Ή αλλιώς φιλτροκούτι/σώματα ψεκασμού και λαιμοί/εξατμίσεις.
Δεν πά νά'ναι τούμπανο φτιαγμένο το μοτέρ, άμα δεν είναι προσεγμένα/μελετημένα αυτά τα δύο γκρουπ, δεν θα αποδώσει αυτά που μπορεί.
Οι προδιαγραφές που έβαλα λοιπόν ήταν :
Φιλτροκούτι : όσο μεγαλύτερο γίνεται, χωρίς όμως να εμποδίζει την ψύξη του πίσω κυλίνδρου.
Σώματα ψεκασμού από 749/999 - έχουν τα μπεκ πάνω απ'τις πεταλούδες.
Το δυνατόν κοντύτεροι λαιμοί απ'τα σώματα προς τις κεφαλές και απολύτως όμοιοι.
Φίλτρο αέρα σφουγγάρι με πρόβλεψη αργότερα γιά εισαγωγή ram-air.
Όσο γίνεται απλό και κόμπακτ κύκλωμα παροχής βενζίνης με ρυθμιζόμενη πίεση.
Γιά την εξάτμιση, 2 σε 2 ανεξάρτητα γιά κάθε κύλινδρο, με πρωτεύοντες σωλήνες 45 χιλ. - που θέλουν οι εκκ/φόροι.
Διάμετροι/μήκη υπολογισμένα γιά κορυφή της ροπής στις 7500-8500 στροφές
Τελικά custom όσο γίνεται πιό ελεύθερα, κι' ας βγάζουν και κανά ντεσιμπέλ παραπάνω.
Η ακοή μου δεν είναι όπως ήτανε παλιά, οπότε δεν θά'χω πρόβλημα.
Το πρώτο βήμα ήταν να βρώ τη θέση των σωμάτων, ώστε οι λαιμοί προς τις κεφαλές να έχουν μικρό μήκος και απλή (όχι 3D) καμπύλωση, γιά να μπορέσω να τους φτιάξω και να μην παρουσιάζουν μεγάλη αντίσταση στη ροή του μίγματος.
Μετά από πολύωρες δοκιμές είδα ότι ήταν σχεδόν αδύνατο να μπούν τα σώματα συνδεδεμένα μεταξύ τους με μπρακέτο, έστω και custom.
Ανεξάρητα, στηριγμένα το καθένα στο φιλτροκούτι, δίναν πολύ καλό σχήμα στους λαιμούς με μόνο μειονέκτημα την χρήση (συρματο)ντίζας αντί μηχανισμού γιά το άνοιγμα της δεύτερης πεταλούδας.
Με βάση τις καλίμπρες/ομοιώματα της δεύτερης σειράς δοκιμών φτιάχτηκαν οι λαιμοί από αλουμίνιο στον τόρνο που μετά κόπηκαν σε τριγωνικές φέτες και κολλήθηκαν γιά να σχηματιστεί η καμπύλη.
Ένα ενδιαφέρον φαινόμενο της αεροδυναμικής που εκμεταλλεύτηκα είναι ότι, αν ο αέρας στη διαδρομή του μέσα από μιά καμπύλη επιταχύνεται συνεχώς (μεγάλη είσοδος-μικρή έξοδος), δεν σχηματίζονται στρόβιλοι και μεγάλη αντίσταση.
Με τους λαιμούς έτοιμους και τοποθετημένους με λάστιχα από Guzzi V11 πάνω στις κεφαλές, φτιάχτηκε το καλούπι από χοντρό χαρτόνι πρώτα γιά πατρόν, και από MDF στο τέλος.
Δοκιμαστικά, γιά να δω τι μετατροπές μπορεί να χρειάζονταν, κατασκεύασα ένα fake φ/κ από υαλούφασμα.
Συνεχίζεται ...
Project 1100SS " Rápida " Εισπνοή/εκπνοή
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Project 1100SS " Rápida " Εισπνοή/εκπνοή
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: Project 1100SS " Rápida " Εισπνοή/εκπνοή
Κόσμημα δεν θα τό'λεγες, αλλά βγήκε αρκετά άκαμπτο, ελαφρύ και λειτουργικό .
Όγκος μετρημένος γύρω στα 19 λίτρα - ας είναι καλά το κάτω μέρος του τεπόζιτου που χρησιμεύει σαν καπάκι γιά το φ/κ. Μου πέρασε σε κάποια φάση απ'το μυαλό, να το έκανα δομικό μέρος του πλαισίου, αλλά ήθελε πολύ μελέτη και το άφησα γιά κάποιο μελλοντικό project.
Γιά το ρυθμιστή πίεσης βενζίνης χρησιμοποίησα τα εντόσθια (διάφραγμα/βαλβίδα/ελατήριο) από κάποιον του εμπορίου και έφτιαξα το καβούκι στον τόρνο από αλουμίνιο, γιά να είναι το δυνατόν compact και να έχει είσοδο-έξοδο βολικές γιά την διαδρομή των σωλήνων καυσίμου. Επόμενο, υπόσχομαι σύντομο , ποστ γιά τις εξατμίσεις.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
- Highflyer
- Member
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
- Gender: Male
- Other: SS1100
- Τοποθεσία: Αίγιο
Re: Project 1100SS " Rápida " Εισπνοή/εκπνοή
Η δουλειά (του όλου συστήματος) της εξάτμισης είναι βέβαια να εκκενώνει τα καυσαέρια, με την λιγότερη αντίσταση προς την ατμόσφαιρα, αλλά, κυρίως σε μοτέρ υψηλής απόδοσης, και να αρχίζει την εισροή του φρέσκου μίγματος προς τον κύλινδρο, όταν το πιστόνι είναι ουσιαστικά ακίνητο κοντά στο Άνω Νεκρό Σημείο.
Γι'αυτό φροντίζει το overlap στους εκκεντροφόρους, που κανονίζει να είναι ανοιχτές εν μέρει και οι δυό (εισ./εξ.) βαλβίδες.
Πολύ παλιά είχα χρησιμοποιήσει κάποιους απ' τους πολλούς εμπειρικούς τύπους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο γιά τον υπολογισμό των διαμέτρων/μηκών των λαιμών, μερικά χρόνια όμως τώρα αυτή τη δουλειά την κάνω με το "Lotus Engine Simulation". Είναι επίπονο, μιά και πρέπει να κάνεις πολλές δοκιμές, αλλά είναι ο μόνος "free of charge" τρόπος να φτάσεις σε αξιόπιστα αποτελέσματα.
Έχοντας εντοπίσει την κορυφή της ροπής , από δυναμομετρήσεις ανάλογα φτιαγμένων μοτέρ, στις 7500-8500 στροφές, αυτός ήταν και ο στόχος μου γιά τον υπολογισμό της γεωμετρίας του συστήματος.
Η 2 σε 2 ανεξάρτητη τοπολογία των λαιμών/τελικών ήταν δεδομένη.
Γιά την υλοποίηση υπήρχαν τεχνικές (δεν υπάρχει καλλιτέχνης εξατμισάς εδώ κοντά) και δεοντολογικές (δεν μου αρέσει να συνδιαλέγομαι με άτομα που θεωρούν τον εαυτό τους αυθεντία) δυσκολίες.
Ακόμα μου έκανε κακή εντύπωση, πως κανείς, απ'οσους ξέρω, εξατμισάς δεν χρησιμοποιεί αργόν γιά να προστατέψει την μέσα μεριά κατά τη διάρκεια της κόλλησης - κάτι που στο εξωτερικό (back purging) θεωρείται αυτονόητο γιά τα ανοξείδωτα/τιτάνιο.
Γι'αυτούς τους λόγους ψώνισα απ'έξω τα χρειαζούμενα, συν μιά αλοιφή προστασίας και έκοψα/έραψα μόνος μου το σύστημα.
Οι κολλήσεις θα μπορούσαν να είναι ωραιότερες και το όλο σύστημα πιό καλλιτεχνικό, αλλά τουλάχιστον είναι μαζεμένο και σίγουρα θα δουλέψει όπως το θέλω.
Γιά φωτό, στο τέλος του σήριαλ, που θα φαίνονται πάνω στη μηχανή.
Γι'αυτό φροντίζει το overlap στους εκκεντροφόρους, που κανονίζει να είναι ανοιχτές εν μέρει και οι δυό (εισ./εξ.) βαλβίδες.
Πολύ παλιά είχα χρησιμοποιήσει κάποιους απ' τους πολλούς εμπειρικούς τύπους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο γιά τον υπολογισμό των διαμέτρων/μηκών των λαιμών, μερικά χρόνια όμως τώρα αυτή τη δουλειά την κάνω με το "Lotus Engine Simulation". Είναι επίπονο, μιά και πρέπει να κάνεις πολλές δοκιμές, αλλά είναι ο μόνος "free of charge" τρόπος να φτάσεις σε αξιόπιστα αποτελέσματα.
Έχοντας εντοπίσει την κορυφή της ροπής , από δυναμομετρήσεις ανάλογα φτιαγμένων μοτέρ, στις 7500-8500 στροφές, αυτός ήταν και ο στόχος μου γιά τον υπολογισμό της γεωμετρίας του συστήματος.
Η 2 σε 2 ανεξάρτητη τοπολογία των λαιμών/τελικών ήταν δεδομένη.
Γιά την υλοποίηση υπήρχαν τεχνικές (δεν υπάρχει καλλιτέχνης εξατμισάς εδώ κοντά) και δεοντολογικές (δεν μου αρέσει να συνδιαλέγομαι με άτομα που θεωρούν τον εαυτό τους αυθεντία) δυσκολίες.
Ακόμα μου έκανε κακή εντύπωση, πως κανείς, απ'οσους ξέρω, εξατμισάς δεν χρησιμοποιεί αργόν γιά να προστατέψει την μέσα μεριά κατά τη διάρκεια της κόλλησης - κάτι που στο εξωτερικό (back purging) θεωρείται αυτονόητο γιά τα ανοξείδωτα/τιτάνιο.
Γι'αυτούς τους λόγους ψώνισα απ'έξω τα χρειαζούμενα, συν μιά αλοιφή προστασίας και έκοψα/έραψα μόνος μου το σύστημα.
Οι κολλήσεις θα μπορούσαν να είναι ωραιότερες και το όλο σύστημα πιό καλλιτεχνικό, αλλά τουλάχιστον είναι μαζεμένο και σίγουρα θα δουλέψει όπως το θέλω.
Γιά φωτό, στο τέλος του σήριαλ, που θα φαίνονται πάνω στη μηχανή.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος