Σελίδα 1 από 4

DIY: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 12:20
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Αλλαγή ιμάντων εκκεντροφόρου σε διβάλβιδα μοτέρ.

Αν έχεις φαίρινγκ η δεξιά μεριά πρέπει να βγεί.
Αν έχεις ψυγείο λαδιού το μαρκούτσι εμποδίζει το καπάκι του οριζόντιου κυλίνδρου και πρέπει να ξηλώσεις το ψυγείο .
Στην αρχή βγάζεις το καπάκι του οριζόντιου κυλίνδρου ,οι δύο επάνω βίδες από τις αποστραγγίσεις των νερών σκουριάζουν και θέλει προσπάθεια ,όταν τις ξαναβάλεις πέρνα το σπείρωμά τους με γράσσο λιθίου για να ξαναβγούν εύκολα την επόμενη φορά.
Επόμενη κίνηση το καπάκι του κάθετου κυλίνδρου.
Βγάζουμε μπουζί για να μην έχουμε συμπίεση .Αν έχεις όρθιο σταντ στην πίσω ρόδα είναι ότι καλύτερο ,αν δεν έχεις προσοχή να μην μετακινήσεις την μηχανή σου(αφού θα έχει ταχύτητα μέσα) άθελα σου όταν θα έχεις βγάλει τους ιμάντες ,γιατί θα χαθεί η ρύθμισή σου στα κεντρικά ράουλα στη βάση(που είναι και τα δύο μαζί).
Φέρνουμε τα ράουλα στα σημάδια που έχουμε στο κέντρο που παίρνουν κίνηση και στις κορυφές των κυλίνδρων που έχουμε κάτι στρογγυλά σημαδάκια (στα λάστιχα που πατάνε τα καπάκια) αφού πρώτα βάλουμε πέμπτη η έκτη ταχύτητα και γυρνάμε την ρόδα (και γυρνάει και ο κινητήρας μαζί).Αν τα προσπεράσουμε(τα σημάδια στα ράουλά μας) , γυρίζουμε την ρόδα ανάποδα.
Scan001 (Large).jpg
Scan007 (Large).jpg
Scan008 (Large).jpg
Scan009 (Large).jpg

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 12:32
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Ξεβιδώνουμε τους δύο τεντωτήρες ,έχουν δύο αλλενόβιδες ο κάθε ένας και τους βγάζουμε τελείως.
Γυρίζουμε τα ρουλεμάν και βλέπουμε αν έχουν μπόσικα ,αν σκαλώνουν κάπου μέσα και αν κουνιέται το έξω δαχτυλίδι σε συνάρτηση με το μέσα που εδράζονται.
Αν συμβαίνει κάτι από αυτά χρειάζονται αντικατάσταση πριν διαλύσουν και διαλυθεί και ο κινητήρας μας.
Αν τα έχεις 60.000χιλ. τότε τα αντικαθιστούμε σίγουρα.
Από την στιγμή που δεν έχουμε τεντωτήρες οι ιμάντες μπορούν να βγούνε.
Σε όλη την διάρκεια που δουλεύουμε δεν μετακινούμε την θέση των ράουλων του κινητήρα ( ούτε γυρίζοντας την ρόδα ούτε μετακινούμε την μηχανή αν έχουμε ταχύτητα μέσα).
Το ράουλο του οριζόντιου κυλίνδρου(στην κορυφή) όταν βγάλουμε τους ιμάντες δεν φεύγει από την θέση του καθόλου ενώ του κάθετου (στην κορυφή) μετακινείται κατά δύο εγκοπές του ράουλου .
Πρώτα περνάμε τον ιμάντα του κάθετου κυλίνδρου από κάτω στη βάση και μετά επάνω αφού πρώτα με το χέρι γυρίζω λίγο το ράουλο για να έλθει ακριβώς στο σημάδι του και μετά τον οριζόντιο κύλινδρο .
Την στιγμή που περνάω τον ιμάντα στο ράουλο της κορυφής(κυλινδροκεφαλής) η μία μεριά του ιμάντα πρέπει να είναι τεντωμένη άσχετα αν η άλλη μεριά είναι λασκαρισμένη αφου δεν έχω τεντωτήρες.
Από την μεριά που είναι τεντωμένη τα δύο ράουλα(βάσης και κυλινδροκεφαλής) πρέπει να είναι στα σημάδια τους.
Μπαίνει ο τεντωτήρας του κάθετου κυλίνδρου με χαλαρό ρεγουλάρισμα .
Το ίδιο και στον οριζόντιο κύλινδρο που το επάνω ράουλό του δεν μετακινείται καθόλου όταν βγάζουμε τον ιμάντα του.
Το τέντωμα γίνεται όπως στην εικόνα .
Αγοράζουμε ένα καντάρι (από κατάστημα εργαλείων) 10 κιλών.
Το ακουμπάμε στο ρουλεμάν του τεντωτήρα μας και καθώς το τραβάμε(και παρασέρνουμε και τον ιμάντα) ο δείκτης του πρέπει να δείχνει 4,5 κιλά ,γρήγορα βιδώνουμε την μία αλλενόβιδα και μετά την άλλη.
Το ίδιο και στον άλλον τεντωτήρα μας.
Αν το ζόρι είναι να κρατηθεί το γαντζάκι του κανταριού στο(εξωτερικό δαχτυλίδι) ρουλεμάν τότε παίρνουμε σύρμα και δένουμε το ρουλεμάν από πίσω και η άλλη μεριά στο γάντζο του κανταριού μας. Τραβάμε ,μετράμε, σφίγγουμε βίδα και βγάζουμε μετά το σύρμα .
Καλή επιτυχία .
Scan010 (Large).jpg
Scan011 (Large).jpg
Scan012 (Large).jpg
Scan013 (Large).jpg
Scan016 (Large).jpg

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 12:34
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Scan004 (Large).jpg
Scan014 (Large).jpg
Scan006 (Large).jpg

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 14:14
από jks
squadracorse.gr έγραψε:αλλά μήπως προκείψουν νέοι μαστροχαλαστές???
για το καλο τους, καλυτερα πριν βαλουν χερι ΕΙΔΙΚΑ σε ιμαντες, να ξερουν τι αγγιζουν και τι κανουν αλλιως, bye bye L2 !! :mrgreen:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 14:20
από DESMODROMIC SVARTH
jks έγραψε:
για το καλο τους, καλυτερα πριν βαλουν χερι ΕΙΔΙΚΑ σε ιμαντες, να ξερουν τι αγγιζουν και τι κανουν αλλιως, bye bye L2 !! :mrgreen:

+100000000000000000
Με πολυ προσοχη...

Οι οδηγιες του Κωνσταντινου ομως ειναι πληρεστατες.....
Ευχαριστουμε... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 14:44
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Μην τους φοβίζετε ρε παιδιά,,,,με ανοιγμένα καπάκια και πριν μονταριστεί φαίρινγκ (αν υπάρχει) και με βγαλμένα μπουζί(γιά να μην πάρει μπρος )πατήστε μίζα .Ότι είναι να γίνει θα γίνει με λίγες στροφές ........Μία μικρή μιζιά αρκεί .... γιά να βλέπετε και πως δουλεύει....

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 16:10
από daculas367
Καλο ειναι πριν τη μιζια να γυρισεις το μοτερ με το χερι σιγα-σιγα δυο περιστροφες για να δεις αν ερχονται παλι τα σημαδια σωστα στις εγκοπες

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 16:30
από taSOS
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Μην τους φοβίζετε ρε παιδιά,,,,με ανοιγμένα καπάκια και πριν μονταριστεί φαίρινγκ (αν υπάρχει) και με βγαλμένα μπουζί(γιά να μην πάρει μπρος )πατήστε μίζα .Ότι είναι να γίνει θα γίνει με λίγες στροφές ........Μία μικρή μιζιά αρκεί .... γιά να βλέπετε και πως δουλεύει....


Καλύτερα να γυρίσουν το μοτέρ 4-5 στροφές , από τον στρόφαλο , με βγαλμένα τα μπουζί φυσικά !!! ( φαντάζομαι ότι γίνεται !? στο BMW έτσι κάνω όταν ρυθμίζω βαλβίδες κλπ )

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Δευ 12 Ιαν 2009, 16:46
από daculas367
Με τα μπουζι βγαλμενα φυσικα, ειτε με ταχυτητα (5η-6η) και γυριζοντας τον πισω τροχο, ειτε με το εργαλειο που πιανει στο στροφαλο απο το αριστερο καπακι του κινητηρα γυριζουμε 2`η 4 στροφες και ελεγχουμε τα σημαδια. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΩΝ γιατι ο τετραχρονος εχει κυκλο λειτουργειας 2 περιστροφων.

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 13 Ιαν 2009, 22:08
από DESMODROMIC SVARTH
και ενα video.......
2v timing belt change

http://www.youtube.com/watch?v=9vzPZ84ZRjU" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 13 Ιαν 2009, 22:28
από nasa
αμα δεις μια φορα τι και πως θα ξενερωσεις που δεν τα εκανες μονος σου......η δε τσεπη σου θα γουσταρει ασυστολα.......οποτε θες....ελα για μαθημα....... :))

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 13 Ιαν 2009, 22:38
από nickmostro
nasa έγραψε:αμα δεις μια φορα τι και πως θα ξενερωσεις που δεν τα εκανες μονος σου......η δε τσεπη σου θα γουσταρει ασυστολα.......οποτε θες....ελα για μαθημα....... :))
Κοιτα παιζει ρολο και ποσο πιανουν τα χερια καθενως!

Εγω προσωπικα κανω τα παντα πανω στο τερατακι μου εκτος απο ιμαντες-βαλβιδες.Και δεν σκοπευω να τα κανω αυτα τα δυο μονος.

Οσο για το μαθημα ευχαριστως να το παρακολουθησω αλλα περισσοτερο για την γνωση και την παρεουλα θα ειναι παρα για να το επιχειρισω ο ιδιος!

:hibye:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τετ 14 Ιαν 2009, 01:17
από birel-motosport
Κωνσταντίνος Τύρλας έγραψε:Μην τους φοβίζετε ρε παιδιά,,,,με ανοιγμένα καπάκια και πριν μονταριστεί φαίρινγκ (αν υπάρχει) και με βγαλμένα μπουζί(γιά να μην πάρει μπρος )πατήστε μίζα .Ότι είναι να γίνει θα γίνει με λίγες στροφές ........Μία μικρή μιζιά αρκεί .... γιά να βλέπετε και πως δουλεύει....

δηλαδή άμα έχει γίνει η βλακεία και πατήσουμε μίζα δεν θα γίνει μεγαλύτερη ????

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τετ 14 Ιαν 2009, 23:28
από mostro620
Κωσταντίνε ωραία δημοσίευση, ευχαριστούμε! :thumbsup:

Βέβαια η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική.... (για παράδειγμα στις φωτό το μοτερ είναι βγαλμένο απο το πλαίσιο σε κατάσταση τεχνικού σεμιναρίου. για τον πίσω κύλινδρο δεν είναι πιο στριμωγμένη η κατάσταση?)

Και μια ερώτηση: H τάση του ιμάντα του πίσω κυλίνδρου δεν πρέπει να είναι ελαφρώς μικρότερη απο 4,5 kg λόγω αυξημένων θερμοκρασιών σε σχέση με τον οριζόντιο?

Αντίστοιχη ρύθμιση ιμαντών με allen 5mm και 6mm και πολύ καλές φωτό στο:

http://www.ducatisuite.com/belttension.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 01:33
από birel-motosport
mostro620 έγραψε:Κωσταντίνε ωραία δημοσίευση, ευχαριστούμε! :thumbsup:

Βέβαια η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική.... (για παράδειγμα στις φωτό το μοτερ είναι βγαλμένο απο το πλαίσιο σε κατάσταση τεχνικού σεμιναρίου. για τον πίσω κύλινδρο δεν είναι πιο στριμωγμένη η κατάσταση?)

Και μια ερώτηση: H τάση του ιμάντα του πίσω κυλίνδρου δεν πρέπει να είναι ελαφρώς μικρότερη απο 4,5 kg λόγω αυξημένων θερμοκρασιών σε σχέση με τον οριζόντιο?

Αντίστοιχη ρύθμιση ιμαντών με allen 5mm και 6mm και πολύ καλές φωτό στο:

http://www.ducatisuite.com/belttension.html" onclick="window.open(this.href);return false;

αυτά που αναφέρεις δεν ισχύουνε γιάτα νέα μοτέρ

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 01:58
από ENGAKATS
birel-motosport έγραψε:αυτά που αναφέρεις δεν ισχύουνε γιάτα νέα μοτέρ
ποια δηλαδή;;

ακόμα και στα νέα μοτέρ ο πίσω ιμάντας πρέπει να είναι λίιιγο πιο χαλαρός από τον μπροστινό όπως είπε και ο από πάνω...

όσο για το ρυθμισμα με allen 5ri και 6ρι, για λύση ανάγκης είναι ok :glimpse:

αν και θα ήθελα να μετρούσα με το ειδικό όργανο ποσα Hz θα δείχνει μετά από σφίξιμο μονο με τα allen

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 02:07
από birel-motosport
αυτό εννοώ με το 5 αλέν και τα 4 κιλά που αναφέρονται πιο πάνω

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 07:19
από Highflyer
ENGAKATS έγραψε: αν και θα ήθελα να μετρούσα με το ειδικό όργανο ποσα Hz θα δείχνει μετά από σφίξιμο μονο με τα allen
Αν μπεις στο http://www.ducatims.com" onclick="window.open(this.href);return false; και ψάξεις γιά "belts microphone" θα βρεις τουλάχιστον 30 ποστς που περιγράφουν μέθοδο γιά να μετράς την τάση των ιμάντων σε HZ :thumbsup:χωρίς το Mathesis
Χρησιμοποιείς ένα μικρόφωνο (εγώ ένα touch microphone) γιά να πιάσεις τον ήχο που κάνει ο ιμάντας όταν τον χτυπησης με το δάχτυλο και ένα τσαμπέ πρόγραμμα ανάλυσης φάσματος (έχω βρει το Audacity 1.3 βολικό) γιά να σου βρεί την θεμελιώδη συχνότητα που ταλαντώνει :whistling:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 09:37
από Κωνσταντίνος Τύρλας
1981 Pantah 600 /48.000 km δύο αλλαγές ιμάντων(μετά μου την έκλεψαν)
1984 Pantah 650 /185.000 km δέκα αλλαγές ιμάντων (ακόμα λειτουργεί,την χάρισα σε φίλο)
1999 SS 750 /140.000 km επτά αλλαγές ιμάντων
2008 748 /40.000 km δύο αλλάγές ιμάντων
Όλα γίνανε με τον ίδιο τρόπο.....που περιγράφω ,δεν έπαθαν απολύτως τίποτα ,τώρα τελευταία δεν βάζω καντάρι ,μάτι και χέρι μόνο.....

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Ιαν 2009, 10:00
από mostro620
ENGAKATS έγραψε: αν και θα ήθελα να μετρούσα με το ειδικό όργανο ποσα Hz θα δείχνει μετά από σφίξιμο μονο με τα allen
Highflyer έγραψε: Αν μπεις στο http://www.ducatims.com" onclick="window.open(this.href);return false; και ψάξεις γιά "belts microphone" θα βρεις τουλάχιστον 30 ποστς που περιγράφουν μέθοδο γιά να μετράς την τάση των ιμάντων σε HZ :thumbsup:χωρίς το Mathesis
Χρησιμοποιείς ένα μικρόφωνο (εγώ ένα touch microphone) γιά να πιάσεις τον ήχο που κάνει ο ιμάντας όταν τον χτυπησης με το δάχτυλο και ένα τσαμπέ πρόγραμμα ανάλυσης φάσματος (έχω βρει το Audacity 1.3 βολικό) γιά να σου βρεί την θεμελιώδη συχνότητα που ταλαντώνει :whistling:
O jks έχει προχωρήσει στην αγορά μικροφωνικής εγκατάστασης :whistling: και αναμένεται δοκιμή. :)

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 22 Ιουν 2010, 19:36
από διαγραμμενος χρηστης
Επειδή απο βδομάδα θα αλλάξω ιμάντες στο 749 τι διάλο παίζει με το θέμα συχνότητας ταλάντωσης, έχω κάνει 2 αλλαγές με την τεχνική με τα άλλεν στο 748 και δεν είχα πρόβλημα τώρα στο 749 δε θα τα καταφέρω με τον ίδιο τρόπο???

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 22 Ιουν 2010, 21:14
από Anvas
Highflyer έγραψε: Χρησιμοποιείς ένα μικρόφωνο (εγώ ένα touch microphone) γιά να πιάσεις τον ήχο που κάνει ο ιμάντας όταν τον χτυπησης με το δάχτυλο και ένα τσαμπέ πρόγραμμα ανάλυσης φάσματος (έχω βρει το Audacity 1.3 βολικό) γιά να σου βρεί την θεμελιώδη συχνότητα που ταλαντώνει :whistling:
Τελικά βρήκες σε πόσα HZ πρέπει να ταλαντώνει ο ιμάντας του SS?

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 21 Αύγ 2010, 13:21
από διαγραμμενος χρηστης
Καλοί μου άνθρωποι αν κάποιος γνωρίζει ας μου πει πως λειτουργεί το audicity για να μετρήσουμε τη συχνότητα ταλάντωσης, το έχω κατεβάσει έχω μικρόφωνοι αλλά μέχρι εκεί που στα κομμάτια θα βρω τη συχνότητα? Γράφει κάτι 44000Hz αλλά παραπάνω δε σκαμπάζω ......... :zep: :zep: :zep:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 21 Αύγ 2010, 14:02
από Sakvil
Για δωστε τα φωτα σας στην παραπανω ερωτηση!!!! :whistling:

Ενας ακομα ενδιαφερομενος!!! :wsmile:

Re: BELT'S REPLACEMENT 2V

Δημοσιεύτηκε: Τρί 24 Αύγ 2010, 08:22
από διαγραμμενος χρηστης
g.duras έγραψε:Καλοί μου άνθρωποι αν κάποιος γνωρίζει ας μου πει πως λειτουργεί το audicity για να μετρήσουμε τη συχνότητα ταλάντωσης, το έχω κατεβάσει έχω μικρόφωνοι αλλά μέχρι εκεί που στα κομμάτια θα βρω τη συχνότητα? Γράφει κάτι 44000Hz αλλά παραπάνω δε σκαμπάζω ......... :zep: :zep: :zep:



Ρε παιδιά κανείς???Βοηθήστε αύριο θα έχω τους ιμάντες γαμώτο!!!