτίο; Γιατί όταν το ξεκινάω το Multi ακούω όλη την κεφαλή να "βαράει" καρσιλαμά και υπάρχει ένας βασικός κανόνας στην μηχανική που λέει ότι, οι τριβές προκαλούν τον θόρυβο. Και είναι πασιφανές, αφού όταν ζεσταίνεται σταματάει...

Vittorio.
Φορτίο έχει ο κινητήρας από την στιγμή που παίρνει μπρος......ακόμα και κρύος θάλαμος καύσης έχουμε από 480~600 βαθμούς ....(στην καύση )του χρόνου μετά την συμπίεση...η βαλβίδα εξαγωγής θερμαίνεται πανγρήγορα ,μετά η έδρα της και μετά η κεφαλή ενώ το λάδι λιπαίνει και ψύχει αφου δεν έχουμε θερμοστάτη στο ψυγείο εκείνη την στιγμή....
Από την στιγμή που θα πάρει μπρος ο κινητήρας (στατικά) στροφάρει ελεύθερα δημιουργώντας συντονισμούς από υπερπλούσιο μείγμα,κακή καύση ,σφύριγμα ρουλεμάν,κλειστή πεταλούδα και συντονισμός ψυκτρών.
Εν κινήσει έχουμε παραγωγή συνολικού έργου και όχι απλό στροφάρισμα,δηλαδή λειτουργία όλου του κινητήρα και όχι μέρος του με αποτέλεσμα καλύτερη προθέρμανση από ότι στατικά αφού με λογικό φορτίο στο ξεκίνημα τα εξαρτήματα παίρνουν γρήγορα τις σωστές ανοχές τους. Μην ξεχνάς .....η σε λογικά πλαίσια προθέρμανση υπό φορτίο είναι γρηγορότερη από την στατική και αυτό είναι όφελος για τον κινητήρα μας .Δεν είπα ποτέ μόλις βάλεις εμπρος να την σκίσεις,θεωρώ ότι με εξωτερική θερμ. γύρω στους 8~10 βαθμούς (τι κάνω εγώ έτσι???)παίρνει εμπρός η μηχανή ,την κρατάς 5~10 δευτερόλεπτα ,ξεκινάς και : μέσα στην πόλη είναι αρκετά 10 λεπτά λειτουργίας για να γκαζώσεις μέχρι τις 5500 -6500 στρ/λεπ.
αν έχεις εθνική μετά κανονίζεις να μην ξεπεράσεις τα 120χιλ/ωρα για άλλα 5 λεπτα ...
Για τον καρσιλαμά που λες γίνεται το ακριβώς αντίθετο....από αυξημένες ανοχές παράγονται οι ήχοι που ακούς και όχι αυξημένες τριβές αφού σε πολλά εξαρτήματα έχουμε φίλμ λαδιού.....
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Προθέρμανση: ο αργός θάνατος του κινητήρα

Δημοσίευση από ENGAKATS »

Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Για τον καρσιλαμά που λες γίνεται το ακριβώς αντίθετο....από αυξημένες ανοχές παράγονται οι ήχοι που ακούς και όχι αυξημένες τριβές αφού σε πολλά εξαρτήματα έχουμε φίλμ λαδιού.....
και απο το γεγονος οτι ειναι αεροψυκτο και δεν εχει το κυκλωμα του ψυκτικου που.... ηχομονωνει :whistling: :whistling:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Απάντηση