Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
- tony motokafros
- Member
- Δημοσιεύσεις: 175
- Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 16:44
- Gender: Male
- Bike: Multistrada 1100
- Other: huqsvarna 125 sms
- Τοποθεσία: θεσσαλονικη -Αθηνα
Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Συμβουλές
Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Στη πίστα οδηγούμε πάντα με supersport μαλακές γόμες ελαστικών, όχι πολυδουλεμένα, με πιέσεις 31-32 psi εμπρός και 30-31 πίσω.
Οι τρεις πρώτοι γύροι πρέπει να είναι αναγνωριστικοί, καταγράφοντας το κάθε τι στη πίστα και με αυξανόμενο ρυθμό στο κάθε γύρο, δίνουμε τη δυνατότητα στα λάστιχα να έλθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Κρύα λάστιχα συνεπάγεται πτώση, ακόμη και με μέτριο ρυθμό.
Προσπαθούμε να μάθουμε τη πίστα και να τη καταγράφουμε στο μυαλό μας τοποθετώντας νοητικά σημάδια, που φρενάρουμε, που βάζουμε τη κορυφή (απεξ), πότε ανοίγουμε το γκάζι και ποιες είναι οι πιο γρήγορες και ασφαλείς γραμμές.
Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση ειδικά σε ελαστικά, φρένα (τακάκια, αλλαγή υγρών φρένων), γρανάζια - αλυσίδα, για να μην θέτουν τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.
Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί συμμετέχοντες, στη προφόρτιση ελατηρίων και αποσβέσεων, νομίζοντας ότι η οδήγηση σε πίστα προϋποθέτει «κούτσουρα» αναρτήσεις. Λογική τελείως λανθασμένη, ειδικά για τις ελληνικές πίστες και δρόμους που έχουν ανωμαλίες, μέτριο οδόστρωμα, αλλά και σχετικά αργές στροφές.
Προσέχουμε πάντα τη παθητική ασφάλεια, φορώντας καλό κράνος (χωρίς προηγούμενα χτυπήματα), δερμάτινη φόρμα με αποσβέσεις σε ώμους, αγκώνες, γόνατα και γοφούς, καθώς και σύγχρονες αγωνιστικές μπότες. Απαραίτητα επίσης είναι τα προστατευτικά σπονδυλικής στήλης και πλευρών με προδιαγραφές CE-1621, και φυσικά δερμάτινα racing γάντια με ειδικά προστατευτικά.
Βασική αρχή είναι να μάθουμε να φρενάρουμε σωστά, χρησιμοποιώντας κατά 90% το εμπρός φρένο, πιέζοντας δυνατά τη μανέτα για σωστή και δυνατή επιβράδυνση.
Επίσης, το γκάζι πρέπει να μένει ανοιχτό κατά τη διάρκεια της στροφής, για να μπορούμε να κατευθύνουμε τη μοτοσικλέτα στην επιθυμητή πορεία, μη ξεχνώντας να έχουμε το βλέμμα στραμμένο προς την έξοδο της στροφής.
Οι έχοντες ελάχιστη επαφή και γνωριμία της πίστας, πρέπει να συμμετέχουν στο γκρούπ των αρχάριων και να μαθαίνουν ακολουθώντας τον έμπειρο πλοηγό, τις σωστές γραμμές και τη ροή της πίστας αποκτώντας εμπειρία αλλά και ασφαλή ροή.
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Στη πίστα οδηγούμε πάντα με supersport μαλακές γόμες ελαστικών, όχι πολυδουλεμένα, με πιέσεις 31-32 psi εμπρός και 30-31 πίσω.
Οι τρεις πρώτοι γύροι πρέπει να είναι αναγνωριστικοί, καταγράφοντας το κάθε τι στη πίστα και με αυξανόμενο ρυθμό στο κάθε γύρο, δίνουμε τη δυνατότητα στα λάστιχα να έλθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Κρύα λάστιχα συνεπάγεται πτώση, ακόμη και με μέτριο ρυθμό.
Προσπαθούμε να μάθουμε τη πίστα και να τη καταγράφουμε στο μυαλό μας τοποθετώντας νοητικά σημάδια, που φρενάρουμε, που βάζουμε τη κορυφή (απεξ), πότε ανοίγουμε το γκάζι και ποιες είναι οι πιο γρήγορες και ασφαλείς γραμμές.
Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση ειδικά σε ελαστικά, φρένα (τακάκια, αλλαγή υγρών φρένων), γρανάζια - αλυσίδα, για να μην θέτουν τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.
Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί συμμετέχοντες, στη προφόρτιση ελατηρίων και αποσβέσεων, νομίζοντας ότι η οδήγηση σε πίστα προϋποθέτει «κούτσουρα» αναρτήσεις. Λογική τελείως λανθασμένη, ειδικά για τις ελληνικές πίστες και δρόμους που έχουν ανωμαλίες, μέτριο οδόστρωμα, αλλά και σχετικά αργές στροφές.
Προσέχουμε πάντα τη παθητική ασφάλεια, φορώντας καλό κράνος (χωρίς προηγούμενα χτυπήματα), δερμάτινη φόρμα με αποσβέσεις σε ώμους, αγκώνες, γόνατα και γοφούς, καθώς και σύγχρονες αγωνιστικές μπότες. Απαραίτητα επίσης είναι τα προστατευτικά σπονδυλικής στήλης και πλευρών με προδιαγραφές CE-1621, και φυσικά δερμάτινα racing γάντια με ειδικά προστατευτικά.
Βασική αρχή είναι να μάθουμε να φρενάρουμε σωστά, χρησιμοποιώντας κατά 90% το εμπρός φρένο, πιέζοντας δυνατά τη μανέτα για σωστή και δυνατή επιβράδυνση.
Επίσης, το γκάζι πρέπει να μένει ανοιχτό κατά τη διάρκεια της στροφής, για να μπορούμε να κατευθύνουμε τη μοτοσικλέτα στην επιθυμητή πορεία, μη ξεχνώντας να έχουμε το βλέμμα στραμμένο προς την έξοδο της στροφής.
Οι έχοντες ελάχιστη επαφή και γνωριμία της πίστας, πρέπει να συμμετέχουν στο γκρούπ των αρχάριων και να μαθαίνουν ακολουθώντας τον έμπειρο πλοηγό, τις σωστές γραμμές και τη ροή της πίστας αποκτώντας εμπειρία αλλά και ασφαλή ροή.
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
ducati rulezs
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
says WHO;!;!;!;!tony motokafros έγραψε: Στη πίστα οδηγούμε πάντα με supersport μαλακές γόμες ελαστικών, όχι πολυδουλεμένα, με πιέσεις 31-32 psi εμπρός και 30-31 πίσω.
δηλαδη αν δεν μπουμε με super-μαλακά λαστιχα και με διαφορετικες πιεσεις απο αυτες, τι θα γινει;;
ENGAKATS caminando por la vida
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
τετοιου τυπου συμβουλες προοριζονται για αυτους που θα μπουν πιστα για πρωτη φορα...Leopsomo έγραψε:Οι πιεσεις κυμαινονται, αλλα οι γομες ειναι απαραιτητες... αν φυσικα σκοπευει καποιος να πιεσει με ''σχετικη'' ασφαλεια...
Ωραιος
δεν νομιζω λοιπον οτι οταν πρωτομπαινει καποιος πιστα το κανει με σκοπο να πιεσει και να κυνηγησει το χρονομετρο...
τεσπα...
ο καθενας ο,τι θελει κανει....
