Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Από το τελευταίο ταξίδι μου στην αλλοδαπή έχουν περάσει 7 χρόνια. Μέχρι και το 2011 που οι δουλειές μας πήγαιναν καλά σκεφτόμαστε να κάνουμε κάπου-κάπου κάνα ταξιδάκι στο εξωτερικό. Τα μοτοσικλετιστικά μου ενδιαφέροντα όμως έμειναν στάσιμα λόγω της κρίσης και λόγω έλλειψης μοτοσυκλέτας από το 2013 ως το 2017.
Κάθε φορά που ξεκινάγαμε κουβέντα για ταξίδι στο εξωτερικό, τα Βαλκάνια δεν ήταν μέσα στα πλάνα μας. Κι αν ήταν, ήταν μόνο διαδικαστικού χαρακτήρα απλά να περάσουμε για να βρεθούμε γρήγορα στην “πολιτισμένη” Ευρώπη. Την γειτονιά μας λοιπόν, πάντα την απορρίπταμε για διάφορους λόγους π.χ. επικινδυνότητα, διεφθαρμένους αστυνομικούς ,κριτικές που είχαμε ακούσει για τους δρόμους και προπαντός
Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά μην ανάψουμε κι άλλο φυτίλι…
Η αφορμή Ιανουάριος 2018
Έχοντας στη κατοχή μου την 2η Ducati Multistrada 620 από το Μάιο του 2017 (η 1η 2005-2013 επωλήθη λόγω κρίσης) και έχοντας κάνει πρόβα το Σεπτέμβρη το γύρο της Πελοποννήσου, σκέφτηκα ας το κάνω φέτος γιατί “We only live once”. Ένας ακόμη λόγος ήταν για να μην πουλήσει για ένα κομμάτι ψωμί ο φίλος μου, το BMW F650GS, μιας και χρόνια μας έλεγε “Αφού δε πάω ταξίδια θα την πουλήσω”. Πούλα τη, να πάει στο διάολ…
Η ιδέα Φεβρουάριος 2018
Σε μία μάζωξη μαζί τους αρχίζω την κουβέντα και ρωτάω;
- “Βαλκάνια πάτε ή όχι;”
Απαντάνε και οι δύο με μια φωνή “Για λέγε-για λέγε!!!”
- Διαβάζω κάποια ταξιδιωτικά και έχω κάποιες ιδέες και προτάσεις.
- “Που; ”
- Αλβανία – Μαυροβούνιο – Κροατία(Dubrovnik, μπορεί και Split)
- Βάλε μέσα και το Mostar και το Sarajevo!
- Πόσες μέρες; Μια εβδομάδα;
- Άσε θα φτιάξω διαδρομάρα!
- Σου έχουμε εμπιστοσύνη.
- “Πότε; ”
- Αρχές Σεπτέμβρη που λασκάρει η δουλειά όλων, που έχει λιγότερο κόσμο, λιγότερη ζέστη και που είναι low season σε όλα.
- Μέσα.
- “Ποιοι;”
- Εμείς οι τρείς και ένας ακόμη φίλος μου με 600 cc.
- Μπορεί και ένας φίλος μου με 1000cc, λέει ο Σπύρος.
- Πέντε δηλαδή;
- Εντάξει.
Το ψηστήρι Μάρτιος - Ιούλιος 2018
Μια φορά το μήνα είχαμε επικοινωνία και ενημέρωση μιας και ο BMWακιας ζει και δουλεύει Αθήνα.
Καταληκτική ημερομηνία συμμετοχών ήταν η 31η Ιουλίου. (καλά και 3 Σεπτέμβρη να πήγαινε, θα ερχόντουσαν).
Ο ένας, ο BMWακιας μέχρι μέσα Αυγούστου να μας έχει στην αναμονή “θα δούμε”.
Ο scooterας (πρώην Cagiva Grand Canyon, Ducati SS 900, ΚΤΜ 950 GO!), να τον παρακαλάς
- Πάρε μια μηχανή να έρθεις;
- Θα έρθω με το scooter.
