Ελαφρύτερο βολάν...

Όλα όσα θέλατε να μάθετε και ντρεπόσασταν να ρωτήσετε...

Συντονιστής: sue

Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

nick2ono έγραψε:μιας και το ξεθαψες...
να αναφερω ετσι για την ιστορια οτι στα Aprilia με rotax μοτερ 2ης γενιας, μπορει επισης να αφαιρεθει ενα βαρος απο το βολαν.
Το προβλημα ειναι οτι δεν το αντικαθιστα καποιο εστω ελαφρυτερο, αλλα απουσιαζει εντελως!!
Εχουν δε αναφερθει περιπτωσεις που κολλησε το μοτερ ΜΕΤΑ απο την παραπανω εγχειρηση....
πολλοι λενε οτι τα δυο γεγονοτα δεν σχετιζονται μεταξυ τους και αλλοι ισχυριζονται οτι ειναι ειναι αλληλενδετα....
Δεν ξερω ποιες ειναι οι ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου μοτερ. Το να μην εχει καθολου βολαν ενας κινητηρας, το μονο που μπορει να επηρεασει ειναι η... μη-ομαλη λειτουργια του σε χαμηλες στροφες (δηλαδη, απο ρελαντι αντε μεχρι και 2μιση με 3000 -- και πολλες λεω). Ταυτοχρονα, αυτη η μη ομαλη λειτουργια του μπορει να επηρεασει (μακροχρονια παντα, ετσι;;) ολο το μηχανισμο κινησης των βαλβιδων (κυριως στα Ducati μιας και εχουν ιμαντα για τη κινηση των εκκεντροφορων). Σκεψου οτι σε πολλα αγωνιστικα Ducati (δεν αναφερομαι σε εργοστασιακα - εκει δεν ξερω, ακομα :cool:) καταργουσαν τελειως το βολαν και τα λοιπα παρελκομενα του (απλα εβαζαν μια μπαταρια που ισα θα εβγαζε τον αγωνα) αναλογως με το αν η πιστα ηταν σφιχτή και με μικρες ευθειες.

Δεν μπορω λοιπον να σκεφτω για ποιο λογο θα κολησει ενα μοτερ αν καταργηθει μερος του βολαν (στη περιπτωση παντα που μιλαμε για απλη αφαιρεση βαρους και οχι αφαιρωντας ενα κοματι το οποιο ΙΣΩΣ εκτος απο βολαν εχει και αλλη λειτουγια/χρηση)
nick2ono έγραψε:Προσωπικα μιας και δεν εχω ουτε τις απαραιτητες γνωσεις ουτε κ το χρημα να στηριξω ενδεχομενη "καταρευση" κινητηρα, δεν θα το εκανα.
Σιγουρα υπαρχουν οφελη, αλλα σε εμας τους κοινους μπατιρηδες πιστευω οτι ειναι πολυ μεγαλο το ρισκο.
:hibye:
Οπως θα ειδες και πιο πανω δεν παιζει τετοιο θεμα :) (μη αξιοπιστιας δηλαδη). Η κυριως χρηση του βολαν (μην πιασουμε παλι ολα οσα προσφερει το βολαν) ειναι απλως η εξομαλυνση του τροπου που περναει η δυναμη στο δρομο.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 έγραψε:ειναι καιρος που το σκεφτομαι για το 748...αλλα ποσο πιο ελαφρυ?
Εχω διαβασει πως τα πρωτα μοτερ των 916 και 748 ειχαν πιο ελαφρυ στροφαλο σε σχεση με τα επομενα και ετσι, σε περιπτωση μειωσης βαρους του βολαν οι αρυθμιες στις χαμηλες στροφες ηταν πιο εντονες (αν το μοτερ δεν ειναι ρυθμισμενο πρακτικως τέλεια) σε σχεση με τα νεοτερα μοντελα (οπως για παραδειγμα η λαδιερα μου). Αυτο που δεν θυμαμαι ειναι αν η αλλαγη αυτη του στροφαλου παιχτηκε μετα τη περιοδο 1998-2000 που σταδιακα ενα ενα τα μοντελα αλλαξαν απο μονοφασικη γενητρια σε τριφασικη.

Τι θελω να πω;; Δεν ξερω ποιας χρονιας ειναι το δικο σου. Ψαχτο και συγκρινε βαρος στροφαλου με 748 αλλων χρονων (σιγουρα θα βρεις πληροφοριες). Μην το παρακανεις, δηλαδη το πολυ να βαλεις αυτο που δινει η Kaemna των 650 περιπου γραμμαριων (το μαμισιο ειναι σκαρτα 2 κιλα!!). Εξαρταται και τι αλλες μοντες εχεις κανει στο μηχανακι, συμπεριλαμβανομενου και του γραναζωματος (αν το εχεις κοντυνει λιγο δηλαδη και στροφαρει πολυ πιο ανετα -και εχεις σκοπο να το αφησεις ετσι- ισως να μην χρειαζεται πολυ ελαφρυ βολαν)


Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:.....
Ευχαριστω :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
nick2ono
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 15:32
Gender: Male
Other: tuono φακτορισμενο
Τοποθεσία: Καλαματα - Βριλησσια - Βυρωνας - Mουζακι - Κουκλιοί

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από nick2ono »

ENGAKATS έγραψε:..........
δυστυχως δεν μπορω να εμβαθυνω καθοτι δεν γνωριζω.... :mrgreen:
παντως αν η χρηση μου ηταν αποκλειστικα ζπιστα τοτε μπορει και να το τολμουσα... :wsmile:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
taSOS
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 622
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 16:36
Gender: Male
Bike: Paul Smart
Other: BMW R1100GS
Τοποθεσία: Κερκυρα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από taSOS »

Μια διευκρίνηση !!

Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, το που είναι κατανεμημένη η μάζα - βάρος του βολάν !!


Ένα βολάν που έχει συγκεντρωμένο το βάρος του , στην περιφέρειά του , θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στην λειτουργιά του , από ένα άλλο που είναι ομογενές
http://www.youtube.com/watch?v=5b4dzQ8L ... 6j--RXp6bk" onclick="window.open(this.href);return false;


Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

taSOS έγραψε:Μια διευκρίνηση !!
Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, το που είναι κατανεμημένη η μάζα - βάρος του βολάν !!
Ένα βολάν που έχει συγκεντρωμένο το βάρος του , στην περιφέρειά του , θα είναι πολύ πιο
αποτελεσματικό στην λειτουργιά του , από ένα άλλο που είναι ομογενές
Είναι σίγουρο αυτό που λες;
Γιατί όση περισσότερη μάζα κατανέμεται προς τη περιφέρειά του,τόσο μεγαλύτερη ροπή αδράνειας
παρουσιάζει,οπότε χρειάζεται μεγαλύτερη ροπή για να περιστραφεί.
Βέβαια,το θέμα είναι πως εννοεί κανείς την αποτελεσματικότητα στη λειτουργεία του.
Για λέγε.
Άβαταρ μέλους
taSOS
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 622
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 16:36
Gender: Male
Bike: Paul Smart
Other: BMW R1100GS
Τοποθεσία: Κερκυρα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από taSOS »

:thumbsup:

Το ίδιο λέμε !!! Η δουλειά του ειναι να εξομαλύνει την παροχή ισχύος προς τον τροχό , και να αποθηκεύσει ενέργεια ( κινητική ) ώστε να διευκολύνουν τον κινητήρα να γυρνάει ομαλά , στα διαστήματα που μεσολαβούν ανάμεσα στις εκτονώσεις τον εμβόλων


Απλά θέλω να επισημάνω , όπως πολύ σωστά είπες , οτι 2 βολάν , με το ίδιο βάρος , μπορεί να έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά , και ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας , ανάλογα με το που έχουν συγκεντρωμένη την μάζα τους ( βάρος )
http://www.youtube.com/watch?v=5b4dzQ8L ... 6j--RXp6bk" onclick="window.open(this.href);return false;


Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

taSOS έγραψε::thumbsup:

Το ίδιο λέμε !!! Η δουλειά του ειναι να εξομαλύνει την παροχή ισχύος προς τον τροχό , και να αποθηκεύσει ενέργεια ( κινητική ) ώστε να διευκολύνουν τον κινητήρα να γυρνάει ομαλά , στα διαστήματα που μεσολαβούν ανάμεσα στις εκτονώσεις τον εμβόλων
Απλά θέλω να επισημάνω , όπως πολύ σωστά είπες , οτι 2 βολάν , με το ίδιο βάρος , μπορεί να έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά , και ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας , ανάλογα με το που έχουν συγκεντρωμένη την μάζα τους ( βάρος )
Ok,σωστός και κατανοητός.
Άβαταρ μέλους
ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1578
Εγγραφή: Παρ 19 Σεπ 2008, 18:33
Gender: Male
Bike: 748SP
Other: 750 ss 1992
Τοποθεσία: ΛΕΥΚΑΔΑ

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 »

ENGAKATS έγραψε:Εχω διαβασει πως τα πρωτα μοτερ των 916 και 748 ειχαν πιο ελαφρυ στροφαλο σε σχεση με τα επομενα και ετσι, σε περιπτωση μειωσης βαρους του βολαν οι αρυθμιες στις χαμηλες στροφες ηταν πιο εντονες (αν το μοτερ δεν ειναι ρυθμισμενο πρακτικως τέλεια) σε σχεση με τα νεοτερα μοντελα (οπως για παραδειγμα η λαδιερα μου). Αυτο που δεν θυμαμαι ειναι αν η αλλαγη αυτη του στροφαλου παιχτηκε μετα τη περιοδο 1998-2000 που σταδιακα ενα ενα τα μοντελα αλλαξαν απο μονοφασικη γενητρια σε τριφασικη.

Τι θελω να πω;; Δεν ξερω ποιας χρονιας ειναι το δικο σου. Ψαχτο και συγκρινε βαρος στροφαλου με 748 αλλων χρονων (σιγουρα θα βρεις πληροφοριες). Μην το παρακανεις, δηλαδη το πολυ να βαλεις αυτο που δινει η Kaemna των 650 περιπου γραμμαριων (το μαμισιο ειναι σκαρτα 2 κιλα!!). Εξαρταται και τι αλλες μοντες εχεις κανει στο μηχανακι, συμπεριλαμβανομενου και του γραναζωματος (αν το εχεις κοντυνει λιγο δηλαδη και στροφαρει πολυ πιο ανετα -και εχεις σκοπο να το αφησεις ετσι- ισως να μην χρειαζεται πολυ ελαφρυ βολαν)

η μηχανη ειναι του 2001 και το μονο που εχω κανει ειναι φιλτρο εξατμιση, ειχα πειραματιστει καποια στιγμη με ενα προγραμμα dp για τον εγκεφαλο αλλα στο δυναμομετρο ειδα μονο απωλειες 1,5hp ενω η ροπη βελτιωθηκε τοσο λιγο που δεν ενοιωθα τη διαφορα στο δρομο οποτε το ξηλωσα....
επηδη τη μηχανη δεν την χρησιμοποιω καθημερινα πλεον, αλλα μονο σε μοναχικες βολτες και αραια και που κανα trackday, θελω λιγο ευστροφια γιαυτο και σκεφτομαι την αλλαγη του βολαν
ευχαριστω :hibye:
δεν υπάρχει δεν μπορώ..., υπάρχει δε γ@μιέται!!!


http://www.symol.gr
http://www.altina.gr
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

taSOS έγραψε:Απλά θέλω να επισημάνω , όπως πολύ σωστά είπες , οτι 2 βολάν , με το ίδιο βάρος , μπορεί να έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά , και ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας , ανάλογα με το που έχουν συγκεντρωμένη την μάζα τους ( βάρος )
Σωστοτατος! :thumbsup:
ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 έγραψε:η μηχανη ειναι του 2001 και το μονο που εχω κανει ειναι φιλτρο εξατμιση, ειχα πειραματιστει καποια στιγμη με ενα προγραμμα dp για τον εγκεφαλο αλλα στο δυναμομετρο ειδα μονο απωλειες 1,5hp ενω η ροπη βελτιωθηκε τοσο λιγο που δεν ενοιωθα τη διαφορα στο δρομο οποτε το ξηλωσα....
επηδη τη μηχανη δεν την χρησιμοποιω καθημερινα πλεον, αλλα μονο σε μοναχικες βολτες και αραια και που κανα trackday, θελω λιγο ευστροφια γιαυτο και σκεφτομαι την αλλαγη του βολαν
ευχαριστω :hibye:
Εχεις δοκιμασει να βαλεις ενα πισω γραναζι με 1-2 περισσοτερα δοντια;; Ειδικα για τους δρομους της Λευκαδας, που απ'οτι βλεπω μενεις, θα σε καλυψει μια χαρα :glimpse:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1578
Εγγραφή: Παρ 19 Σεπ 2008, 18:33
Gender: Male
Bike: 748SP
Other: 750 ss 1992
Τοποθεσία: ΛΕΥΚΑΔΑ

