DIY: παροχη ρευματος απο τη μπαταρια στο προβολεα (με ρελε)
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
DIY: παροχη ρευματος απο τη μπαταρια στο προβολεα (με ρελε)
Πριν ριξω το κατεβατο, να πω οτι ναι μεν εκανα καποια μαθηματα ηλεκτρολογιας στο Uni (πριν απο αρκετα χρονια) αλλα ΔΕΝ ειμαι ηλεκτρολογος και αν καπου παιζει κανα λαθος, παρακαλω οι γνωστες να διορθωσουν.
Αυτο για το οποιο θα μιλησω δεν εχει να κανει αποκλειστικα με τα ducati και με τις μοτοσυκλετες γενικοτερα, αλλα με καθε ειδος οχηματος. Αναλογως το οχημα λοιπον και τα ηλεκτρικα του, μπορειτε να αλλαξετε τον σχεδιασμο και να το φερετε στα μετρα σας.
Πολλοι λοιπον παραπονιομαστε για το ποσο καλα ΔΕΝ ειναι τα φωτα στις μοτοσυκλετες μας, ειδικα αυτες με μονο προβολεα. Ενας απο τους κυριους λογους ειναι οι πολλες ενωσεις/διακοπτες που παρεμβαλονται απο τη μπαταρια μεχρι τη λαμπα και ενας αλλος ειναι η διαμετρος των καλωδιων που πανε στη λαμπα.
Καποιοι τυποι που το εχουν ψαξει περισσοτερο το θεμα εχουν μετρησει τη ταση στη λαμπα οταν ειναι αναμενη και ειναι χαμηλοτερη απο την ταση της μπαταριας (δηλαδη τα καλωδια και οι διακοπτες εχουν αρκετη αντισταση για να ριξουν τα διαθεσιμα βολτ στη λαμπα).
Η λυση σε αυτο ειναι η χρηση ενος κοινου ρελε με πεντε ακιδες (αυτοκινηστικου τυπου - ετσι το ξερω εγω τουλαχιστον), εξτρα καλωδιου μεγαλυτερης διαμετρου απο αυτο που εχει χρησιμοποιηθει στο εργοστασιο, ενα αρσενικο και ενα θηλυκο φις σαν και αυτο που συνδεεται στη λαμπα.
Οπως βλεπετε και σε αυτη την εικονα: η ακιδα 85 ειναι η γειωση, η ακιδα 86 ειναι ο "διακοπτης" του ρελε, η ακιδα 30 συνδεεται απευθειας με τον θετικο πολο της μπαταριας και οι ακιδες 87 και 87a (η 87a κανει επαφη οταν το ρελε δεν ειναι ενεργοποιημενο/ειναι κλειστο… και η 87 το αντιστροφο) ειναι η παροχη απο το ρελε στη λαμπα (ή οπου αλλου το χρησιμοποιησουμε).
Αλλαξα λοιπον ελαφρως ενα σχεδιαγραμμα που βρηκα για να γινει πιο απλο και κατανοητο: Στο μαμισιο φις για τη λαμπα συνδεουμε το αρσενικο που αγορασαμε και απο εκει τραβαμε δυο καλωδιακα στις ακιδες 85 και 86 του ρελε (για να ανοιγει το ρελε οταν εχουμε αναμενα τα φωτα).
Στο νεο φις για τη λαμπα, συνδεουμε ενα απο τα καινουργια, πιο χοντρα, καλωδια και το τραβαμε μεχρι τον αρνητικο πολο. Στις αλλες δυο θεσεις του, συνδεουμε παλι δυο απο τα καινουργια καλωδια στις ακιδες 87 και 87a αναλογως ποια ακιδα ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μικρη σκαλα και ποια ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μεγαλη (δοκιμαστε το πριν το συνδεσετε).
Στην παροχη ρευματος απο το θετικο πολο μεχρι την ακιδα 30 του ρελε, παλι χρησιμοποιουμε ενα απο τα νεα καλωδια αλλα εκει βαζουμε και μια ασφαλεια για να ειμαστε καλυμενοι σε περιπτωση που κατι στραβωσει (μια ασφαλεια μεταξυ 8 με 10 αμπερ ειναι πιστευω οκ - οι ηλεκτρολογοι ας μιλησουν εδω).