- Ρε θα σε κοροϊδεύουν όλα τα χιλιάρια, π.χ. τα GS που είναι μόνο για ταξίδια(χαχαχα).
- Το GS για καφέ και το scooter για ταξίδια, έτσι δεν κάνει στην Ελλάδα το 70% των GS.
Οι άλλοι δύο δεν βλέπω να έρχονται, υποχρεώσεις βλέπετε(συγχωρεμένοι).
Τελικά 3 οι εκδρομείς.
Η προετοιμασία (Η καλύτερή μου) Φεβρουάριος – Αύγουστος 2018
Όλο το χειμώνα ξεψάχνισα ταξιδιωτικά άρθρα από διάφορα sites αλλά και από εδώ μέσα, αλλά οφείλω να το πω: Τα καλύτερα ταξιδιωτικά από Ελληνικά site που διάβασα και που σου ανέλυαν τα πάντα λες και είχες πάει μαζί τους ταξίδι είναι αυτά από το http://www.motoadv.gr" onclick="window.open(this.href);return false;. Στα παλικάρια που γράφουν τις μοτοσυκλετιστικές τους εμπειρίες εκεί, βγάζω το καπέλο γιατί προσπαθούν με τον τρόπο που γράφουν να λύσουν απορίες σχετικά με τις περιοχές που έχουν επισκεφθεί. Αξίζει να διαβάσετε ένα ταξιδιωτικό για να καταλάβετε τι εννοώ.
Επίσης ένα πολύ χρήσιμο site που βρήκα είναι το http://www.dangerousroads.org" onclick="window.open(this.href);return false; το οποίο έχει τους πιο όμορφους, επικίνδυνους δρόμους και περάσματα πολλών χωρών.
Επίσης έψαξα όλο το internet για χρήσιμες πληροφορίες για οτιδήποτε μπορεί, είτε να μας καθυστερούσε το ταξίδι είτε να μας το χάλαγε τελείως. Επίσης να γλυτώσουμε κάνα φράγκο όπου μπορούμε. Καλύτερα να τα φάμε στο ταξίδι παρά σε κάτι που ίσως να είναι αχρείαστο(π.χ. διαβατήριο 80€).
Ξεκινάμε λοιπόν …
Έγγραφα – χρήσιμες συμβουλές
Ταυτότητα με λατινικούς χαρακτήρες και να είναι σε πολύ καλή κατάσταση(πήρα τηλ. όλες τις πρεσβείες για να μάθω).
Δίπλωμα(το χάρτινο χρώματος ΡΟΖ είχαμε, δεν μας ζητήθηκε ποτέ)
Άδεια μοτοσυκλέτας
Πράσινη κάρτα
Ευρωπαική κάρτα ασφάλισης(ευτυχώς δεν έμαθα αν τελικά ισχύει εκτός Ε.Ε.)
Καλό θα ήταν να υπάρχουν όλα και σε φωτοτυπίες.
Tηλέφωνα πρεσβειών της Ελλάδος σε όλες τις χώρες.
Επικοινωνία δωρεάν τηλεφωνική με Ελλάδα μόνο από Κροατία (Ε.Ε.) , στις άλλες χώρες με ακριβή χρέωση. Το πακέτο roaming κοστίζει 7€ την ημέρα (πάνε καλά!!!). Μέσω Viber(σωτήριο) όπου βρίσκεις wi-fi κάνεις και βιντεοκλήση. Εξάλλου ταξίδι πηγαίναμε δεν θα είχαμε το μυαλό μας στο τηλέφωνο.
Ισοτιμίες νομισμάτων (xe.com-εγγύηση)
Tιμές βενζίνης(http://www.fuel-prices-europe.info" onclick="window.open(this.href);return false;)(10-15% επάνω λόγω τουρισμού)
Tιμές ξενοδοχείων(booking)
Οδηγός τοπικών φαγητών (μην την περάσουμε μόνο με πίτσα).
Χάρτες -GPS
Ρόλο πλοηγού θα είχα εγώ, οπότε επιβεβλημένο το GPS ( εφαρμογή Sygic ). Ευτυχώς ξέρω να διαβάζω GPS και να κοιτώ και τις ταμπέλες, συνδυάζοντάς τα. Τύπωσα από τις χώρες που θα επισκεπτόμαστε τους αντίστοιχους χάρτες ( Ezilon) από το internet και τους πέρασα και σε ψηφιακή μορφή στο κινητό. Σχεδίαση της διαδρομής πάνω στο χάρτη για να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή που είμαστε και για πού τραβάμε.
Οδική βοήθεια
Χτυπήσαμε ξύλο, κάναμε και το σταυρό μας οι άθρησκοι για να μην μας τύχει κάτι, γιατί η οδική βοήθεια ισχύει μόνο στην Ε.Ε.(Κροατία), ενώ στις άλλες χώρες πρέπει να επικοινωνήσεις με την ασφαλιστική σου(μπλέξιμο, επαναπατρισμός NO). Η μόνη που απ΄ ότι διάβασα σε καλύπτει σχεδόν σε όλα είναι η γερμανική ADAC (γερμανοί είναι , ποτέ δεν ξέρεις) γιατί καλύπτει τον οδηγό και όχι το όχημα, αλλά για να γραφτείς μέλος θέλει “ειδικό τρόπο”.
Τελευταίες εργασίες
Όλοι έκαναν service, τα 600άρια άλλαξαν και λάστιχα, το BMW έβαλε και προβολάκια (BMW είναι, τα χρειάζεται!!! ), προμηθευτήκαμε τα χαρτιά που έπρεπε(πράσινη κάρτα-1 μήνα ισχύ) και απλά περιμέναμε την Παρασκευή 7/9 για να ξεκινήσουμε. Για να μην έχουμε παρατράγουδα, μια κλειδαριά δισκοφρένου ο καθένας και μια μικρή αλυσίδα για όλες μαζί. Βέβαια για να έχει σασπένς η τελευταία μέρα, η κόρνα του Ducati Πέμπτη μεσημέρι δεν έλεγε να τραγουδήσει. Μάλλον έκανε αφωνία πριν το μεγάλο ταξίδι. Η κόρνα ΟΚ, ο διακόπτης όχι. Άνοιγμα του διακόπτη και ψέκασμα με αντισκωρικό, πάλι τα ίδια. “Θα πάω και με κλάξον από ποδήλατο, δεν το χάνω το ταξίδι ”. Πρωί-πρωί θα πάω συνεργείο μπας και τη φτιάξουμε. Καληνύχτα και βλέπουμε…
1η μέρα Παρασκευή 7/9/2018 Πάτρα(GR) – Vlore(Αυλώνας)(ALB) 448 χλμ.
Πρωί - πρωί συνάντηση με τον μηχανικό της Ducati λόγω του προβλήματος με την κόρνα της μοτοσυκλέτας. Μόλις μπαίνει στο συνεργείο αρχίζει και γκαρίζει (έφτιαξε-άστα διάλα). Καφέ για τις τελευταίες λεπτομέρειες του ταξιδιού, τελευταίο check και αναχώρηση 10:00. Όλα καλά και ξεκινάμε το ταξίδι. Ανιαρή Ιόνια οδό με τρελά διόδια, βγαίνουμε στην Αμφιλοχία και πιάνουμε την επαρχιακή οδό να “ξεμουδιάσουμε”(σιγά ρε οδηγάρα) μέσω Βόνιτσας και του υποθαλάσσιου τούνελ, που είχα να το περάσω 10 χρόνια. Καφές στην Πρέβεζα και τελευταίο γέμισμα ρεζερβουάρ με ακριβή ελληνική βενζίνη πριν την Ηγουμενίτσα.