Project 1100SS " Rápida " Εισπνοή/εκπνοή
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 16 Μαρ 2019, 19:10
Ή αλλιώς φιλτροκούτι/σώματα ψεκασμού και λαιμοί/εξατμίσεις.
Δεν πά νά'ναι τούμπανο φτιαγμένο το μοτέρ, άμα δεν είναι προσεγμένα/μελετημένα αυτά τα δύο γκρουπ, δεν θα αποδώσει αυτά που μπορεί.
Οι προδιαγραφές που έβαλα λοιπόν ήταν :
Φιλτροκούτι : όσο μεγαλύτερο γίνεται, χωρίς όμως να εμποδίζει την ψύξη του πίσω κυλίνδρου.
Σώματα ψεκασμού από 749/999 - έχουν τα μπεκ πάνω απ'τις πεταλούδες.
Το δυνατόν κοντύτεροι λαιμοί απ'τα σώματα προς τις κεφαλές και απολύτως όμοιοι.
Φίλτρο αέρα σφουγγάρι με πρόβλεψη αργότερα γιά εισαγωγή ram-air.
Όσο γίνεται απλό και κόμπακτ κύκλωμα παροχής βενζίνης με ρυθμιζόμενη πίεση.
Γιά την εξάτμιση, 2 σε 2 ανεξάρτητα γιά κάθε κύλινδρο, με πρωτεύοντες σωλήνες 45 χιλ. - που θέλουν οι εκκ/φόροι.
Διάμετροι/μήκη υπολογισμένα γιά κορυφή της ροπής στις 7500-8500 στροφές
Τελικά custom όσο γίνεται πιό ελεύθερα, κι' ας βγάζουν και κανά ντεσιμπέλ παραπάνω.
Η ακοή μου δεν είναι όπως ήτανε παλιά, οπότε δεν θά'χω πρόβλημα.
Το πρώτο βήμα ήταν να βρώ τη θέση των σωμάτων, ώστε οι λαιμοί προς τις κεφαλές να έχουν μικρό μήκος και απλή (όχι 3D) καμπύλωση, γιά να μπορέσω να τους φτιάξω και να μην παρουσιάζουν μεγάλη αντίσταση στη ροή του μίγματος.
Μετά από πολύωρες δοκιμές είδα ότι ήταν σχεδόν αδύνατο να μπούν τα σώματα συνδεδεμένα μεταξύ τους με μπρακέτο, έστω και custom. Ανεξάρητα, στηριγμένα το καθένα στο φιλτροκούτι, δίναν πολύ καλό σχήμα στους λαιμούς με μόνο μειονέκτημα την χρήση (συρματο)ντίζας αντί μηχανισμού γιά το άνοιγμα της δεύτερης πεταλούδας. Με βάση τις καλίμπρες/ομοιώματα της δεύτερης σειράς δοκιμών φτιάχτηκαν οι λαιμοί από αλουμίνιο στον τόρνο που μετά κόπηκαν σε τριγωνικές φέτες και κολλήθηκαν γιά να σχηματιστεί η καμπύλη.
Ένα ενδιαφέρον φαινόμενο της αεροδυναμικής που εκμεταλλεύτηκα είναι ότι, αν ο αέρας στη διαδρομή του μέσα από μιά καμπύλη επιταχύνεται συνεχώς (μεγάλη είσοδος-μικρή έξοδος), δεν σχηματίζονται στρόβιλοι και μεγάλη αντίσταση. Με τους λαιμούς έτοιμους και τοποθετημένους με λάστιχα από Guzzi V11 πάνω στις κεφαλές, φτιάχτηκε το καλούπι από χοντρό χαρτόνι πρώτα γιά πατρόν, και από MDF στο τέλος.
Δοκιμαστικά, γιά να δω τι μετατροπές μπορεί να χρειάζονταν, κατασκεύασα ένα fake φ/κ από υαλούφασμα. Συνεχίζεται ...
Δεν πά νά'ναι τούμπανο φτιαγμένο το μοτέρ, άμα δεν είναι προσεγμένα/μελετημένα αυτά τα δύο γκρουπ, δεν θα αποδώσει αυτά που μπορεί.
Οι προδιαγραφές που έβαλα λοιπόν ήταν :
Φιλτροκούτι : όσο μεγαλύτερο γίνεται, χωρίς όμως να εμποδίζει την ψύξη του πίσω κυλίνδρου.
Σώματα ψεκασμού από 749/999 - έχουν τα μπεκ πάνω απ'τις πεταλούδες.
Το δυνατόν κοντύτεροι λαιμοί απ'τα σώματα προς τις κεφαλές και απολύτως όμοιοι.
Φίλτρο αέρα σφουγγάρι με πρόβλεψη αργότερα γιά εισαγωγή ram-air.
Όσο γίνεται απλό και κόμπακτ κύκλωμα παροχής βενζίνης με ρυθμιζόμενη πίεση.
Γιά την εξάτμιση, 2 σε 2 ανεξάρτητα γιά κάθε κύλινδρο, με πρωτεύοντες σωλήνες 45 χιλ. - που θέλουν οι εκκ/φόροι.
Διάμετροι/μήκη υπολογισμένα γιά κορυφή της ροπής στις 7500-8500 στροφές
Τελικά custom όσο γίνεται πιό ελεύθερα, κι' ας βγάζουν και κανά ντεσιμπέλ παραπάνω.
Η ακοή μου δεν είναι όπως ήτανε παλιά, οπότε δεν θά'χω πρόβλημα.
Το πρώτο βήμα ήταν να βρώ τη θέση των σωμάτων, ώστε οι λαιμοί προς τις κεφαλές να έχουν μικρό μήκος και απλή (όχι 3D) καμπύλωση, γιά να μπορέσω να τους φτιάξω και να μην παρουσιάζουν μεγάλη αντίσταση στη ροή του μίγματος.
Μετά από πολύωρες δοκιμές είδα ότι ήταν σχεδόν αδύνατο να μπούν τα σώματα συνδεδεμένα μεταξύ τους με μπρακέτο, έστω και custom. Ανεξάρητα, στηριγμένα το καθένα στο φιλτροκούτι, δίναν πολύ καλό σχήμα στους λαιμούς με μόνο μειονέκτημα την χρήση (συρματο)ντίζας αντί μηχανισμού γιά το άνοιγμα της δεύτερης πεταλούδας. Με βάση τις καλίμπρες/ομοιώματα της δεύτερης σειράς δοκιμών φτιάχτηκαν οι λαιμοί από αλουμίνιο στον τόρνο που μετά κόπηκαν σε τριγωνικές φέτες και κολλήθηκαν γιά να σχηματιστεί η καμπύλη.
Ένα ενδιαφέρον φαινόμενο της αεροδυναμικής που εκμεταλλεύτηκα είναι ότι, αν ο αέρας στη διαδρομή του μέσα από μιά καμπύλη επιταχύνεται συνεχώς (μεγάλη είσοδος-μικρή έξοδος), δεν σχηματίζονται στρόβιλοι και μεγάλη αντίσταση. Με τους λαιμούς έτοιμους και τοποθετημένους με λάστιχα από Guzzi V11 πάνω στις κεφαλές, φτιάχτηκε το καλούπι από χοντρό χαρτόνι πρώτα γιά πατρόν, και από MDF στο τέλος.
Δοκιμαστικά, γιά να δω τι μετατροπές μπορεί να χρειάζονταν, κατασκεύασα ένα fake φ/κ από υαλούφασμα. Συνεχίζεται ...