Ουσιαστικα, αυτο που επιτυγχανουμε ειναι η λαμπα να παιρνει απευθειας ρευμα απο τη μπαταρια με πολυ μικροτερη πτωση τασης κατα μηκος των καλωδιων (σε σχεση με την εργοστασιακη καλωδιωση) αλλα ταυτοχρονα, ειναι μια "μοντα" την οποια μπορουμε να καταργησουμε ανα πασα στιγμη μιας και δεν καταργουμε την μαμισια καλωδιωση.
Αν καποιος το κανει, ας κουβαλαει μαζι του μια δευτερη λαμπα για καλο και για κακο ειδικα τον πρωτο καιρο σε περιπτωση που κατι δεν δουλεψει οπως θα επρεπε. Σε περιπτωση που σας καει η λαμπα, συνδεετε τη καινουργια με το μαμισιο φις μεχρι να μπορεσετε να ξανατσεκαρετε τι εφταιξε.
Πριν το κανετε συμβουλευτειτε καποιον που ασχολειται με το... σπορ.
Και δυο links (το ενα ειναι αυτο που βρηκα το σχεδιαγραμμα αλλα παραειναι πιστευω περιπλοκο χωρις λογο):
http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=47555" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Οπως βλεπετε, μπορειτε αντι για λαμπα να συνδεσετε οτιδηποτε αλλο θελετε και αντι να φορτωσετε τη πλεξουδα του οχηματος σας με εξτρα φορτιο, βαζετε μερικα καινουργια καλωδιακια και ειστε κομπλε. Αν κρατατε και σχεδιαγραμματα για καθε τετοια μοντα, θα σας βοηθησει αν θελετε να αλλαξετε τιποτα στο μελλον.
Το εχω βαλει στη "to do list" μου
edit
σημαντικη διορθωση εδω: http://www.ducatisti.gr/phpBB3/viewtopi ... 86#p502486" onclick="window.open(this.href);return false;
Αυτο για το οποιο θα μιλησω δεν εχει να κανει αποκλειστικα με τα ducati και με τις μοτοσυκλετες γενικοτερα, αλλα με καθε ειδος οχηματος. Αναλογως το οχημα λοιπον και τα ηλεκτρικα του, μπορειτε να αλλαξετε τον σχεδιασμο και να το φερετε στα μετρα σας.
Πολλοι λοιπον παραπονιομαστε για το ποσο καλα ΔΕΝ ειναι τα φωτα στις μοτοσυκλετες μας, ειδικα αυτες με μονο προβολεα. Ενας απο τους κυριους λογους ειναι οι πολλες ενωσεις/διακοπτες που παρεμβαλονται απο τη μπαταρια μεχρι τη λαμπα και ενας αλλος ειναι η διαμετρος των καλωδιων που πανε στη λαμπα.
Καποιοι τυποι που το εχουν ψαξει περισσοτερο το θεμα εχουν μετρησει τη ταση στη λαμπα οταν ειναι αναμενη και ειναι χαμηλοτερη απο την ταση της μπαταριας (δηλαδη τα καλωδια και οι διακοπτες εχουν αρκετη αντισταση για να ριξουν τα διαθεσιμα βολτ στη λαμπα).
Η λυση σε αυτο ειναι η χρηση ενος κοινου ρελε με πεντε ακιδες (αυτοκινηστικου τυπου - ετσι το ξερω εγω τουλαχιστον), εξτρα καλωδιου μεγαλυτερης διαμετρου απο αυτο που εχει χρησιμοποιηθει στο εργοστασιο, ενα αρσενικο και ενα θηλυκο φις σαν και αυτο που συνδεεται στη λαμπα.
Οπως βλεπετε και σε αυτη την εικονα: η ακιδα 85 ειναι η γειωση, η ακιδα 86 ειναι ο "διακοπτης" του ρελε, η ακιδα 30 συνδεεται απευθειας με τον θετικο πολο της μπαταριας και οι ακιδες 87 και 87a (η 87a κανει επαφη οταν το ρελε δεν ειναι ενεργοποιημενο/ειναι κλειστο… και η 87 το αντιστροφο) ειναι η παροχη απο το ρελε στη λαμπα (ή οπου αλλου το χρησιμοποιησουμε).
