Σελίδα 1 από 1

ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 11:10
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Αλλαγή υγρών φρένου
Η μία περίπτωση είναι να ξεβιδώσουμε τον εξαερωτήρα της δαγκάνας του φρένου μας, να προσθέσουμε στο στόμιό του ένα σωληνάκι διάφανο 6 χιλ. για να τρέχουν τα υγρά σε μία λεκάνη συλλογής αφού ανοίξουμε το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών για να πάρει αέρα.
Αφού αδειάσουν όλα τα υγρά ,συμπληρώνουμε καινούργια και κάνουμε την γνωστή εξαέρωση………(μπελάς και ίσως θέλει δεύτερο άτομο).
Στην δεύτερη περίπτωση κάνουμε ακριβώς το ίδιο αλλά πριν τελειώσουν τα υγρά στο ρεζεβουάρ ,συμπληρώνουμε συνεχώς ,από την μία ρίχνουμε και από την άλλη τρέχουν στην λεκάνη μας ,όταν δούμε να βγαίνουν υγρά από κάτω καθαρά τότε σφίγγουμε τον εξαερωτήρα .
Από την στιγμή που δεν έχουμε αέρα στο κύκλωμά μας γλυτώνουμε την εξαέρωση.
Και οι δύο τρόποι έχουν ένα μειονέκτημα:
Οτι παλιά υγρά έχουν μείνει στα εμβολάκια δεν μπορούν να βγουν με τίποτα από εκεί αν δεν λύσουμε την δαγκάνα ,να βγάλουμε τα εμβολάκια ένα –ένα και αφού την καθαρίσουμε να την ξανα -συναρμολογήσουμε .
Ο τρίτος τρόπος είναι ο εξής:
Με μία τρόμπα ηλεκτρική ρουφάμε από τον εξαερωτήρα τα υγρά του κυκλώματος καθαρίζοντας όλο το σύστημα μας αφού συγχρόνως συμπληρώνουμε από πάνω για να μην μπει αέρας στο κύκλωμα.
Χρειαζόμαστε μια ηλεκρική τρόμπα 12 βολτ από πιτσιλιχτήρια αυτοκινήτου ,την πιο φτηνή (9 Ευρώ) ,ένα μέτρο σωληνάκι διάφανο διαμέτρου 6 χιλιοστών , καλώδια 2 μέτρα ,έναν διακόπτη (για να ανοιγοκλείνουμε το ρεύμα ), μια λεκάνη για τα υγρά και δύο παπαγαλάκια για να συνδέσουμε τα καλώδια με τους πόλους.
Εάν υπάρχει πρόσβαση στον θετικό πόλο της μπαταρίας μας ακόμα καλύτερα ,συνδέουμε τον θετικό πόλο στο κύκλωμα και τον αρνητικό σε οποιοδήποτε μπουλόνι η μεταλλική εξοχή είναι κοντά μας .
Από τον διακόπτη ανοιγοκλείνουμε το σύστημα.
P1187837 (Large).JPG
Ξεβιδώνουμε πρώτα το καπάκι του ρεζεβουάρ υγρών,κάτω από το καπάκι υπάρχει άλλο λαστιχένιο και το βγάζουμε και αυτό.
P1187813 (Large).JPG
P1187814 (Large).JPG
P1187815 (Large).JPG
Πριν κάνουμε αναρρόφηση ελέγχουμε την πολικότητα της τρόμπας ώστε το σωληνάκι που θα προσαρμόσουμε στην δαγκάνα να ρουφάει και όχι να φυσάει.
Προχωράμε στον εξαερωτήρα , βγάζουμε το λαστιχένιο καλλυματάκι του ,περνάμε ένα πολύγωνο 11 χιλ. και μετά προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι (εάν δεν μπαίνει το ζεσταίνουμε λίγο με έναν αναπτήρα στην άκρη του για να μαλακώσει).
Η άλλη άκρη του κυκλώματος της τρόμπας μπαίνει σε μία λεκάνη συλλογής.
Ξεβιδώνουμε τον εξαερωτήρα ,πατάμε τον διακόπτη και η τρόμπα αρχίζει να ρουφάει,στην αρχή σιγά-σιγά μέχρι να φτάσει το υγρό στα γρανάζια της, μόλις φτάσει στα γρανάζια της τρόμπας το υγρό, τότε ρουφάει πολύ πιο γρήγορα και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμπληρώσουμε υγρά. Αν δεν προλαβαίνουμε να συμπληρώσουμε υγρά γρήγορα, γιατί είναι μακριά ,σταματάμε την τρόμπα για να μην μπει αέρας μέσα στο κύκλωμα και μας χαλάσει όλη την διαδικασία.
Όταν δούμε τα υγρά από κάτω να είναι καθαρά κανονίζουμε έτσι ώστε τα υγρά στο ρεζεβουάρ να είναι μέχρι την μέση.
Μετά βάζουμε το δάχτυλό μας μέσα στο ρεζεβουάρ και κλείνουμε την τρύπα(κάτω που κατεβαίνουν τα υγρά στο κύκλωμα) ενώ η τρόμπα λειτουργεί ,μία σηκώνουμε το δάχτυλό μας να πάρει υγρά –μία το κλείνουμε ,το κάνουμε 4-5 φορές και βλέπουμε από κάτω να ξαναβγάζει μαύρα υγρά (είναι από τα εμβολάκια τα υγρά ).
Για τους πιο σχολαστικούς ,ενώ η τρόμπα λειτουργεί, με ένα λεπτό κατσαβίδι το βάζουμε ανάμεσα στον δίσκο και τακάκι και σπρώχνουμε το τακάκι να μπει μέσα και να διώξει οτι υγρά έχει.
Όταν τελειώσουμε πρέπει να έχουμε ένα κουβαδάκι με νερό και σαπούνι ,κάνουμε αναρρόφηση με την τρόμπα ώστε όλο το κύκλωμα να καθαριστεί από τα τοξικά υγρά φρένων για να μην σαπίσει η τρόμπα (αν μείνουν μέσα) και να μπορούμε να την ξαναχρησιμοποιήσουμε.
Καλή επιτυχία

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 11:12
από Κωνσταντίνος Τύρλας
P1187821 (Large).JPG
P1187822 (Large).JPG
P1187825 (Large).JPG
P1187829 (Large).JPG
P1187834 (Large).JPG

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 11:43
από ENGAKATS
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

ομολογώ πως δεν το είχα σκεφτεί αυτό με την τρόμπα από τα ψεκαστήρια του parmpriz!!!

εγώ χρησιμοποιώ ένα "mityvac" (http://www.mityvac.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)


αν βρω καμια φτηνή τρόμπα από ψεκαστήρια, θα το δοκιμάσω!

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 11:53
από Κωνσταντίνος Τύρλας
Το διακοπτάκι είναι από επαναφορτιζόμενο δραπανοκατσάβιδο που χάλασε ,το ξήλωσα και το έβαλα στο σύστημα,η μπαταρία μία παλιά ,το μοτεράκι έχει κατανάλωση 30 βάττ μόνο............

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 12:21
από kompimen
δεν αλλάζεις το nickname ρε Κωνσταντίνε???


κάντο Κυρρος Γρανάζης!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 19 Ιαν 2009, 13:01
από jks
πολυ σωστος ο Κωσταντινος,
αλλα και εγω οπως και ο Εnga χρησιμοποιω μια τεραστια συριγγα
για να τραβηξω μεσα απ'το κυκλωμα φρενων τα παλια λαδια...

Re: ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 23 Ιαν 2009, 10:01
από Rock-ass
σχετικα με τα υγρα φρενων/συμπλεκτη

ποτε δεν συμπληρωνουμε υγρα διοτι μιλαμε για ενα κλειστο κυκλωμα.. οταν φτασει η σταθμη στο MINimum τοτε ηρθε αναγκαστικα η ωρα να αλλαξεις και τακκακια.. βαζοντας τα καινουργια, η σταθμη θα επανελθει στο MAX !
αν εσυ συμπληρωσεις υγρα, τοτε προφανως θα γινει υπερχειλιση..

αν τα υγρα σου εχουν φτασει τα 2-3 χρονια σε ηλικια, καλο ειναι να τα αλλαξεις σιγα σιγα γιατι πεφτει η αποδωση τους
(για πολλους κ διαφορους λογους και δεν ειναι της ωρας η τεχνικη αναλυση..)


- - - -- - - -- - - -- - - -- - - -- - - -- - - -- - - -- - - -

Οι πιο σημαντικοί τύποι που κυκλοφορούν στην αγορά είναι οι DOT3, DOT4, DOT5 και DOT5.1 (DOT = Department of Transportation)

Τα DOT3, DOT4 και DOT5.1 είναι υγρά που βασίζονται στη γλυκόλη και το DOT5 στη σιλικόνη. Η βασική τους διαφορά είναι οτι τα DOT3, DOT4 και DOT5.1 απορροφούν νερό, ενώ το DOT5 όχι.

Ενα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των υγρών φρένων είναι το σημείο βρασμού τους.

Το σύστημα των φρένων βασίζεται στα ασυμπίεστα υγρά. Τα υγρά γενικά είναι ασυμπίεστα, ενώ τα αέρια είναι συμπιέσιμα. Αν τα υγρά φρένων βράσουν (δηλαδή γίνουν αέρια), χάνουν την ικανότητα να μεταδώσουν δύναμη.

Καθώς τα DOT3, DOT4 και DOT5.1 απορροφούν νερό, το σημείο βρασμού τους μειώνεται. Το νερό απορροφάται ακόμα και απο τον αέρα, γι'αυτό δεν πρέπει να ανοίγουμε συχνά την τάπα των υγρών φρένων.

Το σημείο βρασμού του DOT5 παραμένει σχετικά σταθερό (αφού δεν απορροφά νερό), όμως ότι νερό μπαίνει μέσα στο σύστημα φρένων (και αφού δεν απορροφάται από το υγρό φρένων), δημιουργεί σταγονίδια νερού, που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά/σκουριά.

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Τα DOT3, DOT4 και DOT5.1 καταστρέφουν το χρώμα του αυτοκινήτου. Επίσης ποτέ μα ποτέ μη αναμίξετε δύο διαφορετικών ειδών υγρά φρένων.

Τα σημεία βρασμού των υγρών φρένων είναι:

DOT3 ΞΗΡΟ 205 C ΥΓΡΟ 140 C
DOT4 ΞΗΡΟ 230 C ΥΓΡΟ 155 C
DOT5 ΞΗΡΟ 260 C ΥΓΡΟ 180 C
DOT5.1 ΞΗΡΟ 270 C ΥΓΡΟ 190 C

To ξηρό σημείο βρασμού είναι όταν το σύστημα δεν περιέχει καθόλου νερό, ενώ το υγρό είναι όταν περιέχει 3% νερό.

Νερό/φυσαλίδες νερού, το σύστημα φρένων μπορεί να πάρει με διάφορους τρόπους. Ενας από τους πιο συνηθισμένους είναι από παλιό ή ανοιγμένο μπουκαλάκι υγρού φρένων.


πηγη peugeot sport club :mrgreen:

Μεταφέρω ενα κειμενο του JKS εδω για να υπαρχει.

Re: ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 23 Ιαν 2009, 10:25
από Κωνσταντίνος Τύρλας
σχετικα με τα υγρα φρενων/συμπλεκτη

ποτε δεν συμπληρωνουμε υγρα διοτι μιλαμε για ενα κλειστο κυκλωμα.. οταν φτασει η σταθμη στο MINimum τοτε ηρθε αναγκαστικα η ωρα να αλλαξεις και τακκακια.. βαζοντας τα καινουργια, η σταθμη θα επανελθει στο MAX !
αν εσυ συμπληρωσεις υγρα, τοτε προφανως θα γινει υπερχειλιση..

Σωστό....
Πάμε στον συμπλέκτη...
Στο κύκλωμα έχω ρεζεβουάρ,μανέττα-τρόμπα,σωληνάκι μεταφοράς και εμβολάκι κάτω που σπρώχνει το ωστήριο.
Μπορείτε να φανταστήτε το ωστήριο την ώρα που σπρώχνει τους δίσκους???
Όταν οι δίσκοι αρχίζουν να φαγώνονται επιστρέφουν προς τα πίσω ,δηλαδή πρός την μεριά του κάτω εμβόλου,αρα το έμβολο μπαίνει προς τα μέσα στην φωλιά του .
Ερώτηση :
Από την φθορά χρήσης των δίσκων αυξάνουν τα υγρά στο ρεζεβουάρ η μειώνονται??????
Συμπληρώνει κανείς υγρά στο ρεζεβουάρ του συμπλέκτου???(όσο φθείρονται οι δίσκοι)

Re: ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Παρ 23 Ιαν 2009, 12:49
από ENGAKATS
ανεβαίνει η στάθμη γιατί το ύψος των δίσκων μειώνεται και η ράβδος μπαίνει ακόμα πιο μέσα στο σώμα του slave cylinder (και άρα πιέζει ακόμα περισσότερο υγρό προς τα πάνω)

Re: ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 31 Μάιος 2010, 18:54
από ΧιλιομετροφΑγος
Υγρά συμπλέκτη που μπορούμε να προμηθευτούμε?????
Η διαδικασία φαντάζομαι θα είναι ίδια με την αλλαγή των υγρών φρένων??????

Re: ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 31 Μάιος 2010, 18:59
από Iron butt
Παντου σχεδον μπορεις να βρεις ειναι τα ιδια με τα υγρα φρενων

Re: ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ-ΑΛΛΑΓΗ ΥΓΡΩΝ ΦΡΕΝΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 31 Μάιος 2010, 19:03
από taSOS

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Τα DOT3, DOT4 και DOT5.1 καταστρέφουν το χρώμα του αυτοκινήτου. Επίσης ποτέ μα ποτέ μη αναμίξετε δύο διαφορετικών ειδών υγρά φρένων.



Αυτό δεν ισχύει , τα υγρά DOT3 , DOT 4 , DOT 5.1 είναι απολύτως συμβατά μεταξύ τους , έχουν ίδια βάση ( γλυκολη )


Τα υγρά DOT 5 ΔΕΝ πρέπει να αναμιγνύονται με άλλα , γιατί έχουν διαφορετική βάση ( σιλικόνη )

:hibye: