Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
Έχω ένα φετίχ με τα μοτέρ έτσι όταν εμφανίστηκε ένα από ΗΥΜ 1100 με λίγα χλμ. έγινε μιά καταδρομική στην Αθήνα και το τσίμπησα εν ριπή οφθαλμού.
Στο λύσιμο είδα ότι, πράγματι ήταν σε πολύ καλή κατάσταση - καλή αρχή λοιπόν, με τον στρόφαλο
Είχα δει παλιότερα κάτι βιντεάκια από αγωνιστικά Duc στο ζέσταμα (με νεκρά) που ανέβαζαν στροφές σαν δίχρονα
- άκουγες κάτι σαν γαύγισμα σε κάθε ψιλογκαζιά, αρρώστια σκέτη.
Αν και δεν είμαι φαν του πολύ ελαφρού στροφάλου/βολάν, λόγω κάποιας δυσκολίας στην εκκίνηση, υπέθεσα ότι με την βοήθεια της πολυ καλής αίσθησης που δίνει η μηχανική με συρματόσχοινο αντί της υδραυλικής σύμπλεξης/αποσύμπλεξης που θα έβαζα και με κάποια εξάσκηση θα πετύχαινα καλές εκκινήσεις.
Στις προδιαγραφές λοιπόν του στροφάλου προστέθηκε και το ελάφρωμα (υπήρχε ήδη ελαφρωμένο βολάν).
Εννοείται βέβαια ότι και λόγω των διαφορετικών πιστονιών/μπιελών θα γινόταν ζυγοστάθμιση.
Παλιότερα είχα (στατικά, κάθε μάγουλο του στροφάλου ξεχωριστά) ζυγοσταθμίσει έναν από Darmah ενός φίλου με πολύ καλά αποτελέσματα, κι'από τότε άρχισα να ψάχνω πως θα μπορούσε να φτάξω ένα μηχάνημα δυναμικής ζυγοστάθμισης γιά V2 αποκλειστικά.
Η αρχή λειτουργίας είναι απλή : στεραιώνεις στο κομβίο ένα βάρος υπολογισμένο απ'τα βάρη μπιελών/πιστονιών, περιστέφεις τον στρόφαλο πάνω σε βάσεις με αισθητήρες "αζυγοσταθμισίας" και μαζί με τα δεδομένα ενός αισθητήρα (γωνιακής) θέσης του στροφάλου, έχεις ότι χρειάζεσαι γιά να υπολογίσεις που και πόσο πρέπει να αφαιρέσεις ή προσθέσεις μέταλλο γιά να έχεις τους ελάχιστους κατά το δυνατόν κραδασμούς.
Οι κραδασμοί με ενδιαφέρουν μόνο απ'την άποψη του φορτίου στα ρουλεμάν του στροφάλου - η άνεση είναι τριτεύων παράγοντας.
Μιά εύκολη και φτηνή λύση ήταν τα στείλω το στρόφαλο στον Keamna και να ξενιάζω.
Αλλά προτίμησα να ξοδέψω χρόνο και χρήμα γιά να μπορώ να το κάνω μόνος μου - τη βρίσκω με κάτι τέτοιες προκλήσεις.
Κάτι σκαμπάζω από φυσικομαθηματικά και ηλεκτρονικά/προγραματισμό και άρχισα λοιπόν αν ψάχνω λεπτομέριες γιά το πως είναι φτιαγμένα τα μηχανήματα ζυγοστάθμισης του εμπορίου.
Αισθητήρες επιτάγχυνσης γι'αυτή τη δουλειά, Bruel & Kjaer μτχ. γύρω στο χιλιάρικο έκαστος .
Κινέζικοι (μάλλον) γιά ρομπότ/αεροπλανάκια κλπ, 15 γιούργια.
Πλακέτα επεξεργαστή είχα, το μόνο κάπως ακριβό ήταν ο αισθητήρας γωνίας από Αυστρία.
Θα μου πεις τώρα, θες εσύ με ένα μηχανάκι των 100 ευρώ να κάνεις δουλειά που κάνουν μηχανήματα των 4000 ?
Ναι, γίνεται άμα δεν σε νοιάζει η ευκολία χρήσης.
Στη τελική του μορφή μου παίρνει 4 ώρες να ζυγοσταθμίσω ένα στρόφαλο, τη στιγμή που με ένα μηχάνημα του εμπορίου θές κανά τέταρτο.
Και από ακρίβεια/επαναληψιμότητα/ευαισθησία τι γίνεται ?
Παίρνεις πάρα πολλές μετρήσεις, τις φιλτράρεις καλά και είσαι άρχοντας. Ο φίλος Νίκος, "Κόκκινος" από το Άργος μου δάνεισε ένα στρόφαλο και μπιέλες και έπιασα δουλειά να βάλω την θεωρία στην πράξη.
Μετά από κανά εξάμηνο ψαξίματος/κατασκευών/μετατροπών/εξόδων και τεντωμένων νεύρων γιατί τα δεδομένα που έβγαζε το μηχάνημα που έφτιαξα ήταν χάλια, κατάλαβα ότι βασιζόταν σε λάθος κατασκευαστική αρχή .
Μετά από άλλο ένα εξάμηνο η β' έκδοση δούλεψε τέλεια. Στην τελική του μορφή (πάνω στο 4ωρο) το ζυγοσταθμιστήρι που έφτιαξα μου ζήτησε να αφαιρέσω 0,6 γραμ. από ένα σημείο, αλλά ευτυχώς θυμήθηκα ότι ένας σπεσιαλίστας του είδους (Ben Fox https://www.youtube.com/watch?v=K_-iXFZ1sHM ) θεωρούσε τα 2 γραμ. πολύ καλά.
Στην τελευταία δοκιμή με το στρόφαλο του Νίκου (και δοκιμαστικά βάρη πάντα) στις 1800 στροφές, ακούμπαγα τις βάσεις που εδραζόταν και ίσα που καταλάβαινα ένα ανεπαίσθητο κραδασμό, όταν στην αρχή (όπως ήταν απ'το εργοστάσιο) τό'βλεπες από μακρυά ότι κουνιόταν.
Συνεχίζεται... (επιτέλους με τον πραγματικό στρόφαλο/μπιέλες)
Στο λύσιμο είδα ότι, πράγματι ήταν σε πολύ καλή κατάσταση - καλή αρχή λοιπόν, με τον στρόφαλο
Είχα δει παλιότερα κάτι βιντεάκια από αγωνιστικά Duc στο ζέσταμα (με νεκρά) που ανέβαζαν στροφές σαν δίχρονα
- άκουγες κάτι σαν γαύγισμα σε κάθε ψιλογκαζιά, αρρώστια σκέτη.
Αν και δεν είμαι φαν του πολύ ελαφρού στροφάλου/βολάν, λόγω κάποιας δυσκολίας στην εκκίνηση, υπέθεσα ότι με την βοήθεια της πολυ καλής αίσθησης που δίνει η μηχανική με συρματόσχοινο αντί της υδραυλικής σύμπλεξης/αποσύμπλεξης που θα έβαζα και με κάποια εξάσκηση θα πετύχαινα καλές εκκινήσεις.
Στις προδιαγραφές λοιπόν του στροφάλου προστέθηκε και το ελάφρωμα (υπήρχε ήδη ελαφρωμένο βολάν).
Εννοείται βέβαια ότι και λόγω των διαφορετικών πιστονιών/μπιελών θα γινόταν ζυγοστάθμιση.
Παλιότερα είχα (στατικά, κάθε μάγουλο του στροφάλου ξεχωριστά) ζυγοσταθμίσει έναν από Darmah ενός φίλου με πολύ καλά αποτελέσματα, κι'από τότε άρχισα να ψάχνω πως θα μπορούσε να φτάξω ένα μηχάνημα δυναμικής ζυγοστάθμισης γιά V2 αποκλειστικά.
Η αρχή λειτουργίας είναι απλή : στεραιώνεις στο κομβίο ένα βάρος υπολογισμένο απ'τα βάρη μπιελών/πιστονιών, περιστέφεις τον στρόφαλο πάνω σε βάσεις με αισθητήρες "αζυγοσταθμισίας" και μαζί με τα δεδομένα ενός αισθητήρα (γωνιακής) θέσης του στροφάλου, έχεις ότι χρειάζεσαι γιά να υπολογίσεις που και πόσο πρέπει να αφαιρέσεις ή προσθέσεις μέταλλο γιά να έχεις τους ελάχιστους κατά το δυνατόν κραδασμούς.
Οι κραδασμοί με ενδιαφέρουν μόνο απ'την άποψη του φορτίου στα ρουλεμάν του στροφάλου - η άνεση είναι τριτεύων παράγοντας.
Μιά εύκολη και φτηνή λύση ήταν τα στείλω το στρόφαλο στον Keamna και να ξενιάζω.
Αλλά προτίμησα να ξοδέψω χρόνο και χρήμα γιά να μπορώ να το κάνω μόνος μου - τη βρίσκω με κάτι τέτοιες προκλήσεις.
Κάτι σκαμπάζω από φυσικομαθηματικά και ηλεκτρονικά/προγραματισμό και άρχισα λοιπόν αν ψάχνω λεπτομέριες γιά το πως είναι φτιαγμένα τα μηχανήματα ζυγοστάθμισης του εμπορίου.
Αισθητήρες επιτάγχυνσης γι'αυτή τη δουλειά, Bruel & Kjaer μτχ. γύρω στο χιλιάρικο έκαστος .
Κινέζικοι (μάλλον) γιά ρομπότ/αεροπλανάκια κλπ, 15 γιούργια.
Πλακέτα επεξεργαστή είχα, το μόνο κάπως ακριβό ήταν ο αισθητήρας γωνίας από Αυστρία.
Θα μου πεις τώρα, θες εσύ με ένα μηχανάκι των 100 ευρώ να κάνεις δουλειά που κάνουν μηχανήματα των 4000 ?
Ναι, γίνεται άμα δεν σε νοιάζει η ευκολία χρήσης.
Στη τελική του μορφή μου παίρνει 4 ώρες να ζυγοσταθμίσω ένα στρόφαλο, τη στιγμή που με ένα μηχάνημα του εμπορίου θές κανά τέταρτο.
Και από ακρίβεια/επαναληψιμότητα/ευαισθησία τι γίνεται ?
Παίρνεις πάρα πολλές μετρήσεις, τις φιλτράρεις καλά και είσαι άρχοντας. Ο φίλος Νίκος, "Κόκκινος" από το Άργος μου δάνεισε ένα στρόφαλο και μπιέλες και έπιασα δουλειά να βάλω την θεωρία στην πράξη.
Μετά από κανά εξάμηνο ψαξίματος/κατασκευών/μετατροπών/εξόδων και τεντωμένων νεύρων γιατί τα δεδομένα που έβγαζε το μηχάνημα που έφτιαξα ήταν χάλια, κατάλαβα ότι βασιζόταν σε λάθος κατασκευαστική αρχή .
Μετά από άλλο ένα εξάμηνο η β' έκδοση δούλεψε τέλεια. Στην τελική του μορφή (πάνω στο 4ωρο) το ζυγοσταθμιστήρι που έφτιαξα μου ζήτησε να αφαιρέσω 0,6 γραμ. από ένα σημείο, αλλά ευτυχώς θυμήθηκα ότι ένας σπεσιαλίστας του είδους (Ben Fox https://www.youtube.com/watch?v=K_-iXFZ1sHM ) θεωρούσε τα 2 γραμ. πολύ καλά.
Στην τελευταία δοκιμή με το στρόφαλο του Νίκου (και δοκιμαστικά βάρη πάντα) στις 1800 στροφές, ακούμπαγα τις βάσεις που εδραζόταν και ίσα που καταλάβαινα ένα ανεπαίσθητο κραδασμό, όταν στην αρχή (όπως ήταν απ'το εργοστάσιο) τό'βλεπες από μακρυά ότι κουνιόταν.
Συνεχίζεται... (επιτέλους με τον πραγματικό στρόφαλο/μπιέλες)
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
- kokkinos1
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2307
- Εγγραφή: Σάβ 19 Απρ 2008, 00:43
- Gender: Male
- Other: Elephant 750
- Τοποθεσία: Αργος
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
ωραίος
περιμένουμε την συνέχεια
περιμένουμε την συνέχεια
http://cagivista.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- 17inchwheeler
- Desmo Member
- Δημοσιεύσεις: 1176
- Εγγραφή: Τετ 14 Μάιος 2008, 11:21
- Other: RSVmilleR,eXC520sm,
- Τοποθεσία: θεσσαλονικη,Αθηνα,Ρεθυμνο/lejos estoy
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
ο "μικροπροφεσορας" στη φωτογραφια,μου εχυσε τον καφε στα μπουτια....αλητη,με ζεματισες τα σκελιαHighflyer έγραψε:
περιμενω να δω και το σασι
- P.lagojohn
- Grown Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 3488
- Εγγραφή: Παρ 11 Σεπ 2009, 08:12
- Gender: Male
- Bike: Monster S2
- Other: 996s
- Τοποθεσία: ΚΟΡΙΝΘΙΑΡΑ !!!!!
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
Αφού βεβαιώθηκα ότι η συσκευή και το λογισμικό λειτουργούσαν σωστά, σειρά είχε το ελάφρωμα και η ζυγοστάθμιση.
Σε πραγματικά extreme καταστάσεις, οι σπεσιαλίστες του είδους αφαιρούν μέχρι και 1,5 κιλό (από τα 5 περ.)
και βάζουν, όπου χρειάζεται γιά την ζυγοστάθμιση, πείρους από βαρύ κράμα μετάλλου. Επειδή, οικονομικά και από άποψη τεχνογνωσίας, δεν ήθελα να το τραβήξω τόσο μακρυά το ζήτημα, από διάφορες φωτό και κάποιους υπολογισμούς κατέληξα και αφαίρεσα, συντηρητικά, γύρω στα 350 γρμ.
Ακολούθησε η ζυγοστάθμιση σύμφωνα με τα μετρημένα βάρη πιστονιών / μπιελών.
Απ'την αρχή είχα αποφασίσει να βάλω Carrillo μπιέλλες (παιδικά απωθημένα), οι οποίες είναι απαραίτητες όταν ανεβάζεις το όριο στροφών του μοτέρ και θες να διατηρήσεις (μπορώ να πω και να αυξήσεις) την αξιοπιστία αυτού του σημαντικού στοιχείου του κινητήρα.
Στη συνέχεια έγινε επιλεκτικό - σε συγκεκριμένες περιοχές - γυάλισμα (εξομάλυνση περισσότερο, από τα σημάδια της σφυρηλάτησης του στροφάλου) και ελαφριά σφαιροβόληση (shot peening), που έχει σκοπό να αυξήσει την αντοχή του σε κόπωση (εναλλασσόμενα φορτία).
Κουζινέτα διάλεξα τέτοια, ώστε να δίνουν ανοχή κοντά στο άνω όριο του επιτρεπόμενου διακένου, όπως συνιστά και το service manual γιά τα αγωνιστικά 998RS.
Γιά το δέσιμο τώρα, όλοι οι σοβαροί κατασκευαστές aftermarket μπιελλών δίνουν γιά τις βίδες, όχι τη ροπή σφιξίματος, αλλά το πόσο (σε 100στά του χιλιοστού) πρέπει να έχει τεντώσει η βίδα όταν είναι σωστά σφιγμένη.
Αυτό γιά να μην μπαίνουν μέσα άλλοι παράγοντες όπως τριβές, ιδιότητες του λαδιού, κλπ.
Άμα έχει τεντώσει η βίδα Χ εκατοστά, ανεξάρτητα τι λάδι/γράσο χρησιμοποίησες ή αν το δυναμόκλειδό σου είναι καλιμπραρισμένο ή όχι, το καβαλέτο της μπιέλας είναι σφιγμένο με τη δύναμη που θέλει ό κατασκευαστής.
Γι' αυτή τη δουλειά και οι βίδες έχουν στις άκρες τους πονταρισιές γιά να προσαρμόζεται το ειδικό εργαλείο που μετράει το τέντωμα καθώς σφίγγεις.
Μιά ελληνικής κατασκευής έκδοση του εργαλείου φαίνεται να ποζάρει μαζί με το στρόφαλο παρακάτω.
Μου πήρε κανά δίωρο να τις σφίξω, επειδή έπρεπε να σφίγγω/μετράω/ξανασφίγγω κλπ. και το όργανο που είχα, είχε διαβάθμιση ανά 1000 του χλστ και μπήκα στο τριπάκι να μετράω έτσι, αντί ανα 100στό που θα έκανε ένας νορμάλ άνθρωπος. Στιγμές ανάπαυσης ... Με τα πολλά, ο στρόφαλος ήταν πανέτοιμος να αναλάβει καθήκοντα. Συνεχίζεται ... με τις κεφαλές
Σε πραγματικά extreme καταστάσεις, οι σπεσιαλίστες του είδους αφαιρούν μέχρι και 1,5 κιλό (από τα 5 περ.)
και βάζουν, όπου χρειάζεται γιά την ζυγοστάθμιση, πείρους από βαρύ κράμα μετάλλου. Επειδή, οικονομικά και από άποψη τεχνογνωσίας, δεν ήθελα να το τραβήξω τόσο μακρυά το ζήτημα, από διάφορες φωτό και κάποιους υπολογισμούς κατέληξα και αφαίρεσα, συντηρητικά, γύρω στα 350 γρμ.
Ακολούθησε η ζυγοστάθμιση σύμφωνα με τα μετρημένα βάρη πιστονιών / μπιελών.
Απ'την αρχή είχα αποφασίσει να βάλω Carrillo μπιέλλες (παιδικά απωθημένα), οι οποίες είναι απαραίτητες όταν ανεβάζεις το όριο στροφών του μοτέρ και θες να διατηρήσεις (μπορώ να πω και να αυξήσεις) την αξιοπιστία αυτού του σημαντικού στοιχείου του κινητήρα.
Στη συνέχεια έγινε επιλεκτικό - σε συγκεκριμένες περιοχές - γυάλισμα (εξομάλυνση περισσότερο, από τα σημάδια της σφυρηλάτησης του στροφάλου) και ελαφριά σφαιροβόληση (shot peening), που έχει σκοπό να αυξήσει την αντοχή του σε κόπωση (εναλλασσόμενα φορτία).
Κουζινέτα διάλεξα τέτοια, ώστε να δίνουν ανοχή κοντά στο άνω όριο του επιτρεπόμενου διακένου, όπως συνιστά και το service manual γιά τα αγωνιστικά 998RS.
Γιά το δέσιμο τώρα, όλοι οι σοβαροί κατασκευαστές aftermarket μπιελλών δίνουν γιά τις βίδες, όχι τη ροπή σφιξίματος, αλλά το πόσο (σε 100στά του χιλιοστού) πρέπει να έχει τεντώσει η βίδα όταν είναι σωστά σφιγμένη.
Αυτό γιά να μην μπαίνουν μέσα άλλοι παράγοντες όπως τριβές, ιδιότητες του λαδιού, κλπ.
Άμα έχει τεντώσει η βίδα Χ εκατοστά, ανεξάρτητα τι λάδι/γράσο χρησιμοποίησες ή αν το δυναμόκλειδό σου είναι καλιμπραρισμένο ή όχι, το καβαλέτο της μπιέλας είναι σφιγμένο με τη δύναμη που θέλει ό κατασκευαστής.
Γι' αυτή τη δουλειά και οι βίδες έχουν στις άκρες τους πονταρισιές γιά να προσαρμόζεται το ειδικό εργαλείο που μετράει το τέντωμα καθώς σφίγγεις.
Μιά ελληνικής κατασκευής έκδοση του εργαλείου φαίνεται να ποζάρει μαζί με το στρόφαλο παρακάτω.
Μου πήρε κανά δίωρο να τις σφίξω, επειδή έπρεπε να σφίγγω/μετράω/ξανασφίγγω κλπ. και το όργανο που είχα, είχε διαβάθμιση ανά 1000 του χλστ και μπήκα στο τριπάκι να μετράω έτσι, αντί ανα 100στό που θα έκανε ένας νορμάλ άνθρωπος. Στιγμές ανάπαυσης ... Με τα πολλά, ο στρόφαλος ήταν πανέτοιμος να αναλάβει καθήκοντα. Συνεχίζεται ... με τις κεφαλές
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
- Κωνσταντίνος Τύρλας
- Born Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: Δευ 26 Μάιος 2008, 12:59
- Gender: Male
- Bike: 999R
- Other: 750SS
- Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
Εξαίρετος ο Αγγελος.....
Κρυογενική αζώτου θα κάνεις???(https://turboservice.com.gr/turboservic ... u-company/" onclick="window.open(this.href);return false;)...τον δοκίμασα σε κοπίδια φρέζας...καταπληκτική δουλεια...
Το συνιστώ ανεπιφύλακτα....εξαιρετική αντοχή τα εξαρτήματα
Για στροφάλους αγωνιστικούς ολοι εκει πηγαίνουν και εχει και στην Αθήνα κατάστημα
Κρυογενική αζώτου θα κάνεις???(https://turboservice.com.gr/turboservic ... u-company/" onclick="window.open(this.href);return false;)...τον δοκίμασα σε κοπίδια φρέζας...καταπληκτική δουλεια...
Το συνιστώ ανεπιφύλακτα....εξαιρετική αντοχή τα εξαρτήματα
Για στροφάλους αγωνιστικούς ολοι εκει πηγαίνουν και εχει και στην Αθήνα κατάστημα
Kωνσταντίνος
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
" Κάλλιο ροκκάς και εντουράς παρά στρητάς και καρεκλάς "
info@sgstudio.gr
www.sgstudio.gr
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
Να σου πω την αλήθεια Κωσταντίνε, δεν το είχα ψάξει στην Ελλάδα.
Θάναι ότι πρέπει γιά τα κοκκοράκια (μεγάλες βαλβίδες, γρήγοροι εκκ/φόροι)
Τό'χα ένα άγχος τι θα κάνω μ'αυτά.
Θάναι ότι πρέπει γιά τα κοκκοράκια (μεγάλες βαλβίδες, γρήγοροι εκκ/φόροι)
Τό'χα ένα άγχος τι θα κάνω μ'αυτά.
Άγγελος
-
- Almost Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 1357
- Εγγραφή: Πέμ 21 Ιαν 2010, 20:15
- Gender: Male
- Bike: Multistrada 1000S
- Επικοινωνία:
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
Οτι και να πεις ειναι λιγο.Γνωση,παθος ,επιμονη μπραβο και παλι μπραβο!Το project για το ζυγοσταθμιση τα λεει ολα.Αλλο πραγμα να στελνεις τα διαφορα parts ,να τα παιρνεις ετοιμα και να τα συναρμολογεις και αλλο αυτο που κανεις εσυ και ειδικα για πειραγμενο μοτερ ,οπου δεν υπαρχουν τα στανταρ σε μανουαλ.Οχι οτι ειναι ευκολο να δεσεις ενα μαμα μοτερ,η θεωρια με την πραξη ειναι σαν την μερα με την νυχτα.Μια- δυο αποριες εγκυκλοπαιδικες
Στις ποσες στροφες περιστρεφεις το στροφαλο οταν τον ζυγοσταθμιζεις?
Το βαρος που βαζεις πανω στο στροφαλο κατα το ζυγισμα,ειναι το βαρος του πιστονιου+μπιελας +πειρου+ελατηριων Χ2 ή παιζει ρολο που η διαταξη ειναι V 90 και τα βαρη ειναι διαφορετικα?
Ο κοφτης στις ποσες στροφες θα μπει?
Την ανοχη στα κουζινετα πως την μετρας(με πλαστελινη οπως στα μανιουαλ)?
Mε τις καριλο η διαδρομη αλλαζει?Υπαρχει καποιο ειδικο setup για τετοια πολυστροφα στημενα μοτερ ?εννοω διαμετρο -διαδρομη εμβολου,κομβιο στροφαλου ,συμπιεση
ειχα δει στο tube ενα μηχανικο που εδενε ενα σουμπαρου 800hp σφιγγοντας τις μπιελες με ενα μεγαλο μικρομετρο και ελεγα τι μετραει ο τυπος...
Στις ποσες στροφες περιστρεφεις το στροφαλο οταν τον ζυγοσταθμιζεις?
Το βαρος που βαζεις πανω στο στροφαλο κατα το ζυγισμα,ειναι το βαρος του πιστονιου+μπιελας +πειρου+ελατηριων Χ2 ή παιζει ρολο που η διαταξη ειναι V 90 και τα βαρη ειναι διαφορετικα?
Ο κοφτης στις ποσες στροφες θα μπει?
Την ανοχη στα κουζινετα πως την μετρας(με πλαστελινη οπως στα μανιουαλ)?
Mε τις καριλο η διαδρομη αλλαζει?Υπαρχει καποιο ειδικο setup για τετοια πολυστροφα στημενα μοτερ ?εννοω διαμετρο -διαδρομη εμβολου,κομβιο στροφαλου ,συμπιεση
ειχα δει στο tube ενα μηχανικο που εδενε ενα σουμπαρου 800hp σφιγγοντας τις μπιελες με ενα μεγαλο μικρομετρο και ελεγα τι μετραει ο τυπος...
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: Project 1100SS " Rápida " και τα μυαλά στα στρόφαλα
[quote="achilleas"]
Στις ποσες στροφες περιστρεφεις το στροφαλο οταν τον ζυγοσταθμιζεις?
Στο δικό μου μηχάνημα 1800, σε άλλα του εμπορίου κάπως χαμηλότερα.
Δεν αλλάζει η καθεαυτή κατάσταση ζυγίσματος του στροφάλου.
Απλά σε όσο ψηλότερες στροφές δουλεύει το ζυγοσταθμιστήρι, τόσο μεγαλύτερη ευαισθησία έχει.
Το βαρος που βαζεις πανω στο στροφαλο κατα το ζυγισμα,ειναι το βαρος του πιστονιου+μπιελας +πειρου+ελατηριων Χ2 ή παιζει ρολο που η διαταξη ειναι V 90 και τα βαρη ειναι διαφορετικα?
Υπάρχει ένας "Συντελεστής Ζυγοστάθμισης" (Balance Factor), διαφορετικός γιά κάθε διάταξη (V90,V60,Boxer180,Παράλληλος360, κλπ) που βγαίνει απ'τη θεωρία σε συνδιασμό με την εμπειρία.
Γιά τα V 2 90 είναι 50%.
T. Foale και I. Drysdale ( η εμπειρία που λέγαμε ), μου είχαν προτείνει ένα ελαφρά διαφορετικό νούμερο - αυτό και χρησιμοποίησα τελικά.
Το βάρος που πρέπει να βάλεις στο κομβίο είναι ( βάρος κάτω μέρους της μπιέλλας Χ 2) + (Συντελεστής Ζυγοστάθμισης) Χ (βάρος άνω μέρους της μπιέλλας + βάρος πιστονιού κομπλέ) Χ 2 .
Ο κοφτης στις ποσες στροφες θα μπει?
Δεν το'χω αποφασίσει ακόμα -εξαρτάται απ'την καμπύλη ροπής που θα δω στο δυναμόμετρο.
Την ανοχη στα κουζινετα πως την μετρας(με πλαστελινη οπως στα μανιουαλ)?
Plastigauge - δύο διαφορετικά νούμερα (χρώματα) γιά να κάνω διασταύρωση.
Mε τις καριλο η διαδρομη αλλαζει?
Την διαδρομή καθορίζει ο στρόφαλος μόνο.
Αλλαγή στο μήκος της μπιέλλας αλλάζει τα χαρακτηριστικά της ροπής.