Αλλαξα λοιπον ελαφρως ενα σχεδιαγραμμα που βρηκα για να γινει πιο απλο και κατανοητο: Στο μαμισιο φις για τη λαμπα συνδεουμε το αρσενικο που αγορασαμε και απο εκει τραβαμε δυο καλωδιακα στις ακιδες 85 και 86 του ρελε (για να ανοιγει το ρελε οταν εχουμε αναμενα τα φωτα).
Στο νεο φις για τη λαμπα, συνδεουμε ενα απο τα καινουργια, πιο χοντρα, καλωδια και το τραβαμε μεχρι τον αρνητικο πολο. Στις αλλες δυο θεσεις του, συνδεουμε παλι δυο απο τα καινουργια καλωδια στις ακιδες 87 και 87a αναλογως ποια ακιδα ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μικρη σκαλα και ποια ειναι ενεργη οταν εχουμε αναμενη τη μεγαλη (δοκιμαστε το πριν το συνδεσετε).
Στην παροχη ρευματος απο το θετικο πολο μεχρι την ακιδα 30 του ρελε, παλι χρησιμοποιουμε ενα απο τα νεα καλωδια αλλα εκει βαζουμε και μια ασφαλεια για να ειμαστε καλυμενοι σε περιπτωση που κατι στραβωσει (μια ασφαλεια μεταξυ 8 με 10 αμπερ ειναι πιστευω οκ - οι ηλεκτρολογοι ας μιλησουν εδω).
Ουσιαστικα, αυτο που επιτυγχανουμε ειναι η λαμπα να παιρνει απευθειας ρευμα απο τη μπαταρια με πολυ μικροτερη πτωση τασης κατα μηκος των καλωδιων (σε σχεση με την εργοστασιακη καλωδιωση) αλλα ταυτοχρονα, ειναι μια "μοντα" την οποια μπορουμε να καταργησουμε ανα πασα στιγμη μιας και δεν καταργουμε την μαμισια καλωδιωση.
Αν καποιος το κανει, ας κουβαλαει μαζι του μια δευτερη λαμπα για καλο και για κακο ειδικα τον πρωτο καιρο σε περιπτωση που κατι δεν δουλεψει οπως θα επρεπε. Σε περιπτωση που σας καει η λαμπα, συνδεετε τη καινουργια με το μαμισιο φις μεχρι να μπορεσετε να ξανατσεκαρετε τι εφταιξε.
Πριν το κανετε συμβουλευτειτε καποιον που ασχολειται με το... σπορ.
Και δυο links (το ενα ειναι αυτο που βρηκα το σχεδιαγραμμα αλλα παραειναι πιστευω περιπλοκο χωρις λογο):
http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=47555" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Οπως βλεπετε, μπορειτε αντι για λαμπα να συνδεσετε οτιδηποτε αλλο θελετε και αντι να φορτωσετε τη πλεξουδα του οχηματος σας με εξτρα φορτιο, βαζετε μερικα καινουργια καλωδιακια και ειστε κομπλε. Αν κρατατε και σχεδιαγραμματα για καθε τετοια μοντα, θα σας βοηθησει αν θελετε να αλλαξετε τιποτα στο μελλον.
Το εχω βαλει στη "to do list" μου
edit
σημαντικη διορθωση εδω: http://www.ducatisti.gr/phpBB3/viewtopi ... 86#p502486" onclick="window.open(this.href);return false;
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
ENGAKATS caminando por la vida
- mostradamos
- Desmo Member
- Δημοσιεύσεις: 1157
- Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:22
- Gender: Male
- Bike: Monster 695
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Πολύ καλό ακούγεται...μένει να δούμε και καμιά φωτογραφία από τον 'τόπο του εγκλήματος'.
Μια απορία μου δημιουργήθηκε (δεν τα πολυκατέχω τα ηλεκτρικά κυκλώματα...):
Η λάμπα ενδέχεται να έχει πρόβλημα λόγω της διαφορετικής τάσης?Φαντάζομαι ότι πάει περισσότερο φορτίο στην λάμπα έτσι δεν είναι?Μήπως τη ζορίζει και την καίει?
Μια απορία μου δημιουργήθηκε (δεν τα πολυκατέχω τα ηλεκτρικά κυκλώματα...):
Η λάμπα ενδέχεται να έχει πρόβλημα λόγω της διαφορετικής τάσης?Φαντάζομαι ότι πάει περισσότερο φορτίο στην λάμπα έτσι δεν είναι?Μήπως τη ζορίζει και την καίει?
Δόξα τα λεφτά, έχουμε Θεό...
- ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748
- Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 1578
- Εγγραφή: Παρ 19 Σεπ 2008, 18:33
- Gender: Male
- Bike: 748SP
- Other: 750 ss 1992
- Τοποθεσία: ΛΕΥΚΑΔΑ
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
κοιτωντας κατι στο 748 με ενα φιλο ηλεκτρολογο παρατηρησε οτι τα φωτα μου δεν ηταν τοσο δυνατα οσο θα επρεπε και μετρωντας ειδε τρελες απωλειες απο την μπαταρτια ως τη λαμπα. Τραβηξε καλωδιο απ' ευθειας απο την μπαταρια και μηλαμε για ΦΩΣ!
Μου ειπε οτι θα κανονησουμε να βαλουμε ρελεδακια και τα σχετικα οπως τα περιγραφει ο παραπανω.
Ειναι θεμα χρονου λογω φορτου εργασιας
Μου ειπε οτι θα κανονησουμε να βαλουμε ρελεδακια και τα σχετικα οπως τα περιγραφει ο παραπανω.
Ειναι θεμα χρονου λογω φορτου εργασιας
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Τα ίδια και εδώ με το 900ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 έγραψε:κοιτωντας κατι στο 748 με ενα φιλο ηλεκτρολογο παρατηρησε οτι τα φωτα μου δεν ηταν τοσο δυνατα οσο θα επρεπε και μετρωντας ειδε τρελες απωλειες απο την μπαταρτια ως τη λαμπα. Τραβηξε καλωδιο απ' ευθειας απο την μπαταρια και μiλαμε για ΦΩΣ!
Μου ειπε οτι θα κανονησουμε να βαλουμε ρελεδακια και τα σχετικα οπως τα περιγραφει ο παραπανω.
Ειναι θεμα χρονου λογω φορτου εργασιας
Λίγο πιό πάνω απ'το ρελαντί η μπαταρία είχε 13.8V ενώ η λάμπα έπαιρνε μόνο 12.4V
Σύμφωνα με το πρώτο link αυτή η διαφορά είναι ένα μεγάλο ποσοστό φωτεινότητας που χάνεται σε επαφές και λεπτά καλώδια .
Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου , ότι ο Enga είναι γραμμένος στους Illuminati
Άγγελος
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Μετρησες με περισσοτερες στροφες;;Highflyer έγραψε:Τα ίδια και εδώ με το 900
Λίγο πιό πάνω απ'το ρελαντί η μπαταρία είχε 13.8V ενώ η λάμπα έπαιρνε μόνο 12.4V
Σύμφωνα με το πρώτο link αυτή η διαφορά είναι ένα μεγάλο ποσοστό φωτεινότητας που χάνεται σε επαφές και λεπτά καλώδια.
Παλι καλα μου που το θυμησες γιατι αυτο το μηνα τελειωνει η συνδρομη μου...Highflyer έγραψε:Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου , ότι ο Enga είναι γραμμένος στους Illuminati
ENGAKATS caminando por la vida
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Προχώρησα στην μόντα με τα ρελέ .
30 ευρά γιά να δω το φως
Αρκετά πιό δυνατό - άσπρο
Έμεινε μιά διαφορά 0.3 V από την μπαταρία γιατί πήρα ρεύμα από την υπάρχουσα ασφάλεια των φώτων .
Next time ...
Κάθε επαφή/λεπτό καλώδιο αφαιρεί μερικά δέκατα από την τάση της μπαταρίας
30 ευρά γιά να δω το φως
Αρκετά πιό δυνατό - άσπρο
Έμεινε μιά διαφορά 0.3 V από την μπαταρία γιατί πήρα ρεύμα από την υπάρχουσα ασφάλεια των φώτων .
Next time ...
Κάθε επαφή/λεπτό καλώδιο αφαιρεί μερικά δέκατα από την τάση της μπαταρίας
Άγγελος
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Ωραιος!! Για λεγε περισσοτερες λεπτομεριες
Ποσο καλυτερο ειναι δηλαδη τωρα;;
Τελικα τι εκανες με το πώς καθεται η λαμπα στον προβολεα;; Σου εχω υποσχεθει να κοιταξω πώς ειναι στο δικο μου (αν και ειμαι ηδη σιγουρος - απλα για να το σιγουρεψω) αλλα ολο το ξεχναω... Αν προλαβω να κατεβω στο γκαραζ μεχρι να νυχτωσει, θα κοιταξω και θα σου πω.
Ποσο καλυτερο ειναι δηλαδη τωρα;;
Τελικα τι εκανες με το πώς καθεται η λαμπα στον προβολεα;; Σου εχω υποσχεθει να κοιταξω πώς ειναι στο δικο μου (αν και ειμαι ηδη σιγουρος - απλα για να το σιγουρεψω) αλλα ολο το ξεχναω... Αν προλαβω να κατεβω στο γκαραζ μεχρι να νυχτωσει, θα κοιταξω και θα σου πω.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ENGAKATS την Τετ 03 Ιουν 2009, 13:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ENGAKATS caminando por la vida
- Anvas
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2165
- Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 22:58
- Gender: Male
- Other: Moto Guzzi 1200sport
- Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
- Επικοινωνία:
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Και μόνο η αλλαγή καλωδίων θα κάνει διαφορά. Τα 55W της λάμπας στη μία σκάλα στα 12V σημαίνουν 4.5Ah-καθόλου λίγα- και τα μαμά καλώδια είναι τόσο λεπτά που είναι λογικό να'χουν μεγάλες απώλειες. Ίσως επι σκοπώ για έναν άλλο λόγο: το κύκλωμα των μοτο (πλην BMW που είναι αυτοκινητάδικο) είναι ενιαίο για κινητήρα-φώτα. Σε ταξίδι λοιπόν και επειδή τα πηνία παράγουν στο φούλ, η υπέρταση είναι αυτή που ξεσκίζει μπαταρία, λάμπες, καλώδια. Αν τώρα η αντίσταση των καλωδίων είναι μικρότερη..bye-bye λάμπα
Aνδρέας Β.
- Anvas
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2165
- Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 22:58
- Gender: Male
- Other: Moto Guzzi 1200sport
- Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
- Επικοινωνία:
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Παιδιά μη μετράτε τα volts μόνο, δε λέει τίποτα. Μετρήστε και τα Ah. Βέβαια, δεν μετριούνται με πολύμετρο, θέλουν αμπεροτσιμπίδα αλλά μόνο έτσι βγάζεις άκρη, ειδικά όταν η αμπεροτσιμπίδα έχει και data-loger και την βάλεις σε πραγματικές συνθήκες(on board)
Aνδρέας Β.
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Ναι αλλα, (και) αυτη τη δουλεια δεν κανει ο ανορθωτης;; Να μην αφηνει την ταση απο τα πηνια να ανεβει ανεξελεγκτα;;Anvas έγραψε:...Σε ταξίδι λοιπόν και επειδή τα πηνία παράγουν στο φούλ, η υπέρταση είναι αυτή που ξεσκίζει μπαταρία, λάμπες, καλώδια. Αν τώρα η αντίσταση των καλωδίων είναι μικρότερη..bye-bye λάμπα...
ENGAKATS caminando por la vida
- Anvas
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2165
- Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 22:58
- Gender: Male
- Other: Moto Guzzi 1200sport
- Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
- Επικοινωνία:
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Τα πηνία παράγουν εναλλασόμενο ρεύμα-AC (τα καλά 3φασικό) και ο ανορθωτής το μετατρέπει σε DC. Θεωρητικά μια γεννήτρια εναλλασσόμενου παράγει σταθερή τάση απο ελάχιστες στροφές αλλά στην πράξη οι αποκλίσεις συνήθως είναι άνω του 20% . Η μπαταρία παίζει το ρόλο του σταθεροποιητή τάσεως αλλά εκεί οι μολύβδου χάνουν λίγο. Σκέφτομαι πατέντα με ni-cd...ENGAKATS έγραψε: Ναι αλλα, (και) αυτη τη δουλεια δεν κανει ο ανορθωτης;; Να μην αφηνει την ταση απο τα πηνια να ανεβει ανεξελεγκτα;;
Aνδρέας Β.
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Στις μεγαλες βολτες/ταξιδια λοιπον, βοηθαει (καπως) να ειναι αναμενα τα φωτα (περα απο το θεμα ασφαλειας - να μας βλεπουν τα αλλα οχηματα)...
