Desmopower έγραψε:
ζυγοσταθμισμενα εννοουσα
βαλε το λινκ τωρα
Εγραψα κάποια πράγματα για ενημέρωση, επειδή είδα οτι ενω το θέμα είναι σοβαρό είχαν αρχίσει και γραφόντουσαν διαφορα που αποπροσανατόλιζαν απο το ζήτημα.
Τέλος πάντων δεν είναι θέμα link, δεν είναι τόσο απλό!!. Το θέμα είναι ποιός και πώς θα το βάλει!!!
Και για να γελάσουμε λίγο πριν τον ύπνο μας, θα σου υπενθυμίσω το παλιό καλό ρητό που στην περίπτωση που συζητάμε έχει μεγάλη σχέση:
Τεχνική και υπομονή θέλει ο Ελέφαντας για να πη..δ..ξει το αρνί!!!!!
ωπ, κάτι έγραψε ο Αλέξανδρος......
ENGAKATS έγραψε:
Εξαρταται...
Υπαρχουν κινητηρες που ο στροφαλος τους πρεπει να ζυγιστει ταυτοχρονα με το βολαν. Αυτο σημαινει οτι το βολαν πρεπει να εχει ενα σημαδι το οποιο θα μας δειχνει πώς πρεπει να ξαναμπει σε περιπτωση που το βγαλουμε για καποιο λογο.
Υπαρχουν αλλοι που αυτο δεν χρειαζεται. Σε αυτη τη περιπτωση ο στροφαλος ζυγιζεται μονο με τη δικη του "παρεα" (μπιελες, πιστονια κτλ κτλ) και το βολαν μονο του. Αφου το βολαν θα ειναι ζυγισμενο οσο καλυτερα γινεται, δεν παιζει ρολο η ακριβης τοποθετηση του στο ακρο του στροφαλου.
Η πρώτη περίπτωση που αναφέρεις δεν χρειάζεται σχόλια....άλλωστε αυτή είναι η περιπτωσή μας.
Η δευτερη όμως...
Καταρχήν δεν είναι σωστό να γίνεται αυτό, κυρίως όταν αναζητούμε την τελειότητα όπως πρωτύτερα εχω γράψει, και όπως με την ducati είναι το θέμα.
Δεν ξέρω κάποιο εργοστάσιο να εφαρμόζει αυτήν την πρακτική, που θεωρητικά μόνο είναι αποδεκτή, κυρίως λόγω του ότι όταν ζυγοσταθμίζουν
ένα δυναμικά λειτουργικό σύνολο σε "τευχή", κανουν διπλή δουλειά, πρωτα το ένα και μετά το άλλο=κόστος, αφαιρούν βάρος που πιθανόν αν ήταν πακέτο να μην χρειαζόταν αφαίρεση γιατί το ένα θα αντιστάθμιζε το άλλο, και τέλος έχουν πρακτικά μεγάλες αποκλίσεις απο το ζητούμενο γιατί μικρή απόκλιση στροφάλου + μικρή απόκλιση βολάν (που αν καθε ένα δούλευε μόνο του θα ήταν αμελητέες)= μεγάλες αποκλίσεις στο περιστρεφόμενο σύνολο!
Είναι σαν να μην ζυγοσταθμίζεις το ζαντολάστιχο όταν τοποθετείς νέο λάστιχο, με το επιχείρημα οτι και η ζάντα είναι ζυγοσταθμισμένη απο κατασκεύης της αλλά και το λάστιχο!!!!
Συνεπώς η δευτερη περίπτωση που αναφέρεις μπορεί να αποτελεί μόνο θεωρητικό επιχείρημα όσων φτιαχνουν after market ελαφριά βολάν, για να τα βάζει ο κόσμος χωρίς πολλά πολλά, αλλά όχι το ζητούμενο στην περίπτωση ΣΩΣΤΗΣ τοποθέτησης ενός after market ελαφρού βολάν.