Οι Carrillo έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τις μαμά.
Υπαρχει καποιο ειδικο setup για τετοια πολυστροφα στημενα μοτερ ?εννοω διαμετρο -διαδρομη εμβολου,κομβιο στροφαλου ,συμπιεση
Σε τέτοιες περιπτώσεις θές μικρή διαδρομή, μεγάλη διάμετρο εμβόλου, σχετικά μικρότερης διαμέτρου κομβίο και όσο μεγαλύτερη συμπίεση μπορείς χωρίς πειράκια.
ειχα δει στο tube ενα μηχανικο που εδενε ενα σουμπαρου 800hp σφιγγοντας τις μπιελες με ενα μεγαλο μικρομετρο και ελεγα τι μετραει ο τυπος...
Είναι ο σωστός τρόπος/quote]
Στις ποσες στροφες περιστρεφεις το στροφαλο οταν τον ζυγοσταθμιζεις?
Στο δικό μου μηχάνημα 1800, σε άλλα του εμπορίου κάπως χαμηλότερα.
Δεν αλλάζει η καθεαυτή κατάσταση ζυγίσματος του στροφάλου.
Απλά σε όσο ψηλότερες στροφές δουλεύει το ζυγοσταθμιστήρι, τόσο μεγαλύτερη ευαισθησία έχει.
Το βαρος που βαζεις πανω στο στροφαλο κατα το ζυγισμα,ειναι το βαρος του πιστονιου+μπιελας +πειρου+ελατηριων Χ2 ή παιζει ρολο που η διαταξη ειναι V 90 και τα βαρη ειναι διαφορετικα?
Υπάρχει ένας "Συντελεστής Ζυγοστάθμισης" (Balance Factor), διαφορετικός γιά κάθε διάταξη (V90,V60,Boxer180,Παράλληλος360, κλπ) που βγαίνει απ'τη θεωρία σε συνδιασμό με την εμπειρία.
Γιά τα V 2 90 είναι 50%.
T. Foale και I. Drysdale ( η εμπειρία που λέγαμε ), μου είχαν προτείνει ένα ελαφρά διαφορετικό νούμερο - αυτό και χρησιμοποίησα τελικά.
Το βάρος που πρέπει να βάλεις στο κομβίο είναι ( βάρος κάτω μέρους της μπιέλλας Χ 2) + (Συντελεστής Ζυγοστάθμισης) Χ (βάρος άνω μέρους της μπιέλλας + βάρος πιστονιού κομπλέ) Χ 2 .
Ο κοφτης στις ποσες στροφες θα μπει?
Δεν το'χω αποφασίσει ακόμα -εξαρτάται απ'την καμπύλη ροπής που θα δω στο δυναμόμετρο.
Την ανοχη στα κουζινετα πως την μετρας(με πλαστελινη οπως στα μανιουαλ)?
Plastigauge - δύο διαφορετικά νούμερα (χρώματα) γιά να κάνω διασταύρωση.
Mε τις καριλο η διαδρομη αλλαζει?
Την διαδρομή καθορίζει ο στρόφαλος μόνο.
Αλλαγή στο μήκος της μπιέλλας αλλάζει τα χαρακτηριστικά της ροπής.
Οι Carrillo έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τις μαμά.
Υπαρχει καποιο ειδικο setup για τετοια πολυστροφα στημενα μοτερ ?εννοω διαμετρο -διαδρομη εμβολου,κομβιο στροφαλου ,συμπιεση
Σε τέτοιες περιπτώσεις θές μικρή διαδρομή, μεγάλη διάμετρο εμβόλου, σχετικά μικρότερης διαμέτρου κομβίο και όσο μεγαλύτερη συμπίεση μπορείς χωρίς πειράκια.
ειχα δει στο tube ενα μηχανικο που εδενε ενα σουμπαρου 800hp σφιγγοντας τις μπιελες με ενα μεγαλο μικρομετρο και ελεγα τι μετραει ο τυπος...
Είναι ο σωστός τρόπος/quote]
Άγγελος