Ελαφρύτερο βολάν...

Όλα όσα θέλατε να μάθετε και ντρεπόσασταν να ρωτήσετε...

Συντονιστής: sue

Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

skyknight έγραψε:Εγώ όταν πήρα το 999 μεταχειρισμένο με ελαφρύτερο βολάν και αρκετά "φαγωμένους" δίσκους συμπλέκτη φρίκαρα. Πατινάριζε, χαμηλά ήταν άδειο και στην κίνηση ήταν δύσκολο. Με την αλλαγή δίσκων μπήκε και το μαμά βολάν...
Φτηνή βελτίωση δεν υπάρχει, εκτός από κάνα τελικό με πρόγραμμα σωστά ρυθμισμένο. Ολοκληρωμένη, συνολική (κ πανάκριβη) σε όλο το μοτέρ είναι η σωστή. Και πάλι χάνεις σε αξιοπιστία.
Χαρείτε τα μηχανάκια μαμά και μην πειραματίζεστε. Εγώ έχω πάθει κι έχω μάθει...
απο τη στιγμη που αλλαξες μαζι με τους δισκους και το βολαν, τοτε δεν μπορεις να ριχνεις ολη αυτη τη χαλια αισθηση μονο στο ελαφρυτερο βολαν... :whistling: :glimpse:

αν οι δισκοι ηταν ΤΟΣΟ φαγωμενοι πια, τοτε και μονο η αλλαγη τους θα εκανε διαφορα... :glimpse:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
skyknight
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1103
Εγγραφή: Κυρ 02 Νοέμ 2008, 14:16
Gender: Male
Other: daelim
Τοποθεσία: ΣΑΜΟΣ

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από skyknight »

Έχεις δίκιο. Το πατινάρισμα οφειλόταν στους δίσκους αλλά από εκεί κι έπειτα η συμπεριφορά οφειλόταν στο βολάν. Σε συνδυασμό έδιναν ακόμα χειρότερη αίσθηση. Έχω αλλάξει κι άλλους δίσκους και ξεχωρίζω τη διαφορά που έκανε το βολάν ξεχωριστά. Ανέφερα και τη φθορά των δίσκων για να δείξω πόσο χειρότερη μπορεί να γίνει η συμπεριφορά μιας μοτό αν εκτός από βολάν πάει στραβά και κάτι άλλο.
Όποιος φοβάται μην πέσει, όλη του τη ζωή θα σέρνεται
megalopsyxos
Newbie
Newbie
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί 14 Οκτ 2008, 13:48
Gender: Male

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από megalopsyxos »

DESMOMAN έγραψε:και χανει σε προσφυση,δηλαδη ειναι πολυ πιο ευκολο να προκαλεσεις HIGH SIDE(το αναφερει) οταν εισαι υπο κλιση και ανοιξεις το γκαζι με το ελαφρυτερο βολαν απο οτι με το μαμα.
Υπαρχουν πλεονεκτηματα αλλα και μερικα γραμμαρια να αφαιρουσαμε ...
τωρα φευγουν μαζεμενα τοσα που ...ναι μεν ..μας φτιαχνει γιατι ανεβαζει αλλα το κανει δυστροπο και τις περισσοτερες φορες ...αγνωριστο με οτι συνεπεια μπορει να εχει...
προβληματα δημιουργει και στα κατεβασματα..
καποιος που ειχε βαλει σε 749 ...δεν του ανεβαζε τις στροφες,απο ενα σημειο και πανω ...υστερουσε!