ENGAKATS caminando por la vida
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Κομματάκι δύσκολο να σου πω , είναι εντελώς υποκειμενικόENGAKATS έγραψε: Ποσο καλυτερο ειναι δηλαδη τωρα;;
Ας πούμε καμιά εικοσαριά χιλιόμετρα την ώρα παραπάνω στην παλιά εθνική προς Πάτρα
Άκυρον . false alarm .ENGAKATS έγραψε: Τελικα με τι εκανες με το πώς καθεται η λαμπα στον προβολεα;; Σου εχω υποσχεθει να κοιταξω πώς ειναι στο δικο μου (αν και ειμαι ηδη σιγουρος - απλα για να το σιγουρεψω) αλλα ολο το ξεχναω... Αν προλαβω να κατεβω στο γκαραζ μεχρι να νυχτωσει, θα κοιταξω και θα σου πω.
Δοκίμασα και με την λάμπα σε όρθια θέση .
Αποτέλεσμα ... βελτιώθηκε η ψηλή και χάλασε η χαμηλή σκάλα
Αν το πας έτσι , ούτε τα αμπέρ μας ενδιαφέρουν παρά μόνο τα LumenAnvas έγραψε: Παιδιά μη μετράτε τα volts μόνο, δε λέει τίποτα. Μετρήστε και τα Ah. Βέβαια, δεν μετριούνται με πολύμετρο, θέλουν αμπεροτσιμπίδα αλλά μόνο έτσι βγάζεις άκρη, ειδικά όταν η αμπεροτσιμπίδα έχει και data-loger και την βάλεις σε πραγματικές συνθήκες(on board)
Οι γεννήτριες AC (δι- ή τρι- φασικές) μόνιμου μαγνήτη , όπως είναι οι δικές μας , παράγουν τάση ( και ρεύμα αν συνδεθούν με φορτίο ) ανάλογο των στροφών .Anvas έγραψε: Τα πηνία παράγουν εναλλασόμενο ρεύμα-AC (τα καλά 3φασικό) και ο ανορθωτής το μετατρέπει σε DC. Θεωρητικά μια γεννήτρια εναλλασσόμενου παράγει σταθερή τάση απο ελάχιστες στροφές αλλά στην πράξη οι αποκλίσεις συνήθως είναι άνω του 20% . Η μπαταρία παίζει το ρόλο του σταθεροποιητή τάσεως αλλά εκεί οι μολύβδου χάνουν λίγο.
Αν ο σιδερένιος πυρήνας των πηνίων μπορεί να μπει σε κορεσμό ( δεν το θυμάμαι αυτό γιά το σίδερο ) τότε σε κάποιες στροφές , ναι , περιορίζεται το παραγόμενο ρεύμα
Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης . Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος
Η μπαταρία κάνει εξομάλυνση της (DC) τάσης
Άγγελος
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Μ'αρεσει το παραδειγμα . Μια χαρα λοιπον!Highflyer έγραψε:Κομματάκι δύσκολο να σου πω , είναι εντελώς υποκειμενικό
Ας πούμε καμιά εικοσαριά χιλιόμετρα την ώρα παραπάνω στην παλιά εθνική προς Πάτρα
Αρα, καλα λεγαμε οτι το κατοπτρο στο 900 ειναι διαφορετικο απο το 1000 και στον τροπο που εστιαζει τη δεσμη φωτος...Highflyer έγραψε:Άκυρον . false alarm .
Δοκίμασα και με την λάμπα σε όρθια θέση .
Αποτέλεσμα ... βελτιώθηκε η ψηλή και χάλασε η χαμηλή σκάλα
Αν βρεις ενα πολυεδρικο απο νεοτερο μοντελο, αγορασε το χωρις δευτερη σκεψη. Θα γινει ακομα καλυτερο
Καλα θυμομουν λοιπον...Highflyer έγραψε:Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης
Μαλλον εχω (παρα)ξεχασει τα ελληνικα μου... . Εννοεις οτι το μετατρεπει σε θερμοτητα (ενας απο τους λογους που χρειαζεται ψυκτρες);;Highflyer έγραψε:Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος
Επειδη δεν εχω ασχοληθει εις βαθος με το κυκλωμα στα οχηματα, τι θα ηταν καλυτερο να κανει ο ανορθωτης;; Ρωταω λογω της πρασινης φατσουλας που εβαλες...
ENGAKATS caminando por la vida
- Anvas
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2165
- Εγγραφή: Τρί 19 Αύγ 2008, 22:58
- Gender: Male
- Other: Moto Guzzi 1200sport
- Τοποθεσία: Ν. Ιωνια, Αττικη
- Επικοινωνία:
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Οι μοτο έχουν σταματήσει να έχουν μόνιμο μαγνήτη (magnetto η κοινώς μανιατό)απο το '70 και μετά...Highflyer έγραψε: Οι γεννήτριες AC (δι- ή τρι- φασικές) μόνιμου μαγνήτη , όπως είναι οι δικές μας , παράγουν τάση ( και ρεύμα αν συνδεθούν με φορτίο ) ανάλογο των στροφών .
Αν ο σιδερένιος πυρήνας των πηνίων μπορεί να μπει σε κορεσμό ( δεν το θυμάμαι αυτό γιά το σίδερο ) τότε σε κάποιες στροφές , ναι , περιορίζεται το παραγόμενο ρεύμα
Ο ανορθωτής , πάλι στα δικά μας , εκτός από ανόρθωση κάνει και σταθεροποίηση της τάσης . Όταν τα βολτ που διαβάζει πάνε πάνω από 14-κάτι ρίχνει το παραπάνω ρεύμα στην γη του κυκλώματος
Η μπαταρία κάνει εξομάλυνση της (DC) τάσης
Έχουν ηλεκτρομαγνήτες -αυτά που λέμε πηνία- που παράγουν σταθερή εναλλασσόμενη τάση και όχι αναλόγως στροφών.
Ο ανορθωτής μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές και εκτρέπει το ρεύμα στην μπαταρία ακριβώς επειδή δεν μπορεί να κάνει απολύτως καμμία σταθεροποίηση τάσεως αλλά αντθέτως έχει μεγάλες ανοχές για να μην καίγεται.
Οπότε ερχόμαστε ξανά στο θέμα μπαταρία για σταθεροποίηση.
Τώρα μια μπαταρία καταπονημένη έχει μικρότερη η μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση? Δηλ. θα αφήσει λιγότερο η περισσότερο ρεύμα να την διαπεράσει?
Βάζουμε το κάτωθι εξαρτηματάκι για μια βόλτα και μας λύνονται όλες οι απορίες. Φθηνό είναι αλλά όποιος θέλει το έχω. (αερομοντελιστής γαρ)
http://www.astroflight.com/index.php?ma ... co7grl5o9k" onclick="window.open(this.href);return false;
Aνδρέας Β.
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Άν υποθέσουμε ότι ο alternator βγάζει 500W και γιά τις διάφορες καταναλώσεις (ψεκασμός , φώτα , φόρτιση μπαταρίας κλπ) χρησιμοποιούμε 300W , η διαφορά θερμαίνει ανορθωτή και τυλίγματα του alternatorENGAKATS έγραψε:Μαλλον εχω (παρα)ξεχασει τα ελληνικα μου... . Εννοεις οτι το μετατρεπει σε θερμοτητα (ενας απο τους λογους που χρειαζεται ψυκτρες);;
Υπάρχουν δύο βασικά συστήματα σταθεροποίησης της τάσης .ENGAKATS έγραψε: Επειδη δεν εχω ασχοληθει εις βαθος με το κυκλωμα στα οχηματα, τι θα ηταν καλυτερο να κανει ο ανορθωτης;; Ρωταω λογω της πρασινης φατσουλας που εβαλες...
Ο sunt regulator αφήνει την πηγή να παράγει όσο ρεύμα μπορεί και το παραπανίσιο το διοχετεύει στην γη . Τέτοιου τύπου είναι ο δικός μας .
Και ο series regulator που επιτρέπει στην πηγή να παράγει μόνο όσο ρεύμα χρειάζονται τα διάφορα φορτία
Κάτι σαν αυτό ...
http://www.cyclepages.com/ProductGroupD ... ID=4600813#" onclick="window.open(this.href);return false;
Περισσότερα γιά sunt και series στην wiki
Γιά βγάλε το αριστερό καπάκι του μοτέρ και πλησίασε ένα κατσαβίδι σ'εκείνο το μεγάλο στρογγυλό πράγμα .Anvas έγραψε: Οι μοτο έχουν σταματήσει να έχουν μόνιμο μαγνήτη (magnetto η κοινώς μανιατό)απο το '70 και μετά...
Τι παρατηρείς ?
