Δεν ξερω ποιες ειναι οι ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου μοτερ. Το να μην εχει καθολου βολαν ενας κινητηρας, το μονο που μπορει να επηρεασει ειναι η... μη-ομαλη λειτουργια του σε χαμηλες στροφες (δηλαδη, απο ρελαντι αντε μεχρι και 2μιση με 3000 -- και πολλες λεω). Ταυτοχρονα, αυτη η μη ομαλη λειτουργια του μπορει να επηρεασει (μακροχρονια παντα, ετσι;;) ολο το μηχανισμο κινησης των βαλβιδων (κυριως στα Ducati μιας και εχουν ιμαντα για τη κινηση των εκκεντροφορων). Σκεψου οτι σε πολλα αγωνιστικα Ducati (δεν αναφερομαι σε εργοστασιακα - εκει δεν ξερω, ακομα ) καταργουσαν τελειως το βολαν και τα λοιπα παρελκομενα του (απλα εβαζαν μια μπαταρια που ισα θα εβγαζε τον αγωνα) αναλογως με το αν η πιστα ηταν σφιχτή και με μικρες ευθειες.nick2ono έγραψε:μιας και το ξεθαψες...
να αναφερω ετσι για την ιστορια οτι στα Aprilia με rotax μοτερ 2ης γενιας, μπορει επισης να αφαιρεθει ενα βαρος απο το βολαν.
Το προβλημα ειναι οτι δεν το αντικαθιστα καποιο εστω ελαφρυτερο, αλλα απουσιαζει εντελως!!
Εχουν δε αναφερθει περιπτωσεις που κολλησε το μοτερ ΜΕΤΑ απο την παραπανω εγχειρηση....
πολλοι λενε οτι τα δυο γεγονοτα δεν σχετιζονται μεταξυ τους και αλλοι ισχυριζονται οτι ειναι ειναι αλληλενδετα....
Δεν μπορω λοιπον να σκεφτω για ποιο λογο θα κολησει ενα μοτερ αν καταργηθει μερος του βολαν (στη περιπτωση παντα που μιλαμε για απλη αφαιρεση βαρους και οχι αφαιρωντας ενα κοματι το οποιο ΙΣΩΣ εκτος απο βολαν εχει και αλλη λειτουγια/χρηση)
Οπως θα ειδες και πιο πανω δεν παιζει τετοιο θεμα (μη αξιοπιστιας δηλαδη). Η κυριως χρηση του βολαν (μην πιασουμε παλι ολα οσα προσφερει το βολαν) ειναι απλως η εξομαλυνση του τροπου που περναει η δυναμη στο δρομο.nick2ono έγραψε:Προσωπικα μιας και δεν εχω ουτε τις απαραιτητες γνωσεις ουτε κ το χρημα να στηριξω ενδεχομενη "καταρευση" κινητηρα, δεν θα το εκανα.
Σιγουρα υπαρχουν οφελη, αλλα σε εμας τους κοινους μπατιρηδες πιστευω οτι ειναι πολυ μεγαλο το ρισκο.
Εχω διαβασει πως τα πρωτα μοτερ των 916 και 748 ειχαν πιο ελαφρυ στροφαλο σε σχεση με τα επομενα και ετσι, σε περιπτωση μειωσης βαρους του βολαν οι αρυθμιες στις χαμηλες στροφες ηταν πιο εντονες (αν το μοτερ δεν ειναι ρυθμισμενο πρακτικως τέλεια) σε σχεση με τα νεοτερα μοντελα (οπως για παραδειγμα η λαδιερα μου). Αυτο που δεν θυμαμαι ειναι αν η αλλαγη αυτη του στροφαλου παιχτηκε μετα τη περιοδο 1998-2000 που σταδιακα ενα ενα τα μοντελα αλλαξαν απο μονοφασικη γενητρια σε τριφασικη.ΛΕΩΝΙΔΑΣ 748 έγραψε:ειναι καιρος που το σκεφτομαι για το 748...αλλα ποσο πιο ελαφρυ?
Τι θελω να πω;; Δεν ξερω ποιας χρονιας ειναι το δικο σου. Ψαχτο και συγκρινε βαρος στροφαλου με 748 αλλων χρονων (σιγουρα θα βρεις πληροφοριες). Μην το παρακανεις, δηλαδη το πολυ να βαλεις αυτο που δινει η Kaemna των 650 περιπου γραμμαριων (το μαμισιο ειναι σκαρτα 2 κιλα!!). Εξαρταται και τι αλλες μοντες εχεις κανει στο μηχανακι, συμπεριλαμβανομενου και του γραναζωματος (αν το εχεις κοντυνει λιγο δηλαδη και στροφαρει πολυ πιο ανετα -και εχεις σκοπο να το αφησεις ετσι- ισως να μην χρειαζεται πολυ ελαφρυ βολαν)
ΕυχαριστωΚωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:.....