Εγγραφή    Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις



Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Πως να αντιδρασετε σε περιπτωση ατυχηματος
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Πέμ 27 Μαρ 2008, 10:51 
Χωρίς σύνδεση
Born Ducatista
Born Ducatista
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 11:43
Δημοσιεύσεις: 2226
Τοποθεσία: Λευκαδα
Φύλο: Γυναίκα
Μηχανή: Monster S4
Εννοείται ότι ο κάθε μοτοσικλετιστής πρέπει πρώτα, πρώτα να προσέχει τον εαυτό του και να μην περιμένει, απαραίτητα να τον προσέχουν οι υπόλοιποι στον δρόμο. Πρωταρχικοί κανόνες της οδήγησης μοτοσυκλέτας είναι η αμυντική οδήγηση, η συγκέντρωση και η προσοχή στους γύρω.

Τι γίνεται όμως όταν κάτω από απρόσμενες συνθήκες, υπάρξει ατύχημα;

Και οι ποιο προσεκτικοί από εμάς κάποτε πέφτουν θύματα της αυτοπεποίθησης τους ή κάποιων άλλων απρόσεκτων οδηγών.

Σίγουρα ο καλύτερος τρόπος προστασίας είναι να μην πέσετε, αλλά τι γίνεται όταν πέσετε από την μοτοσυκλέτα;

Υπάρχουν γενικά τρείς βασικές κατηγορίες ατυχημάτων και εξίσου διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης. Αυτός ο οδηγός, εξηγεί τις βασικές ενέργειες που μπορεί να σας γλυτώσουν από σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος

Κατηγορία 1:

Όταν η μοτοσυκλέτα γλιστρήσει κάτω από τα πόδια σας.

Συνήθως αυτή είναι και η ποιο ανώδυνη περίπτωση ατυχήματος. Ειδικά όταν ο οδηγός είναι εξοπλισμένος με τα απαραίτητα (κράνος και στολή).

Όταν κάποιος οδηγός γύρει την μοτοσυκλέτα υπερβολικά σε μια στροφή ή όταν υπάρξει απότομη αλλαγή στην πρόσφυση υπάρχουν πολλές πιθανότητες η μοτοσυκλέτα να πλαγιολισθήσει και να ξεφύγει από τον έλεγχο.

Σε τέτοια περίπτωση, το ποιο σημαντικό είναι η ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ. Η ψυχραιμία, είναι το σημαντικότερο στοιχείο σε όλες τις περιπτώσεις ατυχημάτων. Όταν το σώμα μας είναι χαλαρό, γλιστρά λιγότερο στην άσφαλτο και σταματά ποιο εύκολα. Μην σκέφτεστε την μοτοσυκλέτα που κατρακυλά ανεξέλεγκτα μπροστά σας και προσπαθήστε να μην σκέφτεστε ότι έχετε κτυπήσει. Θα έχετε χρόνο έτσι να συγκεντρωθείτε στο περιβάλλον γύρω σας. Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται την μοτοσυκλέτα (που έτσι κι αλλιώς θα πάθε ζημία) την ώρα που ο ίδιος κατευθύνετε σε ένα πάσσαλο στην άκρη του δρόμου.

Με το να αντιληφθείτε το περιβάλλον γύρω σας, μπορείτε να καταλάβετε και που είναι η μοτοσυκλέτα σας μετά την σύγκρουση και αν είναι πίσω σας (που σημαίνει κατευθύνετε πάνω σας) μπορείτε να αντιδράσετε ανάλογα. Κανείς δεν λέει ότι είναι εύκολο να σκεφτείς και να αντιδράσεις ανάλογα καθώς σέρνεσαι με 100χλμ ανά ώρα, αλλά είναι σίγουρα καλύτερα να ξέρεις τι σε περιμένει παρά να σου έρθει ουρανοκατέβατο.

Τέλος, σε καμία περίπτωση μην αποπειραθείτε να σηκωθείτε την ώρα που σέρνεστε (εκτός και αν απειλήστε από άλλα οχήματα στον δρόμο). Περιμένετε να σταματήσετε τελείως και μετά σηκωθείτε. Πολλοί έχουν κτυπήσει άσχημα, επειδή απλά δεν υπολόγισαν την ταχύτητα με την οποία κινούνταν το κορμί τους μετά την σύγκρουση και αποπειράθηκαν να σηκωθούν εν κινήσει.

Κατηγορία 2:

Απώλεια ελέγχου και εκσφενδόνιση από την σέλλα.

Αυτή η περίπτωση προκαλεί και τους περισσότερους τραυματισμούς. Μπορεί να προκληθεί από στιγμιαία απώλεια της πρόσφυσης του πίσω τροχού με αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα να εκσφενδονίσει τον αναβάτη από την σέλλα με μεγάλη δύναμη.

Δεν έχετε και πολλά περιθώρια αντίδρασης ή σκέψης όταν συμβεί αυτό αλλά και πάλι, καθοριστικός παράγοντας είναι η ψυχραιμία. Αν είστε τυχεροί θα προσγειωθείτε σε λεία και επίπεδη επιφάνια, οπόταν θα ισχύουν οι κανόνες που αναφέραμε στην πρώτη περίπτωση ατυχημάτων (όταν η μοτοσυκλέτα γλιστρήσει από τα πόδια σας).

Έχετε υπόψη ότι η μοτοσυκλέτα, σας ακολουθεί, σε αυτή την περίπτωση. Πιθανόν λοιπόν η μοτοσυκλέτα να βρίσκεται στον αέρα και να κατευθύνεται προς το μέρος σας. Δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά εκτός του ότι πρέπει να προστατεύσετε ζωτικά όργανα του σώματος σας, όπως είναι το κεφάλι (αν είστε ηλίθιος αρκετά ούτως ώστε να οδηγείτε χωρίς κράνος) και η σπονδυλική στήλη. Καλύτερα ένα σπασμένο χέρι ή πόδι πάρα ένα σπασμένο κεφάλι ή μια σπασμένη σπονδυλική στήλη.

Κατηγορία 3:

Σύγκρουση με αντικείμενο (πιθανόν άλλο όχημα)

Στις πλείστες περιπτώσεις αυτό συμβαίνει όταν η μοτοσυκλέτα συγκρουστεί στο πλευρό κάποιου αυτοκινήτου. Δηλαδή όταν κάποιο αυτοκίνητο κόψει τον δρόμο σε κάποια μοτοσυκλέτα.

Ξανά σημαντικό ρόλο παίζει η ψυχραιμία. Στην περίπτωση αυτή, έχετε κλάσματα δευτερολέπτου να αντιδράσετε. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να σταθείτε στα πατάκια της μοτοσυκλέτας και να αφήσετε την σύγκρουση να σας εκσφενδονίσει πάνω από το όχημα που σας έχει κόψει τον δρόμο. Με την λογική αυτή έχετε υπόψη σας που θα προσγειωθείτε και αν φοράτε κράνος και στολή πιθανόν να γλυτώσετε με μηδαμινά τραύματα.

Εκτός αυτού αν μείνετε πάνω στην μοτοσυκλέτα, χωρίς να σηκωθείτε (όπως προαναφέραμε) οι πιθανότητες είναι να κτυπήσετε στο πλευρό του αυτοκινήτου με το κράνος (αν φοράτε πάντα), να κτυπήσετε τα πόδια σας πάνω στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας και τα @@ σας στο ρεζερβουάρ.

Αν το όχημα είναι πολύ ψηλό τότε καλύτερα να αποπειραθείτε να ρίξετε την μοτοσυκλέτα πλάγια. Αν πετύχει η πλαγιολίσθηση τότε ισχύουν οι κανόνες της πρώτης κατηγορίας ατυχημάτων. Στην εξαιρετικά απίθανη περίπτωση που το όχημα είναι τόσο ψηλό, που μπορεί μοτοσυκλέτα και οδηγός να συρθούν κάτω από τους τροχούς του, πρέπει να προσέξετε να μην σας πατήσουν οι τροχοί του οχήματος (που πιθανόν να είναι σταματημένο, οπόταν είναι λίγο δύσκολο να σας πατήσει).

Για να πλαγιολισθήσετε την μοτοσυκλέτα, πατήστε γερά τα πίσω φρένα και στρίψτε το τιμόνι προς την κατεύθυνση που θέλετε να πλαγιολισθήσετε. Ο πίσω τροχός θα κλειδώσει και λογικά η μοτοσυκλέτα θα ξεκινήσει να σέρνετε στο έδαφος.

Μετά το ατύχημα.

Προσπαθήστε να εκτιμήσετε την κατάσταση. Αν νιώθετε εντάξει προσπαθήστε να μετακινηθείτε σε χώρο που δεν διατρέχετε κίνδυνο (στην πλευρά του δρόμου παραδείγματος χάριν). Προς θεού, αν έχετε την παραμικρή αμφιβολία, παραμείνετε ακίνητοι. Περιμένετε το ασθενοφόρο. Μην αφαιρέσετε μόνοι σας το κράνος, εκτός και αν είστε σίγουροι ότι το κεφάλι σας δεν έχει προσκρούσει. Περιμένετε κάποιο γιατρό ή νοσοκόμο και αφαιρέστε το με την βοήθεια του ή υπό την εποπτεία του.

Όλα τα ποιο πάνω σίγουρα ακούγονται εξαιρετικά δύσκολα να πραγματοποιηθούν σε περίπτωση ατυχήματος. Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι στην περίπτωση ατυχήματος, δεν θα έχετε χρόνο να σκεφτείτε ή να προγραμματίσετε την αντίδραση σας.

Κάθε φορά που καβαλάτε την μοτοσυκλέτα σας, πρέπει να έχετε υπόψη σας τα ποιο πάνω. Να τα επιβάλετε στο υποσυνείδητο σας. Αν τα δεχτείτε και καταλάβετε την λογική των ποιο πάνω αντιδράσεων τότε το ποιο πιθανόν, ο οργανισμός σας θα αντιδράσει ανάλογα σε περίπτωση κινδύνου.


Πηγή: http://www.bikers.com.cy

_________________
"...για να μην καταρρευσουμε , πρεπει να αναζητησουμε ξανα
τη χαρα στην αξια των απλων πραγματων και των ανθρωπινων σχεσεων.
σε οτι δεν αγοραζεται"
ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΚΑΛΤΣΟΛΑΡΙ



Θελει κοτσια να φτιαχνεις χωρο γιαυτα που γουσταρεις.


Κορυφή 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 1 Δημοσίευση ] 





Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση


Sponsors Προσφορές Καταστημάτων
 

This page is in no way associated with Ducati.com, nor is it an entity of Ducati Motor Holding, S.p.A.
All messages posted within this bulletin board express the views of the author only, and the owners of the Ducatisti Forum (http://www.ducatisti.gr 2008 - )
will NOT be held responsible for the content of any message.

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr

Terms of Use | Όροι Χρήσης