ENGAKATS caminando por la vida
- dio
- Grown Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 4045
- Εγγραφή: Σάβ 26 Απρ 2008, 16:02
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Οι συγκεκριμενες οδηγιες δινονται απο διοργανωτη τρακ ντει και αναφερονται περισσοτερο στην πιστα των Μεγαρων που ο ασφαλτοταπητας της θυμιζει πιο πολυ δημοσιο δρομο.. εξ ου και οι λιγο πιο υψηλες πιεσεις σε σχεση με Σερρες πχ... επισης υποθετω οτι γινεται αναφορα για γομες για να προληφθουν περιπτωσεις ανθρωπων που μπαινουν με τουριστικα λαστιχα, στην πορεια βγαινει ο Ροσσι μεσα τους αλλα το κακομοιρο το λαστιχο δεν αντεχει με αποτελεσμα την πτωση.. Φυσικα προκειται για γενικες οδηγιες και οχι για τυφλοσουρτη
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
αν καποιος οδηγος φερει στα ΟΡΙΑ του ενα λαστιχο λογω σωστης (γιατι αν ειναι ατσουμπαλος, κανενα λαστιχο δεν τον σωζει) και γρηγορης οδηγησης, τοτε σιγουρα δεν ειναι κανας "νεοπας"
τα σημερινα "τουριστικα" λαστιχα συγκρινονται σε επιδοσεις με τα γΛηγορα λαστιχα πριν απο 8-10 χρονια....
μην κρινετε την αποδοση ενος ελαστικου με βαση την ποιοτητα των δρομων (των ποιων;;!! χαχαχαχα) στην Ελλαδα...
απο την αλλη, αν καποιος μπει πρωτη φορα πιστα και κυνηγαει το χρονομετρο αντι να μαθει καλυτερα τη μοτοσυκλετα του, τοτε απλα τα θελει ο κ@λος του....
τα σημερινα "τουριστικα" λαστιχα συγκρινονται σε επιδοσεις με τα γΛηγορα λαστιχα πριν απο 8-10 χρονια....
μην κρινετε την αποδοση ενος ελαστικου με βαση την ποιοτητα των δρομων (των ποιων;;!! χαχαχαχα) στην Ελλαδα...
απο την αλλη, αν καποιος μπει πρωτη φορα πιστα και κυνηγαει το χρονομετρο αντι να μαθει καλυτερα τη μοτοσυκλετα του, τοτε απλα τα θελει ο κ@λος του....
ENGAKATS caminando por la vida
- tony motokafros
- Member
- Δημοσιεύσεις: 175
- Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 16:44
- Gender: Male
- Bike: Multistrada 1100
- Other: huqsvarna 125 sms
- Τοποθεσία: θεσσαλονικη -Αθηνα
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την διευκρινηση που ηθελα να πω εγωdio έγραψε:Οι συγκεκριμενες οδηγιες δινονται απο διοργανωτη τρακ ντει και αναφερονται περισσοτερο στην πιστα των Μεγαρων που ο ασφαλτοταπητας της θυμιζει πιο πολυ δημοσιο δρομο.. εξ ου και οι λιγο πιο υψηλες πιεσεις σε σχεση με Σερρες πχ... επισης υποθετω οτι γινεται αναφορα για γομες για να προληφθουν περιπτωσεις ανθρωπων που μπαινουν με τουριστικα λαστιχα, στην πορεια βγαινει ο Ροσσι μεσα τους αλλα το κακομοιρο το λαστιχο δεν αντεχει με αποτελεσμα την πτωση.. Φυσικα προκειται για γενικες οδηγιες και οχι για τυφλοσουρτη
και παντα αυτα που ποσταρω ειναι ενδικτικα για αρχαριουσ η μετριους αναβατες και δεν ειναι βιβλος για καποιον .
για καποιον απο τα καινουργια μελη ομος μπορει να ειναι χρησημα .
και φυσικα παντα και προτα απο ολλα η ασφαλια και μετα η διασκεδαση
ducati rulezs
- ENGAKATS
- R U a Ducatista?
- Δημοσιεύσεις: 8055
- Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
- Gender: Male
- Other: SS 1000ds Rt
- Τοποθεσία: Madrid - Spain
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
αναλογα τι επιπεδο οδηγος εισαι (εντελως προσωπικη γνωμη)Leopsomo έγραψε:Με αλλα λογια δηλαδη ειναι κακο η περιττο να μπαινεις στην πιστα με γομες?
Ο ατσουμπαλος εκει που θα επεφτε με ενα λαστιχο δρομου, ισως να σωθει απο την παραπανω προσφυση ενος αγωνιστικου...
