Σε ενα απο τα μυνηματα λοιπον ο Αγγελος (Highflyer) αναφερθηκε στους ανορθωτες και απο τοτε εχω σιγα σιγα που το ψιλοψαχνω το θεμα:
Σαν καλο ψαχτηρι που ειμαι βρηκα αρκετες πληροφοριες. Για αρχη διαβαστε το παρακατω κειμενο που αναλυει το γνωστο προβλημα με τα μονοφασικα ducati (λιωμενα καλωδια, καμενοι ανορθωτες, κτλ κτλ): http://www.ducati-upnorth.com/tech/chargingfailure.php" onclick="window.open(this.href);return false; (σχετικο/ασχετο: στο συγκεκριμενο site θα βρειτε και πολλες αλλες χρησιμες πληροφοριες, οχι μονο για τα ηλεκτρικα των ducati -- οι περισσοτεροι το γνωριζετε ηδη αλλα το γραφω για αυτους που δεν...).Highflyer έγραψε:Υπάρχουν δύο βασικά συστήματα σταθεροποίησης της τάσης.
Ο sunt regulator αφήνει την πηγή να παράγει όσο ρεύμα μπορεί και το παραπανίσιο το διοχετεύει στην γη. Τέτοιου τύπου είναι ο δικός μας.
Και ο series regulator που επιτρέπει στην πηγή να παράγει μόνο όσο ρεύμα χρειάζονται τα διάφορα φορτία
Δυστυχως ολοι ξερουμε περιπτωσεις καμενων ανορθωτων και στα 3φασικα μοντελα της τελευταιας δεκαετιας. Εκτος απ'τον ανορθωτη παντως μη νομιζετε οτι τα καλωδια και τα φις/ενωσεις μεταξυ γεννητριας--ανορθωτη--μπαταρια ειναι τα καλυτερα!! Στη λαδιερα μου προσεξα τις προαλες οτι το φις μεταξυ ανορθωτη και μπαταρια ειναι λιιιιγο μαυρισμενο γυρω γυρω απο τις μεταλικες ενωσεις του. Δεν εχει καποιο προβλημα (ακομα) αλλα θα το ελεγχω πιο συχνα απο εδω και περα. Μενει απλως να το παρω αποφαση να ανοιξω το αριστερο καπακι και να αλλαχτουν τα καλωδια απο τη γεννητρια μεχρι τη μπαταρια (υπαρχει ενα θεματακι με το λαστιχακι -grommet- που στεγανοποιει μεταξυ των καλωδιων και καπακι καρτερ μιας και δεν ειναι ευκολο να περασεις πολυ πιο χοντρα καλωδια και ουτε ειναι ευκολο να βρεις το καταλληλο λαστιχο).
Οπως ελεγε λοιπον και ο Αγγελος, οι ανορθωτες που εχουμε στις λαδιερες μας (εκτος απο το Multiμιξερ 1200 - διαβαστε παρακατω) μετατρεπουν το παραπανισιο ρευμα της γεννητριας σε θερμοτητα, κατι που οπως καταλαβαινετε:
1. δεν ειναι ο,τι καλυτερο για τη διαρκεια ζωης του ανορθωτη (ενας λογος παραπανω να κυκλοφορειτε με το προβολεα αναμενο -- ο ανορθωτης εχει να μετατρεψει λιγοτερα watt σε θερμοτητα)
και
2. αν η γεννητρια δεν παραγει ρευμα, κερδιζουμε (ελαχιστα, αλλα να τα λεμε ολα ) σε ευστροφια του μοτερ (λογω μειωμενης αντιστασης στη γεννητρια).
Ευτυχως υπαρχουν κ'αλλοι που εχουν ψαχτει με το συγκεκριμενο θεμα και (να'ναι καλα ολοι τους) μας τα εχουν αφησει "ετοιμα" για να κανουμε και μεις τη μοντα. Στο ducati.ms υπαρχει ενα τοπικ ενος τυπου που εχει ενα μονοφασικο 748 αλλα του ειχε καψει 2 ανορθωτες: http://www.ducati.ms/forums/80-hall-wis ... blems.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Θα σας αφησω να το διαβασετε με την ησυχια σας αλλα πρωτα θα σας κανω μια περιληψη για να ξερετε τι λεει στο περιπου. Το συγκεκριμενο 748 εχει μονο 2 καλωδια που πανε απο τη γεννητρια στον ανορθωτη και οχι 3 (που εχουν τα τριφασικα). Το μερος του τοπικ που εξηγει πώς/τι/γιατι γυρω απο τη χρηση τριφασικου ανορθωτη σε μονοφασικο κυκλωμα, μπορειτε να το προσπερασετε εσεις με τριφασικα μοντελα.
Ο πλεον διαδεδομενος ανορθωτης με MOSFETs στην αγορα αυτη τη στιγμη ειναι ο FH012AA και χρησιμοποιειται εδω και χρονια στα R1 αλλα και κανα δυο αλλα Yamaπα. Απ'οτι ειδα ομως, χρησιμοποιειται και στο καινουργιο Multiμιξερ 1200 (τελικα εκει στη Ducati υπαρχουν και κανα-δυο αξιολογοι ανθρωποι -- ξερω τον ενα, να δω ποιος ειναι ο αλλος;!;!;! ).
Τι θα χρειαστουμε;;
1) Ορεξη και διαθεση για να κανουμε τετοιου ειδους μοντες, με βοηθεια ή χωρις.
2) Εναν ανορθωτη FH012AA
3) Τα απαραιτητα φις για να κουμπωσουν τα καλωδια στον ανορθωτη
4) Πιο χοντρα καλωδια μεταξυ ανορθωτη και μπαταριας για προληπτικους και μονο λογους (ειναι ευκαιρια να αλλαξετε και τα καλωδια απο τη γεννητρια προς τον ανορθωτη)
5) Μια ασφαλεια 30Α (δεν θυμαμαι καλα ποσα Α ειναι η κυριως ασφαλεια στις λαδιερες μας)
Προσεξτε: τα πιο χοντρα καλωδια μεταξυ ανορθωτη και μπαταριας δεν ειναι υποχρεωτικα. Μπορειτε να αφησετε τα μαμισια καλωδια και κυριως ασφαλεια. Σε περιπτωση ομως που βαλετε καινουργια, απλως αφηνετε ξεσυνδετα τα μαμισια (με ενα καλυμμα/μονωση στην ακρη για να μην μαζευει βρωμιες το φις)
Η ολη εγκατασταση ειναι πολυ ευκολη. Ο ανορθωτης εχει 2 υποδοχες: μια με δυο ακροδεκτες και μια με 3. Ειτε εχετε μονοφασικο, ειτε τριφασικο απλως συνδεστε τα καλωδια απο τη γεννητρια σε οποιοδηποτε ακροδεκτη του ανορθωτη (στην υποδοχη με τους 3 ακροδεκτες). Απο την αλλη υποδοχη τραβατε καλωδια για τη μπαταρια και.... voila! Εχετε τελειωσει!! (υποθετω πως θα εχετε βρει τροπο στηριξης του ανορθωτη στο μηχανακι).
Εδω θα βρειτε και ενα ολοκληρωμενο κιτ με ολα οσα χρειαστειτε (για να μην τα ψαχνετε ενα ενα):
http://lightningcam.com/Shindengen%20FH ... %20kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lightningcam.com/Easy%20Mosfet%20Install.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Πραγματικα ειναι ΠΟΛΥ απλη μετατροπη. Πιο πολλη ωρα χρειαζεται για να εξηγησει καποιος τη θεωρια παρα τα βηματα της μετατροπης. Διαβαστε και μονοι σας το τοπικ στο ducati.ms. Θα βρειτε εκει και καποιες αναφορες σε αλλα φορουμς για την ιδια μοντα.
Δεν με βλεπω να αλλαζω τον ανορθωτη αμεσα αλλα σιγουρα μολις βρω ευκαιρια!