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 »

ENGAKATS έγραψε:Εχεις δοκιμασει να βαλεις ενα πισω γραναζι με 1-2 περισσοτερα δοντια;; Ειδικα για τους δρομους της Λευκαδας, που απ'οτι βλεπω μενεις, θα σε καλυψει μια χαρα :glimpse:
:thumbsup:
δεν υπάρχει δεν μπορώ..., υπάρχει δε γ@μιέται!!!


http://www.symol.gr
http://www.altina.gr
Άβαταρ μέλους
Iron butt
Almost Ducatista
Almost Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1349
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 18:18
Gender: Male
Other: ΚαθεΤριτηΜαστορα
Τοποθεσία: Νικητιανος.....

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από Iron butt »

ENGAKATS έγραψε:Εχεις δοκιμασει να βαλεις ενα πισω γραναζι με 1-2 περισσοτερα δοντια;;

:thumbsup:
Aυτο θα το δοκιμασω και εγω παντως...αλλα ψηνομαι πολυ και για ενα ελαφρυτερο βολαν.Πιστευω οτι το 748 χρειαζεται ευστροφια ωστε να ανεβαζει πιο ευκολα μεχρι τις 6000σαλ για να εχει ενδιαφερον στην οδηγηση.Μαλλον θα ξαναγορασω απο KAEMNA.
Ειχα παρει και παλιοτερα για το monster900 αλλα δεν προλαβα να το βαλω γιατι το πουλησα :angry3: :angry3: :angry3:
Γιαννης
From all the things i have lost i miss my mind the most...

Sometimes I lie awake at night, and ask, 'Where have I gone wrong?' Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.'”
Άβαταρ μέλους
sakis1098s
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Τρί 22 Δεκ 2009, 22:15
Gender: Male
Bike: 1098 Tri-Colore

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από sakis1098s »

πολυ καλο ποστ παιδια μπραβο!! :thumbsup: :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
Γιωργος
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: Τετ 25 Ιουν 2008, 20:39
Gender: Male
Bike: ST2
Τοποθεσία: KEPKYRA

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από Γιωργος »

Καλημερα παιδια, εχω βαλει ΚΑΙ γραναζι ΚΑΙ βολαν, προσφατα το βολαν, διαφορα αισθητη, φρενο κινητηρα λιγοτερο απο πριν, ευστροφια καλυτερη, οχι δραματικη αλλαγη, αισθητη ομως. Το μαμα ζυγιζει 1800κατι και το καεμνα 600 γραμμαρια! Για να πω την αληθεια, περιμενα πολυ πιο εμφανη διαφορα στην αποδοση, με σχεδον 1,5 κιλο διαφορα! :thumbsup:
Γιωργος
Άβαταρ μέλους
hyperlooky
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 794
Εγγραφή: Δευ 30 Μαρ 2009, 10:12
Gender: Male
Other: africa

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από hyperlooky »

εχει βαλει κανεις σε hyper?
LIVE TO FIGHT.
FIGHT TO LIVE.


Εικόνα
nikos k
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 546
Εγγραφή: Σάβ 21 Μαρ 2009, 19:29
Gender: Male
Bike: 888
Other: tm en250f
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από nikos k »

στο μοτο εχει τεστ το μονστερ 1100 εβο το οποιο εχει πιο ελαφρυ βολαν απ το 1100 αλλα παρεα με αυξημενη συμπιεση,επανασχεδιασμενες κεφαλες,θαλαμους καυσης κ αλλη ρυθμιση στο ντεσμο λεει..στο ιδιο περιοδικο για το τουονο,εβαλαν βαρυτερο βολαν απ του αρ εσ βι 4 για πιο γραμικο δουλεμα κ δυναμη χαμηλομεσαιες.το φρενο του κινητηρα μειωνεται αισθητα?
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

nikos k έγραψε:...το φρενο του κινητηρα μειωνεται αισθητα?
δε διαβασες τι εχουμε ηδη γραψει σε αυτο το τοπικ;; :)
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Απάντηση