μην ξεχνας οτι τα αγωνιστηκα εχουν πολυ πιο αποτομη κορωνα σε σχεση με ενα λαστιχο δρομου
επισης, ενα αγωνιστηκο λαστιχο (οπως και ενα ακραια στημενο οχημα) προειδοποιει λιγοτερο φιλικα απο ενα αλλο πιο "νορμαλ"
αρχαριος οδηγος;; stick to fucking basics δεν υπαρχει λογος να τρελενεται κανεις.
προχωρημενος οδηγος;; ειτε γιατι το εχει ψαξει, ειτε λογω εμπειριας, ξερει τι κανει (αν και οχι παντα ) και οι οδηγιες που χρειαζεται ειναι αλλου τυπου
το πιο σωστο απ'ολα που διαβασα ειναι για την κατασταση της μοτοσυκλετας: να ειναι στην εντελεια γιατι σε αντιθετη περιπτωση υπαρχει κινδυνος για τον οδηγο και τους αλλους
τα περι ενδυσης (σαν αστακος που λεμε) τα θεωρω αυτονοητα._
ENGAKATS caminando por la vida
- dio
- Grown Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 4045
- Εγγραφή: Σάβ 26 Απρ 2008, 16:02
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Ακριβως αυτους τους τελευταιους (υποθετω παντα) ειχε κατα νου ο συγγραφεας.Πιστεψε το,υπαρχουν πολλοι που απ τον ενθουσιασμο και την απειρια τους κανουν λαθη και φερνουν τα λαστιχα τους στα οπια χωρις να το επιδιωκουν.Αυτους μια γομα εχει πιο πολλες πιθανοτητες να τους προστατεψει και -ισως το συμαντικοτερο- να τους βοηθησει να γινουν καλυτεροι μεσα απο την πολυ μεγαλυτερη πληροφορηση που προσφερουν.ENGAKATS έγραψε:αν καποιος οδηγος φερει στα ΟΡΙΑ του ενα λαστιχο λογω σωστης (γιατι αν ειναι ατσουμπαλος, κανενα λαστιχο δεν τον σωζει) και γρηγορης οδηγησης, τοτε σιγουρα δεν ειναι κανας "νεοπας"
τα σημερινα "τουριστικα" λαστιχα συγκρινονται σε επιδοσεις με τα γΛηγορα λαστιχα πριν απο 8-10 χρονια....
μην κρινετε την αποδοση ενος ελαστικου με βαση την ποιοτητα των δρομων (των ποιων;;!! χαχαχαχα) στην Ελλαδα...
απο την αλλη, αν καποιος μπει πρωτη φορα πιστα και κυνηγαει το χρονομετρο αντι να μαθει καλυτερα τη μοτοσυκλετα του, τοτε απλα τα θελει ο κ@λος του....
Αν δεν κρινουμε ενα ελαστικο με βαση τους Ελληνικους δρομους αφου σε αυτους οδηγουμε,τοτε τι;
- tony motokafros
- Member
- Δημοσιεύσεις: 175
- Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 16:44
- Gender: Male
- Bike: Multistrada 1100
- Other: huqsvarna 125 sms
- Τοποθεσία: θεσσαλονικη -Αθηνα
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
ducati rulezs
-
- Almost Ducatista
- Δημοσιεύσεις: 1385
- Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 00:37
- Gender: Male
- Other: Κ1200S - F800s
- Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
Και οι ''πιλοτοι'' που αποφασησαν να μπουν πρωτη φορα πιστα?
ONCE BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER
ALWAYS BMW RIDER
- nick2ono
- Full Member
- Δημοσιεύσεις: 830
- Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 15:32
- Gender: Male
- Other: tuono φακτορισμενο
- Τοποθεσία: Καλαματα - Βριλησσια - Βυρωνας - Mουζακι - Κουκλιοί
Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στη πίστα.
προσωπικη μου αποψη ειναι να ξεκινας με ενα πραγμα στο μυαλο σου
ειμαι εδω για να περασω καλα και οχι για να αποδειξω οτι ειμαι γρηγορος...............
ειμαι εδω για να περασω καλα και οχι για να αποδειξω οτι ειμαι γρηγορος...............