απορροια της μειωμενης επιβραδυνσης με το κλεισιμο του γκαζιου λογω ελαφρυτερου βολαν. σημαντικος παραγοντας που δεν νομιζω να θιχτηκε μεχρι τωρα
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

megalopsyxos έγραψε: απορροια της μειωμενης επιβραδυνσης με το κλεισιμο του γκαζιου λογω ελαφρυτερου βολαν. σημαντικος παραγοντας που δεν νομιζω να θιχτηκε μεχρι τωρα
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά.
Στο Multistrada,μόνο αυτό δε θα σου λείψει με τη μείωση του βάρους στο βολάν.
Το μηχανάκι γίνεται πολύ πιο στρωτό και ευκολοδήγητο.Λίγο ροπή νιώθεις ότι
χάνεις,αλλά σε ανταμοίβει η αύξηση της ευστροφίας.Μάλιστα όταν έχεις να
κάνεις διαδρομή με διαδοχικά Sάκια καταλαβαίνεις πόσο καλή ήταν η βελτίωση.
Οπότε,επιμένω ότι στο Multistrada,και λογικά και στα άλλα διβάλβιδα,είναι μια καλή επιλογή,
είτε τα 980gr της DP είτε τα 665gr της Kaemna.
Άντε και του χρόνου.
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

Ανασταση τοπικ
megalopsyxos έγραψε:απορροια της μειωμενης επιβραδυνσης με το κλεισιμο του γκαζιου λογω ελαφρυτερου βολαν. σημαντικος παραγοντας που δεν νομιζω να θιχτηκε μεχρι τωρα
Μιας και εχω κανει πανω απο 15000χλμ με το ελαφρυ βολαν να σου πω τι ακριβως συμβαινει:

--Αν κλεισεις το γκαζι χωρις να κατεβασεις ταχυτητα η επιβραδυνση μονο απο το μοτερ ειναι μεγαλυτερη σε σχεση με πριν διοτι η συνολικη αδρανεια των περιστρεφομενων μαζων ειναι μικροτερη (και οχι αρκετη για να κρατησει τις στροφες του κινητηρα οπως πριν). Ακομα και με 6η, ειδικα οταν πηγαινω με περισσοτερα απο 120χλμ/ωρα, ενα κλεισιμο του γκαζιου ειναι αρκετο για να κοψω ταχυτητα (οταν πηγαινω με χαλαρους ρυθμους και δεν θελω να φρεναρω ΕΔΩ και ΤΩΡΑ).

--Αν κλεισεις το γκαζι και κατεβασεις ταχυτητα, τοτε η επιβραδυνση μονο απο το μοτερ ειναι λιγοτερη σε σχεση με πριν, μιας και το μοτερ μπορει να ανεβασει στροφες ευκολοτερα (παλι, λογω μικροτερης αδρανειας περιστρεφομενων μαζων) και ετσι να φτασει στις στροφες που του επιτασει η ταχυτητα περιστροφης του πισω τροχου πιο γρηγορα (το μεγαλο σχετικα φρεναρισμα των οχηματων που νιωθουμε οταν κατεβαζουμε ταχυτητες ειναι εξαιτιας της δυσκολιας των περιστρεφομενων μαζων του κινητηρα να ανεβασουν αποτομα στροφες). Αρα, εχουμε και λιγοτερο κομπλαρισμα του πισω τροχου σε αποτομο κατεβασμα ταχυτητων. Αν περασεις το οριο σιγουρα θα κομπλαρει ο τροχος αλλα αυτο το οριο βρισκεται ελαφρως ψηλοτερα σε σχεση με πριν.


Ευχαριστημενος συνολικα;; Ναι!! Δυο-τρια αρνητικα του βρισκω μονο:

1) Οταν ειναι ακομα κρυο το μοτερ και παω να ξεκινησω, αν δεν ειμαι προσεκτικος με το γκαζι-συμπλεκτη παιζει να σβησει. Μερικες φορες (ελαχιστες βασικα) εχει τυχει να "βαρεσει αναποδη" αν δεν παρει μπρος και μεινει πανω στη συμπιεση καποιος κυλινδρος.
2) Θελει γενικως λιιιιιγο παραπανω γκαζι για να ξεκινησω απο τελειως σταματημενος.
3) Οταν ανοιγω γκαζι και εχει αρκετες στροφες το μοτερ, ακουω μεν το θορυβο απο το ανοιχτο φιλτροκουτι αλλα σαν να κανει ενα πολυ πολυ πολυ μικρο δισταγμο στο να ανεβασει στροφες. Αμεσως μετα ομως ανεβαζει στροφες πολυ πιο ελευθερα σε σχεση με πριν. Απο τοτε που εφτιαξα και τον χαρτη για το PC εχει καλυτερεψει καπως.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ENGAKATS την Πέμ 21 Ιαν 2010, 17:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
nikos k
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 546
Εγγραφή: Σάβ 21 Μαρ 2009, 19:29
Gender: Male
Bike: 888
Other: tm en250f
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από nikos k »

[quote="]απο τοτε που εφτιαξα και τον χαρτη για το PC εχει καλυτερεψει καπως.[/quote]
τον χαρτη τον εφτιαξες σε dyno?το pc με cat by pass ή με σωληνες χωρις τελικα δουλευει ή ειναι πλεονασμος?τελος σκεφτομουν το ελ.βολαν για μικροτερο μπλοκαρισμα πισω τροχου,αλλα κατι πιο βαρυ απο τα προαναφερθεντα οπως ελαφρωμα του μαμα εαν καποιος το κανει ξεροντας ομως τι κανει....ολλα αυτα μαζι στο μουλτι(μιξερ)τι καταληξη θα ειχαν :blowup:
Άβαταρ μέλους
sotos
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1095
Εγγραφή: Τετ 29 Οκτ 2008, 08:09
Gender: Male
Bike: GT 1000
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από sotos »

οπως τα λεει ο ENGAKATS
αυτη τη γνωμη εχω κι εγω απο το ελαφρυ βολαν
΄΄γονατιζει΄΄ πιο πολυ το μηχανακι στο κλεισιμο του γκαζιου
[κατι που αν εχεις μονοδρομο δεν ισχυει]
χαμηλα σκορτσαρει πιο πολυ και σβηνει πιο ευκολα[ σπανια]
ανεβαζει πιο γρηγορα στροφες και αυτο προσωπικα μου αρεσει
γιατι σπανια κινουμε στην πολη
http://www.smok.gr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

nikos k έγραψε:τον χαρτη τον εφτιαξες σε dyno?
Ο χαρτης (οι χαρτες καλυτερα - ενας για τον καθε κυλινδρο ξεχωριστα) φτιαχτηκε σε δυναμομετρο με ξεχωριστο wideband λαμδα σε καθε λαιμο. Μονο ετσι μπορεις να τον σεταρεις σωστα, εκτος και αν βαλεις wideband λαμδα σε καθε λαιμο, εχεις μια μοναδα που κραταει τα δεδομενα (για να τα αναλυσεις αργοτερα ωστε να φτιαξεις τους χαρτες) και βγεις για πολλεεεεες δοκιμαστικες βολτες.

Με το να πεταξεις εναν ετοιμο χαρτη επανω ή να τον φτιαξεις στο δυναμομετρο αλλα με ενα μονο probe καυσαναλυτη μεσα στο τελικο, κανεις λιγοτερη και απ'τη μιση δουλεια... (πεταμενα λεφτα με αλλα λογια).
nikos k έγραψε:το pc με cat by pass ή με σωληνες χωρις τελικα δουλευει ή ειναι πλεονασμος?
Τι εννοεις "σωληνες χωρις τελικα";;; :dizzy: :dizzy: :zep: :zep: Εχεις σκοπο να το κατεβασεις σε dragster;;; :whistling:

Το PC αν σεταριστει σωστα (διαβασε πιο πανω) κανει τη δουλεια του μια χαρα. Ποια ειναι η δουλεια του;; Να κανει την καμπυλη οσο πιο γραμμικη γινεται. Ολο και κατι θα κερδισεις αλλα μην περιμενεις να βγαλει φτερα το μηχανακι...
nikos k έγραψε:τελος σκεφτομουν το ελ.βολαν για μικροτερο μπλοκαρισμα πισω τροχου,αλλα κατι πιο βαρυ απο τα προαναφερθεντα οπως ελαφρωμα του μαμα εαν καποιος το κανει ξεροντας ομως τι κανει....ολλα αυτα μαζι στο μουλτι(μιξερ)τι καταληξη θα ειχαν :blowup:
Ποσο πιο βαρυ δηλαδη;; Το μαμισιο ειναι 1900 γραμμαρια. Το αμεσως πιο ελαφρυ ειναι της DP, στα 900. Αν θες να ελαφρωσεις το μαμισιο πρεπει να πας σε μαστορα με τα απαραιτητα μηχανηματα και πανω απ'ολα τις απαραιτητες γνωσεις/εμπειρια.

Οσο για το τελικο αποτελεσμα... Διαβασε στις αντιστοιχες ενοτητες τι λενε οσοι το εχουν κανει...
sotos έγραψε:χαμηλα σκορτσαρει πιο πολυ και σβηνει πιο ευκολα[σπανια]
Εγω αντιθετως πιστευω οτι σκορτσαρει λιγοτερο χαμηλα (απαξ και εχεις μια πολυ χαμιλη αλλα σταθερη ταχυτητα)



υγ.
το σκισαμε λιγο το τοπικ αλλα δεν πειραζει... ελπιζω να αφοσιωθουμε στο βολαν και μονο...
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
alexanderkontin
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 162
Εγγραφή: Δευ 30 Μαρ 2009, 23:47
Gender: Female

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από alexanderkontin »

εγω εχω βαλει της kaemna 237 γραμμαρια. η διαφορα ηταν τεραστια. πιστευω αξιζει.
nikos k
Full Member
Full Member
Δημοσιεύσεις: 546
Εγγραφή: Σάβ 21 Μαρ 2009, 19:29
Gender: Male
Bike: 888
Other: tm en250f
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από nikos k »

διαβαζα ενα αρθρο για τον john hackett της jhperform.αλλα δεν ελεγε ακριβως αν γινεται με καυσαναλητη μονο, [quote] φτιαχτηκε σε δυναμομετρο με ξεχωριστο wideband λαμδα σε καθε λαιμο,τωρα μου ειναι σαφες :thumbsup:,χωρις τελικα εννοω χωρις τα τερμι αλλα με κ τα μαμα κ αλλους σωληνες για να περασει του οριζοντιου κατω απ το καρτερ,για dragster λεω να παρω hayabysa :)) thanks!
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

ENGAKATS έγραψε: sotos:χαμηλα σκορτσαρει πιο πολυ και σβηνει πιο ευκολα[σπανια]
Εγω αντιθετως πιστευω οτι σκορτσαρει λιγοτερο χαμηλα (απαξ και εχεις μια πολυ χαμιλη αλλα σταθερη ταχυτητα)
Συμφωνώ.Σκορτσάρει πολύ λιγότερο και από πολύ λιγότερες rpm.
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

alexanderkontin έγραψε:εγω εχω βαλει της kaemna 237 γραμμαρια. η διαφορα ηταν τεραστια. πιστευω αξιζει.
Ρε θηρίο,το evo πήρες;
DESMODROMIC SVARTH

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από DESMODROMIC SVARTH »

εν τάχει σας λέω πως είναι απο τις καλυτερες μοντες που εχω κάνει και γω στο 2v....

απαιτεί κάπως πιό ευαίσθητο δεξι χέρι στα χαμηλα, αλλα είναι τετοια η αποζημίωση στο στροφάρισμα και η αίσθηση καλύτερου ελέγχου κατα το κλείσιμο του γκαζιού, που δεν θα το άλλαζα ποτέ ξανά.....

:thumbsup:

θα σύστηνα σε όποιον δεν έχει αλλάξει βολάν, κάποια στιγμή να δοκιμάσει ένα μηχανάκι με αλλαγμένο σε βόλτα........
alexanderkontin
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 162
Εγγραφή: Δευ 30 Μαρ 2009, 23:47
Gender: Female

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από alexanderkontin »

[quote="
Ρε θηρίο,το evo πήρες;[/quote]
ναι !
Αυτό κάνει την διάφορα..
kompimen

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από kompimen »

Ρε μαστόρια να ρωτήσω και εγώ κάτι?

Έχω την αίσθηση ότι ελαφρύτερο βολάν παρουσιάζει μεγαλύτερη καταπόνηση στα κομβία σε κάθε άνοιγμα ή κλείσιμο του γκαζιού με αποτέλεσμα αν η μαμά εταιρεία δεν έχει προβλέψει τέτοια φορτία να παρουσιάζονται αστοχίες.Αληθεύει?
Άβαταρ μέλους
ENGAKATS
R U a Ducatista?
R U a Ducatista?
Δημοσιεύσεις: 8055
Εγγραφή: Σάβ 22 Μαρ 2008, 20:58
Gender: Male
Other: SS 1000ds Rt
Τοποθεσία: Madrid - Spain

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από ENGAKATS »

Δεν νομιζω και δεν εχω ακουσει κατι τετοιο...

Γιατι το λες;; :think2:
ENGAKATS caminando por la vida Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Highflyer
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
Gender: Male
Other: SS1100
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από Highflyer »

kompimen έγραψε:Ρε μαστόρια να ρωτήσω και εγώ κάτι?

Έχω την αίσθηση ότι ελαφρύτερο βολάν παρουσιάζει μεγαλύτερη καταπόνηση στα κομβία σε κάθε άνοιγμα ή κλείσιμο του γκαζιού με αποτέλεσμα αν η μαμά εταιρεία δεν έχει προβλέψει τέτοια φορτία να παρουσιάζονται αστοχίες.Αληθεύει?
Αντίθετα , λιγότερη καταπόνηση στα κομβία και περισσότερη στα γρανάζια πρωτεύουσας και κιβωτίου :glimpse:
Οι παλιότεροι μπορεί να θυμάστε τον Κουταλιανό ( ξαπλωτό) με μιά τεράστια πέτρα στο στήθος του και τον βοηθό να την κοπανάει (πιστονιές) με μιά βαρειά . Αν η πέτρα (βολάν) ήταν μικρότερη , δεν θα έσπαγε αυτή αλλά ο Κουταλιανός :mrgreen:
Βέβαια , πόσο λιγότερη ή περισσότερη είναι άλλο ζήτημα :whistling:
Άγγελος
tam
Desmo Member
Desmo Member
Δημοσιεύσεις: 1072
Εγγραφή: Τετ 02 Απρ 2008, 13:39
Gender: Male
Bike: 916
Other: Rambla 250
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από tam »

Highflyer έγραψε: Αντίθετα , λιγότερη καταπόνηση στα κομβία και περισσότερη στα γρανάζια πρωτεύουσας και κιβωτίου :glimpse:
Οι παλιότεροι μπορεί να θυμάστε τον Κουταλιανό ( ξαπλωτό) με μιά τεράστια πέτρα στο στήθος του και τον βοηθό να την κοπανάει (πιστονιές) με μιά βαρειά . Αν η πέτρα (βολάν) ήταν μικρότερη , δεν θα έσπαγε αυτή αλλά ο Κουταλιανός :mrgreen:
Βέβαια , πόσο λιγότερη ή περισσότερη είναι άλλο ζήτημα :whistling:
Αν,όμως,η πέτρα ήταν απο κανένα κράμα τιτανίου;
kompimen

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από kompimen »

Λέω τώρα....

Η δύναμη που παράγεται από την καύση είναι δεδομένη όπως και η δύναμη που ασκείται στην μπιέλα.

Από εκεί και πέρα μπλέκονται τα πράγματα.

Το βολάν λειτουργεί σαν αδρανειακή μάζα που "εμποδίζει" τις αλλαγές της κινητικής κατάστασης του στροφάλου.Αυτό μεταφράζεται σε αντίθετη δύναμη στα κομβία από αυτήν που μεταφέρεται σε αυτά από την καύση . Στην μονάδα του χρόνου δηλαδή τα κομβία δέχονται συνολικά μεγαλύτερη δύναμη από αυτή που θα δέχονταν με ένα βαρύτερο βολάν. Λέω λοιπόν ότι μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα "κόπωσης" και κατ' επέκταση αστοχία υλικού.

αντίστοιχα πράγματα συμβαίνουν και στην απότομη επιβράδυνση.

βέβαια μπορεί να μην υπάρχει και τόσο μεγάλη διαφορά και τα μέταλλα να μην έχουν πρόβλημα. Γι αυτό ρωτάω τους ειδικούς..... :))
Άβαταρ μέλους
daculas367
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 3513
Εγγραφή: Παρ 26 Σεπ 2008, 18:37
Gender: Male
Bike: Monster 900

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από daculas367 »

Δε νομίζω ότι η αδράνεια του βολάν μεταφράζεται σε αντίθετη, προς τη φορά περιστροφής, δύναμη. Το φαινόμενο αυτό ισχύει κατά το κλείσιμο του γκαζιού, λογω του ότι τότε το βολάν, σαν αποθήκη ενέργειας και μάλιστα σε συνάρτηση με τον αριθμό των στροφών, φέρει αντίσταση στην περιστροφή του κινητήρα. Αρα το ελαφρύτερο βολάν μειώνει την αντίσταση αυτή, αφού αποθηκεύει λιγότερη ενέργεια. Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με, αλλά έτσι το αντιλαμβάνομαι τώρα :hibye:
kompimen

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από kompimen »

όσον αφορά στο βολάν ότι ισχύει στην επιβράδυνση ισχύει και στην επιτάχυνση. Γι αυτό και όταν βάζουμε ελαφρύτερο βολάν σε ένα κινητήρα αυτός επιταχύνει ( ανεβάζει στροφές) πολύ πιο εύκολα.
Άβαταρ μέλους
grigo
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 252
Εγγραφή: Τρί 21 Απρ 2009, 11:50
Gender: Male
Bike: ST3S
Other: Pantah,bmw, Vespa

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από grigo »

Highflyer έγραψε:
Έχω την αίσθηση ότι ελαφρύτερο βολάν παρουσιάζει μεγαλύτερη καταπόνηση στα κομβία σε κάθε άνοιγμα ή κλείσιμο του γκαζιού με αποτέλεσμα αν η μαμά εταιρεία δεν έχει προβλέψει τέτοια φορτία να παρουσιάζονται αστοχίες.Αληθεύει?

Αντίθετα , λιγότερη καταπόνηση στα κομβία και περισσότερη στα γρανάζια πρωτεύουσας και κιβωτίου :glimpse:
Οι παλιότεροι μπορεί να θυμάστε τον Κουταλιανό ( ξαπλωτό) με μιά τεράστια πέτρα στο στήθος του και τον βοηθό να την κοπανάει (πιστονιές) με μιά βαρειά . Αν η πέτρα (βολάν) ήταν μικρότερη , δεν θα έσπαγε αυτή αλλά ο Κουταλιανός :mrgreen:
Βέβαια , πόσο λιγότερη ή περισσότερη είναι άλλο ζήτημα :whistling:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Αδράνεια ενός σώματος, εξ ορισμού, είναι η δύναμη που αντιστέκεται στην μεταβολή της κινητικής κατάστασης του σώματος αυτού.
Ετσι λοιπόν αν το σώμα αυτό είναι ένας περιστρεφόμενος στρόφαλος, όσο πιο βαριά αναρτώμενη μάζα έχει, τόσο μέγαλύτερη δύναμη αδρανείας σε κάθε προσπάθεια μεταβολής της κινητικής του κατάστασης ( αυξηση ή μείωση στροφών)
Αρα η ενέργεια που απαιτείται (αυξηση στροφών) ή παράγεται (μείωση στροφών) και η καταπόνηση, που δια μέσω των ανένδοτων διωστήρων (μπιελών) υφίσταται το κομβίο και οι πείροι πιστονιών, είναι μεγαλύτερη όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος της συνολικά περιστρεφόμενης μάζας.

ΣΥΝΕΠΩΣ, για τον στροφαλο, την ευκολία περιστροφής του και τις καταπονήσεις του, ( αφου δεν μπορούμε να αλλάξουμε ΚΑΙ στρόφαλο-μπιέλες-πιστόνια λόγω $$$$$$ :angry3: :angry3: ) όσο ελαφρύτερο το βολάν τοσο το καλύτερο. Γι' αυτό όποιος μπορεί να το αλλάξει ΣΩΣΤΑ, καλά θα κάνει να το κάνει. Τα υπόλοιπα είναι απλά αισθήσεις του καθενός μας, οπότε.........περί ορέξεως....

ΠΡΟΣΟΧΗ: To ΟΕΜ βολάν είναι ΖΥΓΙΣΜΕΝΟ με τον συγκεκριμένο στρόφαλο, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται, μεταξύ άλλων, και οι δυνάμεις που ασκούνται στα ρουλεμάν έδρασης του στροφάλου, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη αντοχή των ρουλεμάν= διάρκεια ευτυχίας.
Το σωστό λοιπόν είναι να μπεί και το ελαφρύτερο βολάν ΖΥΓΙΣΜΕΝΟ, γιατί μάλλον κραδασμοί και προβλήματα μακροζωίας του μοτερ θα ανακύψουν!
Οσο για την "καταπόνηση" όλου του gear train, και της καμπάνας, είναι γεγονός, αλλά νομίζω αντέχουν.....

Το έχω ήδη παραγγείλει :whistling: :whistling:
Οτι δεν λύνεται....... ΚΟΒΕΤΑΙ!!!
Άβαταρ μέλους
Doc
Ducatista
Ducatista
Δημοσιεύσεις: 1741
Εγγραφή: Τρί 01 Απρ 2008, 15:12
Gender: Male
Other: 999ΤΜΒ
Τοποθεσία: Pits
Επικοινωνία:

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από Doc »

grigo έγραψε:...Το σωστό λοιπόν είναι να μπεί και το ελαφρύτερο βολάν ΖΥΓΙΣΜΕΝΟ...
Το "κλειδί" είναι τα κεφαλαία :glimpse:
Desmopower

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από Desmopower »

grigo έγραψε:...Το σωστό λοιπόν είναι να μπεί και το ελαφρύτερο βολάν ΖΥΓΙΣΜΕΝΟ...
Doc έγραψε:Το "κλειδί" είναι τα κεφαλαία :glimpse:
Δηλαδη καποια after market δεν ειναι ζυγισμενα ?
Άβαταρ μέλους
grigo
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 252
Εγγραφή: Τρί 21 Απρ 2009, 11:50
Gender: Male
Bike: ST3S
Other: Pantah,bmw, Vespa

Re: Ελαφρύτερο βολάν...

Δημοσίευση από grigo »

Desmopower έγραψε:
Δηλαδη καποια after market δεν ειναι ζυγισμενα ?
Απο μόνα τους είναι, και ζυγίζουν 695 gr.... λέμε τώρα.... Ε , και?????

Οταν λέμε ζυγισμένο, δεν εννοούμε στην ζυγαριά :whistling: :whistling: , αλλά ζυγοσταθμισμένο μαζί με την παρέα του (στρόφαλο κλπ).
Επειδή λοπόν λείπει η συγκεκριμένη μελλοντική παρέα όταν φτιάχνονται......και επειδή επίσης υπάρχουν κάποιοι που αναζητούν την τελειότητα, τότε .....
Οτι δεν λύνεται....... ΚΟΒΕΤΑΙ!!!
Απάντηση