jks έγραψε:1. την πτωση της πιεσης του λαδιου την βλεπεις καθολου (τωρα που εχεις βαλει και το σχετικο οργανακι)
Εχθες δεν παρατηρησα κατι στο ρελαντι. Ισως 0.4-0.5 bar λιγοτερο αλλα παιζει να ειναι και η ιδεα μου. Θα ξερω σιγουρα τις επομενες μερες. Οταν ειναι κρυο το μοτερ η πιεση του λαδιου στο ρελαντι (πριν βαλω και το δευτερο ψυγειο) ηταν 6-6.3 bar, ενω οταν το λαδι εχει πια 100 βαθμους θερμοκρασια η πιεση επεφτε στα 2.3-2.5 bar. Αρα, αν τωρα στο ρελαντι (και κρυο) δουλευει στα 5.9-6 δεν παιζει κανενα προβλημα.
Οταν ομως δεν δουλευε στο ρελαντι η πιεση ηταν η ιδια με πριν. Μην ξεχνας οτι η αντλια ειναι ικανη και για υψηλοτερη πιεση αλλα ανοιγει η βαλβιδα που ελεγχει την πιεση λαδιου (και δεν εννοω το ελασματακι πανω απο το φιλτρο
) και την κραταει εκει που πρεπει οταν υπερβει καποιο οριο.
Tο workshop manual λεει
με θερμοκρασια λαδιου τουλαχιστον 80 βαθμους, η πιεση στις 1100 με 1300 στροφες πρεπει να ειναι τουλαχιστον 0.8 bar και μεταξυ 3500 με 4000 πανω απο 4 bar. Για την ωρα ειναι μια χαρα λοιπον
jks έγραψε:2. Αγγλια δεν παιζει να εχετε τις ζεστες που εχουμε Ελλαδα σωστα?
αρα αν οταν Ελλαδα κατακαλοκαιρο με ψυγειο λαδιου και ελαφρως πλουσιο μιγμα για να ψυχεται το μοτερ εγω βλεπω τη νορμαλ θερμοκρασια λαδιου, βαζοντας εσυ 2ρο ψυγειο δεν θα τη ριξεις υπερβολικα με αποτελεσμα το λαδι να μην φτανει στη σωστη θερμοκρασια ποτε ?? (85~95 κελσιου)
Αν το μηχανακι κυκλοφορουσε μονο Αγγλια δεν θα το εβαζα. Και τα δυο τελευταια καλοκαιρια που ειχα ερθει Ελλαδα οδικως ειχα δει μεχρι και 150 βαθμους θερμοκρασια
στον αυτοκινητοδρομο (και οταν ηταν μαμισιο αλλα και οταν του εβαλα τα πιστονια υψηλοτερης συμπιεσης). Για αυτες τις περιπτωσεις το εβαλα. Αυτες τις μερες εχουμε ζεστη εδω πανω (27-28 βαθμους, που με τοση υγρασια ειναι ανυποφορη) και εχθες οταν γυρνουσα σπιτι η θερμοκρασια επεφτε μονο οταν ξεκολαγα απο την κινηση. Πρεπει να το οδηγησω αρκετα ακομα για να παρατηρησω τις οποιες διαφορες.
Αλλωστε, πριν απο λιγες βδομαδες εξηγουσα τα σχεδια στον Μαστρο John (τον Hackett ντε) και συμφωνησε οτι το δευτερο ψυγειο ειναι καλη ιδεα (οπως και μπουζι ενα με δυο νουμερα πιο κρυα
).
jks έγραψε:3. Και σημαντικοτερο, βαζοντας θερμοστατη η "πεταλουδα" μεσα στο κυκλωμα του λαδιου ανεβαζεις την πιεση (οσο την εχεις κλεισμενη)
με αποτελεσμα το ελασμα πισω απτο φιλτρο λαδιου να νομιζει οτι το κυκλωμα σου εφραξε και να ανοιγει ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΩΝΤΑΣ ετσι και τα 2 ψυγεια λαδιου !!!!!!!!!!!!!!!
Αρα μηπως βαζοντας θερμοστατη/πεταλουδα στην ουσια αχρηστευεις και τα 2 ψυγεια που τοσο περιτεχνα τοποθετησες...
Εσυ λες να μην ξερω πώς δουλευει ο θερμοστατης;;
Και βεβαια ξερω οτι οσο ο θερμοστατης ειναι κλειστος το λαδι θα γυρναει στο καρτερ και δεν θα περναει απο τα ψυγεια. Το εχω αναλυσει και στο παρελθον αλλα ας τα πουμε αλλη μια φορα...
Ο μοναδικος λογος που ειχα σκεφτει να βαλω θερμοστατη ειναι για να εχει το λαδι ελαχιστη θερμοκρασια 80-85 βαθμους Κελσιου. Κατω απο αυτη τη θερμοκρασια ο θερμοστατης ειναι κλειστος και το 95% της ροης γυρναει πισω στο καρτερ (μονο το 5% παει προς το/α ψυγειο/α για να ειναι συνεχως γεματα με λαδι και να μην εχουμε αερα). Οταν ανοιγει ο θερμοστατης εννοειται πως ολη η ροη του λαδιου περναει απο το/α ψυγειο/α.
Για τις μερες με κρυο θα μπορουσα απλα να καλυπτω το ψυγειο με λιγο αλουμινοχαρτο (οπως εχω κανει αλλωστε) και ολα θα ηταν κομπλε. Επειδη ομως δεν οδηγουμε σε δρομους με ελεγχομενη θερμοκρασια
και μπορει ανα πασα στιγμη να πεσει μια μπορα ή να ανεβεις καποιο βουνο με περισσοτερο κρυο απο πιο χαμηλα στη πεδιαδα (απλα παραδειγματα), οταν εχεις ακομα και ενα μονο ψυγειο (το μαμισιο) η θερμοκρασια λαδιου μπορει να πεσει για πλακα 20-30 βαθμους και να ταξιδευεις με το λαδι στους 60-70... (μου εχει συμβει μες το κατακαλοκαιρο)!! Με το θερμοστατη το λαδι δεν θα κρυωνε τοσο πολυ (θα το εντυνε με μια ζακετουλα
)
.
Το μειονεκτημα του θερμοστατη ειναι πως δουλευει μεχρι τους 145 βαθμους Κελσιου. Απο 'κει και πανω το ελασμα που εχει χαλαει και μενει
κλειστος (!!) με αποτελεσμα να πρεπει να σταματησεις για να κρυωσει το μηχανακι. Γι'αυτο το λογο λοιπον δεν θα τον εβαζα σε 1000ρι αεροψυκτο με μονο ενα ψυγειο (τα μικροτερα αεροψυκτα και ειδικα τα 600-695, μπορουν να τον χρησιμοποιησουν αν φορανε ψυγειο λαδιου).
Πρωτα θελω να παρατηρησω τις οποιες διαφορες στη θερμοκρασια και απο φθινοπωρο θα δω τι θα κανω με τον θερμοστατη. Το Σεπτεμβριο μετακομιζω νοτια και ισως να μη χρειαζομαι καν τον θερμοστατη. Θα δουμε....
jks έγραψε:η μονη "λυση" αν πεφτεις συχνα σε μποτιλιαρισμα αυγουστιατικα ειναι 2 καλωδια με ρευμα απο μπαταρια και 2 ανεμηστηρακια απο τροφοδοτικο υπολογιστη πανω σε μεταλλικη αλουμινενια βασουλα
να παρεχουν μονιμη ροη αερα στο ψυγειακι σου...
καγκουρικο δε λεω...αλλα στην αναγκη την κανεις τη δουλεια σου.
Δεν θα ελεγα καγκουρικο αλλα σκετη μ@κ@κι@...
Γιατι να χρησιμοποιησει καποιος ανεμιστηρακια απο τροφοδοτικο οταν υπαρχουν κιτ για να βαλεις μικρα βεντιλατερ στα ψυγεια λαδιου;;
Τα ανεμιστηρακια απο τροφοδοτικο με το που φανε τη ζεστη απο ενα ψυγειο με λαδι στους 130 βαθμους, θα κλασουν μπαμιες (για να μην πω τι θα γινει οταν παρουν νερα απο τον μπροστινο τροχο). Τα βεντιλατερ για οχηματα ειναι ετοιμα για τετοιες συνθηκες και δεν παθαινουν τιποτα.
Η πιο απλη κατασκευη θα ηταν ενα τετοιο μικρο βεντιλατερ με διακοπτη που ανοιγει/κλεινει ο αναβατης αλλα και μια ασφαλειουλα σε περιπτωση που γινει κατι, για να μην καψει τιποτα αλλο...
Για πιο περιπλοκες κατασκευες, ενωνεις τον αισθητηρα θερμοκρασιας (ουσιαστικα ειναι μια μεταβλητη αντισταση και αναλογως τα ποσα βολτς διαβαζει η ηλεκτρονικη δειχνει διαφορετικη θερμοκρασια στα οργανα) που βρισκεται κατω απο το συμπλεκτη ή πανω στο ψυγειο λαδιου (αναλογως το μοντελο) με εναν θερμοστατη που θα δινει ρευμα στο βεντιλατερ οταν η θερμοκρασια (ταση απο τον αισθητηρα) περασει καποιο οριο.
Για οσους απο εσας σκεφτεστε να βαλετε δευτερο/μεγαλυτερο ψυγειο λαδιου: αν το μηχανακι ειναι μαμισιο ή οι μοναδικες μοντες ειναι ηλεκτρονικη-εξατμιση-φιλτρο, δεν υπαρχει λογος. Στο δικο μου εχω ανεβασει τη συμπιεση με αλλα πιστονια και απο τοτε ανεβαζει θερμοκρασια πιο ευκολα (λογικο).
edit
ο θερμοστατης για τον οποιο λεω ειναι o OT/2:
http://www.thinkauto.com/oilstats.htm" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.thinkauto.com/oilstatcolour.htm" onclick="window.open(this.href);return false;