Οι δικοί μας , αλλά και των άλλων μηχανών πλην ελαχίστων εξαιρέσεων , " ανορθωτές" είναι και σταθεροποιητές τάσηςAnvas έγραψε: Ο ανορθωτής μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές και εκτρέπει το ρεύμα στην μπαταρία ακριβώς επειδή δεν μπορεί να κάνει απολύτως καμμία σταθεροποίηση τάσεως αλλά αντθέτως έχει μεγάλες ανοχές για να μην καίγεται
Άγγελος
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Δηλαδη, μπορουμε απλα να αλλαξουμε τον ανορθωτη με εναν τυπου series και να πετυχουμε αυτο που λες;;Highflyer έγραψε:...Και ο series regulator που επιτρέπει στην πηγή να παράγει μόνο όσο ρεύμα χρειάζονται τα διάφορα φορτία
Κάτι σαν αυτό ...
http://www.cyclepages.com/ProductGroupD ... ID=4600813#" onclick="window.open(this.href);return false;
ENGAKATS caminando por la vida
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Δυστυχώς , απ'ότι βλεπω και από τα καλώδια , αυτός είναι μόνο σταθεροποιητής (συνεχούς) τάσης .ENGAKATS έγραψε:Δηλαδη, μπορουμε απλα να αλλαξουμε τον ανορθωτη με εναν τυπου series και να πετυχουμε αυτο που λες;;
Οπότε θέλουμε και ένα 3-φασικό ανορθωτή AC-> DC
Αλλά πάλι μπορείς να τους ρωτήσεις
Και να μας πεις
Πάντως πρέπει να υπάρχουν κατάλληλοι ανορθωτές στα μαγαζιά " ηλεκτρικά αυτοκινήτων "
Επίσης υπάρχει και ένα θέμα , που λύνεται εύκολα , με την ΕΜΙ πού εισάγει στο κύκλωμα .
Άγγελος
- monsteraki
- Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 1697
- Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 16:28
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
επικουρικά στο πρώτο ποστ του Enga, παραθέτω αυτή την πηγή αναφορικά με το ρελέ 12V...
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=24" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=24" onclick="window.open(this.href);return false;
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
monsteraki έγραψε:επικουρικά στο πρώτο ποστ του Enga, παραθέτω αυτή την πηγή αναφορικά με το ρελέ 12V...
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Και δυο ακομα αρθρα απο το ιδιο site:
http://www.safedriver.gr/meremetia.net/ ... oductID=68" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.safedriver.gr/index.php?productID=69" onclick="window.open(this.href);return false;
ENGAKATS caminando por la vida
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
παντως παλαιότερα , στην ανακατασκευή του Ελέφαντα ο εκπληκτικός μηχανικός μου εδω , Ν.Τσ. έκανε το παραπάνω , προσθέτοντας ενισχυμένα καλώδια και ενισχυτή φωτων....
το αποτέλεσμα με ''μαμα'' λαμπες ήταν απίστευτο.....ο Ελέφαντας έψηνε σκύλο στα 10μ...
προτεινόμενη πατέντα για όλους...απλή δουλειά για εναν ηλεκτρολόγο... για όσους δεν σκαμπάζουμε απο ηλεκρικά
το αποτέλεσμα με ''μαμα'' λαμπες ήταν απίστευτο.....ο Ελέφαντας έψηνε σκύλο στα 10μ...
προτεινόμενη πατέντα για όλους...απλή δουλειά για εναν ηλεκτρολόγο... για όσους δεν σκαμπάζουμε απο ηλεκρικά
- mostradamos
- Desmo Member
- Δημοσιεύσεις: 1157
- Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:22
- Gender: Male
- Bike: Monster 695
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Δεν γνωριζω τι σοι εξαρτημα ονομαζουν ετσι...mostradamos έγραψε:Τι ειναι ο ενισχυτης φωτων?
ENGAKATS caminando por la vida
- mostradamos
- Desmo Member
- Δημοσιεύσεις: 1157
- Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:22
- Gender: Male
- Bike: Monster 695
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Mηπως δεν υπαρχει καν?ENGAKATS έγραψε:Δεν γνωριζω τι σοι εξαρτημα ονομαζουν ετσι...
Δόξα τα λεφτά, έχουμε Θεό...
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: μοντα για το φως των μοτοσυκλετων μας
Παρτε αλλο ενα link με πληροφοριες για τη συγκεκριμενη μοντουλα:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ENGAKATS caminando por la vida