Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Αν και δεν χρειάζονται βελτίωση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Highflyer
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
Gender: Male
Other: SS1100
Τοποθεσία: Αίγιο

Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Δημοσίευση από Highflyer »

Γιά το δεύτερο βασικό σκέλος του project είχα κάποιες ιδέες που θα βελτίωναν την συμπεριφορά της μηχανής, χωρίς να χρειάζεται να "ξανα-ανακαλύψω τον τροχό", μιάς και η μαμά Ducati είναι κορυφαία (και) σ'αυτόν τον τομέα.
Όμως, όπως όλα τα προϊόντα που πρέπει να βγούν στο εμπόριο, έτσι και ο σκελετός/αναρτήσεις είναι αποτέλεσμα ορισμένων συμβιβασμών απ'το εργοστάσιο, που δεν είναι απαραίτητο να υιοθετεί κάποιος που θέλει να τα φέρει στα μέτρα του.

Μιά βασική αντίρρηση που είχα από παλιά ήταν η έδραση του ψαλιδιού στο μοτέρ :
Μιά χαρά δουλεύουν τα πλαίσια των SS γιά τις ιπποδυνάμεις που βγάζουν, αλλά ακόμα καλύτερα, γιά να μην πω απαραίτητα, θα ήταν αν αυτή ήταν πιό φαρδιά .
Οι αρσιβαρίστες έχουν κάποιο λόγο που δεν πιάνουν τη μπάρα κοντά στο κέντρο της.

Άλλη δυνατότητα που παρουσιαζόταν ήταν, να αυξήσω την ακαμψία του σκελετού με ενισχύσεις όπου ήταν σκόπιμο/εφικτό.
Μιά δίαιτα ελαφρώματος, αν και όχι αυστηρή, ήταν επίσης μέσα στο πρόγραμμα.

Το ψαλίδι θα ήταν οπωσδήποτε δίμπρατσο, με ρουλεμάν εμπρός γιά τον άξονα, χωρίς μοχλικό.

Βρέθηκε στο ebay ένα από ST2 σιδερένιο (βαρύ - που δεν με ένοιαζε ιδιαίτερα μιάς και θα ήταν προσωρινή λύση) που θα έκανα και εξάσκηση στην μπρουντζοκόλληση που είχα αποφασίσει να χρησιμοποιήσω και γιά τον σκελετό.
Έφτιαξα μιά καλίμπρα, με βάση τις διαστάσεις του ψαλιδιού απ'το 900SS, γιά να μπορέσω να κόψω τις εμπρός μούφες που κανονικά σφίγγουν τον μαμά άξονα και να κολλήσω τις φωλιές των (βελονωτών) ρουλεμάν και τους σωλήνες γιά το αμορτισέρ με κάποια ακρίβεια.
P1230258b.jpg
Περίμενα βέβαια ότι, με όλες αυτές τις κολλήσεις, θα είχα και στρεβλώσεις, αλλά είχα ένα σχέδιο πως θα τις μετρήσω και θα τις διορθώσω.
Γιά ρουλεμάν και άξονα έψαξα βέβαια πρώτα από Superbike, αλλά έβγαινε πολύ ακριβό γιά τα γούστα μου το πακέτο, και διάλεξα από Aprilia Mille, που έχουν και μεγαλύτερη (τα ρουλεμάν) ονομαστική αντοχή σε φορτία.

Μετά από πολλές ώρες τροχίσματα γιά το ταίριαγμα των σωλήνων, και ρομαντικά απογεύματα με τον τόρνο, την καλίμπρα και την ασετυλίνη, είχα κάτι που έμοιαζε καταπληκτικά με ψαλίδι από SS , :wsmile: αλλά με ρουλεμάν εμπρός, ρυθμιζόμενη στήριξη γιά το αμορτισέρ και λίγο μακρύτερο.
P1230261b.jpg
Όπως το περίμενα, είχε πάρει λίγο (γύρω στο μισό χιλ/στό εμπρός) αλλά ήταν ευκαιρία γιά να δοκιμάσω μιά μέθοδο ισιώματος (ή στραβώματος - ανάλογα) με φλόγα (flame straightening).
Σύμφωνα με αυτή, αν ζεστάνεις πολύ γρήγορα (γιά να μην προλάβει να διαδοθεί η θερμότητα) ένα μικρό τμήμα ενός σωλήνα, αυτό όταν κρυώσει, συστέλλεται περισσότερο απ'τα γειτονικά και τραβάει τον σωλήνα προς τη μεριά του. :shock:
Είχα διαβάσει γιά την τεχνική αυτή και είχα δει κάποιες απίστευτες επισκευές που είχαν γίνει, αλλά βέβαια άλλο να διαβάζεις και άλλο να εφαρμόζεις (με επιτυχία).
Πάντως δεν παιδεύτηκα πολύ - είχε και την πλάκα του - και το έφερα σε πολύ καλή ευθυγράμμιση. :cool:
Swing arm.jpg
Μόνο οι σωλήνες γιά το αμορτισέρ θα μπορούσαν να γίνουν πιό στενοί στο πάνω μέρος γιά να έρθουν τα τελικά 2-3 πόντους πιό μέσα, αλλά και έτσι καλοί είναι.
Swing arm b.jpg
Στο επόμενο τεύχος : οι περιπέτειες ενός πλαισίου :mrgreen:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
Άβαταρ μέλους
Highflyer
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
Gender: Male
Other: SS1100
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Δημοσίευση από Highflyer »

Οι βάσεις του ψαλιδιού στο πλαίσιο ήταν το δεύτερο, μετά τις κεφαλές, ορόσημο του project.
Ήταν ακόμη ευκαιρία γιά να έχω ρυθμιζόμενο ύψος του άξονα ώστε να μπορώ να αλλάζω το πόσο σηκώνεται (ή κάθεται ) το πίσω μέρος της μηχανής, όταν χουφτώνεις το γκάζι στην έξοδο της στροφής (squat στα ξένα).
Αφού κοπήκαν οι κάτω βάσεις των μαρσπιέδων, έφτιαξα δυό (δεξιά/αριστερά) πατρόν από φύλλο αλουμινίου ώστε να ταιριάζουν απόλυτα (κάτω από 0,1 χιλ/στό) στο πλαίσιο και τον άξονα.
Ένας φίλος με βοήθησε να μάθω λίγο CAD και έκοψε τις προσθήκες από απλό ανθρακούχο χάλυβα με ηλεκτροδιάβρωση σύρματος που έχουν στη δουλειά του.
count1aw1.jpg
Προηγουμένως - πριν αρχίσω να (μπρουντζο)κολλάω το ψαλίδι - είχε κάνει και τεστ εφελκυσμού σε δοκίμια σκέτης της βέργας του μπρούντζου που θα χρησιμοποιούσα , αλλά και σε δοκιμαστικές κολλήσεις κομματιών σωλήνα που περίσσευαν.
Επειδή είχα μάθει γιά ένα περίεργο (γιά μένα) και ανησυχητικό φαινόμενο (intergranular penetration) όταν κολλάς με μπρούντζο υψηλά κραματωμένα, μεγάλης αντοχής ατσάλια, εξέτασε τις κολλήσεις με μεταλλογραφικό μικροσκόπιο πριν μου δώσει το ΟΚ.
Βέβαια δεν χρησιμοποίησα τέτοιο τύπο χάλυβα, αλλά καλύτερα να φυλάς τα ρούχα σου.

Με τα κάρτερ του μοτέρ και κάποιες βοηθητικές βάσεις γιά στήριξη κολλήθηκαν οι προσθήκες στη θέση τους με ακρίβεια , ίσως λίγο βαρύτερες απ'ότι θα έπρεπε, αλλά και από αισθητική άποψη καθόλου άσχημες.
P1230352.JPG
Γιά το ζήτημα της βελτίωσης της ακαμψίας του πλαισίου επιδίωξα να βάλω σωλήνες όπου ήταν ωφέλιμο και έφικτό .
Από μιά πρόχειρη εξέταση είδα, ότι ουσιαστική βελτίωση θα είχα, αν δενόταν η περιοχή που καταλαμβάνει το φιλτροκούτι, αλλά δεν γινόταν να το καταργήσω.
P1230346.JPG
P1230348.JPG
Μετά από όλες αυτές τις κολλήσεις και ενώ περίμενα να έχει πάρει (από ευθυγράμμιση) αρκετά το πλαίσιο, το μέτρησα με λέηζερ και βρήκα μόνο 0,17 μοίρες και 1,1 χιλ/στά απόκλιση απ'το "απόλυτο" ,οπότε και το άφησα ώς είχε.
P1230535.JPG
Γιά τη μέτρηση χρησιμοποίησα ένα κοινό δείκτη λέηζερ, το πάτωμα,το ταβάνι του ατελιέ, δύο πλαινούς τοίχους και μιά μετροταινία.
Αν και πολύ κοπιστική, η μέθοδος είχε καλή ακρίβεια και επαναληψιμότητα.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται να μετρήσει τον σκελετό του, μπορώ να δώσω παραπάνω λεπτομέρειες.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
Άβαταρ μέλους
Highflyer
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
Gender: Male
Other: SS1100
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Δημοσίευση από Highflyer »

Γιά ανάρτηση πίσω είχα ένα Ohlins με μαλακότερο ελατήριο, αφού περίμενα να έχει ελαφρύνει αρκετά το μηχανάκι.
Ένα ενδιαφέρον και κρίσιμο σημείο ήταν η γωνία που σχηματίζει το ψαλίδι με το οριζόντιο, γι'αυτό και η βάση του στο ψαλίδι έγινε ρυθμιζόμενη, όπως και η έδραση του ψαλιδιού.

Γιά πηρούνι, έψαχνα πάλι προς Ohlins μεριά, μέχρι που ανακάλυψα ένα 50-άρι Marzocchi από Agusta Brutale κομπλέ με πάνω και κάτω τιμονόπλακες σε καλή τιμή που ήταν αδύνατον να το προσπεράσω.
Παιδικά απωθημένα γιά χοντρά καλάμια, πιάστρες γιά τον άξονα της ρόδας και τιμονόπλακα με τρεις βίδες :mrgreen:
Μετά από έρευνα σε κάστερ-τρέιλ κλπ είδα ότι ήταν πολύ πιθανό, πράγμα που επιβεβαιώθηκε αργότερα, να το ταιριάξω στο πλαίσιο του SS χωρίς δράματα.
P1230336bb.jpg
Χρειάστηκε να τροχίσω τα (κωνικό κάτω-με μπίλιες πάνω) ρουλεμάν γιατί ήθελα να κρατήσω τον άξονα της κάτω τιμονόπλακας, καθώς και συστολές("πουκάμισα") γιά να μειώσω την διάμετρο του άξονα της ρόδας απ'τα 35 στα 30 χι/στά ώστε να χρησιμοποιήσω τη ρόδα του SS
P1230555b.jpg
Επιφυλάξεις είχα γιά την αυξημένη τριβή στα 50 χιλ/στα έναντι των 43 καθώς και το valving της Marzocchi και βέβαια την σκληρότητα των ελατηρίων, αλλά ήμουν 90% σίγουρος ότι με κάποιο ψάξιμο θα τα έφερνα στα μέτρα μου.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
Άβαταρ μέλους
tesla
Grown Ducatista
Grown Ducatista
Δημοσιεύσεις: 4024
Εγγραφή: Κυρ 21 Μαρ 2010, 23:01
Gender: Male
Other: honda rc166
Τοποθεσία: Atlantis

Re: Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Δημοσίευση από tesla »

καποια ανωτερη δυναμη εβαλε το χερι της και δε χρησιμοποιησες κανα φουλ εναλλακτικο μπροστινο hub :shock:

φοβερη δουλεια, keep posting :thumbsup:
opanos
Άβαταρ μέλους
Highflyer
Member
Member
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Δευ 15 Σεπ 2008, 06:38
Gender: Male
Other: SS1100
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Project 1100SS " Rápida" Πλαίσιο/αναρτήσεις

Δημοσίευση από Highflyer »

Μου βάζεις δύσκολα τώρα :mrgreen:
Britten.png
που μ'αρέσουν :))
tesla έγραψε:καποια ανωτερη δυναμη εβαλε το χερι της και δε χρησιμοποιησες κανα φουλ εναλλακτικο μπροστινο hub :shock:

φοβερη δουλεια, keep posting :thumbsup:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άγγελος
Απάντηση