ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ
Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 11:10
Αλλαγή υγρών φρένου
Η μία περίπτωση είναι να ξεβιδώσουμε τον εξαερωτήρα της δαγκάνας του φρένου μας, να προσθέσουμε στο στόμιό του ένα σωληνάκι διάφανο 6 χιλ. για να τρέχουν τα υγρά σε μία λεκάνη συλλογής αφού ανοίξουμε το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών για να πάρει αέρα.
Αφού αδειάσουν όλα τα υγρά ,συμπληρώνουμε καινούργια και κάνουμε την γνωστή εξαέρωση………(μπελάς και ίσως θέλει δεύτερο άτομο).
Στην δεύτερη περίπτωση κάνουμε ακριβώς το ίδιο αλλά πριν τελειώσουν τα υγρά στο ρεζεβουάρ ,συμπληρώνουμε συνεχώς ,από την μία ρίχνουμε και από την άλλη τρέχουν στην λεκάνη μας ,όταν δούμε να βγαίνουν υγρά από κάτω καθαρά τότε σφίγγουμε τον εξαερωτήρα .
Από την στιγμή που δεν έχουμε αέρα στο κύκλωμά μας γλυτώνουμε την εξαέρωση.
Και οι δύο τρόποι έχουν ένα μειονέκτημα:
Οτι παλιά υγρά έχουν μείνει στα εμβολάκια δεν μπορούν να βγουν με τίποτα από εκεί αν δεν λύσουμε την δαγκάνα ,να βγάλουμε τα εμβολάκια ένα –ένα και αφού την καθαρίσουμε να την ξανα -συναρμολογήσουμε .
Ο τρίτος τρόπος είναι ο εξής:
Με μία τρόμπα ηλεκτρική ρουφάμε από τον εξαερωτήρα τα υγρά του κυκλώματος καθαρίζοντας όλο το σύστημα μας αφού συγχρόνως συμπληρώνουμε από πάνω για να μην μπει αέρας στο κύκλωμα.
Χρειαζόμαστε μια ηλεκρική τρόμπα 12 βολτ από πιτσιλιχτήρια αυτοκινήτου ,την πιο φτηνή (9 Ευρώ) ,ένα μέτρο σωληνάκι διάφανο διαμέτρου 6 χιλιοστών , καλώδια 2 μέτρα ,έναν διακόπτη (για να ανοιγοκλείνουμε το ρεύμα ), μια λεκάνη για τα υγρά και δύο παπαγαλάκια για να συνδέσουμε τα καλώδια με τους πόλους.
Εάν υπάρχει πρόσβαση στον θετικό πόλο της μπαταρίας μας ακόμα καλύτερα ,συνδέουμε τον θετικό πόλο στο κύκλωμα και τον αρνητικό σε οποιοδήποτε μπουλόνι η μεταλλική εξοχή είναι κοντά μας .
Από τον διακόπτη ανοιγοκλείνουμε το σύστημα. Ξεβιδώνουμε πρώτα το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών,κάτω από το καπάκι υπάρχει άλλο λαστιχένιο και το βγάζουμε και αυτό. Πριν κάνουμε αναρρόφηση ελέγχουμε την πολικότητα της τρόμπας ώστε το σωληνάκι που θα προσαρμόσουμε στην δαγκάνα να ρουφάει και όχι να φυσάει.
Προχωράμε στον εξαερωτήρα , βγάζουμε το λαστιχένιο καλλυματάκι του ,περνάμε ένα πολύγωνο 11 χιλ. και μετά προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι (εάν δεν μπαίνει το ζεσταίνουμε λίγο με έναν αναπτήρα στην άκρη του για να μαλακώσει).
Η άλλη άκρη του κυκλώματος της τρόμπας μπαίνει σε μία λεκάνη συλλογής.
Ξεβιδώνουμε τον εξαερωτήρα ,πατάμε τον διακόπτη και η τρόμπα αρχίζει να ρουφάει,στην αρχή σιγά-σιγά μέχρι να φτάσει το υγρό στα γρανάζια της, μόλις φτάσει στα γρανάζια της τρόμπας το υγρό, τότε ρουφάει πολύ πιο γρήγορα και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμπληρώσουμε υγρά. Αν δεν προλαβαίνουμε να συμπληρώσουμε υγρά γρήγορα, γιατί είναι μακριά ,σταματάμε την τρόμπα για να μην μπει αέρας μέσα στο κύκλωμα και μας χαλάσει όλη την διαδικασία.
Όταν δούμε τα υγρά από κάτω να είναι καθαρά κανονίζουμε έτσι ώστε τα υγρά στο ρεζεβουάρ να είναι μέχρι την μέση.
Μετά βάζουμε το δάχτυλό μας μέσα στο ρεζεβουάρ και κλείνουμε την τρύπα(κάτω που κατεβαίνουν τα υγρά στο κύκλωμα) ενώ η τρόμπα λειτουργεί ,μία σηκώνουμε το δάχτυλό μας να πάρει υγρά –μία το κλείνουμε ,το κάνουμε 4-5 φορές και βλέπουμε από κάτω να ξαναβγάζει μαύρα υγρά (είναι από τα εμβολάκια τα υγρά ).
Για τους πιο σχολαστικούς ,ενώ η τρόμπα λειτουργεί, με ένα λεπτό κατσαβίδι το βάζουμε ανάμεσα στον δίσκο και τακάκι και σπρώχνουμε το τακάκι να μπει μέσα και να διώξει οτι υγρά έχει.
Όταν τελειώσουμε πρέπει να έχουμε ένα κουβαδάκι με νερό και σαπούνι ,κάνουμε αναρρόφηση με την τρόμπα ώστε όλο το κύκλωμα να καθαριστεί από τα τοξικά υγρά φρένων για να μην σαπίσει η τρόμπα (αν μείνουν μέσα) και να μπορούμε να την ξαναχρησιμοποιήσουμε.
Καλή επιτυχία
Η μία περίπτωση είναι να ξεβιδώσουμε τον εξαερωτήρα της δαγκάνας του φρένου μας, να προσθέσουμε στο στόμιό του ένα σωληνάκι διάφανο 6 χιλ. για να τρέχουν τα υγρά σε μία λεκάνη συλλογής αφού ανοίξουμε το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών για να πάρει αέρα.
Αφού αδειάσουν όλα τα υγρά ,συμπληρώνουμε καινούργια και κάνουμε την γνωστή εξαέρωση………(μπελάς και ίσως θέλει δεύτερο άτομο).
Στην δεύτερη περίπτωση κάνουμε ακριβώς το ίδιο αλλά πριν τελειώσουν τα υγρά στο ρεζεβουάρ ,συμπληρώνουμε συνεχώς ,από την μία ρίχνουμε και από την άλλη τρέχουν στην λεκάνη μας ,όταν δούμε να βγαίνουν υγρά από κάτω καθαρά τότε σφίγγουμε τον εξαερωτήρα .
Από την στιγμή που δεν έχουμε αέρα στο κύκλωμά μας γλυτώνουμε την εξαέρωση.
Και οι δύο τρόποι έχουν ένα μειονέκτημα:
Οτι παλιά υγρά έχουν μείνει στα εμβολάκια δεν μπορούν να βγουν με τίποτα από εκεί αν δεν λύσουμε την δαγκάνα ,να βγάλουμε τα εμβολάκια ένα –ένα και αφού την καθαρίσουμε να την ξανα -συναρμολογήσουμε .
Ο τρίτος τρόπος είναι ο εξής:
Με μία τρόμπα ηλεκτρική ρουφάμε από τον εξαερωτήρα τα υγρά του κυκλώματος καθαρίζοντας όλο το σύστημα μας αφού συγχρόνως συμπληρώνουμε από πάνω για να μην μπει αέρας στο κύκλωμα.
Χρειαζόμαστε μια ηλεκρική τρόμπα 12 βολτ από πιτσιλιχτήρια αυτοκινήτου ,την πιο φτηνή (9 Ευρώ) ,ένα μέτρο σωληνάκι διάφανο διαμέτρου 6 χιλιοστών , καλώδια 2 μέτρα ,έναν διακόπτη (για να ανοιγοκλείνουμε το ρεύμα ), μια λεκάνη για τα υγρά και δύο παπαγαλάκια για να συνδέσουμε τα καλώδια με τους πόλους.
Εάν υπάρχει πρόσβαση στον θετικό πόλο της μπαταρίας μας ακόμα καλύτερα ,συνδέουμε τον θετικό πόλο στο κύκλωμα και τον αρνητικό σε οποιοδήποτε μπουλόνι η μεταλλική εξοχή είναι κοντά μας .
Από τον διακόπτη ανοιγοκλείνουμε το σύστημα. Ξεβιδώνουμε πρώτα το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών,κάτω από το καπάκι υπάρχει άλλο λαστιχένιο και το βγάζουμε και αυτό. Πριν κάνουμε αναρρόφηση ελέγχουμε την πολικότητα της τρόμπας ώστε το σωληνάκι που θα προσαρμόσουμε στην δαγκάνα να ρουφάει και όχι να φυσάει.
Προχωράμε στον εξαερωτήρα , βγάζουμε το λαστιχένιο καλλυματάκι του ,περνάμε ένα πολύγωνο 11 χιλ. και μετά προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι (εάν δεν μπαίνει το ζεσταίνουμε λίγο με έναν αναπτήρα στην άκρη του για να μαλακώσει).
Η άλλη άκρη του κυκλώματος της τρόμπας μπαίνει σε μία λεκάνη συλλογής.
Ξεβιδώνουμε τον εξαερωτήρα ,πατάμε τον διακόπτη και η τρόμπα αρχίζει να ρουφάει,στην αρχή σιγά-σιγά μέχρι να φτάσει το υγρό στα γρανάζια της, μόλις φτάσει στα γρανάζια της τρόμπας το υγρό, τότε ρουφάει πολύ πιο γρήγορα και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμπληρώσουμε υγρά. Αν δεν προλαβαίνουμε να συμπληρώσουμε υγρά γρήγορα, γιατί είναι μακριά ,σταματάμε την τρόμπα για να μην μπει αέρας μέσα στο κύκλωμα και μας χαλάσει όλη την διαδικασία.
Όταν δούμε τα υγρά από κάτω να είναι καθαρά κανονίζουμε έτσι ώστε τα υγρά στο ρεζεβουάρ να είναι μέχρι την μέση.
Μετά βάζουμε το δάχτυλό μας μέσα στο ρεζεβουάρ και κλείνουμε την τρύπα(κάτω που κατεβαίνουν τα υγρά στο κύκλωμα) ενώ η τρόμπα λειτουργεί ,μία σηκώνουμε το δάχτυλό μας να πάρει υγρά –μία το κλείνουμε ,το κάνουμε 4-5 φορές και βλέπουμε από κάτω να ξαναβγάζει μαύρα υγρά (είναι από τα εμβολάκια τα υγρά ).
Για τους πιο σχολαστικούς ,ενώ η τρόμπα λειτουργεί, με ένα λεπτό κατσαβίδι το βάζουμε ανάμεσα στον δίσκο και τακάκι και σπρώχνουμε το τακάκι να μπει μέσα και να διώξει οτι υγρά έχει.
Όταν τελειώσουμε πρέπει να έχουμε ένα κουβαδάκι με νερό και σαπούνι ,κάνουμε αναρρόφηση με την τρόμπα ώστε όλο το κύκλωμα να καθαριστεί από τα τοξικά υγρά φρένων για να μην σαπίσει η τρόμπα (αν μείνουν μέσα) και να μπορούμε να την ξαναχρησιμοποιήσουμε.
Καλή επιτυχία